Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2014, 00:19   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah, de "doelgroep" handelt dus specifiek in tweedehands wagens.
Dat zullen dan allicht dezelfden zijn die hier week na week kaartjes op de auto's achterlaten in de hoop ze tweedehands te kunnen opkopen.

Ra-ra-ra, waar komen die mannen vandaan?
Oud 2 januari 2014, 11:56   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Afgezien van de spelfouten wil ik de plaatser van de advertentie toch enig krediet geven wat het gebruik van hoofdletters betreft.
Ik heb zelf onlangs enkele advertenties geplaatst op aanbod.be. De hoofdletters die ik typte na een punt zijn gewoon in kleine letters veranderd, ook de hoofdletters van eigennamen werden kleine letters. Enkel de allereerste letter van de advertentie bleef een hoofdletter.
Oud 2 januari 2014, 12:00   #23
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Er verschijnen ook heel wat slechte voorbeelden in de media. Voor mensen die niet veel scholing hadden, moet dat heel verwarrend zijn.
Een ongelooflijke kemel verscheen op Teletekst n.a.v. het vondelingetje in Schaarbeek, jammer genoeg herinner ik me de juiste tekst niet meer maar het er stond "het werd te vonden gelegd".
Moet er geen zand zijn!
Oud 2 januari 2014, 12:33   #24
Scorpio
Minister-President

Standaard

We zijn hier zeer duidelijk op politics.be. Enkel hier kan een slecht geschreven berichtje over de verkoop van een modeltreintje uitmonden in een discussie over allochtonen en hoe de jeugd niet meer kan schrijven. Dat terwijl dit naar alle waarschijnlijkheid geschreven is door een bejaarde Vlaming of Nederlander die tot z'n 14 naar school geweest is, later in z'n job nooit meer echt heeft moeten schrijven en ook geen moer geeft om of iets al dan niet juist geschreven is, en die recent een computer heeft aangeschaft en zich daar nu een beetje mee amuseert.
Mijn moeder is absoluut niet dom, maar wel maar tot haar 14 naar school geweest. Ze heeft nu ook een computer en amuseert zich ook met dingen op kapaza te zetten e.d.. Spelling kan haar niks schelen. D, dt of t, daar trekt ze zich niks van aan, en leestekens en hoofdletters daar houdt ze zich ook niet mee bezig. Dit tekstje doet mij zeer fel aan haar 'schrijfstijl' denken. Dat, in combinatie met het feit dat het hier gaat over een modeltreintje, een hobby die hoofdzakelijk door oudere autochtone mannen wordt beoefend, doet mij zeer sterk vermoeden dat mijn gok klopt.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 23:33   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
We zijn hier zeer duidelijk op politics.be. Enkel hier kan een slecht geschreven berichtje over de verkoop van een modeltreintje uitmonden in een discussie over allochtonen en hoe de jeugd niet meer kan schrijven. Dat terwijl dit naar alle waarschijnlijkheid geschreven is door een bejaarde Vlaming of Nederlander die tot z'n 14 naar school geweest is, later in z'n job nooit meer echt heeft moeten schrijven en ook geen moer geeft om of iets al dan niet juist geschreven is, en die recent een computer heeft aangeschaft en zich daar nu een beetje mee amuseert.
Mijn moeder is absoluut niet dom, maar wel maar tot haar 14 naar school geweest. Ze heeft nu ook een computer en amuseert zich ook met dingen op kapaza te zetten e.d.. Spelling kan haar niks schelen. D, dt of t, daar trekt ze zich niks van aan, en leestekens en hoofdletters daar houdt ze zich ook niet mee bezig. Dit tekstje doet mij zeer fel aan haar 'schrijfstijl' denken. Dat, in combinatie met het feit dat het hier gaat over een modeltreintje, een hobby die hoofdzakelijk door oudere autochtone mannen wordt beoefend, doet mij zeer sterk vermoeden dat mijn gok klopt.
In den tijd dat uw moeder nog naar school ging tot haar 14é leerde die echt wel schrijven. En bovendien was in die tijd het niveau van 14 te vergelijken met één van 19 nu.
Dat is gewoon realiteit.
En wat ook realiteit is dat men nu in heel veel scholen nauwelijks nog moet schrijven of lezen maar les krijgt met prentjes.
Of hoe dacht men anders hoe je 34 verschillende nationaliteiten in één klas les gaf?

Wie denkt dat onderwijs er op vooruit gegaan is moet eens achteruit gaan kijken.

Op den boerenbuiten zal men wel nog degelijk onderwijs kennen.
Maar in grootsteden kan dat simpelweg niet meer.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 januari 2014 om 23:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 00:38   #26
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In den tijd dat uw moeder nog naar school ging tot haar 14é leerde die echt wel schrijven. En bovendien was in die tijd het niveau van 14 te vergelijken met één van 19 nu.
Dat is gewoon realiteit.
En wat ook realiteit is dat men nu in heel veel scholen nauwelijks nog moet schrijven of lezen maar les krijgt met prentjes.
Of hoe dacht men anders hoe je 34 verschillende nationaliteiten in één klas les gaf?

Wie denkt dat onderwijs er op vooruit gegaan is moet eens achteruit gaan kijken.

Op den boerenbuiten zal men wel nog degelijk onderwijs kennen.
Maar in grootsteden kan dat simpelweg niet meer.
Enne, wat was jouw ervaring in het onderwijs weer?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 10:46   #27
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Marktplaats is een Nederlandse site. Ik kan niet geloven dat een Nederlander zo 'n belabberd Nederlands schrijft.
Veel meer taalfouten in het Nederlands van Nederlanders dan in dat van de Vlamingen.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 10:47   #28
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Lijkt mij vrij duidelijk: Een of andere nieuwe Belg, die een gestolen trein probeert te verkopen ...
Hij is er nog fyra over ook.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 16:21   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Hij is er nog fyra over ook.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 16:55   #30
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be