![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.joop.nl/leven/detail/arti...lksgezondheid/ Eet je kip maar eens rauw zoals je mer rund en varken wel kan doen, je zal de bacterie wel opmerken. Men mag hier onverdoofd slachten als het halal gebeurd, anders niet. Dus slachten ze alle kippen halal zonder verdoving omdat het makkelijker is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zal even precisieren wat ik denk (denk) hoe het juist zit met het slachten van kiekens. Bij ons bestaat er een wet die opsomt welke, per diersoort, de toegelaten slachtmethodes zijn. (met de beruchte uitzondering: geen regels als het om religieuze slachtingen gaat) En voor kiekens is dat, volgens mijn herinnering, redelijk simpel: de prompte onthoofding. Er zou geen diervriendelijkere wijze bestaan om kiekens te slachten, dan die prompte onthoofding. Dus bijgevolg, ieder kieken dat in Vlaanderen geslacht wordt, is automatisch ook halal geslacht. Nu herhaal ik: dat alles meen ik me zo te herinneren van gelezen te hebben voor enkele jaren. Afijn, wie het beter weet, mag het uitleggen. Maar liefst met linken en zo erbij. Voor de geloofwaardigheid. Mij moet ge niet geloven. Maar wat we allemaal wel weten, is in welk soort Vlaanderen we willen leven. En voor mij is dat, op vlak van dierenbescherming, een maximum aan nuttige en haalbare diervriendelijkheid. Geen nutteloos doen afzien van beesten. Gedaan dus met religieuze slachtingen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |