Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2014, 13:11   #21
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Als een half continent (lees Zuid Amerika) van de VS drugsconsumptie kan leven, vraag ik me af hoe hoog of groot de consumptie van drugs op het noordelijke deel van het Amerikaanse continent wel niet moet zijn.
Als dan blijkt dat de VS overheid, in casu hun corrupte sub-organisaties, even hard meedoen in de handel, dan zie je pas de volslagen idioterie die heerst binnen de VS.

De DEA en aanverwante otganisaties moeten zichzelf bedruipen en krijgen geen of weinig geld in de vorm van subsidies van de federale overheid. Ze handelen in drugs en gebruiken in beslag genomen gelden, onroerend goed en goederen zoals jachten, vliegtuigen en auto's om in hun financiële- en transportbeheofeten te voorzien. Via de diensten zelf verdwijnt intern een groot deel van de inbeslag genomen drugs op de open markt, een klein deel wordt pro forma vernietigd.

Je kunt je dus in alle gemoede afvragen wat de impact moet zijn op deze geweldige afname van drugs binnen het economische bestel van de VS en Canada. Een massale hoeveelheid geld dat uit de economie wordt weggenomen zonder dat er iets voor in de plaats komt.
Oud 16 januari 2014, 13:40   #22
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Als een half continent (lees Zuid Amerika) van de VS drugsconsumptie kan leven, vraag ik me af hoe hoog of groot de consumptie van drugs op het noordelijke deel van het Amerikaanse continent wel niet moet zijn.
Als dan blijkt dat de VS overheid, in casu hun corrupte sub-organisaties, even hard meedoen in de handel, dan zie je pas de volslagen idioterie die heerst binnen de VS.

De DEA en aanverwante otganisaties moeten zichzelf bedruipen en krijgen geen of weinig geld in de vorm van subsidies van de federale overheid. Ze handelen in drugs en gebruiken in beslag genomen gelden, onroerend goed en goederen zoals jachten, vliegtuigen en auto's om in hun financiële- en transportbeheofeten te voorzien. Via de diensten zelf verdwijnt intern een groot deel van de inbeslag genomen drugs op de open markt, een klein deel wordt pro forma vernietigd.

Je kunt je dus in alle gemoede afvragen wat de impact moet zijn op deze geweldige afname van drugs binnen het economische bestel van de VS en Canada. Een massale hoeveelheid geld dat uit de economie wordt weggenomen zonder dat er iets voor in de plaats komt.
Het gaat niet zozeer om de quantiteit eerder om de extensieve bedragen die worden neergeteld in de VS voor coke. In de doorvoergebieden van coke in L. Amerika en de Caraibische eilanden is het financieel haalbaar om een kilo coke op jaarbasis door de neus te jakkeren. Daar hoef je aldaar geen bovenmatig inkomen voor te hebben om zulk drugsgebruik te bekostigen. Bij lange na haalt niet alle rommel de VS, maar blijft voornamelijk steken in de havens van o.a. Santa Domingo, Portau Prince, en oa Mexico dus. Aldaar wordt de 'overshoot' lokaal verkocht.

In Amerika zelf moet je van goede huizen komen om een kilo zuivere coke op jaarbasis te kunnen bekostigen. Mijn ervaring daarentegen destijds was dat veel Latino's en Latina's (erg) veel van het witte goedje van gebruiken. Cocaine breekt de menselijkheid in een mens af, en gebruikers verliezen dus hun gezonde emoties. Dat maakt weer dat de grens om de trekker over te halen, na iemand beroofd te hebben, om de sporen uit te wissen, aanzienlijk vergemakkelijkt. De zaak ligt heel complex, daarentegen blijf ik bij mijn stelling dat de opvoeding van een kind het allerbelangrijkste is om deze excessen tegen te gaan. Mexico kent een een groot tienerzwangerschap probleen - heb ff geen zin om de bron erbij te halen - 15 jaar na de geboorte van een zoontje van zulk moeders of nog eerder beginnen de problemen.

Drones inzetten om alles in iedereen in te gaten te helpen, zou kunnen helpen, Curacao is er onlangs mee begonnen, of gaat binnenkort met dit experiment beginnen. Om de huidige golf van roofovervallen een halt toe te roepen

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 januari 2014 om 13:45.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 14:15   #23
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw analyse lijkt me correct, maar wat betreft latijns amerika zijn het voornamelijk Mexico, Colombia en in mindere mate Bolivia, Peru welke de Amerikaanse markt van dope voorziet, gaande van poeder, meth en andere synthetische troep tot de jointjes. Mexico is Nr. 1 natuurlijk (dient ook als transit voor spul uit Colombia). Ook Paraguay doet zijn best maar zij opereren binnen Zuid-Amerka (waarschijnlijk wegens hun geografische ligging).

Wat het verdeel en heers-spel van de yank betreft, dat wordt op Noord-Amerikaans grondgebied gewoonweg verdergespeeld totdat het spul in de handen van de gebruiker komt. De VS werkt samen met bepaalde drugkartels (de grootste uiteraard, dankzij de VS), deze mogen ongestraft hun spul op de markt brengen in de VS. De ganse handel welke deze toevloed van drugs teweegbrengt wordt nauwkeurig opgevolgd tot de kleine dealende drugverslaafden op de hoeken van al hun straten en de gebruikers waaraan zij verkopen. Iedereen in dit ganse circuit stelt zich bloot aan opvolging, afpersing, observatie... Als iemand binnen dat circuit ome Sam van dienst kan zijn, dan worden deze mensen aangesproken en krijgen zijn een deal van de overheid aangeboden... informant etc...

Ondanks alles blijft de Amerikaanse bevolking drugs slurpen, meer dan ooit.

Ook de gebruiker en de niet gebruikers zijn de dupe van deze praktijken van de overheid. Deze overheid tolereert en werkt samen met de traffikanten en weet dus dat hun dope overal aanwezig is. Dus gaan ze iedereen testen (speekseltesten/autorijden/DUI/strenge straffen/boetes), mogen ze de auto van iedere 'verdachte' stoppen, dit voertuig langdurig onderzoeken en alle lichaamsopeningen van de inzittenden 'met de vingers' aftasten. Hetzelfde geldt voor gewelddadige huiszoekingen, het neerknallen van Uw hond tijdens deze... etc.

Zo kan ik nog wel even verder bomen, maar nuff is nuff.

Jawel, paranoia Amerika ziet zoiets als 'the way to go'.

Als men wijze beslissingen neemt zal men er zoals overal wel rustig kunnen leven, maar toch... 'Land of the greed and home of the slave'.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 14:21   #24
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het gaat niet zozeer om de quantiteit eerder om de extensieve bedragen die worden neergeteld in de VS voor coke. In de doorvoergebieden van coke in L. Amerika en de Caraibische eilanden is het financieel haalbaar om een kilo coke op jaarbasis door de neus te jakkeren. Daar hoef je aldaar geen bovenmatig inkomen voor te hebben om zulk drugsgebruik te bekostigen. Bij lange na haalt niet alle rommel de VS, maar blijft voornamelijk steken in de havens van o.a. Santa Domingo, Portau Prince, en oa Mexico dus. Aldaar wordt de 'overshoot' lokaal verkocht.

In Amerika zelf moet je van goede huizen komen om een kilo zuivere coke op jaarbasis te kunnen bekostigen. Mijn ervaring daarentegen destijds was dat veel Latino's en Latina's (erg) veel van het witte goedje van gebruiken. Cocaine breekt de menselijkheid in een mens af, en gebruikers verliezen dus hun gezonde emoties. Dat maakt weer dat de grens om de trekker over te halen, na iemand beroofd te hebben, om de sporen uit te wissen, aanzienlijk vergemakkelijkt. De zaak ligt heel complex, daarentegen blijf ik bij mijn stelling dat de opvoeding van een kind het allerbelangrijkste is om deze excessen tegen te gaan. Mexico kent een een groot tienerzwangerschap probleen - heb ff geen zin om de bron erbij te halen - 15 jaar na de geboorte van een zoontje van zulk moeders of nog eerder beginnen de problemen.

Drones inzetten om alles in iedereen in te gaten te helpen, zou kunnen helpen, Curacao is er onlangs mee begonnen, of gaat binnenkort met dit experiment beginnen. Om de huidige golf van roofovervallen een halt toe te roepen
100% akkoord. Drones vind ik echter wel sneu.

Verder... inzake de hoge prijzen in Amerika, kijk eens naar de kostprijs van de cannabis welke in Amerika op bepaalde plaatsen legaal wordt verkocht. Ze betalen graag veel geld voor hun drugs, dat is duidelijk. Ach, het blijft een raar volkje.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 16 januari 2014 om 14:25.
Oud 16 januari 2014, 18:02   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Mexicaanse kinderen worden meestal in familieverband streng opgevoed met typerende westerse katholieke waarden, dit ondanks het feit dat bendes, de maffia, drugs, geweld, aanslagen ruim aanwezig zijn. Maar dat laatste staat heus niet in verband met 'kweken als konijnen' en aborteren.

De Mexicaanse overheid is net zoals de VS een uiterst corrupte bedoening.

Hoeveel mensen kent U in Mexico? Vrienden? Hebt U dat land reeds bezocht?

Als U zo over Mexico denkt, dan zal U waarschijnlijk zowat alle Latijnse landen door de mangel willen halen.
ik was aan het reageren op een "peis en vree" posting eerder,in verband met vroegere maatschappijen....
Zie er verder geen waardeoordeel in.. Een kleine duik in onze eigen geschiedenis leert ons dat wij,Vlamingen,ook niet altijd zulke doodbrave klagende volgevreten CD&V en SpA-stemmende slapjanussen waren.... ooops....waardeoordeel................

"Aborteren" van jongvolwassenen,een gebrek aan zingeving in het leven reeds op jonge leeftijd,het is zelfs een probleem aan het worden bij ons.....het broeit en gist,het zal gevolgen hebben.....ook bij ons....

inderdaad,corrupte,inderdaad,de eenvoudige toegang tot ferm wapentuig via de Amerikaanse grens-wapenhandel,en ja,de aanhoudende vraag naar allerlei drugs uit de VS....een onzalig brouwsel om een reeds kwetsbare maatschappij als de mexicaanse- helemaal in de verdoemmenis te werken...

Laatst gewijzigd door kelt : 16 januari 2014 om 18:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 18:10   #26
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
ik was aan het reageren op een "peis en vree" posting eerder,in verband met vroegere maatschappijen....
Zie er verder geen waardeoordeel in.. Een kleine duik in onze eigen geschiedenis leert ons dat wij,Vlamingen,ook niet altijd zulke doodbrave klagende volgevreten CD&V en SpA-stemmende slapjanussen waren.... ooops....waardeoordeel................

"Aborteren" van jongvolwassenen,een gebrek aan zingeving in het leven reeds op jonge leeftijd,het is zelfs een probleem aan het worden bij ons.....het broeit en gist,het zal gevolgen hebben.....ook bij ons....

inderdaad,corrupte,inderdaad,de eenvoudige toegang tot ferm wapentuig via de Amerikaanse grens-wapenhandel,en ja,de aanhoudende vraag naar allerlei drugs uit de VS....een onzalig brouwsel om een reeds kwetsbare maatschappij als de mexicaanse- helemaal in de verdoemmenis te werken...
Idd, ook bij ons. 100% akkoord @kelt en verder niets aan toe te voegen.
HIER
Oud 17 januari 2014, 00:13   #27
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
100% akkoord. Drones vind ik echter wel sneu.

Verder... inzake de hoge prijzen in Amerika, kijk eens naar de kostprijs van de cannabis welke in Amerika op bepaalde plaatsen legaal wordt verkocht. Ze betalen graag veel geld voor hun drugs, dat is duidelijk. Ach, het blijft een raar volkje.

Aangaande je opmerking over drones, neem ik aan dat je aangeeft "Frankenstein, jammer dat je zo'n leuk stuk schrijven, bevlekt met je aanbeveling over drones". Hetgeen oa het speeltje of beter gezegd levensbeschouwing van onze Julian is, en naar ik aanneem meer van zulk soortig types.

Ofwel je moet maar blij mee zijn in een maatschappij te leven, waaraan de ene kant een mierenhoop in levende lijve bestaat van gevoelloze gangsta's onder de dope. Die weer in staat bv bij een autopech in de nacht, jezelf idem je familie om zeep te helpen na het geld afgegeven te hebben. En aan de andere kant freaks met meer koperdraad dan aderen in hun hersens hebben en als gestapo's tekeer gaan met hun speeltjes in de lucht en de de data die daaruit volgt.

Aangezien ik alleen maar een stijgende lijn zie van extreme misdaad zie in landen als Mexico, Honduras, Trinidad Tabogo, etc. Vraag ik me af wat de beste pleisters zijn om zulk geweld een halt toe te roepen. De basis van het probleem heb ik al reeds aangegeven en dat is de opvoeding van kinderen, wat uiteraard weer beïnvloedt wordt omgevingsfactoren. Terugkomend; de beste pleister lijkt me drones inzetten, ondanks de gevaren en nadelen die daar weer aan kleven.
Oud 17 januari 2014, 12:13   #28
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met drones is dat de surveillance taak alleen weinig oplost. In Nederland kan het inzetten van dergelijke luchtvaartuigen gebruikt worden voor taken zoals illegale bewoning, vuilverbranding, lozing, CO2 uitstoot door bedrijven en het opsporen van schuilplaatsen.
Voordat de overheid tot zoiets overgaat maakt men een kosten/baten analyse. Men kijkt of inzet geld kan opleveren, zoals bijvoorbeeld in Nederland de 1000en camera's op snelwegen dat doen.

Wordt een drone gebruikt als aanvalswapen zullen dergelijke overwegingen niet worden gemaakt.

Men vergeet echter gemakshalve dat iedereen in feite een 'drone' kan inzetten, zeer zeker criminele organisaties die geld genoeg hebben om zo'n ding te laten bouwen, hetgeen iedere vergevorderde modelvliegtuigbouwer kan. Uiteindelijk komt de techniek die achter de drone's staat uit deze kringen. Iemand die de vaardigheid bezit een ULM te bouwen kan zeer zeker een drone bouwen.
Oud 17 januari 2014, 13:22   #29
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het probleem met drones is dat de surveillance taak alleen weinig oplost. In Nederland kan het inzetten van dergelijke luchtvaartuigen gebruikt worden voor taken zoals illegale bewoning, vuilverbranding, lozing, CO2 uitstoot door bedrijven en het opsporen van schuilplaatsen.
Voordat de overheid tot zoiets overgaat maakt men een kosten/baten analyse. Men kijkt of inzet geld kan opleveren, zoals bijvoorbeeld in Nederland de 1000en camera's op snelwegen dat doen.

Wordt een drone gebruikt als aanvalswapen zullen dergelijke overwegingen niet worden gemaakt.

Men vergeet echter gemakshalve dat iedereen in feite een 'drone' kan inzetten, zeer zeker criminele organisaties die geld genoeg hebben om zo'n ding te laten bouwen, hetgeen iedere vergevorderde modelvliegtuigbouwer kan. Uiteindelijk komt de techniek die achter de drone's staat uit deze kringen. Iemand die de vaardigheid bezit een ULM te bouwen kan zeer zeker een drone bouwen.
Wacht ff, drones inzetten als aanvalswapen daar ben ik dus strikt op tegen, enkel de functie van 'observant' doelde ik op. Daarentegen moet ik je gelijkgeven dat een professioneel knutselaar tot veel in staat is. O.a. met zijn eigen gemaakt wapentuig zo'n extreem duur 'dingetje' vanaf de grond uit de lucht knallen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 januari 2014 om 13:40.
Oud 22 februari 2014, 19:23   #30
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

El Chapo opgepakt
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 09:44   #31
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Juridisch/politieoneel is dit beslist een succes....Misdadigers horen voor het gerecht te komen....

Maar in Mexico worden jaarlijks wel "big chiefs" opgepakt.Zolang de randvoorwaarden in de maatschappij niet vervuld worden (hopeloosheid,macho-cultuur met verering van dood en geweld,vraag naar drugs vanuit de VS....) heeft het weinig te betekenen.Er zullen gewoon wat machtsverschuivingen gebeuren binnen zijn clan,of een andere clan neemt gewoon zijn boetiek over.....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 februari 2014 om 09:45.
Oud 23 februari 2014, 10:07   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juridisch/politieoneel is dit beslist een succes....Misdadigers horen voor het gerecht te komen....

Maar in Mexico worden jaarlijks wel "big chiefs" opgepakt.Zolang de randvoorwaarden in de maatschappij niet vervuld worden (hopeloosheid,macho-cultuur met verering van dood en geweld,vraag naar drugs vanuit de VS....) heeft het weinig te betekenen.Er zullen gewoon wat machtsverschuivingen gebeuren binnen zijn clan,of een andere clan neemt gewoon zijn boetiek over.....
Ik wil de vraag naar drugs vanuit de VS niet onderschatten, maar jullie onderschatten allemaal de vraag naar drugs vanuit de rest van de wereld.

Je moet maar eens opzoeken hoeveel drugs er wordt onderschept in de haven van Antwerpen bijvoorbeeld. En dan gaat het om één haven, en alleen de onderschepte drugs. Kun je nagaan hoeveel vraag naar drugs er is in Europa bijvoorbeeld.

Steeds weer enkel naar de VS wijzen is zo cliché.

Laatst gewijzigd door Antoon : 23 februari 2014 om 10:08.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2014, 10:24   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik wil de vraag naar drugs vanuit de VS niet onderschatten, maar jullie onderschatten allemaal de vraag naar drugs vanuit de rest van de wereld.

Je moet maar eens opzoeken hoeveel drugs er wordt onderschept in de haven van Antwerpen bijvoorbeeld. En dan gaat het om één haven, en alleen de onderschepte drugs. Kun je nagaan hoeveel vraag naar drugs er is in Europa bijvoorbeeld.

Steeds weer enkel naar de VS wijzen is zo cliché.
In het Mexicaanse geval,WAAR dit DRAADJE OVER HANDELT, gaat het grotendeels om de doorgang naar de straten in de VS.

Laatst gewijzigd door kelt : 23 februari 2014 om 10:29.
Oud 24 februari 2014, 09:10   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het Mexicaanse geval,WAAR dit DRAADJE OVER HANDELT, gaat het grotendeels om de doorgang naar de straten in de VS.
Nee hoor, lees zelf de introductie:

Citaat:
....
Het is allemaal de schuld van de VS, de rest van de wereld is zo onschuldig dat het de moeite niet loont om ze te vermelden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be