Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2004, 22:25   #21
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Denigrerende opmerkingen over 'schapenneukers' zijn inderdaad eerder contraproductief in een discussie.
Verder mag islamfobie natuurlijk niet verwart worden met haat tov moslims als mensen. 8)

Je kunt best niet akkoord gaan met wat Hirshi Ali zegt, maar het is toch kenmerkend dat sommige moslims haar kritiek 'weerleggen' met doodsbedreigingen aan haar adres en dergelijke. Het is een beetje dezelfde mentaliteit als die in sommige nationalistische milieu's: wie kritiek durft geven op het 'eigen volk' is een rasverrader en nestbevuiler. 8)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 22:55   #22
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Denigrerende opmerkingen over 'schapenneukers' zijn inderdaad eerder contraproductief in een discussie.
Verder mag islamfobie natuurlijk niet verwart worden met haat tov moslims als mensen. 8)

Je kunt best niet akkoord gaan met wat Hirshi Ali zegt, maar het is toch kenmerkend dat sommige moslims haar kritiek 'weerleggen' met doodsbedreigingen aan haar adres en dergelijke. Het is een beetje dezelfde mentaliteit als die in sommige nationalistische milieu's: wie kritiek durft geven op het 'eigen volk' is een rasverrader en nestbevuiler. 8)
Eigen volk? Hirsi Ali is geen moslim. Ze is besneden wat al niet mag van Islam, ze loopt minderwaardigheidscomplexen op. Haar ideeën zijn gewoon niet te toepassen.
=> moslims screenen bij solicitaties ... Wat is haar bedoeling?
=> die korte film amai ik snap hun bedoeling echt niet

Zij is een marionet in mijn ogen. Dat hij met de dood bedreigt wordt tja vermoorden is de simpelste er moet dringend van allochtoonse kant die niet geassimileerd is, reactie komen tegen haar. Maar tuurlijk is het een positieve zaak hé voor mensen die islam verafschuwen.. moslims vechten het "onderling" uit... Wie Hirsi tot moslim ook benoemt...Het is geen onderlinge zaak maar een iets tussen VVD en moslims. Misschien doet ze het voor aandacht. Dat laatste klinkt me heel logisch.

download DHC - Hirsi Ali
Ik geef toe er zijn te extreme teksten erbij maar het past goed met wat die madame allemaal uitspookt.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 23:06   #23
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Het kan best zijn dat Hirshi Ali ten dele door een persoonlijke haat jegens de Islam gedreven wordt. Jammergenoeg is ze niet de enige ex-moslim(a) die de Islam zo hard aanpakt. Een site als www.faithfreedom.org is opgezet door ex-moslims en de kritiek is zo mogelijk nog harder dan wat je in extreem-rechtse kringen hoort. Hirshi Ali is geen uitzondering. Waarom weerleggen jullie haar kritiek trouwens niet, als de Islam werkelijk een 'religion of peace' is, zoals moslims zo graag zeggen, dan moet het toch mogelijk zijn om dat te bewijzen?

Bij extreem-rechts zou je idd kunnen zeggen dat ze in de Islam een perfecte zondebok hebben gevonden voor hun bestaande vooroordelen tegen alles wat vreemd te legitimeren. Maar nu begint er ook steeds meer kritiek te komen van liberalen, mensen die over het algemeen geen enkel probleem hebben met migranten. Hoe verklaar je dit?
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 23:09   #24
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nee het was een korte en krachtige verwijzing naar jouw vorige post waarin je een hoop beschuldigingen, verwijten en verdachtmakingen rondstrooit over mensen die je niet kent en over zaken waar je overduidelijk geen bal vanaf weet. Je post was m.a.w. niet meer dan een hoop ongefundeerde en vooringenomen bla bla. Ik had er wat op kunnen verwedden dat je dat weer niet zou doorhebben...

Jij beweert bijvoorbeeld dat ik het moeilijk zou hebben als "de beestachtige aard van mijn vriendjes aangehaald wordt", hetgeen natuurlijk larie en apekool is. Om te beginnen heb ik helemaal niets gezegd over Hirsi Ali zèlf. De problemen die ze aanhaalt zal ik zeker niet ontkennen of zelfs niet minimaliseren. Wat mij in dit soort van topics tegen de borst stoot, is de manier waarop jullie deze zaken aangrijpen om je eigen racistische gezwets kracht bij te zetten. In de kering interesseert Hirsi Ali en het lot van moslimvrouwen jullie allerminst. Jullie zien het enkel als een welgekomen gelegenheid om weer maar eens de multiculturele samenleving te kunnen afzeiken, niet meer en niet minder. Dat is plat opportunisme en DAT vind ik ronduit weerzinwekkend!

Je zal op dit hele forum van mijn hand geen enkele posting kunnen vinden waarin ik de islam verdedig, laat staan de weerzinwekkende uitwassen ervan, zoals besnijdenissen, burka's en wat voor vormen van onderdrukking dan ook. Het zijn uitingen van fundamentalisme en religieus fanatisme. Dat fanatisme is zowel voor het christendom als voor de islam als voor om het even welke godsdienst verwerpelijk. Probeer dus ook niet te laten uitschijnen dat ik dit soort van zaken zou verdedigen, want dat strookt gewoon niet met de werkelijkheid. Als je ook maar enigszins mijn posts op dit forum zou gevolgd hebben, zou je weten dat ik hevig gekant ben tegen elke vorm van blind geloof, in om het even welke dogma's (kijk trouwens maar eens naar mijn onderschrift). Ik zal wèl tot elke prijs ieders recht verdedigen om voor zichzelf uit te maken of hij in die dogma's wil geloven of niet. Vrijheid van godsdienst is namelijk een fundamenteel mensenrecht en in tegenstelling tot jou, ben IK wèl een verdediger van de rechten van de mens en van ELKE mens, niet alleen van degenen die op de juiste plaats uit de juiste kut gevallen zijn.

Probeer dus niet mij zand in de ogen te strooien met je vooroordelen en je ongefundeerde haat tegen alles wat je vreemd toeschijnt, want dat zal ik nooit aanvaarden. Als je wil discussiëren over het vreemdelingenbeleid en over integratie van vreemdelingen, doe dat dan aan de hand van argumenten en niet aan de hand van dubieuze criminaliteitsstatistieken en kwestieuze propagandastukjes die rechtstreeks geplagieerd zijn van de website van het Vlaams Blok. Kom eens voor de pinnen met concrete en haalbare voorstellen om de samenlevingsproblemen op te lossen en niet met goedkope retoriek over het verwijderen van vreemdelingen en het inschakelen van vrachtvliegtuigen om hen boven het Afrikaanse oerwoud te droppen en meer van dat fraais. En hou ook eindelijk eens op met het projecteren van elk krantenberichtje over een criminele allochtoon op de hele bevolkingsgroep. Niet elke crimineel is allochtoon en niet elke allochtoon is crimineel. Het heeft dan ook geen enkel zin om de hele bevolkingsgroep de demoniseren en te stigmatiseren. Criminelen moeten opgespoord, gearresteerd, berecht en gestraft worden volgens de geldende rechtsregels, ongeacht hun nationaliteit of afkomst. Ik ben ervan overtuigd dat geen enkele "linkiewinkie" mij daarin zal tegenspreken.
Dat is juist Raf,maar de criminaliteit verspreid zich,en dan hoor je mij niet zeggen dat het alleen allochtonen zijn,maar ontkennen dat kan en mag ook niet.

Ooit zal er toch een eind aan moeten komen want het gaat van kwaad naar erger,hoe weet ik ook niet maar respect,opvoeding,aanpak en een geloofwaardige politiek die de problemen niet uit de weg gaat zou al een goede stap in de richting zijn.
Men moet geen laakbare feiten stilhouden voor de mensen,maar de discutie open en bloot durven aangaan,ipv de mensen monddood te maken of op hun politiek correcte houding in te spelen.
Ik word ouder raf,en de schrik dat ik later mijn kinderen of kleinkinderen in een onveilige wereld moet achterlaten word groter.
Minimaliseer de feiten niet want ooit gaan we de gevolgen er van dragen.

hoogachtend
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 10:36   #25
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Eigen volk? Hirsi Ali is geen moslim. Ze is besneden wat al niet mag van Islam, .
Voor zover ik begrepen heb bestaat er géén enkel éénduidige, operste religieuze gezag in de islam (dus hélemaal niets zoals de Paus, noch de voorz. van deze of gene protestantse kerk). uw bewering is dus ten eerste al om deze reden niet juist.
Daarnaast blijkt echter ook dat véle vooraanstaande leiders van de eerder orthodoxe, literalistische islam in volstrekte tegenstelling tot wat u beweert explicit voorstanders van de genitale verminking op islamitische vrouwen. Zo stelt Yussuf Al-Qaradawi letterlijk dat die besnijdenis de VOORKEUR geniet, maar dan niet onder haar meest radicalke vorm, dus géén volledige wegname! Dit heerschap is voorzitter van de 'Council for Fatwa and Research'.

Citaat:
Zij is een marionet in mijn ogen. Dat hij met de dood bedreigt wordt tja vermoorden is de simpelste er moet dringend van allochtoonse kant die niet geassimileerd is, reactie komen tegen haar. ....
Ik geef toe er zijn te extreme teksten erbij maar het past goed met wat die madame allemaal uitspookt.
Kortom, u weigert op de inhoud van haar aanklacht in te gaan. U doet de persoon af als niet respectable, zonder ook maar één argument, laat staan, voldoende, overtuigende argumenten. Daarentegen geneert u zich niet om mee te doen aan die ophitsende hetze en het goedpraten van geweld.

Uw uitlatingen tonen maar al te goed aan dat er nog iets extreem krampachtig, zwart-wit, absolutitisch en totaal ongenauceerd mis zit in het gedachtengoed van sommige islamitische allochtonen.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 11:13   #26
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
... verschiet niet als er over paar jaren die terroristen hier ook mensen gijzelen en aanslagen plegen, verschiet niet!!
In andere woorden : hou je koest, bange blanke man of wij slaan toe. Heb je al gedacht dat het ook andersom kan werken? Pas op dat de bange blanke man van vandaag morgen geen woedende blanke man wordt.

Wat Hirsi Ali betreft, wel het zijn mensen zoals zij die mij (voorlopig) nog doen geloven dat wij hier in Europe op een vreedzame wijze kunnen leven met ombvangrijke moslim-minderheden. Jouw bedreigingen hebben natuurlijk het tegenovergesteld effect.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:21   #27
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee het was een korte en krachtige verwijzing naar jouw vorige post waarin je een hoop beschuldigingen, verwijten en verdachtmakingen rondstrooit over mensen die je niet kent en over zaken waar je overduidelijk geen bal vanaf weet. Je post was m.a.w. niet meer dan een hoop ongefundeerde en vooringenomen bla bla. Ik had er wat op kunnen verwedden dat je dat weer niet zou doorhebben...

Jij beweert bijvoorbeeld dat ik het moeilijk zou hebben als "de beestachtige aard van mijn vriendjes aangehaald wordt", hetgeen natuurlijk larie en apekool is. Om te beginnen heb ik helemaal niets gezegd over Hirsi Ali zèlf. De problemen die ze aanhaalt zal ik zeker niet ontkennen of zelfs niet minimaliseren. Wat mij in dit soort van topics tegen de borst stoot, is de manier waarop jullie deze zaken aangrijpen om je eigen racistische gezwets kracht bij te zetten. In de kering interesseert Hirsi Ali en het lot van moslimvrouwen jullie allerminst. Jullie zien het enkel als een welgekomen gelegenheid om weer maar eens de multiculturele samenleving te kunnen afzeiken, niet meer en niet minder. Dat is plat opportunisme en DAT vind ik ronduit weerzinwekkend!

Je zal op dit hele forum van mijn hand geen enkele posting kunnen vinden waarin ik de islam verdedig, laat staan de weerzinwekkende uitwassen ervan, zoals besnijdenissen, burka's en wat voor vormen van onderdrukking dan ook. Het zijn uitingen van fundamentalisme en religieus fanatisme. Dat fanatisme is zowel voor het christendom als voor de islam als voor om het even welke godsdienst verwerpelijk. Probeer dus ook niet te laten uitschijnen dat ik dit soort van zaken zou verdedigen, want dat strookt gewoon niet met de werkelijkheid. Als je ook maar enigszins mijn posts op dit forum zou gevolgd hebben, zou je weten dat ik hevig gekant ben tegen elke vorm van blind geloof, in om het even welke dogma's (kijk trouwens maar eens naar mijn onderschrift). Ik zal wèl tot elke prijs ieders recht verdedigen om voor zichzelf uit te maken of hij in die dogma's wil geloven of niet. Vrijheid van godsdienst is namelijk een fundamenteel mensenrecht en in tegenstelling tot jou, ben IK wèl een verdediger van de rechten van de mens en van ELKE mens, niet alleen van degenen die op de juiste plaats uit de juiste kut gevallen zijn.

Probeer dus niet mij zand in de ogen te strooien met je vooroordelen en je ongefundeerde haat tegen alles wat je vreemd toeschijnt, want dat zal ik nooit aanvaarden. Als je wil discussiëren over het vreemdelingenbeleid en over integratie van vreemdelingen, doe dat dan aan de hand van argumenten en niet aan de hand van dubieuze criminaliteitsstatistieken en kwestieuze propagandastukjes die rechtstreeks geplagieerd zijn van de website van het Vlaams Blok. Kom eens voor de pinnen met concrete en haalbare voorstellen om de samenlevingsproblemen op te lossen en niet met goedkope retoriek over het verwijderen van vreemdelingen en het inschakelen van vrachtvliegtuigen om hen boven het Afrikaanse oerwoud te droppen en meer van dat fraais. En hou ook eindelijk eens op met het projecteren van elk krantenberichtje over een criminele allochtoon op de hele bevolkingsgroep. Niet elke crimineel is allochtoon en niet elke allochtoon is crimineel. Het heeft dan ook geen enkel zin om de hele bevolkingsgroep de demoniseren en te stigmatiseren. Criminelen moeten opgespoord, gearresteerd, berecht en gestraft worden volgens de geldende rechtsregels, ongeacht hun nationaliteit of afkomst. Ik ben ervan overtuigd dat geen enkele "linkiewinkie" mij daarin zal tegenspreken.
Tja, niet alle moslims zijn terrorist, maar de meeste terroristen zijn wel moslims...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:24   #28
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. verschiet niet als er over paar jaren die terroristen hier ook mensen gijzelen en aanslagen plegen, verschiet niet!!
kan je in 2006 ietsje voor de gemeenteraadsverkiezingen een schooltje gijzelen? Het moet geen groot zijn hoor, maar wel liefst kleuters! Dank bij voorbaat!8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 14:59   #29
Attiladehun
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Attiladehun : 3 september 2004 om 15:00.
Oud 3 september 2004, 15:09   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Tja, niet alle moslims zijn terrorist, maar de meeste terroristen zijn wel moslims...
Bullshit! De meeste terroristen dragen een Amerikaans uniform en worden geleid door een volslagen imbeciel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:22   #31
Attiladehun
Banneling

Standaard

Oud 3 september 2004, 15:27   #32
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hirsi Ali is een speelbal. Download liedje van DHC maar en wie is hier schapenneuker? Moeten parasiten als u hun gevoelens altijd hier uiten? Zoek een lief of een hobby... Je hebt geen verstand,respect en nog heleboe dingens misje.. moest je ook moslims niet graag hebben zeg dat dan toch op een andere manier ... in feite zijn mensen als u voor ons een bewijs... islamofobie heerst hier vollenbak ... verschiet niet als er over paar jaren die terroristen hier ook mensen gijzelen en aanslagen plegen, verschiet niet!!
Het zou me eerder verbazen mocht het niet zo zijn. Hoe vlugger hoe liever! Verschiet niet wanneer het Vlaams Blok aan de macht komt. Dat de meeste mensen hier een hekel hebben aan de islam daar hebben jullie toch zelf voor gezorgd? Waarom speel je weer de rol van het eeuwige slachtoffer? Het is altijd iemand anders zijn schuld: van de autochtonen, de politie, het gerecht, de media, etc etc... . Gebrek aan zelfkritiek noemt men dat.
Oud 3 september 2004, 15:30   #33
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Bullshit! De meeste terroristen dragen een Amerikaans uniform en worden geleid door een volslagen imbeciel.
Ik zie daar anders niets over in de (linkse) media, wanneer men het over terroristen heeft gaat het steeds over moslims.
Oud 3 september 2004, 15:33   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik zie daar anders niets over in de (linkse) media, wanneer men het over terroristen heeft gaat het steeds over moslims.
Dat is omdat jij bijzonder selectief leest. Dat is niets nieuws...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 3 september 2004, 15:44   #35
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:45   #36
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Bullshit, persoon die jullie aanspreken als moslims zijn geen echte moslims. Ze doen niet wat islam van hen vraagt! Hirsi Ali en die anderen (terroristen) zijn natuurlijk geen moslim. Haat tegen islam rukt op!! Ikzelf ga natuurlijk geen aanslagen plegen maar anderen (de slechten) die al gedupeerd worden zullen het doen.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:51   #37
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Het zou me eerder verbazen mocht het niet zo zijn. Hoe vlugger hoe liever!
Schone mens zijde gij
't is haast weekend, opletten voor-op-de-weg-springende bomen hé wolf.
Oud 3 september 2004, 16:00   #38
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is omdat jij bijzonder selectief leest. Dat is niets nieuws...
Nee, dat is omdat jij blind bent voor de realiteit, multikul maakt blind!
Oud 3 september 2004, 16:04   #39
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Schone mens zijde gij
't is haast weekend, opletten voor-op-de-weg-springende bomen hé wolf.
Nog geen last mee gehad, wel af en toe een vreemdeling die denkt dat de straat van hem alleen is. Niets wat een flinke duw op het gaspedaal kan ongedaan maken.
Oud 3 september 2004, 16:41   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Bron?
Kijk jij nooit eens naar het nieuws? Die Amerikaanse terroristen zijn al anderhalf jaar allerlei terroristische daden aan het stellen in Irak...

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be