Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2004, 15:48   #21
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Als je dit ziet weet je direkt waarom alle moslims Europa uit moeten

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 15:52   #22
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Als ...je dit ziet weet ...je direkt waarom alle moslims Europa uit moeten
hoeveel europese moslims hebben al zo'n filmpje gemaakt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 15:54   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Bende zieke geesten.
Ik heb nog geen enkel onthoofdingsvideo gezien, en ik ga der ook geen bekijken. Ik hoef niet zonodig te weten hoe het eruit ziet om het gruwelijk te vinden.
Bovendien vind ik het gruwelijk dat dergelijke films op het net te vinden zijn. Kinderen hebben de neiging al eens te surfen op het net, als ouder sta je der nie constant bij, en ik zou NOOIT willen dat m'n kinderen dit te zien krijgen. Wat op het nieuws verschijnt is er voor mij al behoorlijk over: lijken, afgerukte ledematen, verminkte gezichten... Je kunt je kind al niet eens meer naar het nieuws laten kijken.

Ik vraag me trouwens af welke zieke geesten het zijn die naar zo'n filmpjes willen kijken.
Wel ik heb die allereerste gezien en toen had ik er al direct mijn buik van vol, ik moet de sequils dan ook niet zien.

waarom kijken de mensen daar naar ?

Heel simpel, gewoon puur uit nieuwschierigheid, de mens zit zo in elkaar, ...

Het probleem is ge kunt zoiets niet van internet houden... kijk maar naar al de vewoede pogingen om de "home video's" van een paar holywood figuren van het net te halen...

Op een uur tijd heb je duizenden copyen, ...

Dat tijdschrift ivm Dutroux dat al verboden was nog voor het hier uitgegeven kon worden stond diezelfde dag nog op het net integraal te lezen. Geen mens die het nu nog kan tegenhouden.

Zelf al ban je zo'n dingen van de sites, dan nog zal het via newsgroups, chatboxen, Kazaa en andere shareapplications, FTP servers enz... verspreid worden.

En als het verboden is of taboe, kijken en willen we het toch allemaal, ? ...

Niemand had de Pinup club gezien maar ze kenden wel allemaal Wendy van Wanten, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 15:58   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
aan alle lafbekken die niet durven kijken:

waarom zijn jullie de eersten om onrecht aan te klagen wanneer het onrecht niet zo grafisch is en vooral wanneer moslims of negers het slachtoffer zijn?
als het grafisch is, ZOALS DE REALITEIT IS, sluiten jullie de ogen of kijken laffelijk de andere kant op. hebben jullie schrik de beestachtigheid waartoe mensen in staat zijn te aanschouwen? angst voor de realiteit? vraag je dan af wat je doet in deze wereld want ook DIT is zoals de wereld IS.
en dan het verwijt dat degenen die er wel naar kijken 'ziek' zijn.
zover komt het dan bij die broekschijters die niet durven kijken. meer afschuw voor de boodschapper dan voor de daad zelf. denk je misschien dat mensen die de video bekijken ervan genieten ofzo? bekijk ze zelf eens, dan stel je je die vraag misschien niet meer.
je kunt jezelf beter wat harden, want er zal niet eeuwig vrede zijn hier.

watjes.

Kijk, je kan het bekijken omdat je het eens wil gezien hebben, er zijn er ook die kijken omdat ze er een kick van krijgen, die laatsten vallen onder de noemer ziekelijke geesten...
Oud 1 september 2004, 16:45   #25
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Men zou u dat kind moeten afpakken. Je kan geen kinderen opvoeden. Uw betutteling zorgt ervoor dat dat kind opgroeit tot een seutje dat begint te huilen als de Lala-teletubbie te lang uit het beeld is geweest. U bent waarschijnlijk ook zo'n typetje dat denkt dat je kinderen zelfs geen tik op de vingers mag geven als ze iets mispeuteren.

Gelieve uw kind wat realiteitszin mee te geven, wat meer in lijn met de wereld. En niet uw naïve droomwereld dat u rond hem/haar bouwt. Tsss, uw kind zelfs het nieuws niet laten zien, hoe erg kan je zijn...
U bent er vast zo eentje die z'n kinderen samenroept als je een nieuw leuk filmpje gevonden hebt op 't net. 'Kom kindjes, ze gaan er weer eentje onthoofden, komen kijken, da's goed voor jullie opvoeding'.

Weet je, ik zou het niet zo erg vinden als m'n kind even droevig is omdat Samson en Gert ermee ophouden. Wat ik wél erg zou vinden is als m'n kinderen totaal getraumatiseerd de wereld instappen, bang van wat hen kan overkomen. Misschien worden ze ontvoerd? Misschien wil die stoute donkere man hen het hoofd wel afsnijden met een mes? Weet je wat kinderen doen als ze geraakt zijn door iets? Het naspelen. En voor je het weet heb je een kind dat ook nog eens plezier krijgt in het naspelen. Of voor je het weet het je het gruwelijkste wat een kind kan overkomen: het kijkt niet meer op van geweld, het vind het normaal.

Ik hoef m'n kinderen niet zo nodig voor te bereiden op één of andere oorlog door er hele dagen gewelddadige beelden op af te vuren. Ik vind het niet meteen nodig dat m'n kinderen 'gewoon' zijn geraakt aan dat geweld.

Nog een tip voor je: stuur je kind naar Afrika waar het aan de slag kan als kindsoldaad. 't zal wel gewapend zijn dan als er hier ooit eens een oorlog uitbreekt.
Oud 1 september 2004, 16:48   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wel ik heb die allereerste gezien en toen had ik er al direct mijn buik van vol, ik moet de sequils dan ook niet zien.

waarom kijken de mensen daar naar ?

Heel simpel, gewoon puur uit nieuwschierigheid, de mens zit zo in elkaar, ...

Het probleem is ge kunt zoiets niet van internet houden... kijk maar naar al de vewoede pogingen om de "home video's" van een paar holywood figuren van het net te halen...

Op een uur tijd heb je duizenden copyen, ...

Dat tijdschrift ivm Dutroux dat al verboden was nog voor het hier uitgegeven kon worden stond diezelfde dag nog op het net integraal te lezen. Geen mens die het nu nog kan tegenhouden.

Zelf al ban je zo'n dingen van de sites, dan nog zal het via newsgroups, chatboxen, Kazaa en andere shareapplications, FTP servers enz... verspreid worden.

En als het verboden is of taboe, kijken en willen we het toch allemaal, ? ...

Niemand had de Pinup club gezien maar ze kenden wel allemaal Wendy van Wanten, ...
Ik kan best begrijpen dat je uit nieuwsgierigheid één filmpje bekijkt. Wat ik niet kan begrijpen is dat je dit blijft en blijft herhalen. Het feit alleen al dat je daar kúnt naar kijken zonder het willen afzetten, vind ik al bijzonder raar. Waarom jezelf blootstellen aan iets dat zo gruwelijk is? En waarom daar keer op keer naar willen kijken?

Mensen als Mitgard, die vinden dat dit ook nog eens voer voor kinderen is, vind ik behoorlijk ziek hoor.
Oud 1 september 2004, 16:52   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En die video's ook nog eens aanprijzen onder de noemer 'Kijken joh!! 't is de ergste tot hiertoe!!'.... ziekelijk.

Ik vind het echt WALGELIJK, die onthoofdingen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Ik ben compleet gedegouteerd, ik begrijp langs geen kanten dat mensen tot zoiets in staat zijn. Voor Mitgard zal ik wellicht niet 'gehard' genoeg zijn. Hoeft voor mij niet, ik wil dit m'n hele leven even abnormaal en afgrijselijk willen vinden als ik nu doe.
Oud 1 september 2004, 17:00   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

kijk een kind moet kunnen spelen, moet al ies zottigheid kunnen uithalen, en zal zelf wel opzoek gaan naar de wredheden van de wereld ook.

Ik las op mijn 10 jaar al boeken over den oorlog en over van alles en nog wa, (wij hadden nog internet) maar die verzameling Signaals had ik toch wel wreed rap gevonden hoor, ... De volwassenbibliotheek was ook voor + 15 jarigen, maar de bibliotheekaresse kneep vlug een oogje toe, (als ge genoeg komt en vriendelijk zijt, ... )

En nu gaan kinderen op zoek naar nieuwe ontdekkingen , ze horen iets en typen het in in google, en zeker als ze weten dat het niet mag van papa en mama, Papa Nynorsk, kijk de logfiles van uwe pc maar eens na, ... af en toe, zolang het geen obsesief kijken of lezen betreft van bepaalde zaken, is het nog min of meer gezond.

Als een kind de eerste keer zo'n video ziet zal het niet vlug geneigd zijn meer te willen zien. Als het toch zo, is, dan heb je een probleem. Maar je zal niet kunnen vermijden dat ze het vroeg of laat zien. Je kan ze thuis beschermen , overbeschermen, maar op een gegeven moment staan ze buiten in de grote boze wereld, en komen ze bij een vriedje terecht dat wel naar zo'n filmpjes kan kijken, of nog erger, dieren mishandeld, of de vandaal uithangt, en dan ligt het enkel aan het karakter en de opvoeding van je kind (namelijk dat dergelijke dingen goed fout zijn) dat hem / haar ervan kan weerhouden mee te doen met zulke feiten.

ik heb nooit ergens een raam ingegooid, gewoon omdat ik wist dat het A verkeerd was, B mijn vader me eens deftig zou afgeblaft hebben.
Oud 1 september 2004, 17:04   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan best begrijpen dat je uit nieuwsgierigheid één filmpje bekijkt. Wat ik niet kan begrijpen is dat je dit blijft en blijft herhalen. Het feit alleen al dat je daar kúnt naar kijken zonder het willen afzetten, vind ik al bijzonder raar. Waarom jezelf blootstellen aan iets dat zo gruwelijk is? En waarom daar keer op keer naar willen kijken?

Mensen als Mitgard, die vinden dat dit ook nog eens voer voor kinderen is, vind ik behoorlijk ziek hoor.
Kijk dit is nog grafisch, ooit al eens iemand gezien die onder den trein gezeten heeft, ... ?

Wel ik raad u aan, als het gebeurd, en ge hebt een gevoelig maagje, ga niet kijken, blijf schoon in uwen auto zitten of draai u om en ga naar huis.

Maar, toch, wij woonden naast een spoorlijn en telkens er eentje sprong, is er die kracht die u ernaartoe drijft om te gaan zien. ge weet dat wat ge gaat zien waanzinnig wreed is, en toch gaat ge kijken, er ligt dan meestal zelf als ietske over het is maar pas als ge ziet dat de blokskes vlees tot voor uw voeten liggen, dat ge beseft hoe wansmakelijk het is.

Ik kan u wel vertellen dat ik nu echt de behoefte niet meer voel om te gaan zien. ge hebt daar ook niks aan, maar toch trekt die wreedheid daarvan u aan, is dat nu omdat ge het zonder het te zien niet kunt geloven, ? ik weet het niet ?
Oud 1 september 2004, 17:06   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die video's ook nog eens aanprijzen onder de noemer 'Kijken joh!! 't is de ergste tot hiertoe!!'.... ziekelijk.

Ik vind het echt WALGELIJK, die onthoofdingen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Ik ben compleet gedegouteerd, ik begrijp langs geen kanten dat mensen tot zoiets in staat zijn. Voor Mitgard zal ik wellicht niet 'gehard' genoeg zijn. Hoeft voor mij niet, ik wil dit m'n hele leven even abnormaal en afgrijselijk willen vinden als ik nu doe.
Trust me, ik vind het ook extreem walgelijk, het is een van de wreedste manieren om iemand om te brengen.
Oud 1 september 2004, 17:11   #31
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent er vast zo eentje die z'n kinderen samenroept als je een nieuw leuk filmpje gevonden hebt op 't net. 'Kom kindjes, ze gaan er weer eentje onthoofden, komen kijken, da's goed voor jullie opvoeding'.

Weet je, ik zou het niet zo erg vinden als m'n kind even droevig is omdat Samson en Gert ermee ophouden. Wat ik wél erg zou vinden is als m'n kinderen totaal getraumatiseerd de wereld instappen, bang van wat hen kan overkomen. Misschien worden ze ontvoerd? Misschien wil die stoute donkere man hen het hoofd wel afsnijden met een mes? Weet je wat kinderen doen als ze geraakt zijn door iets? Het naspelen. En voor je het weet heb je een kind dat ook nog eens plezier krijgt in het naspelen. Of voor je het weet het je het gruwelijkste wat een kind kan overkomen: het kijkt niet meer op van geweld, het vind het normaal.

Ik hoef m'n kinderen niet zo nodig voor te bereiden op één of andere oorlog door er hele dagen gewelddadige beelden op af te vuren. Ik vind het niet meteen nodig dat m'n kinderen 'gewoon' zijn geraakt aan dat geweld.

Nog een tip voor je: stuur je kind naar Afrika waar het aan de slag kan als kindsoldaad. 't zal wel gewapend zijn dan als er hier ooit eens een oorlog uitbreekt.
Ik heb hier maar 1 antwoord op en dat is dit:

http://www.ogrish.com/view_attachment.php?id=13460
Oud 1 september 2004, 17:12   #32
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Dit is te walgelijk voor woorden. Het is gewoon om van te kotsen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 18:02   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kijk een kind moet kunnen spelen, moet al ies zottigheid kunnen uithalen, en zal zelf wel opzoek gaan naar de wredheden van de wereld ook.

Ik las op mijn 10 jaar al boeken over den oorlog en over van alles en nog wa, (wij hadden nog internet) maar die verzameling Signaals had ik toch wel wreed rap gevonden hoor, ... De volwassenbibliotheek was ook voor + 15 jarigen, maar de bibliotheekaresse kneep vlug een oogje toe, (als ge genoeg komt en vriendelijk zijt, ... )

En nu gaan kinderen op zoek naar nieuwe ontdekkingen , ze horen iets en typen het in in google, en zeker als ze weten dat het niet mag van papa en mama, Papa Nynorsk, kijk de logfiles van uwe pc maar eens na, ... af en toe, zolang het geen obsesief kijken of lezen betreft van bepaalde zaken, is het nog min of meer gezond.

Als een kind de eerste keer zo'n video ziet zal het niet vlug geneigd zijn meer te willen zien. Als het toch zo, is, dan heb je een probleem. Maar je zal niet kunnen vermijden dat ze het vroeg of laat zien. Je kan ze thuis beschermen , overbeschermen, maar op een gegeven moment staan ze buiten in de grote boze wereld, en komen ze bij een vriedje terecht dat wel naar zo'n filmpjes kan kijken, of nog erger, dieren mishandeld, of de vandaal uithangt, en dan ligt het enkel aan het karakter en de opvoeding van je kind (namelijk dat dergelijke dingen goed fout zijn) dat hem / haar ervan kan weerhouden mee te doen met zulke feiten.

ik heb nooit ergens een raam ingegooid, gewoon omdat ik wist dat het A verkeerd was, B mijn vader me eens deftig zou afgeblaft hebben.
Helemaal mee eens. Tuurlijk komt een kind in contact met geweld. Het gaat er me om dat die dingen komen op een moment dat een kind de cognitieve en emotionele capaciteiten heeft om die dingen te plaatsen. Als 6-jarige ineens geconfronteerd worden met een onthoofding lijkt me toch niet zo gezond voor een kind hoor. Hoe moet een kind dat plaatsen in de wereld? Het beseft amper wat 'wereld' is! Een moderaat niveau van bescherming lijkt me toch het beste.
Ik vraag me echt af wat Mitgard de beste leeftijd vind om naar die filmpjes te beginnen kijken. In ieder geval, als hij z'n kinderen daar BEWUST naar laat kijken, herhaaldelijk, valt dit onder de noemer kindermishandeling, aangezien het schade kan toebrengen aan de emotionele integriteit van het kind. Niet dat 'm zich daarvan iets zou aantrekken.
Oud 1 september 2004, 18:06   #34
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk dit is nog grafisch, ooit al eens iemand gezien die onder den trein gezeten heeft, ... ?
Jup. Niet smakelijk. Een tijdje geleden ook een lijk gezien die een paar benen miste na een auto-ongeval. Ook niet leuk om te zien.

Citaat:
Maar, toch, wij woonden naast een spoorlijn en telkens er eentje sprong, is er die kracht die u ernaartoe drijft om te gaan zien. ge weet dat wat ge gaat zien waanzinnig wreed is, en toch gaat ge kijken, er ligt dan meestal zelf als ietske over het is maar pas als ge ziet dat de blokskes vlees tot voor uw voeten liggen, dat ge beseft hoe wansmakelijk het is.

Ik kan u wel vertellen dat ik nu echt de behoefte niet meer voel om te gaan zien. ge hebt daar ook niks aan, maar toch trekt die wreedheid daarvan u aan, is dat nu omdat ge het zonder het te zien niet kunt geloven, ? ik weet het niet ?
Maar hopelijk zult u het met me eens zijn dat het niet zo bijzonder abnormaal is als je liever niét gaat kijken.
Oud 1 september 2004, 19:39   #35
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Het is duidelijk dat zowat de gehele wereld deze wandaden echt wel afkeuren en helemaal onaanvaardbaar vinden. Zelfs met 11 september kwamen er grappige e-mails over, maar tot nu toe heb ik over deze gruwels nog niets gekregen. Is nu eindelijk de emmer overgelopen? Indien deze moslim terroristen blijven spreken in naam van de islam komt er een vloedgolf van rascisme naar ALLE moslims toe vrees ik en zeker indien de moslims over de rest van de wereld niet meer laten merken dat ze deze daden verwerpen no matter what er al gebeurt is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 23:50   #36
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jup. Niet smakelijk. Een tijdje geleden ook een lijk gezien die een paar benen miste na een auto-ongeval. Ook niet leuk om te zien.

Maar hopelijk zult u het met me eens zijn dat het niet zo bijzonder abnormaal is als je liever niét gaat kijken.
moet ieder idd maar voo zichzelf uitmaken..

er een kick van krijgen is natuurlijk ziek.

Ben zelf wel geinteresseerd gaan kijken omdat ik vroeger zelf al
een kip, een konijn en een varken geslacht heb door hen de kop af te snijden (grootouders waren terug naar den boerenbuiten verhuisd en hielden "beesten") grootvader heeft me op jonge leeftijd reeds duidelijk gemaakt waar de biefsteak en koteletjes van kwamen. en zo kwam het dat toen ik 13 of 14 was geloof ik mijn eerste kip heb geslacht , en nadien ook wel eens een konijn. dat was de normaalste zaak van de wereld op den boerebuiten,bovendien was mijn grootvader van den ouden stiel en ne vent moet hard kunnen zijn als het moet, dat moet ge er vroeg in brengen, nu is dat minder en minder... maar ben er nog steeds dankbaar voor dat hij mij niet te zachtjes aanpakte. die hardheid is me nog veel van pas gekomen in mijn leven...

een kieken plukken, daar zijt ge verdekke lang mee bezig zenne (en dat warm water om dat te vergemakkelijken STINKT enorm)
doden doet ge door ze bij haar poten te pakken, stevig (spartelt enorm tegen) kalmeren door zachtjes over de rug te wrijven, legt ze neer op het kapblok en met het kapmes ; VLAM ....nadien naar boven houden , bloed loopt eruit, stuiptrekkingen volgen, onderstebovenvastbinden (daar hing een ijzeren draad voor) in de buikholte snijden, niet te diep opentrekken en de ingewanden eruit sleuren...had je eerst een put gegraven , daar smeet je dat slachtafval in, steeds onze kett (bouvier) van moeten verjagen, vond dat precies wel smakelijk,zaten ook in een mum van tijd aasvliegen op...

Bij een konijn ging het anders, was moeilijker. spartelde soms zo hard tegen dat het zijn eigen poten brak. trachten te voorkomen en kalmeren , ondersteboven aan de poten houden en dan met het scherp van uw hand keihard op de nek slaan... of anders een paar keer rond zwieren en dan met zijn kopke ineens tegen de betonnen muur laten slaan.(dat deed ik echter niet zo graag, de slag werkte veel beter vond ik) dier was daardoor enkel van zijne sus, niet dood , op kapblok leggen en keel oversnijden zien dat ge de aders hebt en laten leegbloeden ondersteboven..rest is zelfde als met de kip

konijntjes en kippen heb ik zo wel van elk een dozijn geslacht schat ik zo..

een varken maar één keer (dat mag trouwens helemaal niet, ook toen niet)
dat varken werd vastgebonden op een versleten deur en met een groot slagersmes moest ik in de keel snijden en weer de aders "meehebben"...

nu wat betreft die video...
dat gekrijs(eerder geblaas) in het begin, bij het de keel oversnijden , k' zou jullie het kunnen zweren, dat KLINKT NET HETZELFDE als bij dat varken. 'k werd er toen ook efkes stil van...een geluid waar je toch even niet goed van bent
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 1 september 2004 om 23:51.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 00:21   #37
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
moet ieder idd maar voo zichzelf uitmaken..

er een kick van krijgen is natuurlijk ziek.

Ben zelf wel geinteresseerd gaan kijken omdat ik vroeger zelf al
een kip, een konijn en een varken geslacht heb door hen de kop af te snijden (grootouders waren terug naar den boerenbuiten verhuisd en hielden "beesten") grootvader heeft me op jonge leeftijd reeds duidelijk gemaakt waar de biefsteak en koteletjes van kwamen. en zo kwam het dat toen ik 13 of 14 was geloof ik mijn eerste kip heb geslacht , en nadien ook wel eens een konijn. dat was de normaalste zaak van de wereld op den boerebuiten,bovendien was mijn grootvader van den ouden stiel en ne vent moet hard kunnen zijn als het moet, dat moet ge er vroeg in brengen, nu is dat minder en minder... maar ben er nog steeds dankbaar voor dat hij mij niet te zachtjes aanpakte. die hardheid is me nog veel van pas gekomen in mijn leven...

een kieken plukken, daar zijt ge verdekke lang mee bezig zenne (en dat warm water om dat te vergemakkelijken STINKT enorm)
doden doet ge door ze bij haar poten te pakken, stevig (spartelt enorm tegen) kalmeren door zachtjes over de rug te wrijven, legt ze neer op het kapblok en met het kapmes ; VLAM ....nadien naar boven houden , bloed loopt eruit, stuiptrekkingen volgen, onderstebovenvastbinden (daar hing een ijzeren draad voor) in de buikholte snijden, niet te diep opentrekken en de ingewanden eruit sleuren...had je eerst een put gegraven , daar smeet je dat slachtafval in, steeds onze kett (bouvier) van moeten verjagen, vond dat precies wel smakelijk,zaten ook in een mum van tijd aasvliegen op...

Bij een konijn ging het anders, was moeilijker. spartelde soms zo hard tegen dat het zijn eigen poten brak. trachten te voorkomen en kalmeren , ondersteboven aan de poten houden en dan met het scherp van uw hand keihard op de nek slaan... of anders een paar keer rond zwieren en dan met zijn kopke ineens tegen de betonnen muur laten slaan.(dat deed ik echter niet zo graag, de slag werkte veel beter vond ik) dier was daardoor enkel van zijne sus, niet dood , op kapblok leggen en keel oversnijden zien dat ge de aders hebt en laten leegbloeden ondersteboven..rest is zelfde als met de kip

konijntjes en kippen heb ik zo wel van elk een dozijn geslacht schat ik zo..

een varken maar één keer (dat mag trouwens helemaal niet, ook toen niet)
dat varken werd vastgebonden op een versleten deur en met een groot slagersmes moest ik in de keel snijden en weer de aders "meehebben"...

nu wat betreft die video...
dat gekrijs(eerder geblaas) in het begin, bij het de keel oversnijden , k' zou jullie het kunnen zweren, dat KLINKT NET HETZELFDE als bij dat varken. 'k werd er toen ook efkes stil van...een geluid waar je toch even niet goed van bent
Ik heb nog nooit een kip geslacht, en eerlijk gezegd ook geen konijnen of varkens. 'k heb wel m'n eigen kippen geslacht zien worden door m'n vader, zelf zag ik dat zo niet zitten omdat die twee zo'n beetje m'n huisdieren waren.

Maar blijkbaar is een kip slachten niet verschillend van een duif slachten (om even simpel te doen: 't zijn immers allebei vogels). Vroeger genoeg duiven zien geslacht worden (opa was duivenmelker) en der zelf ook paar geslacht. Vond het een vreselijk karwei, ik dood nie graag beestjes, en zou het ook nooit meer doen, tenzij in tijden van nood dan natuurlijk. Ik dood gewoon nie graag in 't algemeen, en ik kijk er ook nie graag naar als er mensen of dieren dood gaan of al dood zijn. Een overreden kat op de baan kan m'n hart een beetje doen bloeden.
Oud 2 september 2004, 01:00   #38
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

stond er zelf eigenlijk nooit bij stil...
't was de gewoonste zaak van de wereld in die contreien ,en als ik dan op bezoek kwam of een weekje daar bleef, ja dan deed ik dat gewoon als er geslacht moest worden;

Heb er echter nooit plezier aan beleefd ,maar het stak ook niet tegen (buiten de geur)
als ge natuurlijk die schattige konijntjes hebt zien geboren worden en ze als ze volgroeid zijn moet slachten, ja dat was wel even raar..

ben er geen vegetarier door geworden, en zekr geen dierenmishandelaar integendeel !
maar ik eet wel eens graag een stukje vlees. dat koop ik nu zoals een ander in de supermarkt/beenhouwer...maar ben content dat ik mocht het noodzakelijk zijn , mijn "plan" kan trekken.
kan wel zijn dat als ge het een ander kind op die leeftijd had laten doen, hij er miss een trauma zou aan kunnen overhouden, daar spreek ik me niet over uit. but yeah, my granddad was a though man....lang begraven, maar ik respecteer hem nog steeds..onze jeugd wordt soms te begrijpend en soft opgevoed. maar miss spreek ik wel anders als ik zelf kinderen heb .
als ik mijn jonge tienerzoon zou dwingen een konijn de keel over te snijden, is dat waarschijnlijk nu een nieuwsbericht als een extreme vorm van kinder en dierenmishandeling...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 03:49   #39
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Ik denk inderdaad dat het van kind tot kind afhangt. Een vriendin van me heeft er inderdaad trauma's van opgelopen toen ze als kleuter haar konijnen en kippen op een zelfde wijze zag geslacht worden. Het heeft trouwens als volwassene lang geduurd eer ze die trauma's kon identificiëren en dan plaatsen en verwerken.
Ik geef verder Nynorsk 200% gelijk met haar reactie. Een kind dat in een warme nest is opgegroeid en vooral kind heeft mogen zijn (onbezorgd spelen, geen volwassen verantwoordelijkheden noch ongepaste confrontaties) zal een veel evenwichtigere volwassene zijn die zich niet zo snel uit z'n lood zal laten slaan.
Geef toe dat zulke filmpjes voor ons, volwassenen, al moeilijk (om niet te zeggen, niet) te vatten zijn. Hoe moet een kind daar mee om gaan? Want verwerken zal het die "info" toch moeten.
't Is niet omdat je je kind niet wil blootstellen aan zulke beelden dat je het overbeschermt.
Als je zo'n kind echter té snel overvalt en confronteert met zaken die ze niet kúnnen vatten, dan gaat dat kind daar onherroepelijk op andere gebieden aan inboeten. Terug bedplassen, overdreven afhankelijkheid, verlatingsangst, slaapstoornissen, concentratieproblemen op school met alle gevolgen van dien etc.
En ik overdrijf niet hee, dit zijn zeer reële reacties op traumatische ervaringen.

Ik geloof niet dat het feit dat zulke filmpjes traumatiserend zijn, hier betwijfeld kan worden.

En Mitgard, het is inderdaad de zoveelste keer dat jij zo'n link naar zo'n filmpje post, om met de woorden van Herr Flick te spreken :
Citaat:
Kijk, je kan het bekijken omdat je het eens wil gezien hebben, er zijn er ook die kijken omdat ze er een kick van krijgen, die laatsten vallen onder de noemer ziekelijke geesten...

Laatst gewijzigd door oriana : 2 september 2004 om 03:50.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 08:55   #40
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar
Eén van de gruwelijkste wapens van het imperialisme vandaag, is de economische kolonialisering van "Het Zuiden" waardoor er elke dag honderduizenden mensen sterven aan de hongersdood. Sterven aan honger is 1 vd meest gruwelijke manieren om aan je eind te komen. Het duurt namelijk nogal lang, vooral als je elke dag net niet genoeg geld verdient om voldoende eten te kopen om te kunnen overleven
Uw oplossing heeft al 100 miljoen levens gekost! Tijd voor iets nieuws!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be