Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2004, 10:42   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Het is wel fijn dat ze voor een Vlaamse school kiest in Brussel, wil al wat zeggen over het Franstalige net. Maar zoals ik weet van interne bronnen twijfel ik over de eerlijkheid van hun behandeling tov anderen. En ik zou mijn kinderen nooit zeggen dat het koningshuis een vb voor ons is. Misschien zijn sommige burgers een groter vb voor ons en voor het koningshuis.
In zekere zin heb je gelijk.
Laat ons objectief blijven en onze 'voorbeelden' en 'iconen' wat minder blind-fanatiek vereren.

Vergeef me dus mijn ontboezemingen aan het adres van onze ravissante toekomstige Belgian Queen.
Ik had echt een antidote vandoen, na al de Ijzeridolatrie aan de portretten van De Clercq, Laplasse en andere schismatiekers.
Oud 3 september 2004, 10:44   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Laat ons objectief blijven en onze 'voorbeelden' en 'iconen' wat minder blind-fanatiek vereren.

Vergeef me dus mijn ontboezemingen aan het adres van onze ravissante toekomstige Belgian Queen.
Ik had echt een antidote vandoen, na al de Ijzeridolatrie aan de portretten van De Clercq, Laplasse en andere schismatiekers.
Had dan Guevara, Gandhi, Mandela of zoiets gekozen, daar had ik nog mee kunnen leven

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 september 2004 om 10:45.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 10:48   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan V.
Binnenlandse Politiek was het alvast niet, en het maatschappelijk belang van de eerste schooldag van één klein meisje ontging mij even, maar goed op speciaal verzoek zal ik deze topic terugflitsen naar Maatschappelijke Discussies.
Het was voor mijn neefken ook zijn eerste schooldag, (lager) ik weet niet welke flitse blitse boekentas hij heeft gekregen, maar wel dat de school wel eens een likske verf kan gebruiken. maar dat kan niet wegens geen geld.

Bovendien weet ik ook dat hij echt gaat moeten studeren wil hij later geld verdienen, zijn vader is nie zo rijk dat hij het schoolbestuur kan omkopen of een diploma kan kopen bij een of andere corupte rector in Leuven.

hij zal het dus zelf moeten doen, Good luck maat, ! ik heb nu al meer respect voor u als kind dan voor heel die Koninklijke reutemeteut !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 10:53   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Opmerkelijk toch hoe onze progressieve vriend zich als het schoothondje van de monarchie gedraagt...

Bij het lezen van Marx niet verder dan de achterflap geraakt zeker?
Omdat het een nepprofiel is, slimme.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 10:58   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

K ga dat toch nog eens in 't vet zetten want ik vind het de moeite:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
[size=3]hij zal het dus zelf moeten doen, Good luck maat, ! ik heb nu al meer respect voor u als kind dan voor heel die Koninklijke reutemeteut ![/size]
Amen!
Oud 3 september 2004, 10:59   #26
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik heb zo'n vermoeden dat ons elisabetje het -no matter what- redelijk goed gaat doen op school.
jullie ook?

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 11:02   #27
Tommy_
Schepen

Standaard

Denk ik ook, tzal door die lijfwachten zijn denk ik.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 11:04   #28
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:

oeps, ontwaar ik hier een rationalisering van uw idolaterie?

Citaat:
Vooralsnog is het niet verboden in dit royaldom om uw liefde, hoe hopeloos en platonisch ook, te uiten.
Laat U vooral niet ontmoedigen door de psycho-analytische opmerkingen die het voorwerp van uw aanbidding belachelijk proberen te maken, zoals daar zijn: idioterie, retardatie, ontkenningsneurose enz enz
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 11:06   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik heb zo'n vermoeden dat ons elisabetje het -no matter what- redelijk goed gaat doen op school.
jullie ook?

Bijna onvermijdelijk.
Zo een knappe ouders!
Gelukkige, bescheiden en slimme mensen, scheppen probleemloos een gunstig klimaat, waarin kinderen groeien als kool en zonder noemenswaardige tribulaties hun opleiding volgen en afmaken.
Oud 3 september 2004, 11:07   #30
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Is dat misschien dezelfde als waar Laurent en de Flippe zo schitterden met hun schoolresultaten?
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 11:07   #31
Tommy_
Schepen

Standaard

Oud 3 september 2004, 11:08   #32
Tommy_
Schepen

Standaard

slimme mensen........zal wel
Oud 3 september 2004, 11:22   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

oeps, ontwaar ik hier een rationalisering van uw idolaterie?
Réculer pour mieux sauter.

Citaat:
Laat U vooral niet ontmoedigen door de psycho-analytische opmerkingen die het voorwerp van uw aanbidding belachelijk proberen te maken, zoals daar zijn: idioterie, retardatie, ontkenningsneurose enz enz
Psycho-analyse en aanverwante obscure derrie, zijn achterhaalde pogingen om een sluitend wereldbeeld te verwerven vertrekkende vanuit je voorondersteld (geestes)zieke medemens.
Zelfs in die hocuspocuswereld tref je bovendien een gradatie in de beoefenaars aan:
  • charlatans (zij die weten waar de klepel hangt en er poen uit kloppen)
  • dilettanten (mensen die zich verdiepen in de psycho-analytische literatuur van de plaatselijke bib-de 'serieuze' lectuur erover is ondanks het absoluut onwetenschappelijke karakter ervan net te moeilijk verteerbaar)
  • en dan als laagste categorie: diegenen die hun twijfelachtige kennis uit de Flair of Libell-Rhoswitta halen en ze op internetfora posten.
Al die geesteswroeters zouden beter eens een mooi lichtdrukmaal van prinses Tilleke bekijken. Vervolgens precies waarnemen wat zich ter hoogte van de onderbuik afspeelt, en bij ontstentenis van enige beweging huisarts of uroloog raadplegen. Ook voor hen brengt tijd en Pfizer raad.
Oud 3 september 2004, 15:05   #34
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
K ga dat toch nog eens in 't vet zetten want ik vind het de moeite:..
Waarom is dat zo de moeite? Ik bekijk het neerkijken van sommigen op de leden van de koninklijke familie niet hoor. Die mens treft toch helemaal geen schuld.
De afkeer dient zich te richten tegen de monarchie als institutie, niet tegen diegenen die er door toeval deel van uit maken.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:12   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Waarom is dat zo de moeite? Ik bekijk het neerkijken van sommigen op de leden van de koninklijke familie niet hoor. Die mens treft toch helemaal geen schuld.
De afkeer dient zich te richten tegen de monarchie als institutie, niet tegen diegenen die er door toeval deel van uit maken.
k zie den albeir het al zeggen: 'ik ben ook tegen de monarchie als instituut, maar ik kan er toch niet aan doen dat ik daar toevallig deel van uitmaak, dus moet ik me niet schuldig voelen als ik voor onze filip een eredoctoraateke bestel.'

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 3 september 2004 om 15:12.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 15:19   #36
Attiladehun
Banneling

Standaard

Familie Van Coburg? Afmaken die handel!
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 17:09   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Familie Van Coburg? Afmaken die handel!
Uiterst stoer.
Oud 3 september 2004, 17:39   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het koningshuis en aanverwante zaken vind ik persoonlijk opportuun, en daarom zal ik het ook op alle mogelijke wijzen verdedigen.
Wanneer de leden ervan in hun privé-leven één of andere dwaze sekte aanhangen, dan is dat volledig voor hun rekening.
Dat belet mij niet om die bewuste leer, religie of ideologie af te breken tot op de grond, als achterlijke dwazekloterij en volksverlakkerij van de ergste soort.
U fietst netjes om de vraagstelling heen.

Enerzijds stelt u dat het koningshuis als het ware een moreel ijkpunt is, maar anderzijds verwerpt u juist die christelijke belijdenis die inspirerend werkt voor een aantal leden van dat koningshuis. Juist die Kerk zorgt ervoor dat SOMMIGE leden van dat koningshuis een zekere morele uitstraling hebben.

Het koningshuis is geen moreel ijkpunt, het is slechts een politiek instituut dat bijgevolg a-moreel is. Het parlement is ook geen moreel ijkpunt. Slechts haar leden kunnen inspirerend werken en kunnen een bepaalde morele uitstraling hebben. Dat is eveneens zo voor het koningshuis.

Juist een lid van dat koningshuis als een koning Boudewijn acht ik mijn volle respect waardig, daar hij zijn daden als koning inspireerde op de kerkelijke leer. Hij had een ware morele uitstraling. Alhoewel ik helemaal geen aanhanger van de monarchie, heb ik Boudewijn op dit punt altijd in grote mate gerespecteerd (over zijn houding tegenover de federalisering en andere communautaire problemen spreek ik even niet).

Ook een aantal andere leden van het koninklijk huis zijn lid en trouwe gelovige van de RKK (meer bepaald prinses Astrid alsook aartshertog Lorenz). Dit is echter niet het geval met bijvoorbeeld Bert Bibber die er heel losse zeden op na hield (en houdt?). Slechts door ingrijpen van koningin Boudewijn werd voorkomen dat er een scheiding tussen Albert en Paola kwam. Voor Boudewijn kon het immers niet - als gelovige - dat er een scheiding kwam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 17:42   #39
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

afmaken is iets te radicaal, gewoon afzetten en zelf een job laten zoeken lijkt me een betere oplossing...
Oud 3 september 2004, 17:48   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U fietst netjes om de vraagstelling heen.
U begrijpt gewoon het antwoord niet, waarin ik u enigszins poog te sparen, door de dwaze contradictie, dewelke je me zo graag in de schoenen wenst te schuiven, zonder bijkomende klassificatie als onbestaande aan te tonen.

Ik zal het u nogmaals zo simpel mogelijk uitleggen:
  • De monarchie lijkt mij persoonlijk een gewenste instelling.
  • Wat de bekleders der koninklijke ambten in hun cryptes, kerken, basilieken of kapellen uitspoken, kan me geen moer schelen: ook zij hebben net als u en ik recht op belachelijke hobbies.
  • Foto's van prinses Tilleke en kroost bekijken, vind ik een gezondere en moreel hoogstaandere bezigheid dan uren met je knieën op een kerkstoel een gekruisigde sukkelaar te begluren onder het waakzame oog van leugenaars en afpersers met schaal.
Voor de rest hoef je me niks in de mond te leggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be