Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2013, 20:02   #21
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Een slachthuis is één van de weinige plaatsen waar ik absoluut nooit zou willen werken.
The task of blood

http://www.youtube.com/watch?v=I41IYWb_Mus
Citaat:
he Task of Blood reveals the day-to-day workings of a small, family-run abattoir and attempts to get inside the minds of the people who work there. It's a hidden part of British life, but the reality is that thousands of animals are slaughtered every day in abattoirs. This film shows the process of meat production as animals are killed, butchered and stored in fridges before being transported to retail outlets. It reveals the attitudes of the workers to their task, their colleagues and life. Slaughterhouse: The Task Of Blood is produced by BAFTA award winning film-maker, Brian Hill.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 22:01   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Een slachthuis is één van de weinige plaatsen waar ik absoluut nooit zou willen werken.
Ik ook niet.
Oud 12 december 2013, 17:40   #23
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

we moeten niet zo ver kijken als het over wansmakelijke praktijken in slachthuizen aankomt.

ik eet geen vlees, en heb niks tegen mensen die vlees eten... maar misschien moeten de wetten toch wat strenger worden in de vleesindustrie. akkoord, je houdt die dieren er enkel om te slachten, maar tot ze blijven leven behandel je ze goed, en je slacht ze op de meest humane wijze. als vlees bij de slager daardoor wat duurder wordt, het zij zo.

http://www.youtube.com/watch?v=jxiLaUQPSrc

Laatst gewijzigd door Tamam : 12 december 2013 om 17:41.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 17:46   #24
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ik zie een nachtelijke bevalling door een zeug van een tiental biggetjes, waar is het dierenleed?

Als een dier bevalt zoals op dit filmpje zonder veearts, (zoals dus constant gebeurd in de vrije natuur) is dat dan dierenmishandeling?

Het is trouwens straf dat die filmers die biggetjes niet een beetje hielpen op bepaalde moeilijke momenten.
Waarschijnlijk was het filmen belangrijker.

Laatst gewijzigd door parcifal : 12 december 2013 om 17:51.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 23:11   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Net zo walgelijk, dezelfde vraag; wie zijn hier eigenlijk de (èchte ontaarde) beesten!

't Ene maakt 't andere echter niet goed.

Afgestompte monsters voor wie 't leven totaal geen waarde heeft.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 01:04   #26
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik zie een nachtelijke bevalling door een zeug van een tiental biggetjes, waar is het dierenleed?

Als een dier bevalt zoals op dit filmpje zonder veearts, (zoals dus constant gebeurd in de vrije natuur) is dat dan dierenmishandeling?

Het is trouwens straf dat die filmers die biggetjes niet een beetje hielpen op bepaalde moeilijke momenten.
ik vrees dat u u uw ogen eens moet laten nakijken.

bron De Morgen indien u in staat bent te lezen nog:

Biggetjes die langzaam geplet worden door de zeug of verdrinken in een waterbak; zeugen met zweren en uitstulpingen van het darm- en vaginaal slijmvlies; hoestende varkens met ernstige zwellingen en stereotiep gedrag; kreupelheid; navelbreuken; talrijke dode biggetjes op de vloeren en in de kadaverbakken. Het waren geen fraaie beelden die Bite Back vanmiddag voorstelde.

"Ernstige dierenmishandeling"
Het geheime onderzoek werd in het voorjaar van 2013 uitgevoerd bij 9 varkensbedrijven in drie Vlaamse provincies. Volgens de komen wanpraktijken niet enkel in de gefilmde bedrijven voor. Bite Back heeft een klacht ingediend tegen die bedrijven en eist dat ze gesloten worden, maar denkt dat de beelden representatief zijn voor de hele veeteeltsector. De onderzoekers hebben namelijk ook gefilmd bij winnaars van de Flanders Golden Pig Award en bij varkenshouders die belangrijke functies innemen bij lokale gemeentebesturen, het Algemeen Boeren Syndicaat en de Vereniging voor Varkenshouders.

"Dit is een ernstige vorm van dierenmishandeling", zegt Bite Back-woordvoerder Stijn Bruers, "en dat gebeurt bij ons in Vlaanderen. Stel dat mijn buurman in zijn kelder op een gelijkaardige wijze honden zou kweken en opsluiten. Dan zou heel Vlaanderen terecht verontwaardigd reageren en niets minder eisen dan het stopzetten van dergelijke schandalige praktijken."

"Die verwaarlozing en mishandeling van dieren kan echt niet", gaat Bruers verder. "Wat we niet met honden mogen doen, mogen we niet met varkens doen. Want varkens zijn minstens even intelligent en zachtaardig als honden."
Oud 13 december 2013, 14:52   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
...

Is mij ook opgevallen.
Oud 13 december 2013, 21:28   #28
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Is mij ook opgevallen.
Misschien waren het undercover interims?

En hoe kan je een wanpraktijk aanklagen als je er geen beelden van maakt?

Ga je alle oorlogsjournalisten die de gruwel in Syrie bv vastleggen ook veroordelen omdat ze waarnemen ipv hulp te verlenen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be