Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > Vlaams Belang
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

Discussietools
Oud 2 september 2004, 08:24   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Ik vind die 'eigen volk eerst' kreet ook het minst appetijtelijke punt vh VB-programma. Mensen worden niet langer beoordeeld op individuele prestatie, maar op 'lidmaatschap' van een volk.
het gaat hier ook niet over een beoordeling van mensen! Maar de toepassing van de oude Vlaamse volkswijsheid "eerst tante en dan tante's kinderen"!
jan hyoens is offline  
Oud 2 september 2004, 09:11   #22
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
en welke is die gulden middenweg dan?
Dat men het ontwikkelingsgeld dat België heeft gewoon in twee verdeeld een stuk voor ons eigen volk een stuk voor de investering van HAALBARE projecten in het buitenland bv voor opleiding van dokters, boeren enz.
Piet Hein is offline  
Oud 2 september 2004, 09:22   #23
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Dat men het ontwikkelingsgeld dat België heeft gewoon in twee verdeeld een stuk voor ons eigen volk een stuk voor de investering van HAALBARE projecten in het buitenland bv voor opleiding van dokters, boeren enz.
Dat is in grote lijnen wat het Vlaams Blok voorsteld! Wat is dan het probleem?
jan hyoens is offline  
Oud 2 september 2004, 09:25   #24
Piet Hein
Minister

Standaard

ik dacht dat het vlaams blok voorstel was om een volledige stop aan ontwikkelingssamenwerking.
Piet Hein is offline  
Oud 2 september 2004, 18:09   #25
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik dacht dat het vlaams blok voorstel was om een volledige stop aan ontwikkelingssamenwerking.
da's verkeerd gedacht, jammer
Oud 2 september 2004, 18:11   #26
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Ontwikkelingshulp
Natuurlijk zijn er tijdens het koloniale tijdperk fouten gemaakt en misdaden begaan. Maar Vlaanderen en Europa zijn niét verantwoordelijk voor alle ellende in de wereld. Als Afrika nu verscheurd wordt door oorlogen en bloedige stammentwisten, dan komt dat ook omdat de Europese grootmachten in het verleden bijna willekeurig grenzen hebben getrokken doorheen het continent zonder rekening te houden met de etnische breuklijnen. Het Vlaams Blok pleit daarom voor een internationale conferentie die grenscorrecties kan aanbevelen. Ontwikkelingshulp heeft immers alleen maar zin in staten die niet hopeloos verdeeld zijn. In het licht van de talrijke schandalen uit het recente verleden eist het Vlaams Blok een verscherpte controle op de uitgaven van allerlei NGO’s in het kader van de ontwikkelingssamenwerking. Het kan uiteraard niet de bedoeling zijn van ontwikkelingshulp om de betrokken landen voor altijd afhankelijk te maken van steun uit het Westen. Alleen projecten die ervoor zorgen dat ontwikkelingslanden na verloop van tijd op eigen benen kunnen staan, verdienen steun. Bovendien pleiten wij ervoor de ontwikkelingssamenwerking te heroriënteren door meer nadruk te leggen op de thuislanden van de hier verblijvende niet-Europese vreemdelingen. Met een deel van de gelden voor ontwikkelingssamenwerking kan de sociaal-economische ontwikkeling in deze landen gestimuleerd worden. Op deze wijze wordt ongetwijfeld de begeleide terugkeer van een aantal in Vlaanderen verblijvende vreemdelingen in de hand gewerkt.

Bron: VB programma
Oud 2 september 2004, 19:50   #27
*M@g!C*
Burger

*M@g!C*'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar *M@g!C*
Standaard

De slogans "Eigen volk eerst" en "Baas in eigen land" vind ik persoonlijk nogal radicaal. Maar uiteraard vind ik deze slogans perfect passend bij het Blok. Het Vlaams Blok haalt nu eenmaal steeds meer en meer kiezers met hun 'Radicale' slogans, waarom zouden zij die dan weglaten? Ik hoop dan ook, voor het Blok allesinds, dat deze slogans kunnen blijven.
Toch stel ik vast dat naarmate de kans op regeren van het blok aanzienlijk stijgt, men de partijstandpunten -ongewild- toch afzwakt.
Vroeger was het bv zo dat het Blok een Extreem Rechtse partij was en de slogan mocht dan ook vrij extreem rechts zijn. Vandaag de dag echter wil de partij niet meer het profiel van -Extreme- partij hebben, en zijn de slogans, affiches (vroeger bv. 2 boxhandschoenen) ook 'milder' geworden.

Kortom een "Vlaams Blok light" is niet hetzelfde als een "Vlaams Blok", het aantal kiezers zal dan ook niet hetzelfde zijn.
Oud 3 september 2004, 13:44   #28
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Ik vind die 'eigen volk eerst' kreet ook het minst appetijtelijke punt vh VB-programma. Mensen worden niet langer beoordeeld op individuele prestatie, maar op 'lidmaatschap' van een volk.

Uiteraard, u ziet liever de slogan 'eigen portemonnee eerst'.
En ja, het individu is geen enkeling maar is ingebed in gemeenschappen.
Uw typisch liberale filosofie is onoverbrugbaar met de onze. Hopelijk blijft dat zo. No offence.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 3 september 2004, 13:47   #29
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *M@g!C*
De slogans "Eigen volk eerst" en "Baas in eigen land" vind ik persoonlijk nogal radicaal. Maar uiteraard vind ik deze slogans perfect passend bij het Blok. Het Vlaams Blok haalt nu eenmaal steeds meer en meer kiezers met hun 'Radicale' slogans, waarom zouden zij die dan weglaten? Ik hoop dan ook, voor het Blok allesinds, dat deze slogans kunnen blijven.
Toch stel ik vast dat naarmate de kans op regeren van het blok aanzienlijk stijgt, men de partijstandpunten -ongewild- toch afzwakt.
Vroeger was het bv zo dat het Blok een Extreem Rechtse partij was en de slogan mocht dan ook vrij extreem rechts zijn. Vandaag de dag echter wil de partij niet meer het profiel van -Extreme- partij hebben, en zijn de slogans, affiches (vroeger bv. 2 boxhandschoenen) ook 'milder' geworden.

Kortom een "Vlaams Blok light" is niet hetzelfde als een "Vlaams Blok", het aantal kiezers zal dan ook niet hetzelfde zijn.
Persoonlijk vind ik die slogans niet alleen zeer goed, zeker 'Eigen volk eerst', maar eigenlijk ook niet zo radicaal. Uiteindelijk vat die slogan goed samen waar het volledige VB-programma om draait. Zolang een slogan met een uitgwerkt programma ondersteund wordt, zie ik geen reden om het slogan-gebruik aan te passen. De slogan 'Eigen volk eerst' wordt door heel wat VB-tegenstanders verkeerd begrepen, en aanzien als zijnde 'Eigen volk alleen'. Totaal ten onrechte.
Oud 3 september 2004, 14:55   #30
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
da's verkeerd gedacht, jammer
het enige wat ik in heel mijn leven heb horen vertellen over het Vlaams Blok is op de VRT.
Piet Hein is offline  
Oud 3 september 2004, 15:42   #31
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Oei... Da's erg. Maar VTM is niet veel beter.

De lezersbrief van Mark Demesmaeker in 't Pallieterke van deze week gelezen over de IJzerwake? Indien niet, zeker eens doen.
Oud 3 september 2004, 16:54   #32
Piet Hein
Minister

Standaard

het palieterke staat dat ook op de net de te lezen?
Piet Hein is offline  
Oud 3 september 2004, 20:02   #33
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
het palieterke staat dat ook op de net de te lezen?
http://www.pallieterke.info/
De website ervan. Maar om alles te lezen zal je het bladje moeten kopen.. t'is in ieder geval beter besteed geld dan aan de politiek korrekte bladen die toch alle interessante dingetjes verzwijgen.
Oud 3 september 2004, 20:11   #34
Piet Hein
Minister

Standaard

Is dat te koop in de gewone dagbladhandel?

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 3 september 2004 om 20:31.
Piet Hein is offline  
Oud 3 september 2004, 20:31   #35
Koenraad Maesschalck
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat koop in de gewone dagbladhandel?
Niet in allemaal, maar toch een groot deel. Zeker een aanrader, het wordt zelfs door veel politici buiten de Vlaamse Beweging gelezen (al durven ze het niet toegeven) omwille van de aard van de artikels. Parlementsweetjes -en publieke geheimpjes bijvoorbeeld, om van de satirische ondertoon maar te zwijgen.
Oud 3 september 2004, 20:36   #36
Piet Hein
Minister

Standaard

moet zeker dan is een keer kopen. is dat een dag een week of een maandblad
Piet Hein is offline  
Oud 3 september 2004, 20:40   #37
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
moet zeker dan is een keer kopen. is dat een dag een week of een maandblad
weekblad, elke woensdag
Oud 4 september 2004, 00:19   #38
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het enige wat ik in heel mijn leven heb horen vertellen over het Vlaams Blok is op de VRT.
Straf, en dan nog zo open van geest voor het Blok?

Ik neem mijn hoed voor u af!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 4 september 2004, 13:34   #39
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
'Eigen volk alleen'. Totaal ten onrechte.
Ik denk niet dat dit vermoeden onterecht is. Zoals uw draad over ontwikkelingshulp ook deed uitschijnen: het laat u volledig koud dat er mensen doodgaan door ons protectionisme, omdat u de (foutieve) mening bent toegedaan dat ons volk wel vaart bij beperkingen op de vrije handel.

Nu probeert u dan wel te tonen hoe 'menselijk' u wel niet bent door uw steun te betuigen aan onze zieltogende 4de wereld (ocharmkes, net of die mensen echt doodgaan vd honger, met ons sociaal vangnet).

Ik zou best wel willen geloven dat het Blok niet staat voor 'eigen volk alleen', maar ik zie niet bepaald veel bewijzen daarvoor (en zeker niet bij u, als 1 vd radicalere blokkers ).
Phrea|K is offline  
Oud 4 september 2004, 17:58   #40
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Aan de boodschap "eigen volk eerst" mag in geen geval worden geraakt. Deze boodschap geeft trouwens blijk van een gezonde realiteitszin. We moeten af van die linkse waanidee dat we in staat zouden zijn alle wereldellende op te lossen. We hebben verdorie al last genoeg met ons eigen volk.
Cynicus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be