Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2013, 10:45   #21
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
persoonlijk heb ik geen respect voor Mandela vanaf ik zag dat hij meezong om de (blanke) boeren te vermoorden. ´t zal wel opportunisme geweest zijn, beetje met de locals op goede voet blijven ofzo. Zowieso dwaas, grof en betuigd van geen respect dat hij had voor de boeren hun toestand. Ik versta de rancune wel tegenover de boeren vanwege het verleden maar het terrorisme dat ze ondergaan/ondergingen is geen excuus meer voor de zware misdaden die plaatsvonden onder apartheid.
Maar de boeren hebben nog altijd de mooiste stukken land in bezit die ze gestolen hebben tijdens de koloniale periode. Ook in Kenya is dat zo. Dat is een bron van ergernis bij de lokale bevolking.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 10:51   #22
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
op maandag was er net een BBC docu over Brazilië.

Blijkbaar kwam die 'vermenging' er heel snel: de portugese kolonisten waren hoofdzakelijk single mannen zonder gezin, die zich tegoed deden (en mochten doen van de Portugese staat/kerk) aan de vrouwelijke zwarte slavinnen - of die vrouwen dat zo leuk vonden is nooit onderzocht.
De vermenging gebeurde dus héél snel. De kinderen werden ook gewoon als slaaf behandeld. Er werd zo een hele generatie slaven geproduceerd.

Ik hoop dat ge content zijt met zulke grandioze vermenging.

Ik ken zo'n Braziliaanse jongeman: zijn moeder was blank met indiaanse roots langs één grootvader, zijn vader zwart met portugese roots.
Hij had een bloedhekel aan Marokkanen (was hij dan racist?).
De slavernij is alllang afgeschaft en vanaf dan waren mulatten gewoon burgers, en ging de vermenging op nog grotere schaal door. Ik denk niet dat daar veel verkrachting aan te pas kwam, zwarte vrouwen kennende...
De meeste Brazilianen hebben gemengde roots, het levert een heel mooi en getalenteerd volk op, net als Cubanen, met een unieke cultuur die een versmelting is van Portugese, Italiaanse, Afrikaanse, indiaanse, etc. culturen.

Moest dat ooit in Zuid-Afrika gebeuren zou dat alleen maar toe te juichen zijn, en ook een einde maken aan de spanningen tussen zwart en blank, en een uniek Zuid-Afrikaanse cultuur creëren.
Oud 6 december 2013, 11:16   #23
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In jouw plaats zou ik stilletjes aan beginnen eisen om dna-testen te verbieden, voor jou de enige manier om niet met de realiteit geconfronteerd te worden ...
De realiteit is dat ik blank ben.

En ik heb daar geen probleem mee. Sommige anderen misschien wel, dat is hun probleem.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 11:31   #24
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
in Brazilië, waar meer blanken dan zwarten wonen, is zeker de helft van de bevolking gemengd. De Braziliaanse cultuur is echt een mix van blank en zwart, met ook nog wat Aziatische en indiaanse elementen.
En toch is er segregatie op basis van huidskleur.
Net als in alle multiculturele landen, op scholen, in gevangenissen...
Segregatie is wat mensen kennelijk van nature doen. Een vorm van de natuurlijke orde handhaven.

Citaat:
Mexico is een vermening van indiaanse en Spaanse cultuur, en ga zo maar door. Doen die landen het veel slechter dan Zuid-Afrika of Kenya waar er in de praktijk nog steeds Apartheid bestaat? Ik dacht het niet. De landen in Afrika met een grote en invloedrijke klasse mulatten zijn Angola en Mocambique, niet toevallig de sterkste groeiers van Afrika.
Mexico en Brazilië zijn semi derde wereld landen.
Sommige streken zijn quasi net zo welvarend als Europa, in andere streken leven ze in krotten.
Ik moet jou niet vertellen hoe die verdeling correleert met huidskleur.

Citaat:
Als blanken willen leven als in Europa, dat ze dan verhuizen naar Europa.
Voor sommige welvarende Brazilianen wordt het derde wereld aspect (armoede, drugs, geweld) net iets te veel en die verhuizen inderdaad naar Europa.
En da's erg jammer voor Brazilië natuurlijk.

Citaat:
Ik leef in Kenya alvast tussen en met zwarten, niet altijd even simpel, maar als het is om in een blanke enclave te leven zoals in Europa dan blijf ik wel in België.
Als blanke tussen zwarten in Afrika leven is dan ook een stuk aangenamer dan als blanke tussen zwarten in België leven, zo vertellen mij mensen met gelijkaardige ervaring.
Oud 6 december 2013, 11:34   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de boeren hebben nog altijd de mooiste stukken land in bezit die ze gestolen hebben tijdens de koloniale periode. Ook in Kenya is dat zo. Dat is een bron van ergernis bij de lokale bevolking.
koloniale periode in Zuid Afrika?

De boeren waren er eerst, of alvast min of meer samen met de Xhosa of zoiets.

Wie steelt er hier van wie? De meeste zwarten uit Zuid Afrika zijn nazaten van de ingevoerde slaven die door de Arabieren werden verhandeld.
Misschien toch beter de "arab-way" gedaan en de mannelijke slaven gecastreerd? als men nu in de islamitische landen kijkt zijn er wel amper of geen nazaten van zwarte slaven te bespeuren. Hoe zou dat nu komen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 11:37   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De slavernij is alllang afgeschaft en vanaf dan waren mulatten gewoon burgers, en ging de vermenging op nog grotere schaal door. Ik denk niet dat daar veel verkrachting aan te pas kwam, zwarte vrouwen kennende...
De meeste Brazilianen hebben gemengde roots, het levert een heel mooi en getalenteerd volk op, net als Cubanen, met een unieke cultuur die een versmelting is van Portugese, Italiaanse, Afrikaanse, indiaanse, etc. culturen.

Moest dat ooit in Zuid-Afrika gebeuren zou dat alleen maar toe te juichen zijn, en ook een einde maken aan de spanningen tussen zwart en blank, en een uniek Zuid-Afrikaanse cultuur creëren.
VOORDAT de slavernij werd afgeschaft konden de kolonisten �* volonté neuken met hun zwarte slavinnen. Wat begrijp jij daar niet aan? Ga je nu nog beweren dat die zwarte slavinnen hun "patron" gingen verleiden? "zwarte vrouwen kennende"?????

ik noteer dat U ook pleit voor de vermenging van de verschillende tijgerrassen en andere soorten?

Brazilianen zijn inderdaad schoon volk, beetje klein (door die portugese verkrachters en de indiaanse brave mensen) maar ik vind Masai veel mooier.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 11:39   #27
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Rip, een belangrijk man heengegaan.

Obama moet alleen zijn smoel houden.
Racistje Mandela ook, God zij dank.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 11:40   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
God moge onze blanke broeders behoeden. Slachtoffer van racisme door zwarten.
2
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 11:51   #29
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
persoonlijk heb ik geen respect voor Mandela vanaf ik zag dat hij meezong om de (blanke) boeren te vermoorden. ´t zal wel opportunisme geweest zijn, beetje met de locals op goede voet blijven ofzo. Zowieso dwaas, grof en betuigd van geen respect dat hij had voor de boeren hun toestand. Ik versta de rancune wel tegenover de boeren vanwege het verleden maar het terrorisme dat ze ondergaan/ondergingen is geen excuus meer voor de zware misdaden die plaatsvonden onder apartheid.
Mandela zat 27 jaar gevangen voor zijn idealen en toch was hij niet verbitterd. Hij slaagde erin Zuid-Afrika zonder bloedvergieten van een apartheidsstaat naar een democratie te leiden.

Terecht wordt hij door de wereld als legende geëerd, als man die erin slaagde wit en zwart, arm en rijk op een vreedzame, democratische manier met elkaar te doen strijden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 11:56   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Mandela gaat los in de hemel: http://www.youtube.com/watch?v=45Q4Zk3CN8k
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 11:59   #31
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als blanken willen leven als in Europa, dat ze dan verhuizen naar Europa. Ik leef in Kenya alvast tussen en met zwarten, niet altijd even simpel, maar als het is om in een blanke enclave te leven zoals in Europa dan blijf ik wel in België.
België een blanke enclave???
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 11:59   #32
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ja, en er staat een witten ernaast mee te zingen
Oud 6 december 2013, 12:00   #33
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mensen die hier gaan janken over dat zingen van Mandale over het vermoorden van blanke boeren....

En dat terwijl er ,

1: geen enkel bewijs voor is dat dat echt is.

2: Mandale wel moest, hij moest leider worden van gewapende rebellen.

Geweldloos de blanke kolonialisten verdrijven was onmogelijk.
Oud 6 december 2013, 12:01   #34
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik tel er sowieso al twee.

IK heb zo,n flauw gevoel dat er met dat filmpje geknoeid is.
Oud 6 december 2013, 12:03   #35
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ga eens kijken in Zimbabwe.
Ik weet donders goed dat blanke boeren uit moeten kijken voor racistisch geweld van zwarte mensen.

Alleen dit komt niet door Mandala.
Oud 6 december 2013, 12:04   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Racisme. Moderator !
Dat is geen racisme.

Hij stelt het allemaal wat overdreven, maar ik begrijp zijn punt wel.

Zwart Afrika komt vandaag de dag niet met technologische zaken is het wel?
Oud 6 december 2013, 12:05   #37
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
So?
Het CGKR zijn ook witten hoor.
Oud 6 december 2013, 12:08   #38
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
So?
Het CGKR zijn ook witten hoor.
Nee, da zijn eigenlijk bruine, mocht ge dat laagje wit eraf schrapen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Racisme. Moderator !

Laatst gewijzigd door plakker : 6 december 2013 om 12:11.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2013, 12:12   #39
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Thuleander

Citaat:
En toch is er segregatie op basis van huidskleur.
Net als in alle multiculturele landen, op scholen, in gevangenissen...
Segregatie is wat mensen kennelijk van nature doen. Een vorm van de natuurlijke orde handhaven.
Niet altijd, en niet noodzakelijk.
Typisch straatbeeld in Cuba:

Citaat:
Mexico en Brazilië zijn semi derde wereld landen.
Sommige streken zijn quasi net zo welvarend als Europa, in andere streken leven ze in krotten.
Ik moet jou niet vertellen hoe die verdeling correleert met huidskleur.
Je zou nog verschieten, zo zijn de Russen in Centraal-Azië dikwijls armer dan de "spleetogen". (hoewel er ook op grote schaal vermenging is), in Zuid-Afrika bestaan er naar het schijnt ook krottenwijken met alleen blanken, in de Braziliaanse krottenwijken leven net zo goed blanken. In Cuba wonen blank, zwart en mulat gewoon naast en met elkaar, behalve in Santiago waar vooral zwarten wonen.

Citaat:
Voor sommige welvarende Brazilianen wordt het derde wereld aspect (armoede, drugs, geweld) net iets te veel en die verhuizen inderdaad naar Europa.
Toch trekken nog steeds veel meer Portugezen naar Brazilië dan omgekeerd.

Citaat:
Als blanke tussen zwarten in Afrika leven is dan ook een stuk aangenamer dan als blanke tussen zwarten in België leven, zo vertellen mij mensen met gelijkaardige ervaring.
Zwarten in Belgiê zijn meestal al voor een stuk aangepast aan Europa, dus de cultuurschok is een stuk groter in Afrika zelf. Maar het is wel te doen, als je zelf niet iemand bent die z'n leven graag strikt geregeld wil zien tot in de puntjes en niet kan aanvaarden dat mensen telaat komen.
Natuurlijk leven de meeste zwarten in Kenia in schokkende omstandigheden waaraan je je als blanke nooit kunt of wilt aanpassen(met uitzonderingen zoals "white masai", maar dat loopt natuurlijk niet goed af...), maar m'n vrienden behoren tot de stedelijke middenklasse dus dat is wel te doen.
Oud 6 december 2013, 12:17   #40
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
België een blanke enclave???
De grote meerderheid Belgen zijn nog steeds blank. Overigens als je van landen als Kenya komt valt het op dat de meeste Marokkanen ook blank zijn, dikwijls niet eens veel bruiner dan een gemiddelde Belg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be