![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag nog op de autostrade gereden richting Nederland en terug, veel Nederlanders en andere exotische nummerplaten dan weer vlogen (veel te snel dus) voorbij ondanks de goed aangegeven snelheidsbeperkingen. Een vrachtwagenchauffeur zag het zelfs zitten om in de Kennedy tunnel op de uiterst linkse rijbaan te rijden 70km/u???? (zie je meer en meer tegenwoordig trouwens) U slaat nagels met koppen!! Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 februari 2014 om 13:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En volgens mij is het geen beleid dat nederlanders viseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar intussen spoelen er wel duizenden nieuwe gelukszoekers vanuit de Arabische wereld het land in.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het minste dat je kan zeggen is dat het hypocrisie troef is. De grenzen moeten van Europa wagenwijd worden opgezet voor alle mogelijke krapuul van over heel de wereld. De OCMW's kreunen al j�*ren dat ze de toevloed aan uitkeringstrekkers niet meer kunnen bolwerken. Het is al racisme, discriminatie, uitsluiting, islamofobie en onverdraagzaamheid waar wij mee om de oren geslagen worden. Een partij die deze gang van zaken voorspelde en probeerde te voorkomen werd achter een cordon gestoken, en als alles naar de haaien en onomkeerbaar is beginnen ze Nederlanders naar het land uit te zetten.
En d�*t zouden wij geloofwaardig moeten vinden?
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is IEDEREEN die het verdient?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iets kunnen bijbrengen? : ???? het ging toch over OCMW hulp voor iedereen in Europa die het verdient? Waarom zou Mohammed wèl en Yvan géén OCMW steun verdienen? Tenslotte hebben ze de grenzen met een bepaalde reden toch opengezet?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 februari 2014 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alle anderskleurige mensen zijn profiteurs. Minder VB blaadjes lezen helpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het over de RECHTEN van iedereen die hier legaal komt aanwaaien (dus héél Oost Europa, en ondertussen half Noord Afrika). Ik geef het al lang op om het woord "profitariaat" nog te gebruiken. Ik leer mijn kinderen hoe ze zelf zoveel mogelijk kunnen genieten van hun rechten zolang het nog duurt. Dit zou ik vroeger nooit op die manier hebben meegegeven. Ik ben ook nog opgevoed dat het sociale systeem dient om IN NOOD gebruik te maken, niet om bewuste strategieën uit te werken zodanig dat men zoveel mogelijk kan gebruik maken van uitkeringen, subsidies e.d. Het vestzak broekzak principe, het oprichten van 750 vzw's die allemaal gesubsidieerd worden: is dat profitariaat? of wordt dat enkel aangeklaagd door die smerige racisten van het VB? Nee hoor: de weg wijzen, 10 sociale helpers aanstellen om de juiste deuren te openen en nog eens 15 anderen om de gangen te kuisen, de nodige formuliertjes in te vullen, de kindjes bezig te houden op het pleintje, nutteloze tentoonstellingen organizeren met huis-tuin en keukenkunst, en de correcte trappen te tonen. wie heeft het hier over "anderskleurig" ?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 februari 2014 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige Oostbloklanden "daalt de criminaliteit": hun criminelen zitten ondertussen hier... Duizenden Roma's komen zomaar naar hier afgezakt... Normaal? Vanzelfsprekend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Scenario dat best zou kunnen binnen een paar decennia! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() schitterend hoe het journaille weer een polemiekje probeert te starten.......
De algemene tendens voor Belgie,ongetwijfeld ook voor andere EU-landen is dat ze EU-onderdanen, die gewoon maar aan aan andermans lokaal sociaal systeem hangen, (en dat is GEEN EU-materie! uitdrukkelijk geen!)vragen om op te krassen... Wel ja,er zitten momenteel vrij veel Nederlanders bij,even op de kaart checken hoe dat zou komen.Ik twijfel er niet aan dat binnenkort Franse staatsburgers ook rijkelijk zullen figureren.Ook in het Franstalig landsgedeelte is de bodem van de kassas te zien.... Eindelijk begint de bestaande wetgeving te WERKEN.........iets wat amper 5 jaar geleden absoluut niet poco was,is nu gewoon aan het worden......wat een mager wordende overheid allemaal niet teweegbrengt.... ![]() De EU is/was helemaal niet bedoeld om de armoede te verspreiden.(Wat het dan WEL moet worden valt nog te ontdekken....) Laatst gewijzigd door kelt : 20 februari 2014 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je tegenwoordig leest "Belgen, Nederlanders, Fransen enz" weet je niet echt meer over wie ze het eigenlijk hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Daar komt de aap uit de mouw: wraakactie om Voeren.
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Nederlanders durven ze aan
![]()
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() citaat ander artikel vK:
In 2012 verzeilt Groenewegen - Nederlander, 42 jaar en literair vertaler van beroep - voor het eerst in Antwerpen, als hij een tijdje op het appartement van een Antwerpse vriend past. Hij heeft het er naar zijn zin, komt in contact met nieuwe opdrachtgevers en beseft dat de huurprijzen er een stuk lager liggen dan in Amsterdam, zijn andere werkplek. Begin 2013 beslist Groenewegen te verhuizen. 'Misschien ben ik naïef geweest, maar ik heb daar niet uitgebreid over nagedacht', zegt hij. 'Ik heb gewoon een studiootje gezocht, heb een huurcontract getekend en ben toen gaan kijken: hoe kan ik hier nu blijven. Maar toen kwam ik in een gigantische mallemolen terecht.' Groenewegen krijgt te horen dat hij zich moet aanmelden bij de Dienst Vreemdelingenzaken van de stad Antwerpen. Een formaliteit, zeggen Nederlandse vrienden die al jaren in Antwerpen wonen. 'Een briefje invullen, 20 euro betalen, en that's it, zo vertelde een Nederlandse uitgever me', zegt Groenewegen. 'Dat klonk aannemelijk. Inmiddels weet ik dat het tegenwoordig anders gaat.' In tegenstelling tot zijn Nederlandse vrienden, die jaren geleden naar België gekomen zijn, wordt Groenewegen grondig onderzocht. Hij moet bewijzen dat hij voldoende inkomsten heeft en dat hij over een zorgverzekering beschikt. Groenewegen: 'Ik heb meer dan vijftig documenten moeten inleveren: financieel, Kamer van Koophandel, inschrijving in Nederland, noem maar op.' Het blijkt voor niets. Op 19 augustus 2013 krijgt Groenewegen te horen dat hij onvoldoende inkomsten heeft. Hij moet het Belgische grondgebied binnen dertig dagen verlaten. 'Ik kreeg een waarschuwing dat als ik het land niet verliet, ik gearresteerd kon worden met het oog op een deportatie', zegt Groenewegen. 'Ik schrok me wezenloos.' 'Volgens de Dienst Vreemdelingenzaken kan ik niet bewijzen dat ik geen belasting zal worden voor de sociale voorzieningen van België. Maar kunnen zij bewijzen dat ik dat wel zal worden? Ik heb al dertien jaar een literair vertaalbedrijfje, ik werd hard. Ik misbruik het systeem helemaal niet. Ik heb nog nooit een uitkering gekregen, en ik heb niets met het OCMW (de Belgische bijstand, red.) te maken.' Groenewegen vertaalt dichters als Ilja Leonard Pfeijffer, Yannick Dangre en Leonard Nolens van het Nederlands naar het Engels. Zijn grootste succes is What Water Left Behind van Rutger Kopland. Hij werd ervoor genomineerd voor de prestigieuze Popescu Prijs. 'Daarmee verdien ik geen tonnen, dat is waar. Maar ik kom prima rond.' |
![]() |
![]() |