Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2014, 14:59   #21
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Duidelijke censuur met de schaar...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
http://www.raadvst-consetat.be/?page=news&lang=nl

www.raadvst-consetat.be/arr.php?nr=225926

http://www.raadvst-consetat.be/arr.php?nr=225926

En waarvan het volgende citaat de burgers die bepaalde voordelen in bezit hebben, namelijk het uitzicht op een park hun recht in dit geval wel wordt afgenomen.

Net zoals opnieuw het blauwe Blankenberge het deed toen dat zij na het Leopoldpark ook nog eens het Albertpark gedeeltelijk in bezit ging nemen met het bouwen van een uitbreiding van het politiekantoor.

Bepaalde van die buren stonden de "bleiten" toen het definitief werd en de bomen gekapt werden.

Sp-a Blankenberge toen in de oppositie liet het allemaal gebeuren net zoals de rest om toch maar in de huidige coalitie te komen.

De keizer van Blankenberge geen oppositie voeren dan kom je erin. Hij die gezworen had van nog ooit met "sossen" te werken.

Terwijl dat normaliter de "Hooploate" daar moest voor dienen, het gesjoemel besiste met marina besliste daar anders over..

Dit recht voor de eigenaars van huizen die tot dan altijd zicht hadden op een park.
Mensen vertel dit verder zodanig dat andere burgers na de Raad van State kunnen stappen wannneer zij hun zicht door machtsmisbruik wordt afgenomen.

Dit onder de voorwaarden dat DI RUPO en K. PEETERS na 25 mei 2013 niet alle macht van de Raad van Staat gaan beperken zoals de rest…

Citaat raad van state punt 32 :

32. Inzake het moeilijk te herstellen ernstig nadeel voert eerste
verzoekster aan dat door de inplanting van het appartementsgebouw in het
zuidelijke parkgedeelte een belangrijk deel van het bestaande groen van het park,
waarvan zij geniet en waarop zij uitzicht heeft, zal verdwijnen. Uit de door haar
neergelegde fotoreportage blijkt dat ze thans vanuit de woonplaatsen van haar
appartement kan genieten van een prachtig uitzicht op deze hoek van het park.
Wanneer het voorziene appartementsgebouw wordt opgericht zal de impact op
haar woongenot enorm en onomkeerbaar zijn.

Einde citaat.

Burgers u hoeft dat allemaal niet meer te pikken kom op voor uw rechten tegenover de maffia van de vastgoed die altijd maar verder de politiek opzoekt. Hoeveel krijgen onze politici daarvoor is ook een goede vraag ?

Spijtig dat de media geen lastige vragen stellen.

Ze blijven maar flirten met de politiek, waarom is ook een goede vraag, en lastige, voor sommige mediamensen die regelmatig gaan dineren of andere cadeau’s krijgen of gaan samen op reis..

Of krijgen in volle parlement een fles "champagne" voor hun verjaardag.

Hoe kan je nu cadeau's krijgen van je "versus"?

En achteraf stappen nog simmigen van deze Juda’s in de politiek, u weet zeker wie wij aanwijzen.

Stem zeker niet op die mensen die hun werk van algemeen belang nooit hebben gedaan.

Zij hebben aan alle bekers gedronken en zijn nu binnen bepaalde partijen misschien « het paard van Troje ».

Ook vandaag hebben wij vast kunnen stellen dat « Villa Politica » niet meer live en aan elkaar uitzend, waarom?
Inderdaad op de side van het Vlaams parlement begint de uitzending om 14u.
Bij Linda beginnen zij pas een uur later.
15u dus.

Wat maakt dat men kan knippen.

En het politiek ongewenst materiaal voor het publiek niet toegankelijk kan maken. Is dat zo?

Iets dat wij hebben kunnen vaststellen bij een uitzending van Villa politica federaal, waar bepaalde lastige tussenkomsten bij de openbare dienst niet in beeld kwamen. Die dag ging het o.a. over een tussenkomst van Ecolo.

Misschien zal de burger samen met ons moeten concluderen dat wij best zelf achter informatie gaan zoeken. Het recht op informatie van het volk is dus duidelijk elke dag geschonden.

Informatie over de “prix Europa” die onder censuur werd geplaatst is daar een levend voorbeeld van. Binnen de kortste tijd na posten werd de pagina niet meer openbaar gemaakt.

Zowel op de “home” pagina als op de directe snelkoppeling.

Wie doet dat?

Wat moet er dan allemaal geknipt worden uit “villa politica” of wat mag er niet meer in verschijnen, is dan de huidige “lastige” vraag?

Wij kunnen niet geloven dat integere Linda dit zou laten gebeuren en zo het vertrouwen van de «kijkers» zou schenden.

Of wordt zij zodanig onder druk gezet door haar directie net zoals de auteurs van "De Keizer van Ostende?

Linda spreek of zwijg voor altijd..

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 8 januari 2014 om 15:05.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 20:45   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De eerste 3 banken hebben heden hun versie van de volkslening gelanceerd...

Daarbij is de "hoogste" aangeboden rente ....1,79%....dat zou conform zijn met de rente op langere termijn die zelf nogal laag staat.
Er zijn op dit eigenste moment echter een paar kleine bankjes die een vergelijkbare rente op hun spaarrekening bieden,met als voordeel dat je je spaargeld kan bewegen naar genoegen ,terwijl je "volkslening" voor een jaar of 5 vastgenageld is....

Die "volksleningen" zijn op dit ogenblik enkel "competitief" met kasbons en enkele obligatieproducten omdat de voorheffing maar 15% is...

Dit is een "product" dat misschien een 3-tal jaar te laat is gearriveerd.....

Laatst gewijzigd door kelt : 8 januari 2014 om 20:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 21:51   #23
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
het grappigste is dat jij blijkbaar écht denkt dat er iemand is die je hele evangelies met 30 linkjes allemaal gaat lezen...
Het lulligste is dat jij denkt dat er mensen zijn die het nodig vinden om al die links te lezen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 21:53   #24
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Enkel zotten gaan in op de volkslening.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 22:00   #25
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
zeveraar, wat houd je tegen om ook ambtenaar te worden als het volgens jou toch übermenschen zijn. Trouwens was ook verplicht om een levensverzekering te nemen bij het aangaan van een hypothecaire lening. Ik ben in 1989 begonnen aan een riant ambtenaren wedde van 19000 fr, veel van mijn vrienden die kozen voor de private sector (arbeiders en bedienden) verdienden toen een pak meer. Ben ondertussen gestopt in andermans "portomené" te kijken, ben niet het jaloerse type die elke maand gaat vergelijken.
1. 19000 bfr , brutto , netto, hetgene dat de werkgever betaalde ?
2. Persoonlijk, het jaar 1990/91 , 135 bf per dag, 10 maand in duitsland , nadien 2 maand werkloos.
3. Je vrienden die voor de arbeider/bediende gingen hadden dezelfde leeftijd, wat was hun job en wat de jouwe ? Je was dus 18 jaar in 1989 , wat voor werk moest je toen doen ?
4. Naar iemands anders loonbriefje kijken mag volgens mij, verdien ik hier wel hetzelfde voor hetzelfde werk dat ik doe, kijken naar hoeveel de ander uitgeeft en dus niet in zijn "portomené" heeft is inderdaad geen gezonde bezigheid
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 8 januari 2014 om 22:27.
Oud 8 januari 2014, 22:13   #26
westdiep
Gouverneur

Standaard

Gaan die maatschappelijke projecten nu ook kunnen lenen aan een maatschappelijk tarief?
Want los van de opbrengst voor de burger die er zijn spaarcenten insteekt, het uiteindelijk doel is toch dat er (grote) maatschappelijke projecten mee gerealiseerd worden, dus dan kan je toch verwachten dat zij die aan een lagere rente kunnen lenen van een bank die zijn kapitaal uit die volkslening ophaalt?

Heeft er daar iemand cijfers over?
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 22:23   #27
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
inderdaad niet, ik ga einde loopbaan ongeveer 47 jaar dienst hebben en bijgedragen vanaf mijn 18 ik voel me absoluut niet aangesproken door gasten die vinden dat wij de boel verzieken, zoek de schuldigen elders
Ik dacht dat men een volwaarig pensioen uitgekeerd kreeg na 45 jaar ?
Hoe kom jij aan 47 jaar ? 18 +47 = 65 ?
Tiocfaidh ár lá
Oud 9 januari 2014, 00:30   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Enkel zotten gaan in op de volkslening.
Om daar op in te gaan denk je inderdaad niet helemaal helder na.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 07:50   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Om daar op in te gaan denk je inderdaad niet helemaal helder na.
Ik snap ook niet hoe mensen zo onozel kunnen zijn dat ze hun eigen geld voor een habbekrats onbeschikbaar maken voor minimum vijf jaar. En dat terwijl er banken zijn die meer bieden zonder het voor j�*ren in te palmen.
Hebben die mensen nog altijd zoveel vertrouwen in de Belgische politiek dat ze de staat hun geld toevertrouwen?
Zijn ze dan nog altijd niet geleerd?
Oud 9 januari 2014, 21:33   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zeveraar, wat houd je tegen om ook ambtenaar te worden als het volgens jou toch übermenschen zijn. Trouwens was ook verplicht om een levensverzekering te nemen bij het aangaan van een hypothecaire lening. Ik ben in 1989 begonnen aan een riant ambtenaren wedde van 19000 fr, veel van mijn vrienden die kozen voor de private sector (arbeiders en bedienden) verdienden toen een pak meer. Ben ondertussen gestopt in andermans "portomené" te kijken, ben niet het jaloerse type die elke maand gaat vergelijken.
Had je nu nog 1979 geschreven het zou min of meer kunnen geklopt hebben indien je toen minderjarig en niet gehuwd zou zijn.

Ook moet je er eens bij vermelden dat het loon van een ambtenaar met minstens 1000 bfr/maand omhoog gaat per dienstjaar en + index.
In de privé is er enkel index.

in 1989 had iedereen minstens eind de 30'000 bfr al.

Vandaag heeft iedereen minstens 50'000 bfr
En dat zijn minimums.
Oud 9 januari 2014, 21:36   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik snap ook niet hoe mensen zo onozel kunnen zijn dat ze hun eigen geld voor een habbekrats onbeschikbaar maken voor minimum vijf jaar. En dat terwijl er banken zijn die meer bieden zonder het voor j�*ren in te palmen.
Hebben die mensen nog altijd zoveel vertrouwen in de Belgische politiek dat ze de staat hun geld toevertrouwen?
Vind je het niet royaal?
1000€ lenen en je krijgt 2,5 pakken sigaretten cadeau ieder jaar. Enfin de waarde daarvan.
Oud 9 januari 2014, 23:17   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inderdaad, er zijn banken die meer geven zonder dat je geld zolang vast staat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 12:00   #33
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard In België passen ze, als ze iets kunnen bijleren

Wanneer gaan deze die weten, technocraten het bedrog stoppen is een vraag dat ik mij elke morgen stel.

Hoe kunnen die mensen daar mee leven, elke dag verschijnen met een gezicht die alles verbergt.

Kijk uzelf in een spiegel en zeg ons wat dat je ziet.

Dit terwijl dat "madame NON" zondag in mise au point op de RTBF ging pleiten op internet "monddood" te maken.

Waarop iemand zei, u wil duidelijk terug naar de "middeleeuwen".

Misschien was het wel Philippe Moreau.

Het ganse in een debat over Dieudonné.

Waarin een franse raad van staten geduwd door de politiek het arrest van zijn leven en snelste ooit ging nemen.

In België zwijgt men er al over terwijl dat het alleen maar gaat over ongewenste "jurisprudentie".

Zouden de Joden-Israël zich voorbeeldige gedragen in de bezette gebieden, zou men nog achter hun kunnen gaan staan.

Maar de colonisering en het menselijk lijdt wordt daar elke dag groter.

Zij maken ook al durend de ganse zone "onzeker" het is een blijvend uitbreidend "oorloggebied".

Daarom is het tijd dat er een groot "Joods-Israelisch" debat komt, dit voor hun eigen veiligheid binnen onze landen.

Of gaan ze weeral te laat komen. Open debat, vrije meningsuiting of mag men alleen maar schelden over arabieren en de Koran?

En waar bljift het Europa van de "dweil", net zoals in ZIMBADWE waar men de "dictator" maar ongestoord laat.

Quid: heel Afrika?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 14 januari 2014 om 12:07.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 21:44   #34
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk gezegd zie ik het nut er niet van in om hieraan mee te doen, aangezien de rente die ze geven belachelijk weinig is in functie van de lange termijn die ze vragen.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be