![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je nu al deftig achter de vuilkar lopen of lukt dat nog steeds niet ?
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 1 december 2013 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 december 2013 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond alvast nog een fotootje van "den ouwen antwerpenaar". Rara hoe zou dat nu komen?
![]() Trefwoorden: burenfeestje, glühwein en hier nog een buurtfeestje: weer allemaal verzuurde blanke racisten: ![]() Zouden ze nog kerstverlichting mogen hangen op de Meir? Of is dat aanstootgevend geworden voor de niet-meevierende buurtbewoners?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 december 2013 om 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb jammer niet zo veel ervaring als U.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag redelijk eenvoudig Fish and chips.Straks ga ik het beslag maken volgens het recept van Jeroen Mues in "dagelijkse kost". Ik gebruik kabeljauw in plaats van Wijting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik één keer en ik moet zeggen dat het echt de moeite was... Ik ga gewoon voor een klassieker denk ik....varkensgebraadje, champignonroom met cognac en kroketjes... Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 december 2013 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet slecht dat varkensgebraad. Ge moet eens naar de Meating room gaan op de oude markt. Alleen maar steak, maar hemels lekker. Wel reserveren, anders raak je niet binnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een goede steak op tafel zetten wordt zwaar onderschat. Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 december 2013 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier en daar een ouwe autochtone Antwerpenaar, die geen geld heeft om te verhuizen, of een jonge autochtone marginaal op weg om drugs te kopen, en dat is het... Plezante mannen in een plezante stad, dat is voltooid verleden tijd... Veel wijken valt al niks meer mee aan te vangen, enkel een bulldozer kan daar nog oplossing brengen om de boel te zuiveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Ter info: 'De Nieuwe Antwerpenaar' zal in mei 2014 ophouden te verschijnen, het wordt dan vervangen door een elektronisch magazine, er blijft wel een beperkte papieren oplage bestaan voor de senioren (=65+) en voor diegenen die er uitdrukkelijk om verzoeken (voorbeeld mensen die nog geen internetaansluiting hebben thuis). Het past in de besparingspolitiek van het NVA-Open VLD - CD&V schepencollege, maar onderzoek wees al uit dat er nauwelijks bespaard zal worden, omdat het blad nog steeds gemaakt moet worden, zij het in een elektronische versie.
Als kritische Antwerpenaar die nooit pro-Janssens is geweest, maar die het asociale beleid van BDW en trawanten beu aan het worden is, vind ik de verzuurde reacties op het infoblad ferm overdreven. Ik geef toe dat het blad de zaken iets positiever voorstelt dan ze in werkelijkheid zijn, maar dat zal elke gemeente of stad wel doen die een magazine of brochure uitgeeft en fier is op haar woonplaats. Het is zeker niet waar dat er in elke editie overdreven veel allochtonen worden geportreteerd, wel integendeel, soms zijn er enkel maar artikels van autochtonen te vinden. Als er echter een keertje wat veel 'nieuwe Belgen' instaan beginnen sommige zure haringen al meteen moord en brand te schreeuwen. Wat betreft de propaganda: als je natuurlijk de burgemeester interviewt (zoals vroeger Janssens) dan zal die ook een positief beeld willen ophangen van zijn beleid, dit vanuit zijn functie als burgervader. Maar dat kan je bezwaarlijk beschouwen als partijpolitieke verkiezingspropaganda. In de 'Nieuwe Antwerpenaar' staat ook veel nuttige en praktische info en veel mensen gaan er ook op af. Marktonderzoek wees uit dat het blad door 60 % van de Antwerpenaars geheel of gedeeltelijk gelezen wordt, dat is dus een enorm aantal. Met de maatregel van het stadsbestuur om de papieren uitgave aan alle bevolkingsgroepen van de stad stop te zetten, gaat men in de praktijk nauwelijks iets besparen en men laat er 15 % van de Antwerpenaren door in de kou staan, die het blad nu raadpleegden, maar moeilijker hun weg vinden naar het internet en de elektronische versie van het blad. Enkel de bejaarden krijgen het nog automatisch in de bus. Met veel dank aan de sociale en verdraagzame ploeg van BDW&Co. Laatst gewijzigd door freespirit : 1 december 2013 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() peterken zijn woede en kwaadheid komt van het te vondeling gelegd zijn in de schuif in antwerpen ,daarom spuwt hij vuur en vlammen bij iets typisch antwerps zoals vlaams belang,ge moet u dat zo ni aantrekken peterken ,zie er de mooie kanten van ,nooit geen vader of moederdag geschenk kopen ,zo hou je nog wat over van uw uitkering
Laatst gewijzigd door ouwe knar : 2 december 2013 om 07:29. |
![]() |
![]() |