![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ging dat hele Lotto/EuroMilj en andere gokspellen niet uit van het Ministerie van Financiën?
Dus men weet altijd waar je zit. ![]() Citaat:
Enkele dingen die ik nog zou willen (zelfs geen grote zaken) schaf ik mij dan misschien nog aan. Ik zou zelfs nog meer een kluizenaarsleven opzetten dan wat ik nu al doe en zeker geen vrouw in huis halen ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Budget 1 000 000 per jaar. 6 werknemers, iedereen heeft een inkomen van €150 000 brutto, en dat is met werkgeversbijdragen en verzekeringen bij. 2 van die werknemers zijn ikzelf en mijn vrouwke. De 4 anderen zijn elks geniëen op hun vlak. En ze moeten hun huidige baan nog niet eens laten vallen. Meer werknemers zijn prima mogelijk. Netto loon zal niet onder de €2000/maand zijn, extreem flexibele werkuren. Maar dat geld (€5000 maand brutto) moet wel uit inkomsten komen. Dus als 1 van de 4 meer volk in dienst wil, moeten de projecten dat verantwoorden. Maar als er iemand komt zagen met een triestig verhaal over een stervend dochtertje of een verloren whatever, opzouten. En de rest van het geld, laat dat maar rustig renderen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Al een geluk dat er in de gevangenis geen rechtse zitten hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Bovenstaande zin uit het artikel is een prachtstukje. Dus het behalen van een diploma middelbaar doet iemand zijn denken blijkbaar een heel eindje naar rechts opschuiven. Leuke conclusies hieruit mogelijk: Linksen zijn dommekloten, of naievelingen die bijdraaien als ze wat ouder worden of wat slimmer worden? Of is het eerder van, als ik toch niks heb geef ik er niks om om te delen met anderen? Of van, shit, nu heb ik veel geld, nu moet ik toch ni gaan delen zeker? Of eerder van, ik heb mijn diploma, mijn eerste loon, waarom moet ik nu ineens de helft afgeven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() lotto valt nu toch onder een Sp-a minister
én maakte nu ook serieus verlies ... mogelijk zat er dus een politieke strategie achter ![]() weg met de lotto ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen wil dus mee profiteren van een lottowinst. Rijken zijn ook niet direct sociaal, kijk maar naar ons koningshuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een sociale mens heeft lak aan centen. Om die reden worden zij ook niet rijk.
Ik ben ook zo'n stomme kloot. Liever betaald worden met een glimlach dan met centen. Hier is dan ook mijn antwoord moest ik de Lotto winnen... Een landje kiezen dat niet is 'kapot' gereglementeert en een huisje/atelier/tuintje/landingsbaan, wat gereedschap en de rest gaat naar goede doelen. Hmmm, mogelijk zal het dat ook worden zonder dat ik de Lotto win. http://www.youtube.com/watch?v=cO1gzn3KQhM |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Hoeveel Lotto-winnaars (allez, de grote bedoel ik) zijn er zo? Hoeveel procent van de Belgische bevolking is dat?
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
De kans dat je wint is ook absurd klein. Om het visueel voor te stellen.... Een ballonneke aan een stokje bij laag water op het strand van Oostende. Met een blinddoek op de fiets een volle minuut rijden, afstappen, paar keren rond de as draaien en dan mag je zelf, nog steeds geblindoekt rondwandelen tot je vermoed dat je met een pijlte van de vogelpik het ballonneke kan kapotgooien.... En dan nog spelen honderden duizenden, meestal sukkelaars, in de hoop dat ze kunnen winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Je wordt in dit land kapot belast op zowat alles, en wanneer je dan eens met wat geluk wat geld verdient, wordt je geacht het te delen met Jan en alleman? Ik zou maken dat ik hier wegkom. *lol*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik stuur zelfs geen kaartje.
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Twee keer spelen -------2 kansen op 10.4 miljoen drie keer spelen ------3 kansen op 15.6 miljoen. 10 roosterkes invullen -------10 kansen op 5.2 miljoen 2 keer 10 roosterkes invullen ------20 kansen op 10.4 miljoen enz.... Hoe kom je in godsnaam aan 1 kans op 336????????????? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 februari 2014 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En aangezien de armoedegrens een relatief gegeven is (in het land waar iedereen met ne Rolls Royce rondtoert, is hij die het met ne Mercedes moet stellen, arm), zullen er, als er nog veel lottowinnaars bijkomen, er nog meer mensen onder de armoedegrens terecht komen.
|
![]() |
![]() |