Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2004, 20:10   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik heb Brussel ook altijd willen mijden als werkplek. Ik zit nu helaas in Zaventem na ne verhuis maar goed... nog altijd beter dan die gruwel der gruwelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 20:11   #22
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
wat een flauwekul
brussel is vooral een zakenstad
ik ken trouwens geen enkele hoofdstad die valt of staat met de nationale administratie
en natuurlijk kijk ik niet neer op de "boerkes uit de provincie"
ik vind enkel dat die boerkes niet te arrogant moeten doen: zij onderhouden brussel niet, brussel onderhoudt hen
U redeneerd niet als Belg ,maar als Brusselaar.
En tot nader order heeft elke Belg evenveel rechten en plichten.
Tot nader order kan iedereen overal in Belgie gaan werken, en trouwens draagt u dan meer bij als iemand anders omdat Vlamingen of Walen in Brussel werken?
Dat vind ik pas flauwe kul!
Trek dan de nationale administratie terug uit Brussel, voor mij niet gelaten als ge denkt daar beter van te worden.
Trouwens hebben jullie in Brussel geen eigen regering die de punten bepaald voor de Brusselaars,dus als u niet akkoord bent met de huidige regeling moet u zich maar tot hen richten.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 20:12   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Groot gelijk voor de Brusselaars ! Alle administratie en bedrijven naar Antwerpen ! Jeeee !

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 september 2004, 23:04   #24
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

En nog steeds zijn er een hoop die het niet (kunnen) begrijpen, grappig.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 23:06   #25
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
En nog steeds zijn er een hoop die het niet (kunnen) begrijpen, grappig.
Ik weet dat het de bedoeling was om die o zo vreselijk verkeerde vlaams nationalisten tot inkeer te brengen ... maar dat pakt gewoon niet. Het was te mooi om waar te zijn

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 4 september 2004, 01:45   #26
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
U redeneerd niet als Belg ,maar als Brusselaar.
En tot nader order heeft elke Belg evenveel rechten en plichten.
Tot nader order kan iedereen overal in Belgie gaan werken, en trouwens draagt u dan meer bij als iemand anders omdat Vlamingen of Walen in Brussel werken?
Dat vind ik pas flauwe kul!
Trek dan de nationale administratie terug uit Brussel, voor mij niet gelaten als ge denkt daar beter van te worden.
Trouwens hebben jullie in Brussel geen eigen regering die de punten bepaald voor de Brusselaars,dus als u niet akkoord bent met de huidige regeling moet u zich maar tot hen richten.
met dat laatste ga ik volledig akkoord
het wordt hoog tijd dat brussel zijn eigen beleid bepaald in plaats van de speelbal te zijn in het vlaams-waalse machtsspel

met het eerdere in je mail ga ik niet akkoord (denk ik)
brussel is de economische motor van vlaanderen, wallonie en belgie
mijn punt: vlaanderen moet niet zagen over het dure onderhoud van brussel, aangezien ze er meer uit halen dan terug in steken
Oud 4 september 2004, 01:57   #27
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
brussel is de economische motor van vlaanderen, wallonie en belgie
mijn punt: vlaanderen moet niet zagen over het dure onderhoud van brussel, aangezien ze er meer uit halen dan terug in steken
Brussel is de administratieve motor van Belgïe, ja. En al die ambtenaren worden betaald door wie? De Brusselaars? Ze betalen zichzelf? Wallonïe, die er zelf al teveel heeft? 't zal de Duitse gemeenschap zijn.

Zonder Vlaanderen om te dokken voor de postjes sterft Brussel een roemloze dood.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 08:25   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Brussel is de administratieve motor van Belgïe, ja. En al die ambtenaren worden betaald door wie? De Brusselaars? Ze betalen zichzelf? Wallonïe, die er zelf al teveel heeft? 't zal de Duitse gemeenschap zijn.

Zonder Vlaanderen om te dokken voor de postjes sterft Brussel een roemloze dood.
Brussel stond ook te springen om Europese hoofdstad te zijn. Ze zagen de inkomsten van ver aankomen maar niet de hoge immoprijzen en de lelijke gebouwen. Ik vraag me trouwens af of dat europees hoofdstadje zijn eigenlijk zoveel oplevert. Me dunkt dat België al vooral bezig is geweest met gebouwen wegschenken en vooral veeeeeeel en hooooooooge boetes betalen voor het laattijdig afleveren van die gebouwen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 4 september 2004, 10:27   #29
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ten eerste regelt brussel de administratie van BELGIE, dus ook van jouw geliefde vlaanderen
ten tweede is brussel helemaal geen stad die staat of vlat met zijn belgische (en laat staan vlaamsche) administratie

zondern brussel is vlaanderen niet meer dan wat het altijd is geweest: een meelopertje
Oud 4 september 2004, 10:31   #30
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Brussel stond ook te springen om Europese hoofdstad te zijn. Ze zagen de inkomsten van ver aankomen maar niet de hoge immoprijzen en de lelijke gebouwen. Ik vraag me trouwens af of dat europees hoofdstadje zijn eigenlijk zoveel oplevert. Me dunkt dat België al vooral bezig is geweest met gebouwen wegschenken en vooral veeeeeeel en hooooooooge boetes betalen voor het laattijdig afleveren van die gebouwen.
trust me, het levert erg veel op
die duizenden vetbetaalde ambtenaren pompen massa's geld (BTW) in de lokale economie waar ze zich vestigen (vlaamse groene rand, waalse groene rand, brusselse europese wijk)

het was Eppink geloof ik die ooit zei dat al het extra geld dat belgie slaat uit het huisvesten van de EU-hoofdstad ongeveer genoeg is om de al de lokale administraties in VL, WAL, BXL en de duitstalige gemeenschap te bekostigen
zeg nu nog eens dat de walen jullie geld kosten
Oud 4 september 2004, 10:33   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het was Eppink geloof ik die ooit zei dat al het extra geld dat belgie slaat uit het huisvesten van de EU-hoofdstad ongeveer genoeg is om de al de lokale administraties in VL, WAL, BXL en de duitstalige gemeenschap te bekostigen
zeg nu nog eens dat de walen jullie geld kosten
HUH ? Wat hebben de walen nu ineens te zien met de EU-kantoren ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 4 september 2004, 10:39   #32
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HUH ? Wat hebben de walen nu ineens te zien met de EU-kantoren ?
als vlaanderen niet steeds verdere regionalisering zou willen, dan zou men niet voortdurend dubbel moeten betalen
want, neem nu ontwikkelingshulp: als je die splitst heb je 2 diensten ontwikkelingshulp nodig
dat zal

(a) twee maal zo veel geld kosten
(b) en de spoeling wordt steeds dunner
als je in belgie 100.000 uitstekende krachten hebt in de ambtenarij, dan kan je 100.000 jobs optimaal invullen
splits je van alles op, dan heb je nog altijd maar 100.000 uistekende krachten voor 200.000 jobs

mijn punt (dat niet al te letterlijk moet worden genomen): VL zaagt voortdurend over hoe duur het is om de walen te onderhouden, terwijl het steeds aandringt op nog duurdere regionaliseringen
Oud 4 september 2004, 10:45   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als vlaanderen niet steeds verdere regionalisering zou willen, dan zou men niet voortdurend dubbel moeten betalen
want, neem nu ontwikkelingshulp: als je die splitst heb je 2 diensten ontwikkelingshulp nodig
dat zal

(a) twee maal zo veel geld kosten
(b) en de spoeling wordt steeds dunner
als je in belgie 100.000 uitstekende krachten hebt in de ambtenarij, dan kan je 100.000 jobs optimaal invullen
splits je van alles op, dan heb je nog altijd maar 100.000 uistekende krachten voor 200.000 jobs

mijn punt (dat niet al te letterlijk moet worden genomen): VL zaagt voortdurend over hoe duur het is om de walen te onderhouden, terwijl het steeds aandringt op nog duurdere regionaliseringen
Van heel ver bekeken lijkt je gelijk te hebben. MAAR : Vlaanderen heeft al vaker bewezen dat het streeft naar meer efficiëntie en het steevast kan doen met minder ambtenaren voor veel meer bewoners. Het is vooral een Waalse gewoonte om te zorgen dat het staatsapparaat groter is dan de staat.

Zelfs dat buiten beschouwing gelaten is het nogal onzinnig te zeggen dat :
100000 ambt. BE => 100000 (VL) + 100000 (WL)

U hoort me trouwens ook niet zeggen dat een splitsing van ontwikkelingshulp een goede zaak is. Net trouwens als splitsing van het leger waar er geen win-situatie is door een splitsing. Die is er echter wel op alle andere terreinen van het beleid omdat er dan überhaupt een beleid mogelijk zou zijn !

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 4 september 2004, 10:52   #34
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van heel ver bekeken lijkt je gelijk te hebben. MAAR : Vlaanderen heeft al vaker bewezen dat het streeft naar meer efficiëntie en het steevast kan doen met minder ambtenaren voor veel meer bewoners. Het is vooral een Waalse gewoonte om te zorgen dat het staatsapparaat groter is dan de staat.

Zelfs dat buiten beschouwing gelaten is het nogal onzinnig te zeggen dat :
100000 ambt. BE => 100000 (VL) + 100000 (WL)

U hoort me trouwens ook niet zeggen dat een splitsing van ontwikkelingshulp een goede zaak is. Net trouwens als splitsing van het leger waar er geen win-situatie is door een splitsing. Die is er echter wel op alle andere terreinen van het beleid omdat er dan überhaupt een beleid mogelijk zou zijn !
zoals ik al zei, wat ik zei moet je niet letterlijk opnemen
het is enkel een variable in de complexe belgische vergelijking, net als jouw argument trouwens
het stoort mij enkel als bepaalden denken dat deze vergelijking kan opgelost worden door de simpele lieden van het vb of de nva
Oud 4 september 2004, 10:55   #35
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het stoort mij enkel als bepaalden denken dat deze vergelijking kan opgelost worden door de simpele lieden van het vb of de nva
Ik geloof dat de simpele lieden van de n-va inderdaad de oplossing hebben. Voor Vlaanderen dan. Wallonië mag gerust verder drassen in hun moeras van schoot-op-schoot-op-schoot... Maar ik betwijfel of ze dat lang zullen volhouden als ze zelf eens hun wanbeheer gaan moeten betalen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 4 september 2004, 18:17   #36
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel is de administratieve motor van Belgïe, ja.
Voor de 7688ste keer: Brussel leeft niet van haar administratie! Brussel is in de eerste, en laatste plaats, een zakenstad!

@ Jazeker, dat is tevens waar ik eigenlijk op alludeerde! Ondanks het hier al meermaals, zeer uitgebreid zelf, uitgelegd is, begrijpen heel wat mensen blijkbaar nog steeds niet dat het complete nonsens is om te beweren dat Brussel Vlaanderen nodig heeft en/of dankbaar mag zijn!

Brussel heeft Vlaanderen op dit ogenblik al niet nodig, Brussel levert Vlaanderen immers nu al meer op dan het Vlaanderen kost! Het is nog onzinniger om te beweren dat bij een eventuele splitsing van België Brussel wel zou moeten kiezen voor Vlaanderen om te kunnen overleven, bij een splitsing zou Brussel immers nog veel meer troeven in handen hebben om uit te groeien tot een zeer welvarende regio!

Om u iets concreet mee te geven dat u eventueel zou kunnen weerleggen, geef ik u een aantal voordelen mee die een onafhankelijk Brussel zou hebben:
* Gunstig fiscaal klimaat
* Infrastructuur met schaalvoordeel tov VL en W.
* Relatief lage vastgoedprijzen tov andere grootsteden
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 18:23   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
@ Jazeker, dat is tevens waar ik eigenlijk op alludeerde!
Probeer hier maar eens met dezelfde kwinkslag maar eens te zeggen dat Belgie niet nodig is.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 september 2004, 05:29   #38
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het daarom dat het aantal Vlaamse ambtenaren jaar na jaar toeneemt?
Oud 5 september 2004, 12:43   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Is het daarom dat het aantal Vlaamse ambtenaren jaar na jaar toeneemt?
Zou dat niet in verhouding zijn met bijgewonnen bevoegdheden ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 5 september 2004, 12:46   #40
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou dat niet in verhouding zijn met bijgewonnen bevoegdheden ?
Neen, want het aantal federale neemt niet af. Het is gewoon de makkelijkste manier om mensen aan het werk te zetten. Maar niet de meest efficiente.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be