![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Partijlid
|
![]() beter kleine oogjes van het blowen, dan oogkleppen die je verhinderen verder te zien dan eigen angsten en zwakheden
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
ge staat open voor nieuwe dingen????, ja ammai, ge stijgt in mijn achting
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() mvg. Rogier ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() ge zou beter eens langskomen of de proef op de som nemen
dit is zo moeilijk uit te leggen, vooral omdat het altijd een beke anders is, en je je zelf ook elke dag een beetje anders voelt, in ieder geval houd het me heel rustig, wat ik na een dagje stressen (ik werk als lan admin op een netwerk van +50.000 computers/ (l)users ), en je slaapt er zo goed van ook ![]() de ene keer wordt je er al wat meer moe van, maar nie na één jointje toch, ik voel me er nie een ander mens door, ik blijf dezelfde, je kan er ook al eens gemakkelijker dingen van je af zetten, wa soms eens nodig is, die herrie in je kop is soms niet te houden ![]() het geeft elke dimensie net een heel kleine draai, subtiel maar merkbaar gevoelens worden versteerkt, dus als je van nature een beetje paranoid of onrustig bent, kan het die gevoelens opwekken of versterken, alles hangt af van hoe je zelf bent, zoals bij alcohol toch? aanrader -na feestje -na stress dag -voor/tijdens de sex (en zeker na) -zondag bij het opstaan -soms smiddags in de lunchpauze ![]() -savonds op de trein , op weg naar huis anyway, just do it ![]() geniet en blow met maten
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sommigen hier kennen een stukje privégeschiedenis van mij, (die ik hier niet ga herhalen) maar waarin ik verteld heb hoeveel GOEDE dingen cannabis voor mij heeft gedaan. Hoedanook. De strijd TEGEN cannabis is een onrechtvaardige strijd. Het is een strijd die de VS ons heeft opgedrongen, toen ze hun wereldvermaarde "WAR ON DRUGS" hebben gestart in 1983-85. Sindsdien is de wereld overspoelt met REGELRECHTE LEUGENS over cannabis. Je kan het vergelijken met de leugens die ze nu over Irak verspreiden, teneinde de publieke opinie op hun hand te krijgen. Spijtig genoeg weten de Europeanen veel minder over marihuana, dan over de situatie in Irak. De leugens in hun War on drugs hebben de Europeanen wel grotendeels geslikt. Ikzelf schrijf dagelijks teksten over het "cannabisprobleem" in de wereld. Ik heb dus geen zin om weer eens uren aan één of andere tekst te werken voor dit forum. Ik ben nogal lui van aard. Maar tot slot nog dit. In het jarenlange volgen van debatten, komt één ding steeds opnieuw naar voor, heb ik gemerkt. Hoe groter de tegenstand van de persoon, des te kleiner z'n kennis van het produkt. Niet alleen z'n kennis betreffende het produkt zelf, maar ook aangaande gevoerde politieken en resultaten daarvan. Daarom raad ik de tegenstanders (en ik denk hier vooral aan de ongeruste ouders) aan een het boek "De Cannabisconnectie" van Hans Van Scharen, te lezen. En oh, voor ik het vergeet Rogier. Het lijstje met blowende muziekhelden is lang hoor. Een voorsmaakje? The Beatles(alle 4), Bob Dylan, Jefferson Airplane, Jimmi Hendrix, Bob Marley, Led Zeppelin, Bonnie Raith, The Rolling Stones, Fleetwood Mac, .....etc...etc.. En dat zijn maar enkele voorbeelden van "toen". Van de huidige generatie blowt zowat IEDEREEN. Ik zou hier al direct enkele namen kunnen neerpennen van gasten waarvan meer dan half Vlaanderen nu denkt dat ze ideale schoonzonen zijn, die regelmatig een joint paffen. Ik doe het niet omdat ik me geen problemen wens op de hals te halen. Ik betreur het wel dat ze er niet openlijk willen voor uit komen. Het zou opeens een hoop ongeruste moeders in Vlaanderen toch wel eens aan het denken kunnen zetten. Zo van, "As dieen et ok al doe, dan zalt wel zoen kaa nie kunne he Frans? Den H., das toch ne brave mens he Frans? Want alléé, wa is da nei aagenlijk, dien can�*bis?" ![]() Weetings from Democratsteve. ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Immers ik heb eigenlijk niks tegen het "thuisgebruik" van cannabis. Enkele mensen in mijn nabije omgeving gebruiken ook, laat ons zeggen ten gepaste tijde, en daar ondervindt de samenleving geen hinder van. Maar er is niemand die me kan garanderen dat het gebruik bij jongeren niet aanzet tot een verder experimenteren. En soms kan het hek dan snel van de dam zijn. Daarom moeten we, hoedanook, attent zijn op dit gevaar. Dit ontkennen is naar mijn mening zijn kop in het zand steken, zichzelf een rad voor ogen draaien. Zoals de drugsnota op dit ogenblik is geformuleerd leidt enkel tot verwarring. De partijen onderling interpreteren deze nota zelfs totaal verschillend. Wetten moeten éénduidig zijn en niet voor interpretatie vatbaar. Als we het dan toch mogen gebruiken moet het op een legale wijze te verkrijgen zijn zodat we de gebruikers uit de handen houden van geslepen dealers die er geen probleem in zien,integendeel, om ook het zwaardere spul aan te bieden. En dan nog.... Alle drugs , alcohol incluis, zullen steeds een gevaar inhouden.. Het is aan het beleid om deze gevaren bij een legalisatie te beperken tot het strikte minimum. En volgens mij schiet het beleid op dit vlak dan ook tekort, teveel vrijheid en onduidelijkheid werkt misbruik in de hand. Uiteindelijk moeten we zelf als individu grenzen durven leggen aan onze vrijheid. Zoniet gaat de wet onze vrijheid sterker beperken dan eigenlijk nodig is..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
UIteindelijk ben ik er wel van overtuigd dat het allemaal beheersbaar kan blijven. Dit gaat niet op voor iedereen maar toch voor de meesten. De gebruiker is het zich bijna nooit bewust maar komt toch vaak lullig over. De vraag is moeten we daar rekening mee houden of moeten we daar tegen in gaan. IK neem aan dat u er op staat dat de maatschappij de ongemakken en het wat sullige gedrag er maar moet bijnemen. Er is ook reeds een paar keer gesproken over het al dan niet optreden van verslaving. De eerste opvatting is dat de aanraking met de drug verslavend werkt de tweede opvatting zegt dat er sprake is van voorbestemdheid. De Waarheid zal wel in het midden liggen. Drugs geven een valse indruk van behoefte bevrediging. Mensen die voorbeschikt zijn of problemen hebben zullen dan sneller afhankelijk worden. Dit is de grote schik van iedereen die in zijn omgeving druggebruik opmerkt. ![]() mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het heel belangrijk dat deze softdrugs ook op een legale manier verkrijgbaar is zodat er geen directe link meer gelegd moet worden naar het zwaardere spul. De overheid zou moeten duidelijk maken waar mensen deze softdrugs kunnen krijgen en ze zouden deze plaatsen ook moeten controleren! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is en blijft een verdovend middel. Zoiets gebruik je in je vrije tijd. Citaat:
Dat het mijn overtuiging is dat je heel de boel beter legaliseerd heeft niets te maken met mijn voorliefde voor het produkt, maar is louter gebasseerd op rationeel denken. En uiteraard een ruime kennis over het gegeven. De ongemakken voor de maatschappij waarover u spreekt, die zullen er natuurlijk zijn. Maar daar gaat het juist om. Die zullen er OOK zijn als je het NIET legaliseerd. En die zullen er OOK zijn, zelfs indien je het resoluut verbied. Erger, de problemen zullen dan zelfs groter zijn.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Waar ik vooral aan denk is het volgende. Moet men het toelaten omdat het toch geen zin heeft om er tegen in te gaan. Met andere woorden dat het toch niets uitmaakt. Of moet men toch trachten het voor mogelijke toekomstige gebruikers zo moeilijk mogelijk te maken. Indien het zinloos zou zijn er tegen in te gaan dan lijkt het antwoord bekend, m.a.w. legalizeren om twee redenen. Ten eerste om een degelijk en minst schadelijk product te kunnen aanbieden, en ten tweede om het uit handen van criminele handelaars te halen.
Nu moet men wel bedenken dat misdaad niet gebonden is aan een product, m.a.w. wanneer die gasten hun geld niet meer kunnen verdienen met canabis dan zullen ze wel op andere en mogelijk gevaarlijker producten overschakelen. Dus daar zal de winst niet te vinden zijn. Dit maar voor de oportunisten. Blijft natuurlijk dat ik blijf geloven dat het product schadelijk is. Ten eerste omdat het gerookt wordt en er dus zeer schadelijke producten vrijkomen. Ten tweede door de biezondere werking van het product dat toch niet natuurlijk te noemen is. Bier en Wijn zijn dan nog gezonder omdat ze in gematigde hoeveelheden op zich gezond zijn. M.a.w. het gevaar onstaat dan wanneer men veel gaat gebruiken en verder is de uitwerking verdwenen ( Bij klein gebruik ) na een dag. Ik heb begrepen dat dit bij canabisch niet het geval is. mvg. Rogier ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je stilaan beseft dat ook ik , net als de ouders tegen drugs en Co, het beste voorheb met de totale samenleving. Ik pleit voor legalisatie omdat ik ervan overtuigd ben dat in the long run dit het beste is voor iedereen. Dus ook voor de niet- gebruikers. Waar ik ondertussen wel stilaan horendul van word zijn die mensen, die weigeren van ook maar enige informatie te aanvaarden en tegen beter weten in blijven leugens vertellen over het produkt, louter uit onwetendheid. (niet op u bedoelt hoor, Rogier) IK doe "goed" werk in deze zaak. (hulpverlening en preventie) en IK word steeds weer uitgescholden voor drugsverslaafde, aanzetter tot drugs, etc... D�*t stoort mij geweldig. Begrijp je wat ik bedoel?
![]() |
![]() |
#39 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |