![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ps: Leuven Vlaams....dat waren idd nogal eens tijden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets ontstaat nooit uit het niets. Federalisme is ontstaan omdat er spanningen waren, grote spanningen. Laat Hansje nog een beetje spelen in zijn unitaire Bubbelkleutertuin waar "alles peis en vree" is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
om een citaat te gebruiken van het gelijknamig tv-programma |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom stond u op bepaalde lijsten bij uw eerste deelname aan de verkiezingen dan op de Franse taalrol? En waarom laat u zich omringen met FDF'ers? Een franskiljon is in België meestal geen rattachist, spreekt ook Nederlands en heeft meestal Nederlandse namen. Hij is wel een belgicist. En meent dat het Frans de taal van België zou moeten worden. Al eens eerder heeft u gesteld dat het betere ware dat Vlaanderen verfranst werd in de 19e eeuw. "Dan waren we nu af van al dat communautair gezever" waren uw letterlijke woorden. Omdat pleiten voor het Frans natuurlijk niet echt populair is, zong u enige tijd geleden een ander refreintje: laat het Engelse de taal van België worden. Eigenlijk ziet u liever de voorrang voor het Frans, maar ja, dat verzwijgt nu even. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 4 september 2004 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Ik lees nu al een tijdje mee op dit forum en moet altijd glimlachen om Hans1 en zijn bovenbeste bedoelingen.
Belgie barst - het is gewoon niet te vermijden. De kunst nu is om dat langzaam/geleidelijk/zonder schokken te doen verlopen zodat er geen doden vallen. Als ik U was en begaan met wat nu nog Belgen heten zou ik mij er voor inzetten dat dit proces geleidelijk verloopt. Pleidooien voor een Belgie als in de jaren '50 lijken me daar niet toe bijdragen. Laatst gewijzigd door rroloff : 4 september 2004 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar ik geef de BU wel gelijk: ik verkies ook een unitaire staat. Een unitaire Dietse staat mét Brussel en de afgepakte gebieden zoals Komen en Moeskroen, maar ook gans Zuid-Vlaanderen; maar zonder Friesland aangezien Friezen geen Dietsers zijn. Dat is echter een andere discussie. [size=1]Is het trouwens niet "République française", of heb ik het Frans toch helemaal niet onder de knie? ![]() Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 4 september 2004 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() @ N.J.S.V Antwerpen.
Beter nog: Dietsland met een autonoom Friesland. Laatst gewijzigd door Tjeerd : 4 september 2004 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De anti-rakettenbetogingen? Dat was Vlaams-nationaal, zeg...
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 4 september 2004 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle documenten uit de late Middeleeuwen zijn in Moeskroen al in het Frans opgesteld. De bevolking was er Romaanstalig, al van in die tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De franstalige Belgen hebben zich uiteindelijk zelf de das omgedaan, door hun taalluiheid, taalarrogantie, hun gebrek aan respect voor de Vlamingen door de laatste 150 jaar heen. Wat je oogst, zal je zaaien. Misschien moeten ze daar maar eens over nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar is de tijd dat de franstaligen de politieke en economische macht in hand hadden? Dat is de tijd waar de BUB naartoe wil. De Vlaamse leden van de BUB gedragen er zich ook naar : ze willen ten allen koste een soort Vlaamse slaafsheid en onderdanigheid blijven betuigen tegenover hun franstalige patrons. Het zijn mensen met een serieus minderwaardigheidscomplex die zo de nar willen blijven spelen. Het moet zijn dat voor sommigen het Franstalige konten likken 'loont'. Sommige mensen, zoals de BUBBers in 't bijzonder, zijn bereid heel laag te vallen om hun idealen vervuld te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hans is gewoon een franskiljonse Bourgeois. De normaalste zaak van de wereld in het oude Belgique.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 september 2004 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() (mijn excuses, dat zijn uw eigen bewoordingen)
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat: