Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2013, 20:13   #21
BonBon
Banneling

Standaard

400.000 Belgen?

Hier spreken ze van 38.000 gepensioneerden in het buitenland, toen moeten er ongeveer 340.000 permanent in het buitenland vertoeven. Wat zijn die andere 300.000 dan?

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...uitenland.aspx
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 20:18   #22
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Curryschotels met kokosmelk?
En cultuur ! fan-tas-tisch. En mooie tempels ! Ongelooflijk.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 20:18   #23
BonBon
Banneling

Standaard

Volgens het VB krijgen 30.000 kinderen in het buitenland een totaal van 60 miljoen euro kindergeld betaald. Nederland is die betalingen gestopt of verlaagd naar het niveau van dat land.

http://www.vlaamsbelang.org/persberichten/1433
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 20:27   #24
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Wat zou een uitgeweken westerling daar anders gaan doen ? Ernstig hee ?
Proberen te overleven van een zelfstandigen pensioen van minder dan € 800 of een werknemerspensioen van minder dan € 1200 gemiddeld bijvoorbeeld...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 20:51   #25
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Goed nieuws voor alle kindprostituees daar
Waar haal je het!
Kom van onder uw kerktoren uit!
Thailand heeft nog de doodstraf en voert die nog uit, zonder scrupules!!
Drugs en kindermisbruik is minstens 30 jaar gevangenis of doodstraf.
U zult ze daar niet vinden, de perverten. Die zitten denk ik eerder in de Filipijnen, Laos of andere straatarme landen.
Op het beledigen vd Thaise koning, vandaag wordt hij 86 jaar, staat eveneens de doodstraf.
Voor een Europeaan valt dat milder uit. Vraag het maar aan die zatte Zwitser die zijn broek liet zakken voor het portret (op elke hoek vd straat) vd koning. Hij komt (misschien) over 30 jaar vrij. Gratieverzoeken van Obama, Merkel, ... hebben geen enkel effekt.
Terug on topic : Buitenlanders maken gebruik van privéklinieken in Thailand. De dokters en medisch peroneel genoten meestal hun opleiding in de USA. Naar onze begrippen is de prijs vrij goedkoop. U moet wel begrijpen dat mensen die zich permanent in het buitenland (niet enkel Thailand)vestigen geen armoeizaaiers zijn. U moet uw inkomsten ook jaarlijks bewijzen en/of een bankrekening hebben in het land. In Thailand is dat 20.000 Euro wat op die rekening moet staan wat weinig is. Het leven is er betrekkelijk goedkoop maar je moet goed leven als je die stap zet. Dat betekent dat je naast uw vrij hoog pensioen/inkomen ook over een aanzienlijk vermogen beschikt. Voor iemand van 50 jaar is dat toch minstens 500.000 Euro. Ik bedoel dat je dan in meer mondaine oorden zoals Krabi, Phuket, Kho Samui, Kho Chang, Hua Hin, ... resideert.
Indien je je op het platteland zoals de Isaan vestigt zal dat aanzienlijk minder zijn maar toch nog minstens 200.000 Euro.

Laatst gewijzigd door demonen : 5 december 2013 om 20:56.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 20:54   #26
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Proberen te overleven van een zelfstandigen pensioen van minder dan € 800 of een werknemerspensioen van minder dan € 1200 gemiddeld bijvoorbeeld...
Straks ga je nog zeggen dat al de honderdduizenden gepensioneerden met een vergelijkbaar inkomen die niet in een tropisch hoerenparadijs gaan wonen onnozel zijn ?
Oud 5 december 2013, 21:09   #27
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Waar haal je het!
Kom van onder uw kerktoren uit!
Thailand heeft nog de doodstraf en voert die nog uit, zonder scrupules!!
Drugs en kindermisbruik is minstens 30 jaar gevangenis of doodstraf.
U zult ze daar niet vinden, de perverten. Die zitten denk ik eerder in de Filipijnen, Laos of andere straatarme landen.
Op het beledigen vd Thaise koning, vandaag wordt hij 86 jaar, staat eveneens de doodstraf.
Voor een Europeaan valt dat milder uit. Vraag het maar aan die zatte Zwitser die zijn broek liet zakken voor het portret (op elke hoek vd straat) vd koning. Hij komt (misschien) over 30 jaar vrij. Gratieverzoeken van Obama, Merkel, ... hebben geen enkel effekt.
Terug on topic : Buitenlanders maken gebruik van privéklinieken in Thailand. De dokters en medisch peroneel genoten meestal hun opleiding in de USA. Naar onze begrippen is de prijs vrij goedkoop. U moet wel begrijpen dat mensen die zich permanent in het buitenland (niet enkel Thailand)vestigen geen armoeizaaiers zijn. U moet uw inkomsten ook jaarlijks bewijzen en/of een bankrekening hebben in het land. In Thailand is dat 20.000 Euro wat op die rekening moet staan wat weinig is. Het leven is er betrekkelijk goedkoop maar je moet goed leven als je die stap zet. Dat betekent dat je naast uw vrij hoog pensioen/inkomen ook over een aanzienlijk vermogen beschikt. Voor iemand van 50 jaar is dat toch minstens 500.000 Euro. Ik bedoel dat je dan in meer mondaine oorden zoals Krabi, Phuket, Kho Samui, Kho Chang, Hua Hin, ... resideert.
Indien je je op het platteland zoals de Isaan vestigt zal dat aanzienlijk minder zijn maar toch nog minstens 200.000 Euro.
Bullshit. Hier heb je een universitaire studie over kinderprostitutie in 12 landen. Thailand staat op een eenzame hoogte. Er is gewoon geen enkel land met meer kinderprostitutie dan Thailand te vinden.
Voor degenen die wat problemen hebben met lezen : ga direct naar pagina 9 en daar heb je het in grafiekvorm.
http://forms.gradsch.psu.edu/diversi...iles/Huyen.pdf
Oud 5 december 2013, 21:10   #28
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viva bomma Bekijk bericht
Van veralgemening gesproken!

Ikkrijg de indruk dat jij een belanger bent.
Hoe zou jij Thailand anders omschrijven bomma ?
Oud 5 december 2013, 21:30   #29
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet... Als men over een hoerenparadijs spreekt denk ik altijd aan Cuba.

Viva oma, opa's met saucissen.
Buurland de dominicaanse republiek heeft op dat vlak een hardere reputatie in negatieve zin van het woord. Maar dat is allemaal klein bier tegenover Thailand.
Oud 5 december 2013, 21:31   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet... Als men over een hoerenparadijs spreekt denk ik altijd aan Cuba.

Wanneer was je laatst in Cuba ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2013, 21:46   #31
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Straks ga je nog zeggen dat al de honderdduizenden gepensioneerden met een vergelijkbaar inkomen die niet in een tropisch hoerenparadijs gaan wonen onnozel zijn ?
Persoonlijk vind ik dat inderdaad. Waar het mij om gaat is dat jij die mensen zit te veroordelen omdat ze vluchten voor een land dat hen uitmelkt gedurende hun leven en als ze dan met het weinige pensioen waar ze royaal voor betaald hebben gedurende hun leven, naar het buitenland gaan (waar het inderdaad nog mogelijk is om met een dergelijk bedrag toe te komen) afschildert als kinderverkrachters en hoerenlopers.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 01:26   #32
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat inderdaad. Waar het mij om gaat is dat jij die mensen zit te veroordelen omdat ze vluchten voor een land dat hen uitmelkt gedurende hun leven en als ze dan met het weinige pensioen waar ze royaal voor betaald hebben gedurende hun leven, naar het buitenland gaan (waar het inderdaad nog mogelijk is om met een dergelijk bedrag toe te komen) afschildert als kinderverkrachters en hoerenlopers.
Fraai is dat... de +95% van de gepensioneerden die normaal leven zijn dus onnozel en de paar duizend die in het grootste openluchtbordeel van de wereld gaan wonen zijn de verstandigen. Soms vraag ik me af waar de ondergrens eigenlijk ligt. Beschaving blijkt toch maar een heel dunne laag vernis te zijn.
Oud 6 december 2013, 01:55   #33
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Hoeveel gepensioneerden?

Ik zie niet in waarom als men op pensioen is nog in België moet blijven?
volgens sommige linkse gekken moet je expats hun pensioen afpakken of halveren ,wss on den berre zijne naft voor de boot te betalen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 01:58   #34
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral naar Thailand blijkbaar

Maar dan wel terug komen als ze naar het ziekenhuis moeten
waarom niet ,ze moeten sociale lasten en belasting in belgie blijven betalen ,in de meeste landen dan toch ,zoals oa thailand,niettegenstaande ze niet van de meeste voorzieningen kunnen genieten,als je niet weet waar je over praat hou dan uw kop
Oud 6 december 2013, 02:01   #35
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral naar Thailand blijkbaar

Maar dan wel terug komen als ze naar het ziekenhuis moeten
geef eens 1 reden waarom ik als belasting en sociale lasten betalende belg wonend in thailand niet van de ziekenkas zou mogen genieten .Terwijl ik er heel mijn leven aan bijgedragen heb en zal bijdragen tot mijn dood oh ik weet het al =het staat jou niet aan

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 6 december 2013 om 02:01.
Oud 6 december 2013, 02:05   #36
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een tot hiertoe onderschat probleem. De volgende minister van pensioenen zal hier nog miljoenen euro's kunnen besparen. Geen enkele reden dat we klaplopers in een derdewereldland nog wat money meegeven uit ons repartitiestelsel.
geef eens 1 reden om iets aan de pensioenen van expats te doen ,buiten uw jaloesie dan,klaplopers uit de derde wereld die in blegie van het repartitiestelsel genieten zijn geen enkel probleem he
Oud 6 december 2013, 02:10   #37
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Fraai is dat... de +95% van de gepensioneerden die normaal leven zijn dus onnozel en de paar duizend die in het grootste openluchtbordeel van de wereld gaan wonen zijn de verstandigen. Soms vraag ik me af waar de ondergrens eigenlijk ligt. Beschaving blijkt toch maar een heel dunne laag vernis te zijn.
goed te merken aan jouw postings
Oud 6 december 2013, 06:24   #38
ouwe knar
Banneling

Standaard

en de stijgende waarde vande euro en zakkende waarde van de bath maakt het nog veel mooier hier peterken ,eat your heart,maar je kan op beide oren slapen ,jij zal van het pensioentje dat je zal krijgen niet in thailand moeten gaan wonen ,dus ik gelukkig en jij ook
Oud 6 december 2013, 06:58   #39
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:

Oma, waar haalt u het? Raul heeft zelfs de cinema's laten sluiten.

Bril op en hoorapparaatje in ,hé oma, wanneer er nog es een documentairken is op TV.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 07:00   #40
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.vandaag.be/binnenland/141...uitenland.html

-----------------------------

Zouden daarbij de dubbele nationaliteiten meegerekend zijn? Wat met Marokkaanse belgen die terug naar huis gaan? Zitten die mee in die 400.000 "belgen"? of hoeven die zich niet aan te melden bij de ambassades of consulaten?

Idem dito met de Turken.

Nog een vraagje : als ze zich niet hebben aangemeld en ze plegen dan criminele daden in hun eigen land, gaat de Belgische ambassade zich dan gedragen alsof het "landgenoten" zijn?

Altijd leuk die dubbele nationaliteiten.

Mogen (of moeten) degenen die zich niet hebben aangemeld trouwens ook mee stemmen?
Voor u zijn dat wellicht géén aanhangers van n-va ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be