![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
eerst en vooral is greenpeace niet echt neutraal te noemen inzake kernenergie mor soit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
bovendien is het materiaal dat gebruikt wordt in kerncentrales niet eens "weapon grade" materiaal. uranium wordt gebruikt aan een verrijking van 3 tot 5 % terwijlk weapon grade 95-98% is. om die verrijking te doen heb je gigantische installaties nodig, die dankzij het additional protocol kunnen opgespoord worden met satellieten. zelfs ondergrondse installaties. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 't is inderdaad een feit dat greenpeace "niet neutraal" is, maar naar mijn bescheiden zoektochtje over het net heb ik enkel maar duidende sites tegengekomen, bijgevolg had ik die opmerking wel een beetje verwacht.
maar bon, ik zal mijn standpuntje nog eens trachten te verduidelijken: er IS een wereldwijde onenigheid over de veiligheid en de gevolgen van kernenergie. daaruit besluit ik dat het misschien wel verstandig zou zijn om alternatieven te zoeken en niet alle eieren in het mandje van kernenergie te leggen. het windmolenpark dat nu in antwerpen in de steigers staat, is een initiatief van Nuon, Vleemo N.V. en het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen. http://www.nuon.be/nl/part/pers_windmolens_190603.html http://www.nuon.be/nl/part/pers_windmolens_190603.html ik heb nog verder gezocht, en niks tegengekomen van "onze heilige belastingcenten" (nota: "Het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen is een autonoom gemeentebedrijf.") ik zie hier dan weinig tot geen graten in, en vraag me af waarom dit dan afgedaan wordt als verspilling en 0 rendement. Moest dat echt zo zijn, zou nuon dat dan in verschillende landen doen? kan je uberhaupt iets tegen duurzame schone energie hebben?
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 6 september 2004 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
+- 9500 windmolens op 20.000 vierkante kilometer. rekening houdend met het feit dat belgie +-30.000 vierkante kilometer groot is en dat er wegen en gebouwen zijn, staat belgie dus vol met windmolens.
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien kan het zelfs aangedreven worden met de zuchten die ik slaag bij het lezen van dit forum ...
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je hebt juist een nieuwe vorm van alternatieve energie uitgevonden!! Patent op nemen zou ik zeggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat dan zo hard tochten dat er wind zat zal zijn! ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik nog nergens gezegd, en ik heb ook nog nergens gehoord dat ALLE energie van windmolens moet komen. ik pleit ook voor de AFBOUW van de kerncentrales, niet voor een totale en onmiddelijke stopzetting van alle kerncentrales. [size=1]zo realistisch ben ik wel.[/size] en dus vraag ik nogmaals wat er mis kan zijn met duurzame en schone energie, die het energieprobleem wat lichter om dragen maakt?
![]() |
![]() |
#28 | ||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() denk aan al die arme dieren die dan een verkoudheid gaan oplopen! ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dus dat windmolenpark dat +/- 70.000 gezinnen van electriciteit zou kunnen voorzien is dus nutteloos, kunnen we beter niet doen want we hebben tóch kernenergie.... ![]()
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 6 september 2004 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ben vóór de afbouw van kernenergie, aangezien er nu nog geen alternatieven zijn die het in één klap kunnen vervangen. mag dat? ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ik geloof dat ik dat hier al eerder had gezegd...
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() De discussie over radioactiviteit is even terecht of even absurd als die over gifstoffen in onze voeding.
Alles is namelijk vergif als men er teveel van neemt. Het verhaal van het kernafval is een enorme opgeblazen luchtbel. Het dient uitsluitend politieke doeleinden en heeft met realiteit niets meer te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
JIJ spreekt over die 60% ik spreek over een AFBOUW [size=1](voor alle duidelijkheid, want ik word hier blijkbaar slecht verstaan; dwz NIET meteen ALLE kernenergie, maar stapsgewijs; dat is dus NIET 60% in één keer, maar over een langere periode, zoals bijvb. naar 50% toewerken, dan naar 40% enzoverder... ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bovendien vind ik de uitspraak over 'niet-duurzame energiebronnen' (waarmee je toch op kernenergie duidt, niet?) betwistbaar. Want na uranium is er thorium, na thorium is er... Theoretisch gezien kan je energie van kernen gebruiken bij alle elementen zwaarder dan ijzer. Natuurlijk worden de processen er niet eenvoudiger op, maar kennis is een dynamisch gegeven, niet waar? Laat me tenslotte ook wijzen op het onderzoek en proefinstallaties (zowel breeders als kernfusie), die wel degelijk een uitweg beloven inzake grondstofvoorziening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein You're only as old as the boys you feel Laatst gewijzigd door james : 7 september 2004 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
8 km van zee, shit, daar ziet gene mens iets van en trouwens, wat dan nog? Laat de markt zijn werk maar doen, rendabele oplossingen zullen zichzelf wel verkopen, voor mijn part storten ze de ganse Noordzee vol beton, de Chunnel zal dan wel rapper failliet zijn maar so be it ![]() Beste argument in dit alles blijft van Maddox: verbruik doen dalen. Noem het comfort inleveren als je wil, ik noem het minder verspillen, energievriendelijke apparaten en degelijke isolatie betekent voor mij op de eerste plaats een kostenbesparing. Welk comfort haalt ge btw uit 2 tv's tegelijk waar niemand naar kijkt? Daling van de bevolking: we werken eraan, heb nog wat geduld ![]()
![]() |