![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het vreselijk vinden, of alvast vervelend als ik me in het buitenland niet verstaanbaar kan maken. Het ergste dat me overkwam was een Griekse kliniek waar ze enkel grieks verstonden en ik me totaal niet uit de slag kon trekken zoals vb. in Spanje of Italië waar je toch nog noties van hebt. Zeer frustrerend. Maar ik baal er anderzijds ook van dat mensen die hier perfect tweetaling NL/EN zijn geen deftige job vinden omdat ze perfect Frans moeten spreken bovenop.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd. maar dan moet je de boete eerst betwisten zodat het voor de rechtbank komt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet dat maar kunnen he, klagen over 1830, beweren dat er geen Belgen zijn en dat België een artificiële entiteit is, en in één adem zeggen trots zijn Vlaming te zijn. Gegeven dat je niet in West- of Oost-Vlaanderen woont, zou je spontaan een aneurysma moeten krijgen van de mentale patstellingen, als je een minimum aan historische kennis hebt. Citaat:
België/Vlaanderen is niet ongastvrij, Vlaams rechts daarentegen... Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet begrijpen wat hij te zeggen heeft. Natuurlijk is het handig als je je kan weren, maar dat heeft opnieuw niks met respect voor de werkgever te maken.
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet begrijpen wat hij te zeggen heeft. Natuurlijk is het handig als je je kan weren, maar dat heeft opnieuw niks met respect voor de werkgever te maken.
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.geheugentest.nl/
Citaat:
Moesten alleenstaande taallessen tot kennis van een taal leiden, hadden we geen problemen hier met Frans en Nederlands en Duits. Dat is net mijn punt, het taalonderwijs is hier barslecht, en leidt niet tot praktische kennis en goed gebruik van een taal.
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() [quote=AnarchoChristophe;6996201 Ik beweer nergens dat Franstaligen beter zijn, integendeel, die hebben de meest erbarmelijke talenkennis in West-Europa.
[/QUOTE] Zeer goed punt. En waarom kunnen ze zich deze taalarrogantie veroorloven? Met het antwoord op die vraag is de cirkel rond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Wallonie weten we toch allemaal dat het werkelijke taalvirtuozen zijn die zeventalig geboren worden. Of waar hebben ze nu dat barslecht taalonderwijs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom werkt een Limburgse fruitboer met Polen, terwijl er zoveel werklozen zijn in Vlaanderen, vooral in Limburg? Wel dit heeft verschillende oorzaken. 1) Vanwege de kostprijs. Het komt de fruitboer goedkoper uit om Polen naar hier te brengen en hen hier onderdak te geven, dan om Belgen in te huren. Niet omdat die Polen gratis werken, zij houden zelfs meer netto over dan de Belgen, maar omdat de loonkost zer hoog ligt in Belgie. 2) Vanwege de mentaliteit. Die Polen werken voor hun kost en zetten elkaar aan tot doorwrken, terwijl de Belgen staan te klagen en zagen en elkaar aanzetten tot laksheid. Ze houden immers netto meer over met te dopen dan met fruitplukken. 3) Omdat hij geen Belgen vind. Die verliezen namelijk een deel van hun rechten als langdurige werkloze, als ze durven tijdelijk te gaan werken. Denk maar aan het verhoogde kindergeld voor langdurige werklozen. 4) Geen controle en gezever met vakbonden, die komen klagen en zagen dat de manden te zwaar zijn, dat ze veiligheidsregels overtreden, dat ze dit moeten voorzien, dat ze dat moeten ter beschikking stellen. 5) Vanwege de werkuren. Een Poolse plukker mag 12 uur per dag werken, een Belgische plukker mag dat volgens de wet niet. Want als die fruitboer 2 plukkers per dag 12 uur laat werken, dan moet hij volgens de wet een derde plukker inhuren en hen alle drie slecht 8 uur laten werken. 6) Die Poolse plukkers werken 7 dagen per week, de Belgische werken slechts 5 dagen per week (dit is een wettelijke verplichting) en dat moet hij nog een toeslag betalen als hij ze zaterdag en zondag laat werken. " Moeten seizoenarbeiders de taal leren? " Neen, daar is geen enkele wettelijke verplichting voor. Seizoenarbeiders vallen onder een uitzonderingswet, ook al voeren zij een risicojob uit. Het is de opdrachtgever die bepaald of zijn de plaatselijke taal machtig moeten zijn. Maar fruitboeren die deze eis stellen, geraken niet aan betaalbare plukkers. Voor vele is het dus voldoende dat de voorman de taal machtig is, in zoverre dat het de job aangaat. En het gebrek aan taalkennis van zijn plukkers heeft voor de fruitboer het voordeel dat zijn plukkers niet achter de aanwezige plaatselijke vrouwvolk kunnen lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probeer dit eens: http://www.geheugentest.nl/ Indien de uitkomst positief is, mijn excuses, ik mag eigenlijk niet met je lachen, want dat is een serieuze aandoening.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft toch grappig dat AnarchoChristophe constant maar het janken is over dat de Vlaamse cultuur niet bestaat, maar dat hij daarna wel zegt dat hij waarde hecht aan de Europese cultuur/geest....
![]() Wat is de Europese cultuur/geest dan wel? Wat hebben Nederlanders met Spanjaarden gemeen? Als er iets niet bestaat dan is het wel de Europese cultuur/geest... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kan proberen rond de pot van de persoonlijke belediging rond te draaien. Doe dan vooral uw best. Eén kleine overtreding en ik pak je. Je kan ook naar mijn negeerlijst verkassen. Ik zag net dat 95% van degenen die ik ooit op die lijst zette ondertussen verbannen is. Riskante onderneming dus. gedraag je misschien ipv op mogelijke dementie te wijzen? Dank. En denk daar nog maar eens aan als je eigen ouders je niet meer herkennen. Shame on you.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 februari 2014 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu, persoonlijk zou ik dat niet zo plezant vinden, als ik Fransman was. Dat getuigt eigenlijk, net zoals hier reeds gezegd is, van weinig zelfrespect. Een beetje zoals iedereen trager begint te praten als er een zwakbegaafde in de groep is. Maar bon, Uw punt?
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik moet mijn woonplaats niet kenbaar maken aan jou.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt al 100 keer gezegd dat je in Luxemburg woont. Je bedoelde dus gewoon dat het taalonderricht in Luxemburg (of is het Wallonie?) ondermaats is. Nou ja, dat wisten we dus allemaal al decennialang.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 februari 2014 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zingen jullie niet dat jullie volksheld de Spaanse koning getrouw is? Citaat:
Die heeft een brede invulling op elk vlak, zowel geografisch als historisch.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja man, ik voel mij spontaan verbonden met de Spanjaarden..... ![]() 2: Allemaal leuk en aardig, maar als er ergens geen gemeenschappelijk gevoel meer is dan is dat wel binnen Europa. Als in een land als Vlaanderen/Nederland al geen verbondenheid is, hoe kan een Nederlander zich dan wel verbonden voelen met iemand uit een ander land? Ik voel mij totaal niet verbonden met een Nederlander enkel en alleen omdat hij/zij Nederlander is, en zo voel ik mij al helemaal niet verbonden met een Spanjaard of Fransman. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het taalonderwijs in Vlaanderen is bijna even slecht. Het enige verschil is dat je wat meer Vlamingen hebt die 8 jaar lang nutteloze lessen grammatica-oefeningen in het Frans volgen, dan Walen die dat in het Nederlands doen. De uitkomst is bijna hetzelfde. Weinig tot geen praktische kennis van de taal. Je moet talen gebruiken, dwz andere lessen integraal in een andere taal geven. Geef bijv. geschiedenis in het Frans, godsdienst (of zedenleer ofzo) in het Duits en biologie in het Engels (dit zou men de voertaal van elk wetenschapsvak moeten maken), dan gaan we verder komen. In het GhD Luxemburg doet men iets soortgelijks, en worden zelfs hele graden primair in andere talen gegeven, maar dat is zeker niet het enige land.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 1 februari 2014 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben ze in Vlaanderen geen tweetalig onderwijs?
Zo heb je in Nederland tweetalig VWO = Aso, en daarin krijgen leerlingen in de onderbouw vrijwel alles in het Engels (Behalve Nederlands,Frans,Duits)... Laatst gewijzigd door Nietzsche : 1 februari 2014 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben een fiere vlaming, ken de geschiedenis en denk niet dat je in Oost- of West-Vlaanderen moet wonen om vlaming te zijn. Patstelling? België is een historische fout en zich vlaming voelen in die historische fout, wat is het probleem? Weet niet hoe het met jouw talenkennis gesteld is maar als ik in mijn omgeving kijk, vrienden, familie, collega's dan kan ik stellen dat het gros daarvan minimum tweeltalig is. Deftig tweetalig. Wat heeft gastvrijheid in godsnaam te maken met een politieke strekking? En als je het dan toch over die boeg wil gooien: kan je stellen dat iemand niet gastvrij is wanneer die niet gediend is met parasitaire inwijkelingen die het systeem komen leegzuigen?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |