![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een puber rebelleert tegen alles wat weerstand wilt bieden. Maar daarna begint het, blijkbaar. Hoe komt het? Wat is dat proces waarbij een persoon plots glijdt naar een patroon van angst? En die verwarring... Welk overlevingsreflex bedoel je precies, echt het ogenblikkelijke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() " Ieder voorstel voor nieuwe wetten of regelgeving betreffende de handel dat afkomstig is van kooplieden of fabrikanten dient met grote voorzorg te worden aangehoord, en dient alleen te worden overgenomen nadat het langdurig en zorgvuldig met hoogst achterdochtige aandacht is bestudeerd."
"Het bestuur door een exclusief gezelschap van kooplieden is misschien wel de slechtst denkbare regeringsvorm voor welk land dan ook." "Onze kooplieden en fabrieksdirecteuren klagen veel over de kwalijke effecten van hoge lonen op de verhoging van de prijs van hun waren in het binnen- en buitenland. ZE zeggen niets over de schadelijke effecten van hoge winsten. Ze zwijgen over de verderfelijke effecten van hun eigen winst. Ze klagen alleen over die van anderen." Patronen vormen altijd en overal een soort stilzwijgende, maar standvastige en eenvormige samenzwering om het arbeidsloon niet te verhogen." "Het belang van de handelaars uit elke tak van handel of industrie verschilt altijd in sommige opzichten van of is zelfs tegengesteld aan het algemeen belang." "zodra het grondgebied van een land volledig privé bezit is, oogsten de landheren, zoals alle mensen, met veel plezier waar ze nooit hebben gezaaid." Adam Smith |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() De westerse bedrijven in China klagen steen en been over de hoge lonen aldaar. Waarom verschiet ik daar niet van
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2014 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als de eigendommen en rijkdom weinig "uitsluiting" betekenen van anderen dan zie ik echt niet in waar het storend is dat er gigantische verschillen bestaan. Stel: ik ben een arme kloot en ik ga bijna dood van de honger. Maar niet erg, de meeste andere mensen zijn ook arme kloten die doodgaan van de honger. Goeie Gini index ![]() Stel, ik ben een arme kloot en ik ga bijna dood van de honger, maar op een ander eiland leven er mensen in een ongelofelijke luxe. Slechte Gini index, maar wat maakt dat nu uit voor mij ? In welke mate is mijn situatie verslechterd doordat er anderen rijk zijn ? Stel nu dat ik iets kan doen voor die rijken zodat ik een stuk brood krijg. Is mijn situatie nu verslechterd of niet ?
![]() |