![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() VOKA zal rap zijn om hun Polen-aan-vijf-euro terug te sturen
![]() Ik vrees dat ge veroordeelt zijn tot het VB als ge de EU wilt ontmantelen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enfin, meer nog: de enige voor zover ik weet. Wil je eurokritisch stemmen (en dat kan ik enkel toejuichen) zal je moeten kiezen tussen VB, PvdA of Piraten. Al de rest is in wezen voor een Europese superstaat, al dan niet 'confederaal' of zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Grenzen open voor Bulgarije en Roemenië, bankenunie, ... ja jong echt eurokritisch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Ikzelf bijvoorbeeld zal voor de Europese verkiezingen op het VB stemmen, omdat linkse partijen mij niet liggen. Maar er zijn dus alternatieven voor de linkse, eurosceptische stemmer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Piraten zijn echter niet links, eerder liberaal qua vrijheden. Voor de rest hebben die niet echt standpunten. Laatst gewijzigd door BonBon : 18 februari 2014 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar waarom zou je nu tegen europa stemmen ?
dat vraag ik mij toch af, wie zijn die 'pipo's die tegen europa zijn ? Meestal mensen die zich laten vangen door politieke marketing, van wij moeten bezuinigen tis de schuld van europa |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen het Europa van vandaag stem ik in ieder geval "tegen". Laatst gewijzigd door Garry : 19 februari 2014 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Europa is: - een maan - een Godin - een werelddeel. Daar tegen zijn is even onzinnig als tegen pakweg Jupiter zijn. Men kan daarentegen wel tegen de EU, de ECB, de euro en al die zever zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() onze fantastische politiekers KUNNEN die niet devalueren tot hun groot verdriet,ps nadat ze natuurlijk hun fortuin in een andere munt belegd hebben
Laatst gewijzigd door ouwe knar : 19 februari 2014 om 01:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die hier komen werken zelfs voor overheidsinstanties langs malafide uitzendkantoren om. Het zijn gewoon door Europa gelegaliseerde koppelbazen, die hier de boel verder komen verzieken. Op papier verdienen ze hetzelfde als hier, in werkelijkheid krijgen ze de helft van het Belgische minimumloon. Daar komt nog bij dat er geen sociale lasten en belastingen betaald worden, niet hier en niet in het thuisland, want voor ze controle krijgen hebben ze weer een nieuw uitzendkantoor opgericht en laten ze het andere failliet gaan. Intussen blijven klagen dat werklozen van hier niet willen werken. Welke partijen zitten in de Vlaamse regering en doen hier rustig Europees aan mee om een puur economisch, maar a-sociaal Europa uit te bouwen? Vraag eens aan CD&V, N-VA en SPa waarom ze meewerken aan de neerwaartse loonspiraal die hierdoor veroorzaakt word. Op partijcongressen wat wollige zever vertellen en het laten overkomen dat je teveel belasting en sociale lasten betaald en intussen niets,maar dan ook totaal niets doen om de Europese Goldman Sachs club te stoppen met het redden van privé banken, waar tot op heden alle besparingsgelden naartoe gaan en nog enkele decennia naartoe blijven gaan. In werkelijkheid werken Ford arbeiders in Valencia, een andere "lidstaat" aan de helft van de lonen van hier en dat is wat VOKA, VBO en Unizo, met de particratieën van hier ook willen invoeren. Dat is wat onze diamanten Jan Jambon voor een vol parlement uitschreeuwde: het Europese six-pack moet rigoureus worden uitgevoerd. Dus kom niet af met zever van geloven in regio's. Het enige waar ze in geloven is het verarmen van de bevolking ten gunste van hun bazen, de werkgevers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burgemeester
|
![]() Daar zijn twee grote redenen dat ik tegen de eenmaking van Europa ben. Ten eerste omdat andere Europeanen nu gemakkelijker mee snoepen van onze sociale zekerheid. En ten tweede de geldsluizen van Noord -naar Zuid-Europa. Ik ben niet echt voor het VB. Maar deze stellingen komen toch uit een foldertje van het VB .
Ik ben eigenlijk toch tegen het VB omdat hun sluikend racisme tegen de industriële globalisering ingaat. Ze spreken ook van een immigratiestop. Een beperkte immigratiestop moet je met zachte handjes aanpakken, en dat doen andere partijen ook al. En niet zoals het VB dat doet. En ik vind hun kopstukken zoals Filip Dewinter, niet ernstige, ongemanierde figuren. Laatst gewijzigd door Gelukkoos : 19 februari 2014 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat de PVDA betreft: wat zullen die in Europa gaan doen? Laat staan dat ze er een verkozene zullen halen. Kunnen zijn het nationalistische SINN FEIN wel vedragen in hun fractie? ![]() |
|
![]() |
![]() |