Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2004, 08:23   #21
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Op dit forum zit een bende vooringenomen racistische Übermenschen met blijkbaar een aangeboren afkeer van alles wat nog maar vaag naar Islam refereert. Ik herinner mij een paar dagen terug een reactie van iemand gelezen te hebben over die twee Franse journalisten: iemand wees hem (of haar) erop dat de Franse moslimgemeenschap scherp en ondubbelzinnig de gijzeling had veroordeeld, maar in zijn (of haar) ogen was dat maar schijn en juichen alle moslims dergelijke acties in hun binnenste toe. Meneer (of mevrouw) is blijkbaar een groot kenner van de gedachtengang van iedere individuele moslims, ik sta versteld. Of nee, dat is juist het probleem: in de ogen van deze racisten bestaan er geen 'individuele' moslims. De moslimgemeenschap is in tegendeel één monolitisch denkend en handelend blok, een soort machine die naar de pijpen van fundamentalistisch uitschot danst en het dan ook verdient om collectief gestraft te worden bij gruweldaden van sommigen onder hen. Zo'n gedachtengang is écht wel bijzonder beschaafd te noemen, chapeau.

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 11:22   #22
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wat hadden die 12 nepalese schoonmakers/koks te maken met de oorlog in irak, nota bene door Arabische bedrijven ingehuurd om hun vuil werk op te lossen, Ge weet het misschien niet maar in Koeweit en SAE stikt het van de Aziatische werknemers.
Zij zijn dan ook omgebracht door een stel fanatieke barbaren zonder enige greintje menselijkheid. Ga je de mensen die in Nepal die moskee in de fik gestoken hebben vergelijken met die beesten in Irak?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 11:44   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Zij zijn dan ook omgebracht door een stel fanatieke barbaren zonder enige greintje menselijkheid. Ga je de mensen die in Nepal die moskee in de fik gestoken hebben vergelijken met die beesten in Irak?
Hoegenaamd niet, ik geef ze 200 % gelijk dat ze dat gedaan hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 12:08   #24
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan herhaal ik mijn vraag nog eens: wat heeft de moslimgemeenschap in Nepal te maken met wat er in Irak gebeurd? Dat die helden in Nepal dan naar Irak gaan een daar gaan mee strijden. Neen, ze zijn zo laf om een gebouw te plunderen en plat te branden zonder dat iemand er iets tegen wil/kan doen...

Wat het ergste is, laat me koud, het gaat erom dat niet de hele moslimgemeenschap moet boeten voor wat dat fundamentalistisch uitschot in Irak uitvreet...
De Nepalese moslims zijn MEDEPLICHTIG aan de daden van hun extremitische broeders, net zoals hun Europese zelfverklaarde gematigde broeders er ook MEDEPLICHTIG aan zijn en eigenlijke heel de islamitische gemeenschap er medeplichtig aan is.
Zwijgen is goedkeuren, en van moslimkant hebben we na al die gruweldaden eigenlijk nog niets gehoord en geen markante betogingen gezien waaruit hun afkeur blijkt. Daarentegen komen ze wel op straat voor kopvodden ...
*knip*
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 14:32   #25
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
De Nepalese moslims zijn MEDEPLICHTIG aan de daden van hun extremitische broeders, net zoals hun Europese zelfverklaarde gematigde broeders er ook MEDEPLICHTIG aan zijn en eigenlijke heel de islamitische gemeenschap er medeplichtig aan is.
Zwijgen is goedkeuren, en van moslimkant hebben we na al die gruweldaden eigenlijk nog niets gehoord en geen markante betogingen gezien waaruit hun afkeur blijkt. Daarentegen komen ze wel op straat voor kopvodden ...
*knip*
Dan waren AL ONZE OUDERS/GROOTOUDERS ook medeplichtig aan het vervolgen van de joden tijdens de holocaust!
En niet alleen de Duitsers, maar ook Belgen, Fransen, Nederlanders, Italianen, Spanjaarden, noem maar op, die wisten wat er met de joden gebeurde, en er ook niks over zeiden...
Oud 2 september 2004, 14:39   #26
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoegenaamd niet,
Hoe verklaar je dan dat je enerzijds

A) De moslims in Irak schuldig vindt aan het ombrengen van onschuldige burgers
en
B) De Nepalezen niet schuldig vindt aan het plunderen en vernielen van eigendommen van onschulidge burgers in hun land.

Dan spreken moslims zich uit tegen de kidnappingen en onthoofdingen in Irak (zoals in Frankrijk) - zelfs een afgevaardigde van Al Sadr noemde ze 'inhumaan' - dan worden ze er van verdacht te liegen en hypocriet te zijn teneinde hun eigen vel te redden...
Denk toch eens vijf minuten redelijk na alvorens, bij het eerste woordje 'moslim' direct er op te vliegen als een briesende stier op een rooie lap!

Citaat:
ik geef ze 200 % gelijk dat ze dat gedaan hebben.
Tja, dan kan ik die Nepalese moslims ook héél goed begrijpen bij eventuele wraakacties, dan hebben ze, volgens uw denkwijze, ook 200 % gelijk.
Oud 2 september 2004, 14:41   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan waren AL ONZE OUDERS/GROOTOUDERS ook medeplichtig aan het vervolgen van de joden tijdens de holocaust!
En niet alleen de Duitsers, maar ook Belgen, Fransen, Nederlanders, Italianen, Spanjaarden, noem maar op, die wisten wat er met de joden gebeurde, en er ook niks over zeiden...
Dat is ook zo, met dat verschil dat de meesten dat niet wisten, en ze onder een dictatuur leefden waar de eerste die zijn bek opentrok meteen een lading lood door zijn bast kreeg.

Hier in het moderne westen kunde nog altijd uw gedacht zeggen, ...
Oud 2 september 2004, 14:45   #28
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo, met dat verschil dat de meesten dat niet wisten,
Kom kom, de joodse buren worden midden in de nacht van hun bed gelicht en komen nooit meer terug... Ofwel ben je enorm lomp ofwel wil je het gewoon niet erkennen (wat voor 99 % wel zal gegolden hebben).
Niet te vergeten dat die transporten ook niet erg onopvallend waren. Allemaal joodse burgers die één voor één in goederenwagons op elkaar gepropt werden om afgevoerd te worden.

Citaat:
en ze onder een dictatuur leefden waar de eerste die zijn bek opentrok meteen een lading lood door zijn bast kreeg.

Hier in het moderne westen kunde nog altijd uw gedacht zeggen, ...
En dan word ge ervan verdacht uw eigen vel te willen redden en hypocriet te zijn...
Oud 2 september 2004, 14:55   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe verklaar je dan dat je enerzijds

A) De moslims in Irak schuldig vindt aan het ombrengen van onschuldige burgers
en
B) De Nepalezen niet schuldig vindt aan het plunderen en vernielen van eigendommen van onschulidge burgers in hun land.

Dan spreken moslims zich uit tegen de kidnappingen en onthoofdingen in Irak (zoals in Frankrijk) - zelfs een afgevaardigde van Al Sadr noemde ze 'inhumaan' - dan worden ze er van verdacht te liegen en hypocriet te zijn teneinde hun eigen vel te redden...
Denk toch eens vijf minuten redelijk na alvorens, bij het eerste woordje 'moslim' direct er op te vliegen als een briesende stier op een rooie lap!

Hmm, ik denk inderdaad 5 minuten na, en zelfs veel langer, ... Stel u eens de volgende vraag, :

Nu dat ze 2 fransen om zeep zouden gaan helpen, staat iedereen te steigeren op zijn achterste poten moslims incluis, ...

Toen er 3000 Amerikanen omkwamen in de WTC stonden diezelfde moslims te dansen en plezier te maken voor 3000 om zeep geholpen imperialistische ongelovige zwijnen.

Toen er in de vorige weken, Italianen, nepalezen, japanezen, enz... ritueel de strot werden overgesneden, was er precies niks aan de hand, ... wel ik heb in elk geval nergens een moslimgemeenschap op zijn achterste poten zien staan, ook nie voor da schooltje in Rusland ,... Allemaal onschuldige kinderen verdomme, !

Maar 2 franse journalisten en ineens begint heel het middenoosten in het gat van Frankrijk en Chirac te kruipen...

Het ligt er te dik op, ... ze zijn hunne paraplu aan het opentrekken, voor de shit die de fransen gaan gooien als het verkeerd afloopt.

Die arme nepalezen hebben geen vreemdelingenlegioen, maar zijn wel nie achterlijk, die hebben ook wel door dat die sukkels vermoord zijn enkelen en alleen omdat ze geen islamiet waren, daarom geef ik hen groot gelijk dat ze op hun manier wraak nemen, 12 doden, en als wraak 1 moskeetje in de vernieling, zegt dat het nog heel goe meevalt.

Tja, dan kan ik die Nepalese moslims ook héél goed begrijpen bij eventuele wraakacties, dan hebben ze, volgens uw denkwijze, ook 200 % gelijk.
Nee, want zij hadden maar moeten bemiddelen bij hun geloofsgenoten voor hun landgenoten.

Nog iets anders, moslims hebben ook niet echt de gewoonte om hindoes met rust te laten , zie India, voor die nepalezen is die slachting ook maar nie meer dan de druppel die de emmer doet overlopen.

Jullie van het pc kamp zouden er ook beter eens voor gaan zorgen dat de emmer hier ook niet te vol geraakt, anders moet je er niet van gaan verschieten dat het hier ook ooit gebeurd.

(hiermee bedoel ik het volgende : )

Door moslims telkens maar op een pied de stalleke te zetten, ook als ze iets uitgevreten hebben, (och slechte opvoeding, kansarm, ... ga zo maar door) ge zijt goe bezig er heilige boontjes van te maken. Als er morgen in Antwerpen of Brussel iets serieus gebeurd, een aanslag of iets dergerlijks waarbij een heleboel doden vallen, zou je dus niet moeten schrikken dat de volkswoede zich ook hier tegen moskees, of "vzw's" en dergelijke gaat keren.

Je kan dat voorkomen door op tijd en krachtig op te treden als ze iets uitsteken, dan hebben de mensen dat : "ze worden toch nooit gestraft" gevoel zo niet , snapte... en gaan ze ook minder snel het recht in eigen handen nemen.

Nu hebben die nepalezen het gevoel van , de regering laat ons steeds stikken, onze moslims hebben niks voor ze gedaan, enz... en dus vallen ze dat symbool aan om hun woede op te koelen, volstrekt normaal,

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 2 september 2004 om 15:13.
Oud 2 september 2004, 15:01   #30
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jullie van het pc kamp zouden er ook beter eens voor gaan zorgen dat de emmer hier ook niet te vol geraakt, anders moet je er niet van gaan verschieten dat het hier ook ooit gebeurd.
Verduidelijk eens...

Wat heb ik te maken met moslims, nepalezen, Irak of eender wat? Als dit een persoonlijke bedreiging was, mag je het in mijn gezicht komen uitleggen, keyboardwarrior...

Trouwens, jij zit ook maar vanachter je PC'tje te lullen. Als het zo tegensteekt, ga dan naar Irak en neem zelf de wapens op, herr flick(er)!
Oud 2 september 2004, 15:08   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verduidelijk eens...

Wat heb ik te maken met moslims, nepalezen, Irak of eender wat? Als dit een persoonlijke bedreiging was, mag je het in mijn gezicht komen uitleggen, keyboardwarrior...

Trouwens, jij zit ook maar vanachter je PC'tje te lullen. Als het zo tegensteekt, ga dan naar Irak en neem zelf de wapens op, herr flick(er)!
Hey vriendjen ik bedreig geen mensen persoonlijk,en zeker nie van achter de computer, ge moogt gerust een paar duizend posts nalezen van mij. ge moet dat in het algemeen zien, in Irak heb ik niks te zoeken, maar moest er hier nen onozelaar beginnen met mensen om zeep te helpen om politieke redenen, dan zal mijn materiaal inderdaad boven water komen.

Bovendien, wil ik er u gerust bijzeggen dat ik tot hiertoe nog voor niemand opzij gegaan ben (zelfs nie als ze me 5 of 6 waren) en dat ook niet zinnes ben.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 2 september 2004 om 15:14.
Oud 2 september 2004, 15:19   #32
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

though talk hier....

de laatste keer dat ik alleen was en niet opzij ging voor een aantal crapulekes heb ik uiteindelijk toch stevig het onderspit mogen delven.

ik ben blijkbaar dus zwak. weet ik dan ook weer...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 15:35   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
though talk hier....

de laatste keer dat ik alleen was en niet opzij ging voor een aantal crapulekes heb ik uiteindelijk toch stevig het onderspit mogen delven.

Mij hebben ze tot hiertoe nog geen ene keer kletsen durven geven...
Oud 2 september 2004, 15:47   #34
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
though talk hier....

Hi Brutaal Geweld,

Dat was toevallig toch niet in Rwanda? U weet wel... een tiental jaar geleden.

[size=1]En wat vindt Brutaal Geweld van mijn nieuwe bavet?
[/size]
[size=5]Kritiek op brutaal geweld is terecht!

[/size]

[size=5]

[/size]

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 september 2004 om 15:47.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 15:53   #35
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De kern van de zaak is : is gericht barbars geweld sterker dan beschaving ?
De talibanese moslimpraktijken manifesteren zich nu nadrukkelijk in Irak , maar bij uitbreiding kunnen ze overal opduiken en overal eisen stellen om een "voorrang voor onze interpretatie van Koran" te eisen. Oppervlakking gezien is dat een probleem voor niet-moslims, maar het is eigenlijk een nog groter probleem voor moslims die een uitsluiting uit de niet-moslimgemeenschappen riskeren. In een steeds versnellend tempo vervaagd voor "de mensen" het verschil tussen een moslim-moskeeganger en een keel-afsnijdende barbaar.

Dit is het zwak punt van het moslim-geloof : men heeft geen centraal gezag zoals een synode of een paus. Iedereen kan zich op de Koran en het geloof beroepen en er een zeer eigen interpretatie aan geven. Dit maakt het voor de "verlichte" of "braaf-orthodoxe" moslims moeilijk om gepast op hun wel zeer bloeddorstige geloofsgenoten te reageren. Nu bedoel ik met deze post niet dat het de moslims zijn die een monopolie op terrorisme en bloeddorst hebben - ons geschiedkundig geheugen reikt wel wat verder dan dat , maar de gezagsdragers in de diverse overwegend Moslimlanden moeten wel eens nagaan wat de consequenties kunnen zijn als niet-moslims zich als ongelovige honden ongewenst in deze landen gaan voelen .
Oud 2 september 2004, 15:54   #36
bruut geweld
Minister-President

Standaard

er is blijkbaar weer iemand op zijn teentjes getrapt omdat het ondertussen wel duidelijk is...

pavlovje
maak gerust jezelf verder belachelijk...kan je WEER een nieuwe nick nemen. en ontkennen en bla bla...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 2 september 2004, 16:01   #37
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
De kern van de zaak is : is gericht barbars geweld sterker dan beschaving ?
De talibanese moslimpraktijken manifesteren zich nu nadrukkelijk in Irak , maar bij uitbreiding kunnen ze overal opduiken en overal eisen stellen om een "voorrang voor onze interpretatie van Koran" te eisen. Oppervlakking gezien is dat een probleem voor niet-moslims, maar het is eigenlijk een nog groter probleem voor moslims die een uitsluiting uit de niet-moslimgemeenschappen riskeren. In een steeds versnellend tempo vervaagd voor "de mensen" het verschil tussen een moslim-moskeeganger en een keel-afsnijdende barbaar.

Dit is het zwak punt van het moslim-geloof : men heeft geen centraal gezag zoals een synode of een paus. Iedereen kan zich op de Koran en het geloof beroepen en er een zeer eigen interpretatie aan geven. Dit maakt het voor de "verlichte" of "braaf-orthodoxe" moslims moeilijk om gepast op hun wel zeer bloeddorstige geloofsgenoten te reageren. Nu bedoel ik met deze post niet dat het de moslims zijn die een monopolie op terrorisme en bloeddorst hebben - ons geschiedkundig geheugen reikt wel wat verder dan dat , maar de gezagsdragers in de diverse overwegend Moslimlanden moeten wel eens nagaan wat de consequenties kunnen zijn als niet-moslims zich als ongelovige honden ongewenst in deze landen gaan voelen .
zit wel wat in..
Bovendien vind ik ook dat onze westerse gematigde moslims zich meer moeten gaan inzetten tegen het fundamentalisme dat hun jeugd tracht te verleiden.
het is dat die jeugd zijn socio ekonomische problemen heeft en daardoor vatbaarder wordt, maar de gematigden mogen mijn inziens toch ook wat harder fulmineren tegen de extremisten die hun religie misbruiken.

zelfder tijd zoals ik reeds elders postte, moeten wij de polarisatie zekre niet in de hand werken.als je begint met alle moslims over dezelfde kam te scheren, speel je alleen in de kaart van de extremisten.
accepteer de gematigden als "ons volk" of toch diegenen die hier geboren worden en de zotten isoleer je ...maar sommigen kunnen blijkbaar hun xenofoob gedachtengoed niet laten. ze zijn evengoed een deel van het probleem.

en nu is het wachten op dergelijke domme types die beweren dat er geen gematigden, verwesterden zijn of zelfs ongelovigen , maar dat het allemaal maar deel uitmaakt van hetzelfde fundamentalisme , en het één groot complot is

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 2 september 2004 om 16:04.
Oud 2 september 2004, 16:06   #38
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als de Amerikanen eens goed inddruk willen maken in Irak dan kiezen ze er gewoon het meest heilige der heilige uit en gooien ze er een grote vette bom op.

Ge zult ze nogal op hun achterste poten zien staan, ... als ze dan nog dreigen, dan blaas je gewoon hun zwarte steen op in mekka, ze zullen de boodschap dan wel begrepen hebben.
Herr Flick, zijt gij ne 3 sterren of ne 4 sterren generaal in 't Amerikaans leger? Allez, sommige mensen hebben toch speciaal ideekes over 'bevrijding' en 'winning hearts and minds'. Beste stuurlui zitten hun mening op internet te verspreiden, want aan wal kunt ge nog altijd nat worden...

Doe ze allemaal ne goeiedag in 't Pentagon!
Oud 2 september 2004, 17:04   #39
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Mis, in die tijd bestond er geen TV, geen radio en geen internet.
Onze ouders/grootouders wisten het pas toen het zo goed als voorbij was.
En dat weet jij zo goed als ik.
Zwak !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 17:17   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Ze mogen trouwens blij zijn dat de amerikanen niet zo geweldadig zijn als henzelf want als de rollen omgekeerd waren lag die heilige moskee al lang gelijk met de grond. Alsof het deze moslims een biet zou schelen dat hun tegenstanders in een kerk zouden zitten samen met wat burgers.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be