![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Denigrerende opmerkingen over 'schapenneukers' zijn inderdaad eerder contraproductief in een discussie.
Verder mag islamfobie natuurlijk niet verwart worden met haat tov moslims als mensen. 8) Je kunt best niet akkoord gaan met wat Hirshi Ali zegt, maar het is toch kenmerkend dat sommige moslims haar kritiek 'weerleggen' met doodsbedreigingen aan haar adres en dergelijke. Het is een beetje dezelfde mentaliteit als die in sommige nationalistische milieu's: wie kritiek durft geven op het 'eigen volk' is een rasverrader en nestbevuiler. 8)
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
=> moslims screenen bij solicitaties ... Wat is haar bedoeling? => die korte film amai ik snap hun bedoeling echt niet Zij is een marionet in mijn ogen. Dat hij met de dood bedreigt wordt tja vermoorden is de simpelste er moet dringend van allochtoonse kant die niet geassimileerd is, reactie komen tegen haar. Maar tuurlijk is het een positieve zaak hé voor mensen die islam verafschuwen.. moslims vechten het "onderling" uit... Wie Hirsi tot moslim ook benoemt...Het is geen onderlinge zaak maar een iets tussen VVD en moslims. Misschien doet ze het voor aandacht. Dat laatste klinkt me heel logisch. download DHC - Hirsi Ali Ik geef toe er zijn te extreme teksten erbij maar het past goed met wat die madame allemaal uitspookt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Het kan best zijn dat Hirshi Ali ten dele door een persoonlijke haat jegens de Islam gedreven wordt. Jammergenoeg is ze niet de enige ex-moslim(a) die de Islam zo hard aanpakt. Een site als www.faithfreedom.org is opgezet door ex-moslims en de kritiek is zo mogelijk nog harder dan wat je in extreem-rechtse kringen hoort. Hirshi Ali is geen uitzondering. Waarom weerleggen jullie haar kritiek trouwens niet, als de Islam werkelijk een 'religion of peace' is, zoals moslims zo graag zeggen, dan moet het toch mogelijk zijn om dat te bewijzen?
Bij extreem-rechts zou je idd kunnen zeggen dat ze in de Islam een perfecte zondebok hebben gevonden voor hun bestaande vooroordelen tegen alles wat vreemd te legitimeren. Maar nu begint er ook steeds meer kritiek te komen van liberalen, mensen die over het algemeen geen enkel probleem hebben met migranten. Hoe verklaar je dit?
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ooit zal er toch een eind aan moeten komen want het gaat van kwaad naar erger,hoe weet ik ook niet maar respect,opvoeding,aanpak en een geloofwaardige politiek die de problemen niet uit de weg gaat zou al een goede stap in de richting zijn. Men moet geen laakbare feiten stilhouden voor de mensen,maar de discutie open en bloot durven aangaan,ipv de mensen monddood te maken of op hun politiek correcte houding in te spelen. Ik word ouder raf,en de schrik dat ik later mijn kinderen of kleinkinderen in een onveilige wereld moet achterlaten word groter. Minimaliseer de feiten niet want ooit gaan we de gevolgen er van dragen. hoogachtend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarnaast blijkt echter ook dat véle vooraanstaande leiders van de eerder orthodoxe, literalistische islam in volstrekte tegenstelling tot wat u beweert explicit voorstanders van de genitale verminking op islamitische vrouwen. Zo stelt Yussuf Al-Qaradawi letterlijk dat die besnijdenis de VOORKEUR geniet, maar dan niet onder haar meest radicalke vorm, dus géén volledige wegname! Dit heerschap is voorzitter van de 'Council for Fatwa and Research'. Citaat:
Uw uitlatingen tonen maar al te goed aan dat er nog iets extreem krampachtig, zwart-wit, absolutitisch en totaal ongenauceerd mis zit in het gedachtengoed van sommige islamitische allochtonen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat Hirsi Ali betreft, wel het zijn mensen zoals zij die mij (voorlopig) nog doen geloven dat wij hier in Europe op een vreedzame wijze kunnen leven met ombvangrijke moslim-minderheden. Jouw bedreigingen hebben natuurlijk het tegenovergesteld effect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Attiladehun : 3 september 2004 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Bullshit, persoon die jullie aanspreken als moslims zijn geen echte moslims. Ze doen niet wat islam van hen vraagt! Hirsi Ali en die anderen (terroristen) zijn natuurlijk geen moslim. Haat tegen islam rukt op!! Ikzelf ga natuurlijk geen aanslagen plegen maar anderen (de slechten) die al gedupeerd worden zullen het doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() 't is haast weekend, opletten voor-op-de-weg-springende bomen hé wolf.
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |