Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2014, 02:18   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Vooral die 9% is schandalig. Daar heb je wel gelijk.

Dacht dat het 7.4 % was ?

Anyhow. Your call.
Maar over dat soort bedragen maak ik geen herrie.
Ik spaar mijn energie voor bigger battles
correct
er staat op:
TOT 31/12/1998 : 9%
VANAF 1/1/1999: 7%

Het is dus maar 7%

Ik heb niks om over te battlen gewoonlijk. Dit is trouwens geen battle: het is gewoon oplichting. Als men geen factuur stuurt kan men moeilijk nadien interesten eisen op de niet-betaalde factuur.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 02:28   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het zullen er dus 100 worden:

50 van 21/1 tot 10/2 en dus nog eens 50 van 10/2 tot 21/2 (kreeg de aanmaning pas vandaag!).

Maar dat is dus niet het enige.

Met welk recht vinden zij dat ze me mogen achterstallige betalingen aanrekenen (9% !!!) als ze me verdorie geeneens een afrekening hebben gestuurd!

en ik heb tijd genoeg om me een hele dag bezig te houden met het ambeteren van de belastingdiensten hoor.
Alle betaling overeenkomsten zijn 30 dagen of anders beschreven.
Minder of meer dus, daar kan men niet van afwijken. Beschreven is beschreven.
Voor belastingen is dat doorgaans 60 dagen of 2 maanden, er is nog verschil tussen kalender en werkdagen.

Fiscus heeft ook "spontaan betalen" , wat in de praktijk wil zeggen "asap" en meer bepaald "nu vandaag en liefst binnen het uur".

Maar in uw geval zal het 2 maanden zijn geweest.

Bon elektronische aanmaning? Het kan!
Dat is de valkuil van elektronische aangifte waarschijnlijk?

Dergelijke zaken doe ik alleen via een boekhouder. Voor al de rest...kies de papieren versie.
Oud 22 februari 2014, 02:33   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Alle betaling overeenkomsten zijn 30 dagen of anders beschreven.
Minder of meer dus, daar kan men niet van afwijken. Beschreven is beschreven.
Voor belastingen is dat doorgaans 60 dagen of 2 maanden, er is nog verschil tussen kalender en werkdagen.

Fiscus heeft ook "spontaan betalen" , wat in de praktijk wil zeggen "asap" en meer bepaald "nu vandaag en liefst binnen het uur".

Maar in uw geval zal het 2 maanden zijn geweest.

Bon elektronische aanmaning? Het kan!
Dat is de valkuil van elektronische aangifte waarschijnlijk?

Dergelijke zaken doe ik alleen via een boekhouder. Voor al de rest...kies de papieren versie.
ik heb GEEN Zoomit aangevraagd! daarvoor moet men een blokje aanklikken en dat deed ik NIET. Bovendien moet men ook de voorwaarden lezen en goedkeuren: dat deed ik evenmin. Er werd me ook geen email toegestuurd met de afrekening. Hoe kon ik dan weten dat ik moest betalen, wanneer en hoeveel?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 februari 2014 om 02:33.
Oud 22 februari 2014, 09:29   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb GEEN Zoomit aangevraagd! daarvoor moet men een blokje aanklikken en dat deed ik NIET. Bovendien moet men ook de voorwaarden lezen en goedkeuren: dat deed ik evenmin. Er werd me ook geen email toegestuurd met de afrekening. Hoe kon ik dan weten dat ik moest betalen, wanneer en hoeveel?
Normaal krijg je een melding als er een nieuw zoomit-document beschikbaar is maar bewijs eens dat je zoiets NIET ontvangen hebt...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 11:18   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Normaal krijg je een melding als er een nieuw zoomit-document beschikbaar is maar bewijs eens dat je zoiets NIET ontvangen hebt...
als ik op online banking keek staat daar inderdaad iets van zoomit. maar ik wens dat niet te gebruiken! facturen die ze via zoomit sturen laat ik staan en dan krijg ik gewoon een papieren factuur omdat ik die zoomit niet aanvaard.

geen enkel bedrijf heeft me echter gewoon een aanmaning mèt interesten opgestuurd.

Het is toch nogal straf dt van iedereen maar wordt aangenomen dat ze bij hun online bankieren dagelijks inloggen en alle nieuwe truukjes zomaar uit zichzelf even gaan bekijken? Tot gisteren wist ik geeneens wat zoomit was!

Laatst gewijzigd door circe : 22 februari 2014 om 11:20.
Oud 22 februari 2014, 11:34   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan ook je toestemming voor Zoomit geven via je PC banking om de fiscus als "nieuwe leverancier" te aanvaarden. Dit wordt in je PC banking voorgesteld als je in het verleden die bankrekening gebruikte om de fiscus te betalen ( of er van terug te trekken).

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2014, 11:52   #27
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ik doe niets van belastingen online.
In december kreeg ik te horen dat ik in 't kort nog een leuk bedragje ga krijgen ,eventueel te verhogen met moratoriuminteresten. Ik wacht nog steeds...
Voor de mensen van de belastingen, 't mag al stillekesaan op m'n rekening komen hoor...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 15:28   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je kan ook je toestemming voor Zoomit geven via je PC banking om de fiscus als "nieuwe leverancier" te aanvaarden. Dit wordt in je PC banking voorgesteld als je in het verleden die bankrekening gebruikte om de fiscus te betalen ( of er van terug te trekken).
De afrekening stond inderdaad in Zoomit.
Ik gebruik Zoomit NOOIT
Ik heb dan ook geen "aanvaarding" gedaan van die afrekening, omdat ik gewoonweg nooit in die applicatie ga kijken.
Er stonden facturen op die ik via domiciliering betaal - geen probleem
Er stond een factuur op die ik dus evenmin had aanvaard: daarvan had ik nadien een papieren versie ontvangen.

De factuur van de FOD had ik dus niet gezien (ik gebruik Zoomit niet), bijgevolg NIET aanvaard, maar de FOD stuurt dan geen papieren versie, maar een aanmaning met extra interesten.

Ik heb zowel vrijdag het spelletje zakdoekje leggen gespeeld met de verschillende diensten waarbij blijkbaar niemand de afrekening doorstuurt en waarbij de dienst inningen blijkbaar enkel de aanmaningen doorstuurt.

Geen van allen konden zien of ik via Zoomit "wou betalen".

Op de dienst IT beweerden ze dat ik zeker "Zoomit" had aangevinkt, maar dat dit n�* het doorsturen terug verdwijnt!!!! Als dat geen bewijs is dat zij gelijk hebben! Men moet dus elk jaar opnieuw aanvinken dat men via Zoomit wil betalen (en als je dat niet doet dan denken ze nog dat je via Zoomit wil betalen!)

Vandaag nog eens naar een andere dienst gebeld, en net als de vier vorige diensten vertelden de ambtenaren me "dat ik niet de enige ben met dat probleem".... maar dat ze die extra interesten dus niet mogen kwijtschelden!

Vandaag dus die interesten maar betaald (of ze sturen me nog wet extra kosten), en ook naar mijn ontvangkantoor gebeld dat ik GEEN TAX ON WEB meer wil en dus TERUG een papieren aangifteformulier wens te ontvangen vanaf nu. (Geen nood: daar staat evengoed alles al op voorhand ingevuld, net zoals bij TOW).

Ik heb ze ongeveer een uur of vier beziggehouden. Mijn 57.87 euro hebben ze opgebruikt. Nu ga ik ze nog wat irriteren en een brief schrijven om te protesteren tegen die aanrekening van interesten op een afrekening die ik niet ontving.
(ook een leuke: ja mevrouw U kan dit protesteren! het adres staat achteraan de (niet ontvangen) afrekening!

LET OP : ik was niet de enige, dus kijk gerust op ZOOMIT moest je je afrekening nog niet ontvangen hebben.

(nog leuker: als je naar de belastingen belt krijg je een keuze programmaatje 1/2/3 waarin OP VOORHAND wordt gezegd: als het over het niet onvangen van je afrekening gaat, wij hebben tijd tot juni 2014 om U dit op te sturen, dus heb nog even geduld. Ze zeggen er wel niet bij: en misschien kunnen we je dan nog wat extra intrest aanrekenen!).

Ik h�*�*t dit land! werkelijk.

Oud 26 februari 2014, 15:40   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Komaan Circe. Laat je niet kennen. Betaal die 50.
Als je de administratie een paar uur ambeteert, dan kost het uiteindelijk meer.
heb ik dus gedaan.

Ze hebben ongeveer vijf ambtenaren moeten inschakelen die ik ieder een halfuurtje heb beziggehouden; Tweemaal mijn afrekening per post laten opsturen (reden: sorry, mijn printer is leeg en ik moet 50.57 euro interesten betalen ipv nieuwe printcassette. Stuur maar op + postzegel).

Oud 26 februari 2014, 15:41   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat Zoomit terug afgevinkt staat biedt je de mogelijkheid om een ander rekeningnummer voor Zoomit te activeren.

Als je bij verschillende banken klant bent kan de aanslag misschien in een Zoomit folder staan bij een andere bank.

Dat er tegenstrijdige communicatie gegeven wordt door de verschillende diensten verbaast mij niets. Het is normaal dat je lokale fiscus niet gemachtigd is al jouw bankrekeningnummer te kennen.

Normaal is met een simpel mailtje via Tax On Web alles opgelost. Als je echter teruggaat naar papieren aangiftes vermoed ik dat het veel meer kafka zal worden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 26 februari 2014, 15:43   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoopte, en hoopte, en hoopte.

En dit is wat er is gebeurd! Niet te geloven:

k heb netjes mijn aangifte voor 2013 gemaakt in taxonweb.

Mijn afrekening had ik verwacht tegen december, maar ik heb niks ontvangen.

Ik telefoneerde dus naar betreffende diensten en het antwoordapparaat zei me dat indien mijn vraag ging over nog niet toegestuurde afrekeningen, deze nog tot juni (of zo) konden toegestuurd worden. Dus ik onderneem niks en wacht.

Ik had een brief gestuurd om nog een aanpassing uit te voeren op mijn aanslag, want ik kon die niet meer online uitvoeren. Ik vermoedde dus dat die verlate toezending van de afrekening daarmee kon te maken hebben;

Vandaag krijg ik een brief van Financien met een AANMANING .
- blijkbaar moest ik betalen voor 21/1
- de interestkosten tot 10/2 (!!! ) bedroegen al 5.000 euro (ik moet een serieus bedrag betalen)
- deze werden slechts aangerekend tot 10/2 en de brief ontvang ik dus vandaag 21/2 dus er komen nog kosten bij.

Ik telefoneer naar het ontvangkantoor om te melden dat ik NIKS (geen afrekening met vraag tot betaling) had ontvangen. Zij vertelde me dat ze de rekening via ZOOMIT hadden verstuurd, want dat ik dat had aangevinkt. Ik val uit de lucht en denk dat ik misschien een vergissing had gemaakt, ik had wel aangeduid geen papieren versie van het aangiftebiljet meer te willen.
Op mijn vraag of ik die interesten dan niet kon negeren kreeg ik een negatief antwoord: ik moet die 50 euro betalen (tot 10/2, en vanaf 10/2 tot vandaag zullen er dus nog volgen).

Ik ga kijken op mijn myminfin.be en zie dat ik GEEN zoomit had aangevraagd (ik heb het vierkantje niet aangevinkt, laat staan de voorwaarden gelezen en goedgekeurd).

Echter: bij nazicht blijkt die rekening van de belastingen dus wèl in mijn Zoomit map te zitten (ik heb die nog nooit gebruikt, ik WIL dat niet gebruiken, ik wens papieren facturen).

Ik heb ook geen email gekregen (van wie zou ik die dan moeten krijgen en op welk adres?) met mijn afrekening van de belastingen.

Nu heb ik dus vandaag (stomweg!) wèl via Zoomit snel betaald, en ik zie nu natuurlijk dat in die zoomit rekening geen interesten waren bijgeteld (ik wil die in feite ook niet betalen).

Maar wat kan ik nu doen om die achterstallige interesten terug te krijgen indien ze me die alsnog zouden aanrekenen? En hoe geraak ik in godsnaam aan mijn afrekening?
heb laatst ook vastgesteld dat het Zoomitvakje 'default' aangevinkt stond bij een nieuwe inlog ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 15:47   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat Zoomit terug afgevinkt staat biedt je de mogelijkheid om een ander rekeningnummer voor Zoomit te activeren.

Als je bij verschillende banken klant bent kan de aanslag misschien in een Zoomit folder staan bij een andere bank.

Dat er tegenstrijdige communicatie gegeven wordt door de verschillende diensten verbaast mij niets. Het is normaal dat je lokale fiscus niet gemachtigd is al jouw bankrekeningnummer te kennen.

Normaal is met een simpel mailtje via Tax On Web alles opgelost. Als je echter teruggaat naar papieren aangiftes vermoed ik dat het veel meer kafka zal worden.
het geraakt NIET opgelost. Ik MOET die 50.57 euro interesten betalen.

Ik hoef geen ander rekeningnummer: ik wens Zoomit niet te gebruiken. Ik kijk niet alle dagen via online banking om te zien of mijn jaarlijkse factuur van verzekeringen al aangekomen zijn, noch ga ik vanaf december dagelijks tot eind juni kijken of de belastingen mijn afrekening misschien al zouden kunnen opgestuurd hebben.

Nog minder ga ik bij vijf rekeningen dagelijks kijken of ze misschien al een factuurtje hebben opgestuurd.
Ik begrijp dat zoomit een gemakkelijk systeem is voor bedrijven of kleinhandelaars, maar bij particulieren is het toch wel teveel van het goede.

Ik kan me op den duur een halve dag bezighouden met dingen na te kijken om te zien of er niet achter een of ander hoekje geen factuur verstopt zit.

Mijn belastingsaangifte is peanuts. Geen niet gekende aftrekposten (en als die er zijn zal ik het wel manueel bijvullen). De rest kennen ze allemaal al. Dat ZIJ nu maar de moeite doen om een envelop te nemen en het me via de post op te sturen, dan krijg ik tenminste mijn afrekening ook via de post.

Niemand heeft me trouwens verwittigd dat ik dagelijks zoomit moet bekijken omdat er facturen in kunnen zitten die me achterstallige interesten gaan aanrekenen als ik niet op tijd betaal.

Laatst gewijzigd door circe : 26 februari 2014 om 15:50.
Oud 26 februari 2014, 16:06   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik krijg een mailtje als ik een nieuw Zoomit document krijg in mijn PC Banking.

Zoomit is gebaseerd op beproefde technologie van Isabel. Isabel is een betalende dienst van banken voor bedrijven die hun bankverrichtingen vergemakkelijkt.

Het kan zijn dat jij een slachtoffer bent van de kinderziektes van de Zoomit implementatie van TOW.

Het is toch beter een dienst zoals Zoomit door de strot van de burgers te jagen dan belastingen te innen via Europese domiciliëring.

Oud 27 februari 2014, 16:36   #34
KoLoS
Banneling

Standaard

moet een fiturist een boekhouding voeren ?
KoLoS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be