Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2004, 23:53   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Simpele ziel, lees gewoon de standpunten van het Vlaams Blok terzake! Enkel Filip Dewinter is pro doodstraf, en telkens hij dat verkondigt, zegt hij er uitdrukkelijk bij dat het om een persoonlijk standpunt gaat en niet om een partijstandpunt.
waar vind ik zwart op wit dat het VB tegen de doodstraf is? Ik heb in het elektronische programma van www.vlaamsblok.be gezocht en vind daarover niets terug?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 23:59   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
waar vind ik zwart op wit dat het VB tegen de doodstraf is? Ik heb in het elektronische programma van www.vlaamsblok.be gezocht en vind daarover niets terug?
Ik denk (ben niet zeker) dat het blok zich onthouden heeft, toen het parlement, de doodstraf (die in theorie nog bestond) heeft afgeschaft.8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 00:06   #23
senator
Partijlid

senator's schermafbeelding

Standaard

ik ben voor de doodstraf.
Als ge een levenslange gevangenisstraf hebt zonder kans op vrijkomen is uw leven toch voorbij. Ge kost de maatschappij alleen maar geld.
Morele bezwaren hieromtrent zijn alleen maar godsdienstig van oorsprong en godsdienst moet je uit politiek en uit justitie houden.

Allé dat is mijn mening

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 00:07   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door senator
ik ben voor de doodstraf.
Als ge een levenslange gevangenisstraf hebt zonder kans op vrijkomen is uw leven toch voorbij. Ge kost de maatschappij alleen maar geld.
Morele bezwaren hieromtrent zijn alleen maar godsdienstig van oorsprong en godsdienst moet je uit politiek en uit justitie houden.

Allé dat is mijn mening
En wat met de gerechtelijke dwalingen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 01:13   #25
senator
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
In ere herstel zal wel gaan zeker. De wereld is niet perfect. Geef de winst die je maakt door mensen te executeren en niet levenslang onderdak te schenken aan de daklozen. Dat is een veel betere oplossing dan u om een miniem percentage dwalingen te bekommeren volgens mij.

Oud 4 september 2004, 13:59   #26
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Vraag het standpunt rechtsreeks aan bij het Vlaams Blok via hun website? Als ge durft tenminste...
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 14:34   #27
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door senator
In ere herstel zal wel gaan zeker. De wereld is niet perfect. Geef de winst die je maakt door mensen te executeren en niet levenslang onderdak te schenken aan de daklozen. Dat is een veel betere oplossing dan u om een miniem percentage dwalingen te bekommeren volgens mij.
Het uitvoeren vd doodstraf is duurder dan levenslange opsluiting. Er moet een hele procedure gevolgd worden vooraleer de doodstraf kan worden uitgesproken, en alles bij elkaar genomen zou dat duurder uitkomen dan levenslange opsluiting.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 14:35   #28
Tommy_
Schepen

Standaard

Ik denk zelf dat volgens het strafrecht de doodstraf minder erg is dan levenslang. Ze kunnen de procedure bv vereenvoudigen.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 16:43   #29
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Http://www.gva.be

De eerste drijvende kerk van Ierland, waarmee de controversiële bischop van de sekte van Drietands-Katholieken, Michael Cox, het werk van de Nederlandse abortusboot wilde bestrijden, is niet meer.

De 26 meter lange van origine Zweedse trawler waarop de kerk werd gebouwd, vloog woensdag in brand, explodeerde en zonk enkele minuten later. Kort voor het zinken van het schip kon een reddingshelikopter de drie aanwezige bemanningsleden oppikken.

De 58-jarige ex-soldaat en politieagent, die zichzelf tot bisschop van de Drietands-Katholieken heeft uitgeroepen, had met zijn drijvende kerk de Nederlandse abortusboot, die in 2001 voor het laatst Ierland aandeed, willen schaduwen en het werken onmogelijk maken.

Cox kwam ook in het nieuws door een bekende homofiele priester uit Noord-Ierland bisschop in 1998 van zijn sekte te maken en een jaar later door de Ierse popster Sinnead O'Connor priester te wijden

[b]Zéér spijtig. Mijn reactie was eigenlijk verkeerd. ik dacht dat een Pro-Abortusboot was gezonken. Men had iddd beter die Nederlandse boot getorpedeerd. [b]
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 17:02   #30
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

en net nu ik vond dat hij eens een goeie post had geplaatst

weet je wel hoe streng de wetgeving is in ierland daaromtrent ?
een vrouw moet baas blijven in eigen buik. "de gemeenschap of overheid" moet enkel de zwaarste excessen bekampen en die preventief trachten te reguleren...en een godsdienst heeft al helemaal niets te bepalen voor diegenen die niet gelovig zijn..

BAAS IN EIGEN BUIK , BAAS IN EIGEN BUIK !!! als slogan...aan welke andere slogan doet me dat weer denken ???8)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 september 2004 om 17:03.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 17:05   #31
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld

een vrouw moet baas blijven in eigen buik. "de gemeenschap of overheid" moet enkel de zwaarste excessen bekampen en die preventief trachten te reguleren...en een godsdienst heeft al helemaal niets te bepalen voor diegenen die niet gelovig zijn..

BAAS IN EIGEN BUIK , BAAS IN EIGEN BUIK !!! als slogan...aan welke andere slogan doet me dat weer denken ???8)
Bruut Gespuis, foetussen zijn en blijven levende wezens. Neuk met condoom dan moet je géén abortus plegen. it's as easy as that!!! 8)
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 17:26   #32
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

dat mag ook niet van rome...

allemaal dus NIET neuken ! of ge moet er niet mee inzitten dat ge papa/mama wordt.
de papa kan nog gaan lopen...

het leven is er maar omdat de vrouw beslist , ZIJ geeft het of wil het NIET geven , zolang het een redelijke termijn binnen HAAR lichaam zit , vind ik dat ZIJ mag beslissen over wat zij met HAAR lichaam doet.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 01:19   #33
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer zo'n domoor die nog niet weet dat het Vlaams Blok tegen de doodstraf is, voorlopig toch nog...

Dat niveau van de verlichte linkse geesten is uiteraard zoals iedereen weet véél hoger, en wat nog meer is: we willen het niet bereiken! 8)
Dat laatste is wel heel duidelijk. Overigens, behoort ene Staf De Clerq ook tot de supercriminelen die je in je meeslepende en opzwepende taal kwam te beschrijven? Vergeet immers niet dat die man een bewonderaar van het naziregime was EN een collaborateur.
Oud 6 september 2004, 01:24   #34
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Simpele ziel, lees gewoon de standpunten van het Vlaams Blok terzake! Enkel Filip Dewinter is pro doodstraf, en telkens hij dat verkondigt, zegt hij er uitdrukkelijk bij dat het om een persoonlijk standpunt gaat en niet om een partijstandpunt.
Ah, (kleenex bij de hand) wordt de Führer dan niet meer gevolgd?
Oud 6 september 2004, 01:39   #35
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Wat de doodstraf betreft: ik ben tegen, niet alleen uit morele, maar ook uit justitionele overwegingen. Uiteindelijk hangen die twee immers onlosmakelijk samen.
Een rechtsprekende overheid kan immers nooit het recht hebben iemand ter dood te veroordelen of (vooral) te doden. Als A B vermoordt, heeft de staat niet het recht A te vermoorden, want dan zou de staat eveneens de doodstraf moeten krijgen wegens de moord op A, die op zijn beurt dus was gedood ten gevolge van de moord op B. Bovendien is de doodstraf barbaars en wreed, hoe "humaan" men het er ook wil laten uitzien, en mist ze haar effect. De doodstraf (of de dreiging daarmee) zorgt niet voor een daling van het aantal moorden in de VS. Vermoedelijk zal de oplossing voor dat probleem elders moeten gezocht worden, en zal de piste van meer tralies en meer repressie daartoe moeten verlaten worden.
En wat abortus betreft: ik denk inderdaad dat een vrouw haar zwangerschap moet kunnen onderbreken (althans als het embryonaal leven betreft en onder bepaalde goed afgebakende voorwaarden). De regelgeving daaromtrent die door het Belgische parlement werd goedgekeurd en vertaald in de abortuswet lijkt mij een goed evenwicht te bieden tussen de fundamentele vrijheid van de vrouw, de belangen van ongeboren leven en de opwerpingen uit (eerder conservatieve) hoek. Hetzelfde geldt voor de euthanasiewet, al kan op dat vlak zeker nog vooruitgang worden geboekt (bijvoorbeeld euthanasie door minderjarigen, etc.).
Abortus is GEEN moord (indien de regels worden gevolgd), euthanasie OOK NIET, maar de doodstraf is dat ZEKER WEL!!!

Laatst gewijzigd door Tacitus : 6 september 2004 om 01:41.
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 07:48   #36
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld

ook baas in eigen land
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 11:45   #37
senator
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat de doodstraf betreft: ik ben tegen, niet alleen uit morele, maar ook uit justitionele overwegingen. Uiteindelijk hangen die twee immers onlosmakelijk samen.
Een rechtsprekende overheid kan immers nooit het recht hebben iemand ter dood te veroordelen of (vooral) te doden. Als A B vermoordt, heeft de staat niet het recht A te vermoorden, want dan zou de staat eveneens de doodstraf moeten krijgen wegens de moord op A, die op zijn beurt dus was gedood ten gevolge van de moord op B. Bovendien is de doodstraf barbaars en wreed, hoe "humaan" men het er ook wil laten uitzien, en mist ze haar effect. De doodstraf (of de dreiging daarmee) zorgt niet voor een daling van het aantal moorden in de VS. Vermoedelijk zal de oplossing voor dat probleem elders moeten gezocht worden, en zal de piste van meer tralies en meer repressie daartoe moeten verlaten worden.
Foute redenering, want als de rechtsprekende overheid persoon A tot levenslange opsluiting veroordeelt, dan zou de staat volgens uw redenering veroordeeld moeten worden voor beroving van de persoonlijke vrijheid, dat is ook een misdaad.
Nee, de justitie moet recht spreken en recht is relatief en afhankelijk van de gangbare morele waardenladder in een natie. Er is niet zoiets als een universele waardenladder.

Oud 6 september 2004, 11:58   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forend
Haha, de doodstraf...ik stel me dan steeds de vraag waar mensen die achter de doodstraf staan het recht halen te beslissen over leven of dood. Vergeet niet dat wanneer je de doodstraf uitvoert op een moordenaar je je verlaagt tot zijn niveau, of werken jullie van het Vlaams Blok volgens het principe 'oog om oog, tand om tand'?
Dat is een andere discusie maar soms, valt dat al te bezien, en soms hoeft dat geen oog om oog te zijn...

Gevallen zoals Dutroux , Hourion, ... die eigenlijk geen kans hebben om ooit vrij te komen, is dat eigenlijk een verzachting van hun straf.

Stel u maar voor dat ge op uw 30'ste bv, achter de tralies gedraaid wordt en weet dat ze u nooit meer kunnen en willen lossen (publieke veiligheid... )

Ik zou zeggen prettige 80'ste verjaardag, in 't gevang, ge kunt dan meteen uwe gouden jubilee doen van 50 jaar gevangenis, ... fijn vooruitzicht hé, .
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 12:04   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Daar moet hem juist een waterdicht systeem voor uitgevonden worden.

Enkel heterdate betrapping en onomstotelijk bewijs, van bv, minstens 7 onafhankelijke getuigen, of DNA onderzoek.

En dan nog unanieme beslissing van jurry en bv minstens 3 rechters, en dan nog bv, enkel in gevallen waar Recidive reeds bestaat, of waar de kans waar men recidiveert heel groot is.

Wie durft er zijn hand in het vuur steken om een Dutroux te lossen, ?

Niemand dacht ik ... Dus geef die vent een spuitje, 't kost ons heel wat minder, hij is van zijn miserie vanaf en niemand moet nog schrik hebben dat m terug losgeraakt. Ik zie eerlijk gezegd geen enkele reden om hem in leven te laten.
Oud 6 september 2004, 12:07   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
En wat abortus betreft: ik denk inderdaad dat een vrouw haar zwangerschap moet kunnen onderbreken (althans als het embryonaal leven betreft en onder bepaalde goed afgebakende voorwaarden). De regelgeving daaromtrent die door het Belgische parlement werd goedgekeurd en vertaald in de abortuswet lijkt mij een goed evenwicht te bieden tussen de fundamentele vrijheid van de vrouw, de belangen van ongeboren leven en de opwerpingen uit (eerder conservatieve) hoek. Hetzelfde geldt voor de euthanasiewet, al kan op dat vlak zeker nog vooruitgang worden geboekt (bijvoorbeeld euthanasie door minderjarigen, etc.).
Abortus is GEEN moord (indien de regels worden gevolgd), euthanasie OOK NIET, maar de doodstraf is dat ZEKER WEL!!!
Als het gerecht dus iemand opsluit kan ik dat gijzeling noemen, en dan mag het gerecht dat dus ook niet,... ?

Abortus is GEEN moord (indien de regels worden gevolgd), euthanasie OOK NIET, maar de doodstraf is dat zeker ook niet, (als de regels worden gevolgd en die moeten er natuurlijk zijn... )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be