Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2013, 11:42   #21
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Komaan, geef het toe, je bent gewoon lui en doet geen moeite om buiten te komen of op te staan.

Bof wat is lui en wat niet, ik heb genoeg interims afgehold, als RVA mij oproept kan ik dat allemaal voorleggen trouwens.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 11:45   #22
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb gebeld en ze zeiden me dat die huusubsidie automatisch wordt toegekend, ik moet dus niet bewijzen dat ik in een belabberde woning zou wonen - wat overigens niet het geval is (ik zit wel bij een soort van huisjesmelker in die zin dat die mij 450 ballen iedere maand laat afdokken voor een studio zonder terras, kelder, lift in een gebouw dat ie zelf - hij is aannemer, in appartementen heeft opgetrokken, zij het in een 'modern' jasje.. een veredeld kot zeg maar, maar geen echt appartementsgebouw als je begrijpt wat ik bedoel..) -> Ik zal blij zijn als ik daar weg ben en in iets deftigs zit...
Ik heb er toevalling ervaring met de materie (opvang armen, daklozen, ...) en NERGENS wordt er een subsidie automatisch toegekend.
Je krijgt niks als je het niet aanvraagt.

"bellen" ben je niks mee. Van je luie krent en documenten gaan ophalen, dat moet je doen.

Citaat:
Vlaamse tegemoetkoming in de huurprijs (huursubsidie) (2013)

Beschrijving
De tegemoetkoming in de huurprijs ondersteunt mensen met een laag inkomen die verhuizen van een slechte, onaangepaste woning naar een goede, aangepaste woning. Ook als u verhuist naar een woning verhuurd door een sociaal verhuurkantoor, kan u de tegemoetkoming in de huurprijs aanvragen. De inkomensgrenzen en maximale huurprijzen die u hieronder ziet, zijn van toepassing op aanvragen in 2013.

Laatst gewijzigd door Havanna : 20 december 2013 om 11:46.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 11:48   #23
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Bof wat is lui en wat niet, ik heb genoeg interims afgehold, als RVA mij oproept kan ik dat allemaal voorleggen trouwens.
20 jaar geleden was dat de manier...

Je hebt internet, zoek online werk, ga naar VDAB kantoor, volg online cursus(VDAB), ...

Ritme en discipline.
Oud 20 december 2013, 11:48   #24
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er toevalling ervaring met de materie (opvang armen, daklozen, ...) en NERGENS wordt er een subsidie automatisch toegekend.
Misschien geldt dat alleen voor de inheemse witmang.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 11:50   #25
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik heb me meer dan 15 jaar geleden ook eens op de lijst laten zetten. Nooit niks van gehoord ...
Oud 20 december 2013, 11:52   #26
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"bellen" ben je niks mee. Van je luie krent en documenten gaan ophalen, dat moet je doen.

Ach i see, ik zal dat dan effectief op voorhand in orde brengen, kwestie van met alles in orde te zijn, thx voor de tip ^^
Oud 20 december 2013, 11:53   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Misschien geldt dat alleen voor de inheemse witmang.

Helaba! Ik ben een inheemse van hier op papier hoor i.e. Vlaamse naam
Oud 20 december 2013, 11:57   #28
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach i see, ik zal dat dan effectief op voorhand in orde brengen, kwestie van met alles in orde te zijn, thx voor de tip ^^
Op voorhand kan niet, vanaf je contract hebt.
Installatie premie betreft(1000eur). Voor zover ik kan zien kom je niet in aanmerking
Citaat:
4. Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een installatiepremie te verkrijgen?
Er zijn 5 voorwaarden om de installatiepremie te verkrijgen. Bij de indiening van uw aanvraag gaat het OCMW na of de 5 voorwaarden voldaan zijn. Daartoe stelt men u enkele vragen en indien nodig wordt er een huisbezoek afgelegd (zie fiche « procedure betreffende een steunaanvraag »).
http://www.ocmw-info-cpas.be/index.p...nstallation#m3

Laatst gewijzigd door Havanna : 20 december 2013 om 11:59.
Oud 20 december 2013, 11:58   #29
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb me meer dan 15 jaar geleden ook eens op de lijst laten zetten. Nooit niks van gehoord ...

Ik denk dat er mss. ergens een klink in de kabel moet gebeurd zijn.. Had ik afgelopen zomer bv. hun update papieren die ze me opstuurden niet ingevuld teruggestuurd dat ik nog altijd ok was, dan was ik wellicht van de lijst geschrapt geweest zonder het te weten moest hun post toevallig op verkeerd adres ofzo terecht gekomen zijn, ik zeg maar iets.....
Oud 20 december 2013, 12:14   #30
Havanna
Banneling

Standaard

Hey, je bent in het nieuws BEMBEM

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._de_bijst.html

Laatst gewijzigd door Havanna : 20 december 2013 om 12:14.
Oud 20 december 2013, 12:19   #31
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Housewarming hé Bembem.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 12:30   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Bijstand is goed. Want mensen die niet kunnen werken, houden we zo min of meer op de poten. Maar er zijn ook mensen die de bijstand misbruiken. Neem Ger. Viert binnenkort zijn dertigjarige jubileum in de bijstand. Zo omschrijft hij het zelf, met 'vieren' en 'jubileum'. Sinds 1984 in de bijstand en apetrots. Want bijstand is een recht, dit economisch systeem kan toch niet iedereen aan een baan helpen en hij hoeft zich niet te verantwoorden voor al het geld dat hij al dertig jaar uit de liefdadigheidspot krijgt. Aldus Ger. Sinds 1984 werkloos en dan tot nu toe geen baan kunnen krijgen. Nou, dan wil je gewoon niet. De welvarende jaren '90 zaten er verdomme tussen, toen iedereen en zijn debiele oom een baan kon krijgen. En tussen neus en lippen door ook nog even stoer vingerwapperen richting de bio-industrie WAAR HIJ ABSOLUUT GEEN BAAN WIL. U weet wel, waar boeren om 5 uur 's ochtends op staan, mits geen nachtelijke storing, om de hele dag te ploeteren voor een kleine marge. Flikker toch op, Ger. Je wilt gewoon niet werken, je vindt het prima dat andere mensen elke dag arbeid voor je verrichten en je bent typisch zo'n bijstandstrekker waar het bloed van onderbuikië van gaat koken. De bijstandstrekker die de rest van de bijstandsgerechtigden een slechte naam geeft. Bah. En gefeliciteerd met je jubileum. Vind je het goed als we geen gouden horloge geven? Thanks. Rest van het debat hierrr.
Naar mijn weten is de bijstand niet de dop. Off topic lol
Oud 20 december 2013, 12:32   #33
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar mijn weten is de bijstand niet de dop. Off topic lol
Citaat:
ldus Ger. Sinds 1984 werkloos
Wat is dat dan volgens jou?
Oud 20 december 2013, 12:48   #34
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Waarom verwonderd mij dat niet dat de uitgesproken linkse mens zelf 'bedeld' om fooien bij de overheid...
"bedelD" ? "verwonderD" ?
Oud 20 december 2013, 12:49   #35
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dat dan volgens jou?

Oud 20 december 2013, 12:55   #36
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Waarom verwonderd mij dat niet dat de uitgesproken linkse mens zelf 'bedeld' om fooien bij de overheid...

Heu ik lever wel een tegenprestatie door jullie te entertainen en een meerderwaardigheidsgevoel te geven hé, dus nee het is zeker niet wat je beweert, after all moeten er ook losers zijn (anders zijn er geen winners), wees blij dat ik er ben
Oud 20 december 2013, 13:42   #37
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op voorhand kan niet, vanaf je contract hebt.
Installatie premie betreft(1000eur). Voor zover ik kan zien kom je niet in aanmerking

http://www.ocmw-info-cpas.be/index.p...nstallation#m3

http://www.wonenvlaanderen.be

Citaat:
Een huursubsidie is een maandelijkse tegemoetkoming die verleend wordt aan een huurder die vanuit een ‘slechte’ woning verhuist naar een conforme woning op de private huurmarkt of die huurder wordt van een SVK-woning.

(onder voorbehoud)
Voortaan wordt de aanvrager verplicht zich in te schrijven in het inschrijvingsregister van een sociale huisvestingsmaatschappij die werkzaam is in de gemeente van de woning waarvoor de huursubsidie wordt aangevraagd.
Citaat:
De tegemoetkoming in de huurprijs bestaat uit :

een eenmalige installatiepremie en een periodieke huursubsidie.
Als u niet in aanmerking komt voor de huursubsidie, dan komt u evenmin in aanmerking voor de installatiepremie. U kan de installatiepremie niet afzonderlijk aanvragen.

Uit wat ik ervan distilleer zou die huursubsidie zoals ze mij aan de tel zeiden, automatisch toegekend worden door het SVK zelf maw. zij vragen het voor mij aan, ik ga dat echter toch nachecken zoals je aanraadde... Volgens info van website zou ik ook in aanmerking komen voor die installatiepremie - die niet enkel voor daklozen is (trouwens die hebben er schijnbaar niet altijd recht op lees ik..)
Oud 20 december 2013, 16:03   #38
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.wonenvlaanderen.be

Uit wat ik ervan distilleer zou die huursubsidie zoals ze mij aan de tel zeiden, automatisch toegekend worden door het SVK zelf maw. zij vragen het voor mij aan, ik ga dat echter toch nachecken zoals je aanraadde... Volgens info van website zou ik ook in aanmerking komen voor die installatiepremie - die niet enkel voor daklozen is (trouwens die hebben er schijnbaar niet altijd recht op lees ik..)
Je vergeet wel deze 4 woorden
Citaat:
Vanuit een ‘slechte’ woning verhuist
Oud 20 december 2013, 16:06   #39
Havanna
Banneling

Standaard

en dan is er ....
Citaat:
oe moet u de aanvraag indienen voor de Vlaamse tegemoetkoming in de huurprijs?

U dient uw aanvraag voor een tegemoetkoming in de huurprijs in bij de dienst van het agentschap Wonen-Vlaanderen in uw provincie. U kan het aanvraagformulier hieronder binnenhalen, samen met een toelichtingsfolder.

Als uw nieuwe huurwoning verhuurd wordt door een sociaal verhuurkantoor, moet u daarvoor het aanvraagformulier voor huurders bij een sociaal verhuurkantoor gebruiken. Het sociaal verhuurkantoor moet een deel van dit formulier invullen.
https://www.wonenvlaanderen.be/premi...rijs_aanvragen

Laatst gewijzigd door Havanna : 20 december 2013 om 16:07.
Oud 20 december 2013, 16:12   #40
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus ik krijg huursubsidie en eigenlijk hoef ik dan niet te werken want daar kan ik dan best m'n ticket naar Thailand mee kopen.. hihihi! Bangkok here I come!
Ge gaat dus uw gekregen geld verbrassen bij Thaise hoeren?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be