![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkende gedetineerden krijgen werkloosheidsuitkering bij staking cipiers Ja, het niveau van absurditeit van de Belgische staat proberen te overtreffen kan alleen tot een fiasco leiden ![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij moeten uiteraard ook zeer zware beveiligingssystemen betalen, en tal van bewakers. En voor het overige, ooit al eens écht in een gevangenis gegaan? Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon ter info: er bestaan daar geen regels voor, enkel richtlijnen. En de cellen zij heus groot genoeg hoor, wanneer een monocel maar door één gedetineerde wordt bewoond.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn er het dus over eens dan dat in de Belgische gevangenissen zeker zo'n 8000 man teveel opgesloten zit?
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hotels op't niveau van een gevangenis bestaan ook, maar dat zijn van die plekken waar het tapijt gromt en het bed weggedragen wordt door de kakkerlakken. En de werkingskosten daar zijn een paar grootordes lager. Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 16 februari 2014 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om minder dan 1500 plaatsen eens Beveren echt open gaat.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar sommigen geilen natuurlijk wel op zo'n 'panopticon', a dream come true... The Panopticon is a type of institutional building designed by the English philosopher and social theorist Jeremy Bentham in the late 18th century. The concept of the design is to allow a single watchman to observe (-opticon) all (pan-) inmates of an institution without them being able to tell whether they are being watched or not. Although it is physically impossible for the single watchman to observe all cells at once, the fact that the inmates cannot know when they are being watched means that all inmates must act as though they are watched at all times, effectively controlling their own behavior constantly. The name is also a reference to Panoptes from Greek mythology; he was a giant with a hundred eyes and thus was known to be a very effective watchman. Wikipedia. Laatst gewijzigd door zonbron : 17 februari 2014 om 06:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet me dus vragen stellen bij je houding, of je weet er echt niets van, of je maakt er een lachertje van. Hoe dan ook, vanuit dat oogpunt is dit gesprek is nutteloos.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We mogen hier nog blijven gevangenissen bouwen, zolang het crapuul onder de "verrijkers" mee binnen stroomt alsof het niets is blijven er cellen tekort! En er staan nog miljoenen kandidaten die graag tot hier zouden geraken! Onde de Afghanen zitten er gewoonlijk ook van die gasten, en hoera, de bende die hier wekenland heeft rondgedoold en alle bevelen aan haar laars lapte zouden dus al voor 80% "geregulariseerd" zijn in afwachting dat ze voor "OCMW-Belgen" kunnen doorgaan... Bijna een geluk dat we toch het eeuwig leven niet hebben! Stel je voor wat dat hier binnen tientallen jaren zal zijn! De Mad-Max-maatschappij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen moeten inderdaad op grond slapen, maar dat is dan met drie op monocel, nooit vier of vijf (een stapelbed en een matras op de grond). Kijk naar de reportages van de VRT over Vorst, drie op een cel, nooit vier of vijf. Case closed.
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf met vier en vijf man op een eenpersoonscel gezeten. Sta me toe dat ik uw wijsheid over het gevangenisleven niet helemaal serieus neem.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wees gerust, ik heb zeer goede bronnen om te weten waarover ik praat, ook in de Begijnenstraat.
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor in uw uitleg niet de ervaring zoals bijvoorbeeld zes weken lang hetzelfde ondergoed dragen en dergelijke zoals ik het aan den lijve heb ondervonden. Ook daarover heb ik al cipiers bezig gehoord dat het niet bestaat/bestond, je kan dan enkel eens met je hoofd schudden. Ik weet nog een keer dat ik bij de directrice mocht komen, ze vertelde me dat mijn halve vrijheid was goedgekeurd. Toen ik haar er toen op wees dat ik de volgende morgen op transfair zou gaan naar een andere gevangenis lachte ze me uit, zij wist wel beter wie er op transfair ging en wie niet, ik moest me geen zorgen, zij regelde alles. De volgende morgen vertrok ik op transfair naar een andere gevangenis. Bleek dat zelfs de directrice geen enkel idee had over het daar echt aan toe gaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
For the record: het verhaal van het ondergoed bestaat vandaag de dag nog steeds in bepaalde gevangenissen. Waarom zou dat ontkend worden?
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet nodig om uit de hoogte en weerzinwekkend te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() België investeert dan wel in gevangenissen maar voor een nieuw nationaal voetbalstadion is er geen geld. Op 25 april moet de kandidatuur voor het Europees kampioenschap 2020 ingediend zijn, met ondermeer een sluitend financieringsplan. Dit geld moet volledig komen van privé-initiatief maar er zijn geen gegadigden. Het is onmogelijk om in dit kort tijdbestek nog 300 miljoen Euro bijeen te krijgen en dat betekent dat de Rode Duivels hun laatste wedstrijd (een voorbereidingswedstrijd voor het WK in Brazilië) in het verouderde Koning Boudewijnstadion spelen in mei 2014. Na het WK zal de nationale trots zijn thuiswedstrijden voortaan in het buitenland moeten spelen. De meest geciteerde plaats is de VELTINS-Arena van Schalke 04. Huidig trainer van de Rode Duivels Wilmots is er ex-speler en heeft er nog steeds uitstekende contacten.
Het zal de eerste keer in de geschiedenis zijn dat een Westers land wegens geldgebrek geen voetbalwedstrijden in eigen land kan spelen. Dit zegt veel over de wanhopig financiële situatie waarin België zich bevind. Een hoog geplaatste minister stelt zelfs voor om het leger af te schaffen om zo de pensioenen nog een paar jaar te kunnen betalen. En zo juist melde TVL dat er geen privincieraadszitting is ... wegens budgetaire problemen. Er is dus geen geld om de raadsleden hun zitpenningen te betalen. Laatst gewijzigd door demonen : 18 februari 2014 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Partijlid
|
![]() Waarom zouden we zoveel geld moeten hangen aan voetbal? Er gaat al genoeg naar toe, tijd om daar eens zwaar in te bezuinigen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de echte bezuinigingen moeten nog beginnen. Over 1 jaar moet ons begrotingstekort NUL zijn en volgens de NBB moeten we gedurende vele jaren de overheidsbegroting gewoon bevriezen. Als je alles optelt nl bevriezing overheidsuitgaven, schuldafbouw, herstel competetiviteit, etc en je houd rekening met minder inkomsten en extra uitgaven in de werkloosheid ... Dat los je niet op binnen de Belgische context. Dit gaat over zulke gigantische besparingen dat dit enkel via de troika kan geïmplementeerd worden. Niet voor niets dat politici massaal afhaken! Zelfs de grootste potverteerder Tobback geeft toe dat er geen geld is voor verkiezingsbeloften. Wij gaan gigantisch verarmen. Laatst gewijzigd door demonen : 18 februari 2014 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Eurostat, het statistisch bureau van de Europese Unie, heeft vragen bij de Belgische boekhouding. Zo is Eurostat bezorgd dat de schuld van het Waalse gewest hoger zou kunnen zijn dan gedacht en stelt het statistisch bureau zich ook vragen bij de PPS-constructies die het Vlaams gewest gebruikt. Dat schrijft de Franstalige zakenkrant L'Echo.
Volgens de zakenkrant heeft Eurostat tijdens een bezoek aan de Belgische autoriteiten tussen 3 en 5 februari "een lange lijst precieze vragen" overgemaakt. Die vragen hebben vooral betrekking op een reeks operaties van de gewesten (en de Duitstalige gemeenschap) met een mogelijk impact op de Belgische schuld. Wat Wallonië betreft, heeft Eurostat volgens L'Echo onder meer vragen over de opdrachten die zijn toevertrouwd aan Sowaer (Société Wallonne des Aéroports), zeg maar de beheerder van de luchthavens van Charleroi en Luik, en Sowalfin, het financieringsvehikel waarmee de Waalse regering met name kmo's wil ondersteunen. Wat Brussel betreft, heeft Eurostat vragen bij de Gewestelijke Investeringsmaatschappij voor Brussel (GIMB). Op Vlaams niveau heeft Eurostat vragen bij het systeem van publiek-private samenwerking (PPS) dat de Vlaamse regering onder meer gebruikt voor het realiseren van infrasructuurprojecten (bijvoorbeeld voor scholenbouw en openbare werken). Volgens L'Echo staat Eurostat "perplex" omdat de schuldenlast eigenlijk de verantwoordelijkheid is van het gewest, maar niet te zien is in de rekeningen van het gewest. Volgens L'Echo plant het Instituut van de Nationale Rekeningen (INR) donderdag en vrijdag twee dagen van "spoedvergaderingen" om antwoorden te formuleren op vragen van Eurostat. Wij gaan nog voor de verkiezingen de echte staatsschuld kennen. Na de verkiezingen komt de troika orde op zaken stellen. De nieuwe regering zal een pro-forma-regering zijn met dezelfde bevoegdheden als prins karnaval. Laatst gewijzigd door demonen : 18 februari 2014 om 14:10. |
![]() |
![]() |