Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2014, 10:07   #21
giserke
Banneling

Standaard

Groepje Albanezen op afsturen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 10:23   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

De geneugten van Facebook…

Wat zijn we toch blij als we verontwaardigd zijn.
Een juwelier uit Hasselt, levenslang zijn rijbewijs afpakken, torenhoge boete geven, ja, zelfs dood mag hij!!
En wat zijn we dan toch allemaal solidair met heel de rest van verontwaardigd Facebook. Laten we meer dan 200 keer bellen naar die juwelier, hem uitmaken, zwartmaken op Facebook en lekker zelf rechtertje spelen.

Tot blijkt dat die brave man er niks mee te maken heeft.

Heerlijk toch, Facebook-rechtzaken.

Oud 6 januari 2014, 10:32   #23
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb hetzelfde ook al meegemaakt, op de E314. Toen was het een witte BMW met twee Marokkanen er in.

Ze hadden me vrij agressief langs rechts ingehaald, en toen ik flitste begonnen ze, zoals in het filmpje, op enkele meters voor mij te remmen, herhaaldelijk. Het scheelde een paar tientallen cm bij momenten. Tegen 120 km/h.

Komt ervan als je iedere debiel een rijbewijs geeft.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 10:43   #24
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde ook al meegemaakt, op de E314. Toen was het een witte BMW met twee Marokkanen er in.

Ze hadden me vrij agressief langs rechts ingehaald, en toen ik flitste begonnen ze, zoals in het filmpje, op enkele meters voor mij te remmen, herhaaldelijk. Het scheelde een paar tientallen cm bij momenten. Tegen 120 km/h.

Ik ben er eerder van overtuigd, dat dergelijk incestgebroed het rijbewijs gewoon koopt ...
Uiteindelijk, hier in België is het rijbewijs een stukje papier, dit in tegenstelling tot landen waar het een plastic kaart is; en aldus een stuk moeilijker is om na te maken ...

En dan nog, ... hoeveel van die brave jongens rijdt werkelijk rond met een (al dan niet gekocht) rijbewijs?
Oud 6 januari 2014, 11:13   #25
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Die krijgen daar hun rijbewijs bij een pak couscous, en da's dan nog maar om met een kameel te rijden he.

Laatst gewijzigd door plakker : 6 januari 2014 om 11:21.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 11:19   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albono Bekijk bericht
hoezo "rechtzaken"?
Is er dan een veroordeling uitgesproken?
Dat is nog het ergste, hij wordt zelfs gestraft zonder dat er een veroordeling is uitgesproken.

Citaat:
De geneugten van Facebook…

Wat zijn we toch blij als we verontwaardigd zijn.
Een juwelier uit Hasselt, levenslang zijn rijbewijs afpakken, torenhoge boete geven, ja, zelfs dood mag hij!!
En wat zijn we dan toch allemaal solidair met heel de rest van verontwaardigd Facebook. Laten we meer dan 200 keer bellen naar die juwelier, hem uitmaken, zwartmaken op Facebook en lekker zelf rechtertje spelen.

Tot blijkt dat die brave man er niks mee te maken heeft.

Heerlijk toch, Facebook-rechtzaken.
Oud 6 januari 2014, 11:22   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Nu heeft die man geluk dat al vrij snel duidelijk werd dat hij niks met de zaak te maken heeft, maar stel eens voor dat dat nu nog niet duidelijk was?
Leuk voor een juwelier (of eender welke andere middenstander); je naam openlijk op FB zien verschijnen als wegpiraat.

En hoeveel mensen zijn er ondertussen die wel gelezen hebben dat die juwelier de dader was maar nadien niet meer gevolgd hebben en dus niet weten dat dat zever is?
Iedere klant die die mens de komende dagen minder krijgt is een straf uitgesproken door de FB-rechtbank.

Dus ja, hij is al wel degelijk veroordeeld.
Oud 6 januari 2014, 11:24   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lambertine Knossos Bekijk bericht
Kan dit niet aan de politiediensten doorgespeeld worden, en kan die daar niet voor gestraft worden? De beelden zijn toch duidelijke bewijzen? Of moet dit nu echt blijven duren tot de politie hem toevallig zelf betrapt? Wie weet hoeveel doden of zwaargewonden er intussen zullen gevallen zijn. Die vent is krankzinnig, en dient van de weg geplukt te worden. Waarschijnlijk is deze wagen gestolen, en rijdt daar nu een schurftige carjacker mee rond?
Dat zal de politie zeker doen of beter hebben ze al gedaan.
Oud 6 januari 2014, 11:24   #29
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken nochtans geen enkele wet uit het strafrecht waar telefoontjes naar de schuldige een straf vormen.
Hij is niet de schuldige of kan jij niet lezen?

En of het nu in het strafrecht staat of niet: uw naam als wegpiraat op FB zien verschijnen kan wel degelijk als een straf beschouwd worden. Toch zeker als die vent een eigen zaak heeft die door dit gedoe behoorlijk schade kan oplopen.
Oud 6 januari 2014, 11:26   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken nochtans geen enkele wet uit het strafrecht waar telefoontjes naar de schuldige een straf vormen.
Overigens: ik ken wel een wet uit het strafrecht waar overvloedig telefoontjes naar iemand wel een overtreding vormen. Vraag me niet naar het juiste artikel maar ik denk dat je bij 'stalking' moet gaan kijken.

En als we het dan toch over wetten hebben: er is er nog eentje die handelt over laster. Ook al eentje waar die juwelier zich op kan beroepen.
Oud 6 januari 2014, 11:31   #31
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is nog het ergste, hij wordt zelfs gestraft zonder dat er een veroordeling is uitgesproken.
Met de uitdrukking: 'waar rook is, is vuur' hebben, onder meer, de media, al veel totaal onschuldige mensen in de problemen gebracht. (Lees maar dag allemaal of story, veel rook zelden vuur)
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 11:32   #32
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als we het dan toch over wetten hebben: er is er nog eentje die handelt over laster. Ook al eentje waar die juwelier zich op kan beroepen.
Vaak is het kwaad dan al geschied.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 11:32   #33
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens: ik ken wel een wet uit het strafrecht waar overvloedig telefoontjes naar iemand wel een overtreding vormen. Vraag me niet naar het juiste artikel maar ik denk dat je bij 'stalking' moet gaan kijken.

Kijk: dat heeft de goede man blijkbaar ook begrepen.

Citaat:
"Ook de telefoon stond een hele dag roodgloeiend. Ik heb zo'n 200tal oproepen gekregen van mensen die mij uitscholden voor wegpiraat. En dat ze mij maar voorgoed uit het verkeer moesten halen en mijn rijbewijs afnemen", getuigt Eddy. "Het is bijna te gek voor woorden. Mijn goeie naam en reputatie wordt te grabbel gegooid. Dat pik ik niet. Ik heb een klacht voor laster en eerroof ingediend bij de politie. De politie neemt de zaak ernstig en spoort de chauffeur van de auto op. De politie en wegpolitie hebben trouwens bevestigd dat ik niet de bestuurder of eigenaar ben."
Bron

Groot gelijk heeft-ie.
En als FB dan toch zo'n geweldig hulpmiddel is om misdadigers op te sporen is het vast een klein kunstje te achterhalen wie hem als eerste vals beschuldigde. Gaat heel FB die gast dan ook 200 keer bellen?

Typisch hoor. Eerst met zijn allen flink verontwaardigd doen en als dan blijkt dat de verkeerde geviseerd wordt het maar met de mantel der liefde toedekken.

Ik hoop van harte dat degene die hem als eerste valselijk beschuldigde een behoorlijk zware straf krijgt want dat is waarschijnlijk de enige manier om zo'n uitwassen van 'sociale' media in te perken.

Laatst gewijzigd door BigF : 6 januari 2014 om 11:33.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 11:35   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Met de uitdrukking: 'waar rook is, is vuur' hebben, onder meer, de media, al veel totaal onschuldige mensen in de problemen gebracht. (Lees maar dag allemaal of story, veel rook zelden vuur)
Voila.
Als eender welke oetlul daar op FB nu ook nog eens mee gaat beginnen is het einde helemaal zoek.
Oud 6 januari 2014, 11:36   #35
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalken slaat op 1 persoon, als dader

Hopelijk komt hij zijn enorme trauma ten bove. Stel je voor , al die telefoontjes.
Je zou er zere arm van krijgen. Wat een onrecht...
Dus als groep individuen kan je niet stalken?
Is dat wat je wil zeggen?

Als je geen betere argumenten meer uit je hoed kan toveren zwijg je beter denk ik…
Oud 6 januari 2014, 11:41   #36
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalken slaat op 1 persoon, als dader

Hopelijk komt hij zijn enorme trauma ten bove. Stel je voor , al die telefoontjes.
Je zou er zere arm van krijgen. Wat een onrecht...
Je weet best dat het niet de telefoontjes zijn die de grootste schade aanrichten.
En bovendien zijn telefoontjes waarin je onterecht voor wegpiraat wordt uitgemaakt wel degelijk een onrecht. Toch zeker als het over een massa van die telefoontjes gaat. Stel dat die man kinderen heeft die ook wel eens de telefoon opnemen? Leuk is anders, horen dat papa uitgemaakt wordt voor wegpiraat.

Ik vraag mij ook al hoeveel verstand zo'n mensen eigenlijk hebben. Je leest op FB iets waarvan je niet eens zeker weet of het wel klopt en dan ga je, uit het niets, terwijl je niets met de zaak te maken hebt, even naar die mens bellen om hem (anoniem waarschijnlijk) uit te maken.

Hoeveel van die idioten hebben vandaag teruggebeld om zich te verontschuldigen?

En jij vindt dat allemaal maar normaal?

En overigens: niet die telefoontjes zijn het grootste probleem. Zo'n heksenjacht kan makkelijk leiden tot het verliezen van klanten en dat zou in dit geval wel heeel onterecht zijn.
Of vind jij het normaal dat er in de zoektocht naar de echte dader ook een hoop onschuldigen geviseerd worden?

Laatst gewijzigd door BigF : 6 januari 2014 om 11:42.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 11:48   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40106_00914536

Citaat:
‘Het gaat ook vooral over de publicatie van het filmpje. Het slachtoffer had met het filmpje naar de politie moeten stappen. Die had de feiten ook zonder de hele Facebook-hetze ernstig genomen’
Citaat:
e vraag rijst ook of het filmpje in een mogelijke rechtszaak wel juridisch geldig is. Dat het slachtoffer de nummerplaat van de wegpiraat duidelijk in beeld bracht, is mogelijk een inbreuk op de privacywet. En dat leidt wellicht tot problemen. De ‘dader’, die in commentaren onder de video bij naam wordt genoemd, kan een klacht indienen omdat hij zowel morele als economische reputatieschade oploopt. ‘De gevolgen die zo’n dergelijke publieke lynchpartij met zich meebrengt, zijn vaak niet min’, schrijft Dobbelaere op een blog .
Citaat:
Bovendien is er geknipt in het filmpje, wat meteen leidt tot de vraag ‘Kan dit filmpje ook vals zijn’?
Als je dit overkomt en je hebt het gefilmd, meteen de politie inschakelen. Zelf strafbare feiten plegen (privacy schenden is ook strafbaar) is geen oplossing. Een digitale lynchpartij organiseren nog veel minder.
Oud 6 januari 2014, 11:49   #38
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat jouw probleem ?
Omdat zo'n valse beschuldigingen mij evengoed kunnen overkomen. En omdat ze onterecht zijn. En omdat ze veel schade kunnen aanrichten bij onschuldigen. En omdat dat tegenwoordig vaker en vaker voorkomt bij zo'n FB-rechtzaken. En omdat ik mijn problemen zelf kies.
Nog?
Citaat:
Geen eigen leven?
Met mijn leven heb jij geen zaken.

Citaat:
Geen echte problemen?
Toch wel. Ga jij trouwens voorschrijven wat ik als 'echt probleem' mag zien?
Oud 6 januari 2014, 11:51   #39
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40106_00914536
Als je dit overkomt en je hebt het gefilmd, meteen de politie inschakelen. Zelf strafbare feiten plegen (privacy schenden is ook strafbaar) is geen oplossing. Een digitale lynchpartij organiseren nog veel minder.
Oef, toch nog mensen met gezond verstand hier.
Het was even geleden.
Oud 6 januari 2014, 12:03   #40
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu heeft die man geluk dat al vrij snel duidelijk werd dat hij niks met de zaak te maken heeft, maar stel eens voor dat dat nu nog niet duidelijk was?
Leuk voor een juwelier (of eender welke andere middenstander); je naam openlijk op FB zien verschijnen als wegpiraat.

En hoeveel mensen zijn er ondertussen die wel gelezen hebben dat die juwelier de dader was maar nadien niet meer gevolgd hebben en dus niet weten dat dat zever is?
Iedere klant die die mens de komende dagen minder krijgt is een straf uitgesproken door de FB-rechtbank.

Dus ja, hij is al wel degelijk veroordeeld.
De Hollandse internet lynchmobs zijn dan ook het meest fanatiek en het minst gehinderd door enige voorzichtigheid of kritische zin.
Het zal wel geen toeval zijn dat de protestanten ook de meest enthousiaste heksenverbranders van Europa waren in de 16de/17de eeuw.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be