![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een proefbalonnetje? [size=4]Belgium should split says Foreign Minister[/size] 30 August 2004 BRUSSELS - Belgium's new foreign minister has caused shockwaves by suggesting Flanders and Wallonia could function separately inside the European Union, it was reported on Monday. Le Soir newspaper said that Fleming Karel de Gucht chose to reopen the political Pandora's box of his country's Dutch-French linguistic divide at an annual meeting of 120 Belgian ambassadors and top foreign policy officials. Belgium's two biggest linguistic communities are the Flemish, who speak Dutch, and the French-speaking Walloons. Analysts say they have what can charitably be described as a love-hate relationship. De Gucht's comments were "astonishing" coming from a federal minister, Le Soir newspaper said. The Foreign Minister, who entered his job five weeks ago, said that Belgium could easily operate like two distinct countries in meetings of the EU's Council of Ministers, which represents Union governments. He pointed out that new EU countries like the Czech Republic, Slovakia or Slovenia have populations similar in size to or even considerably smaller than those of Flanders or Wallonia. The former president of Belgian Prime Minister Guy Verhofstadt's Flemish liberal VLD party argued that Flemings and Walloons often disagreed in Council of Ministers meetings over issues like agriculture. [Copyright Expatica 2004]
![]() |
![]() |
#22 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ja, dat durf ik. Zeker nadat iedereen ingelicht is over de waarheid omtrent bijvoorbeeld de miljardenstroom of de talloze grondwetovertredende wetten in deze staat die er enkel zijn ten voordele van de franskiljons en ten nadele van de Vlamingen... Citaat:
Het verwondert mij ook niet dat je zoveel belse vodden ziet; den belgiek is een officiële staat, Vlaanderen nog niet. Of bedoel je op sportmanifestaties, zoals de wielersport... ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() De belze schuit drift stuurloos op het water, het water staat tot op het dek en binnen korte tijd zinkt ze naar de geschiedenis.
En de blubbertjes blijven maar pompen, hoe zielig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Schepen
|
![]() Onteren van de slachtoffers van WO1. Wat hebben de Belgicisten gedaan vroeger? Ijzertoren opgeblazen, voorwat heeft men de grafzerken gebruikt dan? Vooraleer je daarover spreekt leer eerst je geschiedenis van Belgicisten .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Schepen
|
![]() Ze hebben de zerken gebruikt om een straat mee aan te leggen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() Misschien zijn het verzuurde mensen die iets tegen het establishment hebben. Of zijn ze laag geschoold.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() Ik ontken dat nooit maar ook niet wat er voorheen gebeurd is en erna. Jullie weten geen 1 van de 2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Schepen
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() Mmmm. Dat is dan de argumentatie van de BUB. Ik had meer verwacht. Zwak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() Mja ik heb er al een beke van gehoord maar nu met eens te ageren op sommigen stel ik me soms vragen over hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 31 augustus 2004 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |