![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is echter niet zo, kinderen die op een gestructureerde wijze twee talen leren spreken, spreken hun moedertaal even goed als een ander. Bij de iets intelligentere talen komt daar nog bij dat ze meer taalgevoel aangeleerd krijgen door die twee talen van jongs aan te leren, waardoor ze sneller andere talen leren.
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Het idee van "taalbaden" komt uit Wallonië, en wordt daar al een tijdje getest.
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou in dat verband nog iets over jou willen zeggen maar ik zal het maar laten ![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Eén van de vele goede voorbeelden is de taal van de nieuwe generatie politiekers. Vergelijk de taal van Bruno Toback met die van zijn vader Louis Toback en u zult meteen weten wat ik bedoel.
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen die leren spreken, leren natuurlijkerwijze ook heel vlug en moeiteloos een andere taal. Maar op die leeftijd gaat het kind nog niet naar school. Kinderen die wel al de spraakontwikkeling hebben doorgemaakt en dan een taal erbij krijgen, zullen het moeilijk hebben. Juist de peuters zijn reeds een groot deel gevorderd in hun spraakontwikkeling en bijgevolg is er kans dat er verwarring ontstaat. Hier moet het kind ook een taal leren op een andere manier dan tot nu toe de moedertaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Engels is zo verspreid geraakt dat het zelfs ons dagelijks spraakgebruik binnen dringt, zelfs bij francofonen. Of dat nu zo'n goeie zaak is betwijfel ik. Het verbaasd mij dat zoveel vlaams nationalisten, die twee eeuwen taalstrijd hebben gevoerd, nu zo hoog oplopen met het Engels dat de plaats van het Frans als dominante taal gewoon overneemt.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar goed, we wijken af van het onderwerp. De laatste inhoudelijk interessante posts moeten deze zijn geweest: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie trouwens nog wel gebeuren dat de francofonen zich aan de kant van de taalflaminganten gaan scharen wanneer ook bij hen de verengelsing grote vormen aanneemt.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() Awel, bij ons op school gaat men met 'Frans voor kleuters' starten. Ik zal jullie dan wel op de hoogte houden over de evolutie.
|
![]() |
![]() |