![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() ik dacht dat het vlaams blok voorstel was om een volledige stop aan ontwikkelingssamenwerking.
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Ontwikkelingshulp
Natuurlijk zijn er tijdens het koloniale tijdperk fouten gemaakt en misdaden begaan. Maar Vlaanderen en Europa zijn niét verantwoordelijk voor alle ellende in de wereld. Als Afrika nu verscheurd wordt door oorlogen en bloedige stammentwisten, dan komt dat ook omdat de Europese grootmachten in het verleden bijna willekeurig grenzen hebben getrokken doorheen het continent zonder rekening te houden met de etnische breuklijnen. Het Vlaams Blok pleit daarom voor een internationale conferentie die grenscorrecties kan aanbevelen. Ontwikkelingshulp heeft immers alleen maar zin in staten die niet hopeloos verdeeld zijn. In het licht van de talrijke schandalen uit het recente verleden eist het Vlaams Blok een verscherpte controle op de uitgaven van allerlei NGO’s in het kader van de ontwikkelingssamenwerking. Het kan uiteraard niet de bedoeling zijn van ontwikkelingshulp om de betrokken landen voor altijd afhankelijk te maken van steun uit het Westen. Alleen projecten die ervoor zorgen dat ontwikkelingslanden na verloop van tijd op eigen benen kunnen staan, verdienen steun. Bovendien pleiten wij ervoor de ontwikkelingssamenwerking te heroriënteren door meer nadruk te leggen op de thuislanden van de hier verblijvende niet-Europese vreemdelingen. Met een deel van de gelden voor ontwikkelingssamenwerking kan de sociaal-economische ontwikkeling in deze landen gestimuleerd worden. Op deze wijze wordt ongetwijfeld de begeleide terugkeer van een aantal in Vlaanderen verblijvende vreemdelingen in de hand gewerkt. Bron: VB programma
#27 |
Burger
|
![]() De slogans "Eigen volk eerst" en "Baas in eigen land" vind ik persoonlijk nogal radicaal. Maar uiteraard vind ik deze slogans perfect passend bij het Blok. Het Vlaams Blok haalt nu eenmaal steeds meer en meer kiezers met hun 'Radicale' slogans, waarom zouden zij die dan weglaten? Ik hoop dan ook, voor het Blok allesinds, dat deze slogans kunnen blijven.
Toch stel ik vast dat naarmate de kans op regeren van het blok aanzienlijk stijgt, men de partijstandpunten -ongewild- toch afzwakt. Vroeger was het bv zo dat het Blok een Extreem Rechtse partij was en de slogan mocht dan ook vrij extreem rechts zijn. Vandaag de dag echter wil de partij niet meer het profiel van -Extreme- partij hebben, en zijn de slogans, affiches (vroeger bv. 2 boxhandschoenen) ook 'milder' geworden. Kortom een "Vlaams Blok light" is niet hetzelfde als een "Vlaams Blok", het aantal kiezers zal dan ook niet hetzelfde zijn.
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard, u ziet liever de slogan 'eigen portemonnee eerst'. ![]() ![]() En ja, het individu is geen enkeling maar is ingebed in gemeenschappen. Uw typisch liberale filosofie is onoverbrugbaar met de onze. Hopelijk blijft dat zo. No offence. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Oei... Da's erg. Maar VTM is niet veel beter.
De lezersbrief van Mark Demesmaeker in 't Pallieterke van deze week gelezen over de IJzerwake? Indien niet, zeker eens doen. ![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() het palieterke staat dat ook op de net de te lezen?
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De website ervan. Maar om alles te lezen zal je het bladje moeten kopen.. t'is in ieder geval beter besteed geld dan aan de politiek korrekte bladen die toch alle interessante dingetjes verzwijgen.
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Is dat te koop in de gewone dagbladhandel?
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 3 september 2004 om 20:31. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() moet zeker dan is een keer kopen. is dat een dag een week of een maandblad
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik neem mijn hoed voor u af!
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu probeert u dan wel te tonen hoe 'menselijk' u wel niet bent door uw steun te betuigen aan onze zieltogende 4de wereld (ocharmkes, net of die mensen echt doodgaan vd honger, met ons sociaal vangnet). Ik zou best wel willen geloven dat het Blok niet staat voor 'eigen volk alleen', maar ik zie niet bepaald veel bewijzen daarvoor (en zeker niet bij u, als 1 vd radicalere blokkers ![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Aan de boodschap "eigen volk eerst" mag in geen geval worden geraakt. Deze boodschap geeft trouwens blijk van een gezonde realiteitszin. We moeten af van die linkse waanidee dat we in staat zouden zijn alle wereldellende op te lossen. We hebben verdorie al last genoeg met ons eigen volk.
|
![]() |