![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En DAT is het eigenlijke grote probleem, we willen splitsen en onafhankelijk worden, maar zelfs daarna nog zullen vlamingen hun taal verloochenen voor het gemak van een ander! Als we individueel wat meer respect opeisten voor onze taal, dan zouden de andere communautaire problemen misschien vanzelf wegebben of draaglijker worden.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verhofstadt kruipt nog een stukske dieper in de reet van Di Rupo ...
Nog effe en hij zit er helemaal in tot aan zijn gebit ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Conclusie : de faciliteiten zijn nutteloos geweest en dienen bijgevolg afgeschaft te worden. Het eentalig VLAAMS karakter van de ex-faciliteitengemeenten moet met spoed wettelijk vastgelegd worden. De franstalige inwijkelingen zullen van de nood een deugd moeten maken en hun individuele tweetaligheid (die de BUB hen altijd toeschrijft) moeten waarmaken. Als Verhofstadt de voorgestelde piste volgt, kan hij een kruis maken over zijn carrière. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Komt dit niet neer op uitbreiding van het franstalig territorium? Zo ja, dan kan ik dat niet anders dan interpeteren als het alvast verleggen van de grenzen / vergroting franstalig territorium i.v.m. met de nakende splitsing van Belgie.
Lijkt me iets waar veel Vlamingen gevoelig voor zijn. Dan helpt geen lieve moedertje meer tegen het Vlaams Blok. Slechts verbod op die partij zal - korstondig - soelaas bieden..... Het wordt er niet leuker op in Belgie de komende jaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ik heb nog een veel beter voorstel: de zes faciliteitengemeentes worden officieel tweetalig en onderdeel van 'Brussel-25', in ruil voor de opheffing van het Brussels gewest en de aansluiting van Brussel bij het Vlaams gewest (als aparte provincie of als onderdeel van de provincie Vlaams-Brabant).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() [size=6]NOOIT NEVER JAMAIS MAI NUNCA NIEMALS [/size]
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 31 augustus 2004 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Overigens betekent de aansluiting van Brussel bij Vlaanderen uiteraard dat Vlaanderen een stuk tweetalig grondgebied krijgt en dat de Franstalige Brusselaars ook in het Vlaams Parlement vertegenwoordigd worden. De Franstalig-Brusselse partijen zullen dan bij de Vlaamse verkiezingen zo'n 12% van de stemmen behalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=7]JAMAIS[/size] [size=7][/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij is het duidelijk: België weg (dus ook hoofdstad), Antwerpen hoofdstad van Vlaanderen, en Brussel tweetalig stadsgewest in Vlaanderen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Brussel geen problematiek was, was België al lang geen land meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
|
![]() Even over de splitsing B-H-V: Het scenario dat met alle waarschijnlijkheid uitgevoerd wordt is [size=5]"We hebben de splitsing bereikt, kijk maar hoe Vlaams we wel zijn[/size][size=1], maar natuurlijk hebben we onze solidariteit betuigd met onze onderburen. Dit door bijvoorbeeld de Senaat paritair te maken...[size=5]"[/size][/size]
Verder spijt het mij te zien dat sommigen onze hoofdstad verloren laten aan gaan aan Wallonië. We moeten kampen voor een onafhankelijk Vlaanderen mét Brussel en mét Zuid-Vlaanderen (Frans-Vlaanderen). Daarna is het maar een kwestie van vernederlandsen. Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 31 augustus 2004 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Wtf? Wij moeten NIKS geven in ruil voor B-H-V! Wat is dat nu weer?! Desnoods moet men zeggen: OF B-H-V wordt NU gesplitst OF er komt geen federale regering. Dan zullen we eens zien wie wie nodig heeft. We hebben macht, maar we durvenz e niet gebruikeken... Ik ben het zo beu dat de mensen kiezen voor een bende ruggengraatloze kwallen...BAH!
Ik ga mij voortaan nog meer inzetten voor Vlaanderen, het is nu wel genoeg geweest met dat BelgiSSche gezever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |