Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2013, 18:51   #21
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Je durft niet
Wat is de relevantie van de politieke voorkeuren van de ouders van kinderen die hulp nodig hebben? Doe jij dat wel dan, mensen enkel helpen als ze uit het juiste nest komen?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 19:17   #22
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik geef al van mijn veertiende een deel van mijn spaargeld aan goede doelen, maar ik heb nu eenmaal niet genoeg geld om met mijn geld alleen iedereen te kunnen helpen, dus is het een goed idee om van jou ook wat te pakken. Jij hebt dat niet nodig.
Het is u misschien nog niet opgevallen, maar Syrië zelf beschikt – onder andere middels de export van ruwe olie - ruimschoots over de middelen om de Syrische vluchtelingen te helpen en/of om de Syrische kinderen desgewenst een toekomst te bieden.

Weliswaar belet dit u of mij of ieder ander individu niet om nog extra een eigen steentje bij te dragen, maar dat een land als het uwe, dat er ondanks de op één na hoogste belastingsdruk ter wereld zelfs niet in slaagt om een deel van de eigen bevolking uit de armoede te houden, daartoe de staatsfinanciën aanspreekt is overduidelijk een brug te ver.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 19:40   #23
ouwe knar
Banneling

Standaard

zo n kwiet als robinus heeft nog nooit een klop uitgevoerd,strooien met andermans geld ja dat wel
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 20:00   #24
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat opgroeien in oorlogsgebied geen toekomstperspectieven biedt?
Dat is geen reden.
Wij zijn die mensen niks verschuldigd.
Mijn grootouders zijn ook opgegroeid in oorlogsgebied.
Maar die hebben die oorlog niet misbruikt als excuus om te kunnen freeriden in een ander land.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 28 december 2013 om 20:02.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 20:09   #25
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Moeten wij die allemaal opvangen ?
hoezo wij ? sinds wanneer behoor jij tot de onzen ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 20:13   #26
Thuleander

Standaard

Seg en als die oorlog voorbij is, dan keren die vluchtelingen gewoon terug om hun land weer op te bouwen zeker.
Oud 28 december 2013, 20:13   #27
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dat is geen reden.
Wij zijn die mensen niks verschuldigd.
Mijn grootouders zijn ook opgegroeid in oorlogsgebied.
Maar die hebben die oorlog niet misbruikt als excuus om te kunnen freeriden in een ander land.
.. daar vergift u zich schromelijk .. u bent deze mensen wel degelijk iets verschuldigd .. er is een wettelijke verplichting om een mens in nood te helpen .. om er eens die rechtse zak van een Beuark tegenaan te gooien "the only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" .. voor Beuark dit vereist dit natuurlijk dat u een "goed" mens moet zijn ..

Oud 28 december 2013, 20:17   #28
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. daar vergift u zich schromelijk .. u bent deze mensen wel degelijk iets verschuldigd ..
Neen, dat ben ik niet.
Ook niet volgens de wet.

En beperk het zuipen een beetje.
Ook al is het zaterdag en voel je je eenzaam.
Oud 28 december 2013, 20:19   #29
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Seg en als die oorlog voorbij is, dan keren die vluchtelingen gewoon terug om hun land weer op te bouwen zeker.
Uiteraard. Onbaatzuchtig als ze zijn.

Laatst gewijzigd door Demper : 28 december 2013 om 20:19.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 20:23   #30
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, dat ben ik niet.
Ook niet volgens de wet.

En beperk het zuipen een beetje.
Ook al is het zaterdag en voel je je eenzaam.
.. beweert u nu dat de wettelijke verplichting om een mens in nood te helpen bij u niet van toepassing is ? u staat met andere woorden buiten de wet ?

Oud 28 december 2013, 20:29   #31
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij en alle andere landen die dat kunnen.
Politiek asiel is hiervoor niet opgezet, teveel mensen leven in oorlog.

Ongeveer 1 miljard mensen (of meer) wonen in oorlogslanden hoor en nog eens 4 miljard in armoede, in W-Europa wonen er nu een 400 miljoen met plaats en geld te kort. Maar we kunnen al beginnen met onze zieken minder te betalen, de gepensioneerden, nog meer sociale woningen bouwen en de belasting verhogen. Moet kunnen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 20:59   #32
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. beweert u nu dat de wettelijke verplichting om een mens in nood te helpen bij u niet van toepassing is ? u staat met andere woorden buiten de wet ?
Waar staat hier ergens te lezen dat dat ook geldt voor het niet-helpen bij situaties waarover het hier gaat, in het buitenland, dus.... ? Ik dacht toch dat dit Belgisch wetboek geldt voor het Belgisch grondgebied, indien niet anders vermeld.... ? Maar 'k kan mis zijn natuurlijk. Je geeft me dan ook wel de juiste artikels ?
Art. 422bis. Met gevangenisstraf van acht dagen tot (een jaar) en met geldboete van vijftig [euro] tot vijfhonderd [euro] of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die verzuimt hulp te verlenen of te verschaffen aan iemand die in groot gevaar verkeert, hetzij hij zelf diens toestand heeft vastgesteld, hetzij die toestand hem is beschreven door degenen dWie zijn hulp inroepen.
Voor het misdrijf is vereist dat de verzuimer kon helpen zonder ernstig gevaar voor zichzelf of voor anderen. Heeft de verzuimer niet persoonlijk het gevaar vastgesteld waarin de hulpbehoevende verkeerde, dan kan hij niet worden gestraft, indien hij op grond van de omstandigheden waarin hij werd verzocht te helpen, kon geloven dat het verzoek niet ernstig was of dat er gevaar aan verbonden was.
(De straf bedoeld in het eerste lid wordt op twee jaar gebracht indien de persoon die in groot gevaar verkeert, minderjarig is.)

Art. 422ter. Met de straffen in het vorige artikel bepaald wordt gestraft hij die, hoewel hij in staat is het te doen zonder ernstig gevaar voor zichzelf of voor anderen, weigert of nalaat aan iemand die in gevaar verkeert, de hulp te bieden waartoe hij wettelijk wordt opgevorderd; hij die, hoewel daartoe in staat, weigert of nalaat het werk of de dienst te doen of de hulp te verlenen waartoe hij wordt opgevorderd bij ongeval, beroering, schipbreuk, overstroming, brand of andere rampen, evenals in geval van roverij, plundering, ontdekking op heterdaad, vervolging door het openbaar geroep of van gerechtelijke tenuitvoerlegging.

Art. 422quater. In de gevallen bepaald in de artikelen 422bis en 422ter kan het minimum van de bij die artikelen bepaalde correctionele straffen worden verdubbeld, wanneer een van de drijfveren van de misdaad of het wanbedrijf bestaat in de haat tegen, het misprijzen van of de vijandigheid tegen een persoon wegens diens zogenaamd ras, zijn huidskleur, zijn afkomst, zijn nationale of etnische afstamming, zijn nationaliteit, zijn geslacht, zijn seksuele geaardheid, zijn burgerlijke staat, zijn geboorte, zijn leeftijd, zijn fortuin, zijn geloof of levensbeschouwing, zijn huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap, zijn taal, zijn politieke overtuiging, zijn syndicale overtuiging, een fysieke of genetische eigenschap of zijn sociale afkomst.
Oud 28 december 2013, 21:04   #33
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Robke zei:'Die van de slachtoffers, ongeacht welke kant hun dode ouders kozen.'

Geldt dat ook voor de nakomelingen van mensen die tijdens de Tweede Wereldoorlog hier leefden, Robke? Of blijven hier sommige kinderen uit die tijd met de erfzonde belast?
Pjotr 2691 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 22:17   #34
Thuleander

Standaard

Citaat:
Is die wet bij u van toepassing?
Dat is goed om te weten. Als ik ooit in de shit zit kom ik een paar weken op uw kap leven.
Gij moet immers een mens in nood helpen van de wet.
Oud 28 december 2013, 22:20   #35
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de modderator Bekijk bericht
Natuurlijk moeten die kinderen geholpen worden, maar dan liefst bij de buren.
Goede opmerking.
Waarom moet er gevlucht worden naar zo'n ver, noordelijk land met een totaal andere cultuur en een heel onvriendelijk klimaat?
Wat is er mis met vluchten naar een buurland waar er geen oorlog is?
Dat lijkt mij veel goedkoper, makkelijker en logischer.
Tenminste toch als het omwille van de oorlog is dat ze vluchten.
Oud 28 december 2013, 23:31   #36
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik geef al van mijn veertiende een deel van mijn spaargeld aan goede doelen, maar ik heb nu eenmaal niet genoeg geld om met mijn geld alleen iedereen te kunnen helpen, dus is het een goed idee om van jou ook wat te pakken. Jij hebt dat niet nodig.
Waarom geef je niet nog meer af? Je hebt nog reserve.
Waarom geef je ook geen kamer in je te groot huis af om een dakloze te laten slapen?
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 23:43   #37
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Pakken ?
Ik heb dat niet nodig ?
Ik hoor weer een hoop communistische praat van u.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2013, 23:46   #38
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij bent zo iemand die stopt bij een ongeval als brandweer, ziekenwagen en politie reeds ter plaatse zijn?
Oud 28 december 2013, 23:50   #39
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
hoezo wij ? sinds wanneer behoor jij tot de onzen ?
ho maar.
Zie ik daar een ietsiepietsie xenofobe reactie van uwentwege aan mijn adres ?
Wordt ik uitgesloten uit uw clubje ?
En denk je dat ik daar een traan om zal laten ?
Arme sostalisten toch.
In alle geval, veel succes in 2014 in uw verdere queeste naar argumenten, al koester ik weinig hoop dat u in het bijzonder die zal vinden.
Oud 28 december 2013, 23:56   #40
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom verkoop je niet al je wereldse bezittingen om daar andere personen in nood mee te helpen ?
Waarom vertrek je zelf niet naar een derde wereld land om persoonlijk toe te zien op het goed besteden van de hulpmiddelen die je ter beschikking hebt gesteld ?
In plaats van zoals een dief in de nacht mijn bezittingen te willen aanslaan onder het mom van dat ik die niet nodig zou hebben, hoe weet jij dat trouwens ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be