Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2004, 19:21   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het volstaat naar VRT en VTM te kijken om het flamingantisme aan het werk te zien. De B.U.B.-meningen mogen er gewoon niet in !
Die van wow ook niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 20:36   #22
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wat een belachelijke onzin.

FDW, Vanhecke en Annemans hebben voor de verkiezingen van 13 juni een hele uitzending voor zich gekregen op VRT!!!!
Annemans was deze morgen nog op de zevende dag met zijn racistische en separatistische zever, heb ik gehoord.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 21:05   #23
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Alleen de babbel tussen Annemans en Vervotte leek op een theekransje, maar bij de andere uitzendingen was dat zeker niet het geval. En nog steeds kunnen de VRT-journalisten hun haat tegen de politici van het Vlaams Blok nauwelijks verbergen wanneer ze er een moeten interviewen.
Hoe kan u als Vlaams Blokker de uitzending met Farah gemist hebben, waar de drie kopstukken vertelden over vanalles en nog wat??? Ik ken de naam van dat programma niet meer, maar elke dag, vlak voor de verkiezingen, kwam één partij aan bod. De hele studio zat propvol met VB'ers!
Oud 5 september 2004, 21:06   #24
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft u de vraag nog altijd niet begrepen. U stelde dat men "die ideologie" aan de mens oplegt. Een partij in de oppositie als het Vlaams Blok bijvoorbeeld legt de mensen niets op: het heeft daartoe zelfs niet eens de macht.

U sprak echter dat er nu al zaken worden opgedrongen. Dus blijft de vraag: door wie dan wel? En hoe gebeurt dat?
Het Vlaams Blok heeft duizend-en-één verenigingen die enkel daarvoor dienen. Ik denk maar aan Vlaanderen Vlagt, het Ijzerwakecomité, Vlaamsekring...
Oud 5 september 2004, 21:10   #25
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

*geeuw*
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 21:16   #26
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok heeft duizend-en-één verenigingen die enkel daarvoor dienen. Ik denk maar aan Vlaanderen Vlagt, het Ijzerwakecomité, Vlaamsekring...
en hoe dringen die verenigingen dan iets op aan de bevolking? Worden de mensen soms gedwongen voor die verenigingen te sympathiseren of er lid van te worden? Insinueert u eigenlijk niet dat u liever vrijheid van vereniging aan banden zou leggen voor groeperingen die niet in uw kraam passen? Waar haalt u het vandaan dat Vlaanderen Vlagt een Vlaams Blok-organisatie is terwijl zij uitdrukkelijk niet partijgebonden zijn?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 5 september 2004 om 21:19.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 21:17   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkele van de door u opgesomde verenigingen wordt door het Vlaams Blok direct of indirect bestuurd.

En dat is nog altijd geen antwoord op de vraag. Al deze verenigingen dwingen immers niemand; ze verwoorden slechts een bepaalde opinie. Aan iedereen nu de vrijheid hiermee in te stemmen of te verwerpen. Maar van dwang is er geen sprake.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 5 september 2004 om 21:18.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2004, 21:18   #28
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
*geeuw*
Alweer die fiere Vlaamse Geeuw!!!
Oud 5 september 2004, 21:20   #29
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkele van de door u opgesomde verenigingen wordt door het Vlaams Blok direct of indirect bestuurd.

En dat is nog altijd geen antwoord op de vraag. Al deze verenigingen dwingen immers niemand; ze verwoorden slechts een bepaalde opinie. Aan iedereen nu de vrijheid hiermee in te stemmen of te verwerpen. Maar van dwang is er geen sprake.
Als ik mij geen Belg mag voelen, omdat jij dat zegt, dan is dat geen opinie meer, maar een dwang. Ik ben Belg én Vlaming. Dat is de realiteit. Ik zeg niet dat jij u niet meer Vlaming dan Belg mag voelen, maar blijkbaar gebeurt dat wel andersom. Ze verwoorden dat in de context van: volksverrader, nestbevuiler...
Oud 5 september 2004, 21:21   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan u als Vlaams Blokker de uitzending met Farah gemist hebben, waar de drie kopstukken vertelden over vanalles en nog wat??? Ik ken de naam van dat programma niet meer, maar elke dag, vlak voor de verkiezingen, kwam één partij aan bod. De hele studio zat propvol met VB'ers!
Uw geest is duidelijk beneveld. "De Verkiezingsshow" had een totaal ander concept dan wat u hier beschrijft.

En ja, het ging over dat luchtig gesprek tussen Vervotte en Annemans waarbij die dame alsook Bracke de interviewers waren. En voor een enkele keer verliep alles heel rustig. Het leek wel op een theekransje. Dat was slechts een enkele keer.
Oud 5 september 2004, 21:22   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik mij geen Belg mag voelen, omdat jij dat zegt, dan is dat geen opinie meer, maar een dwang. Ik ben Belg én Vlaming. Dat is de realiteit. Ik zeg niet dat jij u niet meer Vlaming dan Belg mag voelen, maar blijkbaar gebeurt dat wel andersom. Ze verwoorden dat in de context van: volksverrader, nestbevuiler...
Wie en wat zegt er nu dat u zich geen Belg mag "voelen"?

U mag dat gerust. Maar daarvoor hoef ik er niet mee in te stemmen met dat staatsnationalisme en mag ik het ook verwerpen.

Voor de rest is hier geen sprake van dwang.
Oud 5 september 2004, 21:24   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw geest is duidelijk beneveld. "De Verkiezingsshow" had een totaal ander concept dan wat u hier beschrijft.

En ja, het ging over dat luchtig gesprek tussen Vervotte en Annemans waarbij die dame alsook Bracke de interviewers waren. En voor een enkele keer verliep alles heel rustig. Het leek wel op een theekransje. Dat was slechts een enkele keer.
Het was nochthans zeer gezellig daar. Het leek wel of er bloeide iets tussen FDW en Farah.

Toen ze net binnenwaren, leken ze zeer gespannen. Vlak voor de afsluiting van de show, zei Vanhecke nog dat hij het een aangename show vond, hetgeen ze niet van de VRT verwacht hadden (sic). En dan kom jij hier beweren dat het een heel andere ondertoon had.
Oud 5 september 2004, 21:25   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was nochthans zeer gezellig daar. Het leek wel of er bloeide iets tussen FDW en Farah.

Toen ze net binnenwaren, leken ze zeer gespannen. Vlak voor de afsluiting van de show, zei Vanhecke nog dat hij het een aangename show vond, hetgeen ze niet van de VRT verwacht hadden (sic). En dan kom jij hier beweren dat het een heel andere ondertoon had.
Blijkbaar kunt u niet lezen wat ik schrijf (en dit reeds voor de tweede maal).
Oud 5 september 2004, 21:25   #34
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie en wat zegt er nu dat u zich geen Belg mag "voelen"?

U mag dat gerust. Maar daarvoor hoef ik er niet mee in te stemmen met dat staatsnationalisme en mag ik het ook verwerpen.

Voor de rest is hier geen sprake van dwang.
Als Vlaanderen morgen onafhankelijk is, dan is er duidelijk sprake van dwang, simpelweg omdat de absolute meerderheid van de bevolking hier geen voorstander voor is! Dus stop met pleiten voor uw onafhankelijk Vlaanderen, want het heeft totaal geen zin. Al 170 jaar niet.
Oud 5 september 2004, 21:27   #35
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kunt u niet lezen wat ik schrijf (en dit reeds voor de tweede maal).
En wat bedoelt u dan wel met "concept"???

Het was toch op de VRT? Ze waren toch uitgenodigd? Het ging er toch niet al te bitsig aan toe?
Oud 6 september 2004, 11:51   #36
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Als Vlaanderen morgen onafhankelijk is, dan is er duidelijk sprake van dwang, simpelweg omdat de absolute meerderheid van de bevolking hier geen voorstander voor is! Dus stop met pleiten voor uw onafhankelijk Vlaanderen, want het heeft totaal geen zin. Al 170 jaar niet.
U heeft reeds 175 jaar tijd gehad de 'Belgen' te brainwashen met uw belgische retoriek. Precies of in 1825 waren er 2/3 van de 'Belgen' die voor het Belgische seperatisme waren ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 11:59   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het volstaat naar VRT en VTM te kijken om het flamingantisme aan het werk te zien. De B.U.B.-meningen mogen er gewoon niet in !
Die twee zenders bekijk ik nooit. Toch ben ik geen belgicist.............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 12:11   #38
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongen toch. Dat komt dan ook omdat jullie niks voorstellen. Ze kunnen toch niet iedere groep bestaande uit 3 man en een paardenkop op TV uitzenden. Wees toch eens realistisch.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 13:59   #39
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog maar goed ook. Nestbevuilers als u zijn ongewenst.
Bovendien kan u toch terecht bij de RTBF om uw franskiljoonse aspiraties te ventileren? Daar kan u gerust aan 200 per uur franstalige kontjes likken. Moet dat niet zalig zijn voor de Blubbers !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 14:05   #40
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste Vlamingen zullen voor Vlaamse onafhankelijkheid kiezen als hen de keuze aangeboden wordt. Dat staat als een paal boven water.
En als u zich niet bij een beslissing van een Vlaamse meerderheid kan neerleggen, dan moet u maar naar Wallonië verhuizen. Wallonïe kan zich dan herdopen tot Belgique, en iedereen is content. De Vlamingen omdat ze hun onafhankelijke republiek hebben, de Blubbers omdat ze zich terug Belg kunnen noemen en een franstalige identiteitskaart zullen krijgen, hetgeen hun ego enorm zal plezieren.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be