![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Neen de hogere klasse in het algemeen laat zich niet indoctrineren door de francofone politiek van Nederlandse onkunde. Ik heb inderdaad al herhaalde malen vast gesteld dat kinderen uit de hogere tot hoogste franstalige klasse uitstekend tweetalig zijn; zij zien liever niet een hoge post aan hun neus voorbij gaan omdat ze in Belgique onaanvaarbaar zijn op die post omdat ze niet tweetalig zijn. Zo iets geld natuurlijk niet voor de franstalige politiekers, die er eerder een eer van maken ten opzichte van hun achterban om Nederlands onkundig te zijn, cfr. onze eerste minister.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Zoals vele creches in de hoofdstad, afhankelijk van het Vlaamse gewest met dikwijls uitsluitend franstalig personeel, waarschijnlijk dan ook vooral franstalige kinderen heel braaf in het frans opvoeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ga uw grote wijsheid aan de zuiderkant van de taalgrens uitleggen want daar blijven ze voor heel Belgique zweren bij het Frans en proberen ze met alle middelen het Nederlands uit te schakelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het Frans? Logisch, dat is hun taal maar dat is misschien al een probleem voor u dat niet iedereen het Nederlands als moedertaal heeft. Niemand in Wallonië wil het Nederlands uitschakelen. Het feit al dat zoveel Walen accepteren naar Vlaanderen te komen werken, toont meer dan duidelijk dat ze open zijn, dat ze zich niet door het bekrompen Vlaams-Nationalisme laten beïnvloeden en dat ze totaal onverschillig tegenover dit phenomeen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Bij ons hebben ze het officieel nodig,een kleine minderheid spreekt Nederlands met véél haar op... ![]() De overgrote meerderheid kwekt rustig verder in het frans.... Ze wéten immers toch dat ons frans véél beter is dan hun Nederlands... En met hun kinderen die in de zomer als jobstudent komen bij klussen is het helaas niet véél beter gesteld aangezien ik hier na al die jaren nog altijd de eerste nog moet tegenkomen die meer dan twee woorden Nederlands kent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoveel is al duidelijk geworden uit de tientallen berichtjes die hij hier heeft geplaatst.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, geslaagd kan je dat ook niet noemen, hé...
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitmuntende tweetaligheid bereik je meestal door een combinatie van je best te willen (bijven) doen na een degelijke basis verworven te hebben, en van in een tweetalige omgeving actief te vertoeven. (en dat 'actief' is het grote probleem van de Franstaligen in Brussel: ze wentelen zich in het confort dat de anderen toch altijd overschakelen naar het Frans) Ik kan het weten: ik ben lang ambtenaar geweest o.a. in Brussel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken zo twee "Walen" in mijn familie, die in Vlaanderen werken. Het zijn wel Vlamingen die net over de grens een zeer goedkope bouwgrond op de kop getikt hebben .... Er zullen er wel zijn, en hopelijk meer en meer, net zoals er een arbeidsmigratie behoort te zijn tussen Vlaanderen en Nederland, Duitsland, Frankrijk .... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn ineens Walen geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd dat is zo. Maar ze blijven wel Nederlandstaligen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, omdat "ze geen sociologische band met Franstaligen hebben", moeten ze het Frans haten? Dan zullen er heel veel talen die ze zullen haten als ik uw redenering volg..........................
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb ook geen band met het Russisch, toch haat ik het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet willen accepteren dat een andere gemeenschap in uw land leeft en dit enkel en alleen omdat ze een andere taal en een andere cultuur heeft, is totaal bekrompen. U bent dus ook voor de splitsing van Zwitserland, neem ik aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben het met je eens dat in 1830 er hier een bekrompen sfeer heerste die geleid heeft tot een splitsing die helemaal niet nodig was.
![]() |
![]() |