Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2013, 06:44   #21
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Vroeger was ik heel tevreden over firefox. Dat ging echt heel goed. Maar de laatste tijd heb ik toch wat problemen met dat programma. Nu kan ik die video's op de website van de VRT niet bekijken. Ook gebruik ik graag de alt en pijltjes-toetsen. Ik heb namelijk ondervonden dat ik kramp in mijn pols krijg als ik te vaak op de muis klik. De muis gaat wel vlugger dan de alt en pijltjestoetsen, ik weet het, maar ik wil niet te vaak klikken als ik op de computer bezig ben. Vroeger kon ik makkelijk terugkeren naar de vorige pagina. Onder "geschiedenis" stond er meteen bovenaan, "terug". Dat is nu weg. Het is nu lastig om de muis niet te gebruiken wanneer ik firefox gebruik.
Alhoewel Uw probleem nu opgelost is, is Uw vaststelling correct, de firefox browser is een beetje log en traag geworden, heeft regelmatig problemen met de plugins, dit op alle besturingssystemen (android, linux windows). Zonder twijfel blijf ook ik vooralsnog bij firefox. Naargelang enkele speciale behoeften kan U heden wel andere browsers gebruiken welke ook op firefox gebaseerd zijn. Chrome werkt heden ook prima, maar ivm. privacy zal ik deze browser nooit aanraden (google is Uw vriend).

Zoekt U even een browser, mogelijk gebaseerd op firefox, welke U meer privacy biedt en niet zo log is. Ze bestaan, maar uiteindelijk weet ik ook niet hoe betrouwbaar ze zijn.

Toch nog een tip: googlen met meer privacy, gebruik bvb. startpage als zoekmachine (zij gebruiken dezelfde database als google maar slagen uw info niet op)

Met google kan U het voorvernoemde terugvinden.

Niet goed weten wat te doen betekent uiteindelijk toch beter firefox blijven gebruiken.

Good luck 2014!
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 27 december 2013 om 06:56.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 10:26   #22
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
heeft regelmatig problemen met de plugins
Dit ligt eerder aan de plugins. En plugins zijn sowieso al een extra last, en een beveiligingsrisico. Een wereldwijd web zonder Flash zou een beter wereldwijd web zijn.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2013, 17:28   #23
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoekt U even een browser, mogelijk gebaseerd op firefox, welke U meer privacy biedt en niet zo log is. Ze bestaan, maar uiteindelijk weet ik ook niet hoe betrouwbaar ze zijn.
Pale Moon is heel stabiel. En niets belet je Pale Moon bvb terzeldertijd met FF te gebruiken. Om 2 versies van FF terzelfdertijd te gebruiken dat gaat ook maar niet zonder een "scriptje".

Citaat:
Toch nog een tip: googlen met meer privacy, gebruik bvb. startpage als zoekmachine (zij gebruiken dezelfde database als google maar slagen uw info niet op)
Bij FF in de opties > algemeen > opstarten vul je gewoon verschillende startpagina's in bvb .. zo ...

https://www.google.com/|https://duckduckgo.com/|http://www.clusty.com/|http://be.bing.com/

Je kan dan nog kiezen met welk je gaat zoeken omdat ze alle drie (of meer) terzelfdertijd geladen worden. DuckDuckgo en Clusty houden uw zoek-surfgedrag niet bij.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 27 december 2013 om 17:28.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 22:08   #24
Stefanie
Minister-President

Standaard

Bedankt voor alle informatie. Is allemaal zeer interessant.
Vroeger had ik de keuze. Ik kon bij firefox kiezen tussen de muis of de alt en pijltes-toetsen. Dat ging allebei goed, alleen is de muis natuurlijk wat vlugger. Nu is de muis wel handig, maar de alt en pijltjes-toetsen niet meer. Ik heb nu 't gevoel dat ik minder keuze heb en minder vrij ben. Nu ja, ik heb wel gezien dat sommige laptops een touchscreen hebben.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2013, 12:12   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alhoewel Uw probleem nu opgelost is, is Uw vaststelling correct, de firefox browser is een beetje log en traag geworden, heeft regelmatig problemen met de plugins, dit op alle besturingssystemen (android, linux windows). Zonder twijfel blijf ook ik vooralsnog bij firefox. Naargelang enkele speciale behoeften kan U heden wel andere browsers gebruiken welke ook op firefox gebaseerd zijn. Chrome werkt heden ook prima, maar ivm. privacy zal ik deze browser nooit aanraden (google is Uw vriend).

Met google kan U het voorvernoemde terugvinden.

Niet goed weten wat te doen betekent uiteindelijk toch beter firefox blijven gebruiken.

Good luck 2014!
Ik had al eens eerder van startpage gehoord maar alhoewel die dezelfde database gebruikt als Google krijg ik toch andere resultaten. Ook krijg ik bij Google meer resultaten.
Kortom: ben ik fout als ik stel dat het niet zoveel uitmaakt welke database een zoekmachine gebruikt maar des te meer hoe die doorzocht wordt en op welke manier de resultaten gepresenteerd worden?

Ook gek: als ik dezelfde zoekterm ingeef bij afbeeldingen krijg ik veel meer resultaten bij Google maar veel relevantere bij Startpage.

Besluit: de database is lang niet alles…
Oud 29 december 2013, 13:56   #26
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dit ligt eerder aan de plugins. En plugins zijn sowieso al een extra last, en een beveiligingsrisico. Een wereldwijd web zonder Flash zou een beter wereldwijd web zijn.
Waarom geeft dan enkel firefox constant problemen met updates van plugins?

In ons bedrijfsnetwerk, waar de gebruikers uiteraard geen admin-bevoegdheden hebben en dus de plugins niet kunnen updaten, weigert firefox na verloop van tijd gewoon bepaalde pagina's te openen, vele online databanken bvb. Gebruiken shockwave of flashcontent en daar blokkeert firefox op, tot een admin de plugin update. Dat kost dus geld en verlaagt de productiviteit.

De oplossing is duidelijk : standaardiseren op IE en/of chrome en geen problemen meer.
Ergo : firefox buiten zolang dit niet opgelost is. ( ze beloven het al jaren, onderussen wel elke 2 a 3 maand een versie upgrade ondertussen v26 dacht ik, maar dit cruciale punt lukt maar niet. Epic fail)

Laatst gewijzigd door parcifal : 29 december 2013 om 13:58.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be