Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2004, 23:45   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wie was er eerst, ?

Een paar losgeslagen moslimzotten die 2 torengebouwen lieten instorten of Bush zijne War on terror ?

Weete wat mijn eerste gedachte was toen ik hoorde dat de WTC aan het instorten was : ?

The shit has hit the fan...

Ik wist direct dat daar kei en keiharde repressie op zou volgen, de moslims zouden hiervoor terecht bloeden en serieus...

Als je je kop tussen de kaken van een leeuw stopt moet je niet komen janken als die leeuw er hem afbijt.
u lijkt nog altijd niet goed te snappen wat ik wil zeggen: volgens u is kritiek op Bush's war on terror blijkbaar uitgesloten omdat "de moslims begonnen zijn". Dat is een erg vreemde en eigenlijk compleet onjuiste manier van redeneren, dat is hetzelfde doen als de slachtoffers van de repressie na WOII afdoen als insignificant daar "zij begonnen" waren. U mag mij bv. altijd de link tussen 9/11 en Irak, of Irak en de veligheid van de VS geven, maar ik zal u wat vertellen, maar ik vrees dat ze niet gaat vinden.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 1 september 2004 om 23:47.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 23:48   #22
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Als we lang genoeg de ogen sluiten gaat het vanzelf over.*

*Linkse redenering
inderdaad, een even achterlijke redenering als alle terechte kritiek over de andere kant uitsluiten onder het mom van "zij zijn begonnen"..
Oud 2 september 2004, 00:03   #23
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Kijk dat heb je met die zelfverklaarde 'christenmensen' als Seba : ze bieden nog steeds graag hun andere wang aan. Tegenwoordig ontvangt die christelijke wang graag zo veel klop, dat de bovenkamer en het gehuegen niet meer juist kan werken. Ik heb de CD&V overigens nooit veel horen klagen over de terrorist Bush. Een paar jaar geleden werd de papa van die terrorist zelfs nog uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van een notable CD&Ver....
vreemde "redenering" die u daar alweer opbouwt:

1.) vanwaar haalt u dat ik CD&V'er ben? Ik ben geen lid en heb nog nooit op deze partij gestemd, de afgelopen verkiezingen heb ik NVA gestemd (enkel lisjtstemmen)...bovendien ben ik zuiver athëist, godsdiensten zijn irrationeel en zijn dan ook volledig uit te sluiten in politieke discussies...

2.) vanwaar haalt u het het dat ik "de andere wang aanbied"? Al wat ik probeer te zeggen is dat je dingen genuaceerd moet bekijken, en dat geldt voor beide zijden van het politieke spectrum: politiek correcte negationisten langs de linkerkanten alles-op-een-hhopje-gooiende- kip-zonder-koppen langs de rechterkant. Volgens u moet men dus de war on terror van Bush steunen, kritiek is uit den boze, omdat moslims over heel de wereld voor terreur zorgen. Ook al is dat tweede deel van uw zin misschien correct, dan nog heeft dat niets met het eerste deel te maken. Ik haalde imemrs al een analoog voorbeeld aan:dat is hetzelfde doen als de slachtoffers van de repressie na WOII afdoen als insignificant daar "zij begonnen" waren

Mijn punt is dus dat je kritisch voor iedereen moet blijven: het doel heligt niet de middelen, en het is niet omdat persoon X tegen persoon Y is, en persoon Y voor veel heibel zorgt dat daarom persoon X automatisch geen fouten kan maken en zelf de bal misslaan...
Oud 2 september 2004, 10:59   #24
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
En hup

Punt is dat de Islam momenteel met iedere andersdenkende in een gewapend conflict zit. Wat kunnen we doen?
Ik vrees dat uw keuze beperkt is: zet ik den tv vanavond wel of niet op?
Als het u echt zou storen, probeert ge dingen te verwezenlijken; met naar een lichtbak zitten gapen, gaat ge niet rap iets veranderen.
Oud 2 september 2004, 11:04   #25
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onzin. Men zoekt al meer dan dertig jaar naar oplossingen voor het vreemdelingenprobleem. Er is gewoon geen oplossing, het multikultureel model werkt niet en is achterhaald. De enige oplossing is verplichte assimilatie gekoppeld aan een terugkeringsbeleid.
me dunkt is die Osama bin Laden redelijk goed geassimileerd daar in Afghanistan-Pakistan. Ik betwijfel ook of zijn thuisland hem nog terugwil...
Kijk oprecht uit naar den eerste Blokker op buitenlandse zaken: mijne video staat alvast geproggrameerd, eindelijk nog es humor op de vlaamse tv!
Oud 2 september 2004, 11:18   #26
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
me dunkt is die Osama bin Laden redelijk goed geassimileerd daar in Afghanistan-Pakistan. Ik betwijfel ook of zijn thuisland hem nog terugwil...
Kijk oprecht uit naar den eerste Blokker op buitenlandse zaken: mijne video staat alvast geproggrameerd, eindelijk nog es humor op de vlaamse tv!
Staat uw video klaar voor het eerste optreden van Bourgeois? Hebt ge Louis Michel opgenomen toen hij Oostenrijk wou boycotten? Hebt ge Verhofstadt op band toen hij zijn broek liet zakken voor Di Rupo?

Etc..........
Wij liggen hier te lande al jaren plat van het lachen hoor! Linkse 'intelligentsia' en salonliberalen....
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 12:13   #27
humble
Burgemeester

Standaard

genuanceerd voor Seba.

8 lieftalige jonge islamitische dames gijzelen op een moederlijke wijze 300, niet zo onschuldige jonge kinderen en beloven de kindertjes een prachtig vuurwerk, in Rusland.
De domme regering wil de kinderen dit feest onthouden.

Laatst gewijzigd door humble : 2 september 2004 om 12:15.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 16:07   #28
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

*KNIP*

Aanzetten tot geweld zijn niet toegelaten.

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 3 september 2004 om 08:13.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 16:10   #29
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
*KNIP*

Peter Johan
wat bedoelt ge juist wolf: alle Marrokanen en ander getint volk of gewoon iedereen die naar ne moskee gaat?

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 3 september 2004 om 08:12.
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 16:21   #30
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

*KNIP*

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 3 september 2004 om 08:12.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 19:49   #31
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
u lijkt nog altijd niet goed te snappen wat ik wil zeggen: volgens u is kritiek op Bush's war on terror blijkbaar uitgesloten omdat "de moslims begonnen zijn". Dat is een erg vreemde en eigenlijk compleet onjuiste manier van redeneren, dat is hetzelfde doen als de slachtoffers van de repressie na WOII afdoen als insignificant daar "zij begonnen" waren. U mag mij bv. altijd de link tussen 9/11 en Irak, of Irak en de veligheid van de VS geven, maar ik zal u wat vertellen, maar ik vrees dat ze niet gaat vinden.
Het gaat erom dat kritiek op de islam hier gemarginaliseerd wordt, net als de war on terror, en we zelf helemaal niks doen, behalve wat hypocriet doen en de Amerikanen becommentariëren.... .
Oud 3 september 2004, 10:14   #33
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat kritiek op de islam hier gemarginaliseerd wordt, net als de war on terror, en we zelf helemaal niks doen, behalve wat hypocriet doen en de Amerikanen becommentariëren...
hola, ik heb hier nog niemand de Belgische bijdragen aan of zelfs de "war on terror" horen marginaliseren zolang we daar de ISAF mee bedoelen of de internationale samenwerking om moslim-extremisten te klissen, vooral in Europa. 't Zou ne dwaas zijn die niet verheugd is dat er aanslagen verhinderd worden.

De hudige situatie in Irak kan ik echter met de beste wil nog steeds niet plaatsen in diezelfde war on terror, idem voor oproepen van sommige al te enthousiaste forummers om alle moskeëen maar in brand te steken of alle islamieten op te ruimen op deze of gene manier 'voor alle zekerheid'.

Zonder gematigde moslims (en da's nog steeds de overgrote meerderheid, ruim 1.5 miljard waarvan er hoeveel bezig zijn met bommen, hinderlagen en ontvoieringen?) zullen we de extremisten in hun midden zeer moeilijk kunnen aanpakken.

De al te simpele redenering dat er zonder moslims tout court (en dan komen velen af met de genocide-oplossing) geen terrorisme meer zou zijn, is behalve redelijk werkbaar al even onrealistisch.
De mannen met Arafat-sjaals, koran in de ene en AK47 in de andere hand zijn vandaag de lievelingen van de pers (en wat wilt ge met al die homevideos waarin ze hun crapuulstreken tonen) maar ETA, Tamils, FARC, enzoverder enzovoorts, blijven lustig plannen en uitvoeren. Dat hun slachtoffers over het algemeen geen Westerlingen zijn, zal wel iets te maken hebben met de weinige aandacht die onze pers aan hen geeft...

De echte zeveraars zoals bvb wolf die droom van de vernietiging van alles met een kleurke (of ze religieus zijn maakt weinig uit blijkbaar) vinden elk excuus goed genoeg om hunne dwaze praat te verkopen. Shit, durf wedden dat ze zelfs zonder terrorisme nog zouden dromen van verplichte castratie.
Oud 3 september 2004, 18:27   #34
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic

Zonder gematigde moslims (en da's nog steeds de overgrote meerderheid, ruim 1.5 miljard waarvan er hoeveel bezig zijn met bommen, hinderlagen en ontvoieringen?) zullen we de extremisten in hun midden zeer moeilijk kunnen aanpakken.
Onzin, die extremisten zijn als vissen in het water tussen die 'gematigden', ze worden langs alle kanten beschermd, begrepen en goedgepraat.
Je hebt geen gematigde islam, enkel latente en actieve.

Citaat:
De al te simpele redenering dat er zonder moslims tout court (en dan komen velen af met de genocide-oplossing) geen terrorisme meer zou zijn, is behalve redelijk werkbaar al even onrealistisch.
Alsof elk geloof dat verdween botweg uitgemoord werd...

Citaat:
De mannen met Arafat-sjaals, koran in de ene en AK47 in de andere hand zijn vandaag de lievelingen van de pers (en wat wilt ge met al die homevideos waarin ze hun crapuulstreken tonen) maar ETA, Tamils, FARC, enzoverder enzovoorts, blijven lustig plannen en uitvoeren. Dat hun slachtoffers over het algemeen geen Westerlingen zijn, zal wel iets te maken hebben met de weinige aandacht die onze pers aan hen geeft...
Die mannen in Arafat-sjaals doen wel Europese treinen ontploffen, ontvoeren Europeanen, plannen overal in Europa aanslagen en gijzelen scholen/ ziekenhuizen (de allerzwaksten!!!!!).
Het feit dat je dit zou willen 'matigen' door ook wat goed nieuws van de 'goeie' moslims te tonen bewijst hoe onnozel je wel niet bezig bent.
Ik heb nog nooit iemand horen pleiten om meer beelden te tonen van gematigde Christenen/Shiks/Hindoes/Boedhisten/Animisten/Joden/....
Hoe zou dat komen denk je?

Citaat:
De echte zeveraars zoals bvb wolf die droom van de vernietiging van alles met een kleurke (of ze religieus zijn maakt weinig uit blijkbaar) vinden elk excuus goed genoeg om hunne dwaze praat te verkopen. Shit, durf wedden dat ze zelfs zonder terrorisme nog zouden dromen van verplichte castratie.
Als moslims zo een extreme vorm van terreur toepassen op ons, en jij moet dit al als argument opwerpen ter verdediging, dan hoef ik eigenlijk niet meer te antwoorden.
Oud 3 september 2004, 19:18   #35
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het feit dat je dit zou willen 'matigen' door ook wat goed nieuws van de 'goeie' moslims te tonen bewijst hoe onnozel je wel niet bezig bent.
Ik heb nog nooit iemand horen pleiten om meer beelden te tonen van gematigde Christenen/Shiks/Hindoes/Boedhisten/Animisten/Joden/....
Hoe zou dat komen denk je?
FARC, ETA noch Tamil-tijgers zijn moslims C uit W, redelijk onnozel, niet?
En misschien lees ik een ander alfabet, maar de roep van de rechterzijde om meer gematigde moslims die hun afkeur doen blijken van terreurdaden zijn heb ik hier toch al een paar keer gelezen. Op het moment dat ze dat dan oen, hey, dan zijn het hypocrieten. Yep, them sneaky A-rabs.

Mensen hun posts es rustig lezen en misschien zwijgen over dingen waar je niks weet, zou al heel wat minder onnozel zijn.
Ok, ik moet nu stoppen, de mannen van de pittazaak in m'n straat staan te juichen omwille van die 600+ gewonden, ik zal maar mee gaan doen zeker...

Onnozelaar.
Oud 3 september 2004, 19:24   #36
C uit W

Standaard

In geen enkel, maar dan ook geen enkel systeem ooit in de geschiedenis van de mensheid heeft/is/zal iedereen 100% hetzelfde doen en denken, even fanatiek zijn of zich geen vragen stellen; nooit zal er niemand zijn die niet bezig is met slachtoffers of met een genuanceerder beeld de 'vijand'. Dat weet elk klein kind. Het feit dat jij mij verwijt dat de verwachten toont enkel aan hoe weinig argumenten je hebt om te ontkrachten wat ik zeg.
Namelijk dat de Islam in haar totalitait onverdraagzaam, extreem en totalitair is.
Het feit dat je met een fixatie zit te kijken naar sympathieke achmed, of leuke yoessef bewijst jou angst om te kijken wat de Islam IS. Daarom is wreedheid, onverdraagzaamheid en heel de cirque er veel nadrukkelijker aanwezig, en daarom is het zoveel verwerpelijker dan al de rest.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be