![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe een gedecentraliseerde religie als de Islam zich verder al dan niet aan de wetten kan houden vraag ik me ook af, vooral wanneer een bepaalde uitdraging ervan (vertegenwoordigd door de Moslimexecutieve) wettelijk geregeld is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U begaat hier een klassieke drogreden, namelijk die van het vals dilemma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als ik kies om op vakantie te gaan naar bijvoorbeeld Dubai, dan houd ik mij aan de wet. Dan ga ik mijn echtgenote niet op straat staan zoenen. Ook al zou ik dat willen ... Het was 'onze' keuze om naar Dubai te gaan, dus is het aan 'ons' om de lokale wetten te respecteren. Wie aldus kiest om naar België te komen, dient zich evengoed aan 'onze' wetten te houden. Hoezo vals?
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat met een Vlaamse man of vrouw die zich bekeert tot de Islam? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het feit blijft: In België staat de wet boven alles. In België is aldus elke religie onderhevig aan de wet; welke religie het ook moge zijn; wie het ook moge praktiseren ... Ik stel vast, dat niet iedereen zich hier kan/wil aan houden ... Bepaalde aanhangers, van bepaalde religies, kiezen uit 'vrije wil' om naar België te komen, maar wensen gelijktijdig hun religie (of hun cultuur) boven onze wetgeving te plaatsen. En dit kan niet; net zo goed als (zie mijn voorbeeld in vorige post) ik en mijn echtgenote niet publiek mogen kussen in landen als bijvoorbeeld Dubai. Ik ben toch niet onduidelijk?
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Jawel, je stelde:
Ik zag daar niets over migratie staan. Laatst gewijzigd door Sebastokrator : 3 februari 2014 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Migratie is gewoon een aspect. Of het hier nu gaat om 'echte Belgen', of immigranten van de eerste, tweede, derde of vierde generatie, ...; wie in België woont, dient de Belgische wet te respecteren. Als ik aldus zeg, dat mensen vrij zijn om keuzes te maken [te begrijpen als: 1) leven naar een welbepaalde religie of 2) leven naar de lokale wetgeving], dan betekent dit ook, dat als zij wensen te leven volgens een religie, zij zich ofwel dienen te vestigen in een land waar dit mogelijk is, of te 'blijven' in het land waar dit mogelijk is. 'Dat' is die vrije keuze. En ook stelde ik daarbij, dat niet iedereen, altijd 'beiden' kan hebben. [ te begrijpen als: 1) Het land waar je wenst te wonen uitkiezen en 2) leven naar de overtuiging van je keuze] ...
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 3 februari 2014 om 22:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Nee, dat doe jij.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ja, keuze 3 is altijd een mogelijkheid. We hebben daar al voorbeelden van gezien. Echter, ... zolang de wet van toepassing is ... dient men zich daar aan te houden. Of wou u het tegendeel beweren?
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Wel wel, ... U zegt dus effectief 'ja'
De wet toepassen, enkel als ons dat goed uitkomt. Laten we dat met zijn allen doen. Kijken tot welke toestanden het zal leiden ... Wist u trouwens, dat Auguste Comte (uw schermafbeelding), krankzinnig werd in zijn leven en werd opgenomen in een psychiatrische instelling?
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Hij schreef na zijn opname zowat al zijn meesterwerken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Ik dacht dat er nog vóór was (1938); aangezien hij, meen ik me te herinneren, pas begin jaren veertig van de vorige eeuw werd opgenomen ...
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Ja, het jaar ervoor trouwde hij met Caroline Massin, een huwelijk dat hem niet echt gelukkig maakte. Het is daarna, dat hij krankzinnig is geworden. Echter, na twee zelfmoordpogingen, werd hij in 1844 opgenomen in een psychiatrische instelling.
Zijn betere werken, zijn dus gemaakt 'na' zijn krankzinnigheid; maar vóór zijn opname in een psychiatrische instelling.
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben het gaan opzoeken; en inderdaad. Hij schijnt dan reeds te zijn opgenomen.
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er moslims hier wonen , ok , tja , wij leven allen op deze aardbol , maar .... de extremisten die onze opgebouwde maatschappij om zeep (willen) helpen , geen probleem , wij buigen voor hen , want zij zijn onze helden , de vernieuwing , laten we gewoon "hun wil is wet" invoeren , en ALLES verloopt voortaan vredig naar hun wens !!!! ![]() Citaat:
![]() Maar .... ik leef toch nog graag hoor , liefst gezond & wel ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |