Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2004, 08:55   #21
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Inderdaad, VBJ had een kleine actie gehouden voor de Westrand in Dilbeek en kon dus onmogelijk daar aanwezig zijn!
Ik ga hier niet ontkennen dat VBJ daarbij was, maar dat van die vuistslag was een leugen. Ja die vlag is weggenomen (het zag eruit als een grote last op zijn schouders ), maar dat is ook alles.
Oud 8 september 2004, 09:02   #22
Piet Hein
Minister

Standaard

Wat de BUB op de ijzebedevaart gedaan heeft was aanzetten tot geweld.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 09:14   #23
TAK
Vreemdeling

TAK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Er is helemaal geen geweld geweest. Dat zijn pure verzinsels van BUB om hun artikel interessant te noemen. en nog iets: 1 van die VBJ'ers was een N-VA'er en een andere was 1vd voormannen van TAK. Zo weet u ineens wie u, zonder de feiten te kennen, marginaal noemt hé.
Serieus blijven aub: VBJ'er die N-VA'er is? de voormannen van TAK bengelden ergens achteraan het peloton van de burgemeesters, bij aankomst was de vogel (lees vlag) allang gaan vliegen, jammer ...

Wat geweld betreft: wat ne zever, diegene die geslagen heeft, moet er dan toch serieus naast geklopt hebben want aan de BUB'ers was niks te zien.
Oud 8 september 2004, 09:31   #24
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Wat de BUB op de ijzebedevaart gedaan heeft was aanzetten tot geweld.
Wat?!?
Oud 8 september 2004, 09:32   #25
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TAK
Serieus blijven aub: VBJ'er die N-VA'er is? de voormannen van TAK bengelden ergens achteraan het peloton van de burgemeesters, bij aankomst was de vogel (lees vlag) allang gaan vliegen, jammer ...

Wat geweld betreft: wat ne zever, diegene die geslagen heeft, moet er dan toch serieus naast geklopt hebben want aan de BUB'ers was niks te zien.
Voormannen die vanachter bengelen...
Oud 8 september 2004, 09:39   #26
TAK
Vreemdeling

TAK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Voormannen die vanachter bengelen...
Ja, ik dacht zo: die mannen hebben ons zondag goed laten lachen, tijd om hen eens te laten lachten
Oud 8 september 2004, 09:44   #27
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ach ach ach, kleine kinderen.

Natùùrlijk wisten jullie op voorhand dat er problemen zouden ontstaan wanneer je met een Belgische vlag naar een 'Vlaamse' manifestatie trekt. [size=4]Provoceren[/size] noemt men zoiets. Jullie wisten dus perfect wat er zou gebeuren...

Om dan de dag erna triomfantelijk - zoals kleine kleine kinderen - op de website de "gewelddadige flaminganten" er eens van langs te geven, niet? "Zie je nu wel!!" Een self-fulfilling prophecy van formaat!!

Nog iets over dat vlaggen afpakken. Toen Philippe en Mathilde hun "blijde intrede" deden in Leuven, alsook toen Philippe zijn eredoctoraat kwam halen, werden Vlaamse vlaggen (zèlfs de officiële versies) afgepakt! Zijn jullie daar dan ook tegen of geldt jullie verontwaardiging enkel als het om Belgische vlaggen gaat?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 09:50   #28
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Nog iets over dat vlaggen afpakken. Toen Philippe en Mathilde hun "blijde intrede" deden in Leuven, alsook toen Philippe zijn eredoctoraat kwam halen, werden Vlaamse vlaggen (zèlfs de officiële versies) afgepakt! Zijn jullie daar dan ook tegen of geldt jullie verontwaardiging enkel als het om Belgische vlaggen gaat?
Natuurlijk. Andersom is dat toch ook zo?
Oud 8 september 2004, 09:57   #29
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Serieus blijven aub: VBJ'er die N-VA'er is?
Hij bedoelt gewoon: Het was geen VBJ'er, wel een NVA'er... - niet een NVA'er die aangesloten is bij het VBJ, dat zou inderdaad te gek zijn. (lees die post nog eens, je zal zien dat je het fout geinterpreteerd hebt.

Desalnietemin, de BUB was grondig fout. Pure provocatie, en ze w�*sten dat hun vodje eraan zou geloven. Eigen schuld dikke bult.
Oud 8 september 2004, 10:07   #30
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:

BDV is er anders mooi tussengekomen

en die VBJ'er... ik heb dat niet gezegd hé. Zij noemen dat zo.

ps: waarom is het jammer dat de vlag al gaan vliegen was? Wou je ze terugggeven misschien? Mag ik er u dan op wijzen dat uw grote baas heeft meegeholpen, zodat die VBJ'er rustig weg kon met de vlag?

Laatst gewijzigd door Betweter : 8 september 2004 om 10:10.
Betweter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 10:15   #31
TAK
Vreemdeling

TAK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
BDV is er anders mooi tussengekomen

en die VBJ'er... ik heb dat niet gezegd hé. Zij noemen dat zo.

ps: waarom is het jammer dat de vlag al gaan vliegen was? Wou je ze terugggeven misschien?
BDV heeft een klapke geslagen met die mannen dacht ik, had niks met het incident te maken dacht ik, maar kan mij vergissen, kbengelde namelijk achteraan

teruggeven? nee gij, in oktober, november hebben we twee cantussen en we zijn nog op zoek naar deurmat en nen dweil voor de wc's
Oud 8 september 2004, 10:51   #32
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn, maar geen andersdenkende...[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Wat hebben flaminganten toch met criminaliteit? Exact een week geleden werd reeds publiekelijk en hardhandig een Belgische vlag van een van onze leden gestolen, vandaag was het weer van dat op het Gordeltrefpunt in Dilbeek. Zij het voor veel meer publiek dan de driekwart lege bedevaartweide, en zij het met veel meer geweld.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Met de intentie de Belgische rand rond Brussel ook eens te verkennen en mee te doen aan een sportieve en culturele manifestatie (wat wij alleen maar kunnen toejuichen, sport is zeer belangrijk en de streek is het ontdekken waard), namen ook wij met enkele leden deel aan de Gordel. Zoals wij ook deelgenomen hebben aan 11 juli: een feest van de cultuurgemeenschap waartoe ook ondergetekende behoort, mag toch zeker ook door ondergetekende meegevierd worden?[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Wij betaalden netjes onze inkom en kozen voor de kleine wandeling van 7 km, het was immers voor ons ook een gezinsgebeuren. Ver zijn we echter niet geraakt zonder problemen. 10 meter verwijderd van de inschrijvingsstand, midden in de massa, zagen we plots een kale knokploeg van de VBJ (Vlaams Blok Jongeren) op ons afkomen. Het zevenjarige zoontje van een van onze leden keek verbouwereerd toe, toen zonder enige aanleiding of provocatie onzentwege, de Belgische vlag van de rug van een van onze leden werd gerukt. Een vuistslag erbij en ze was weg. Dit alles ging gepaard met veel gescheld, getier en gemekker �* la “vuil Belgicisten”. Voor ons argument van vrije meningsuiting en vrijheid van beweging hadden ze (hoe ironisch, gezien hun partij) geen oor.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Twee vlaggen in 1 week tijd, het moet gezegd, de Belgische vlag is zeer in trek. Maar blijkbaar wil men er in Vlaamsgezinde middens niet aan geraken door eerlijk te betalen, maar eerder door diefstal, vuistslagen, getrek en geduw, slagen en verwondingen, voor de ogen van kinderen en gezinnen. Harde aanpak van criminaliteit en vrije meningsuiting? We hebben gezien wat het waard is voor de VBJ: méér criminaliteit zònder aanpak en vrije meningsuiting behalve voor andersdenkenden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Wat voor ons een vreedzame en sportieve wandeling had kunnen worden, was na 10 meter al vergald door de gewelddadigheid van enkele flaminganten. Voor onderhandelingen door enkele andere flaminganten die er minder mee opgezet waren, alsook door de organisatie en de politie, hadden ze geen oor, en waren ook zinloos: de vlag en de dader waren reeds ‘verschwunden’. Ondertussen zoeken we uit of we de daders kunnen identificeren, want diefstal, en zeker slagen en verwondingen, zijn tenslotte geen lichte misdaden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De rest van de wandeling verliep zonder noemenswaardige problemen, enkele “ga naar uw eigen manifestatie” – roepen niet te na gesproken. Maar ja, ook dat was al duidelijk: flamingantisme en bewegingsvrijheid of sportiviteit gaan moeilijk samen.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Gisteren bij de herdenking te Breendonk heb ik nogmaals kunnen zien waartoe inperking van bewegingsvrijheid vroeger heeft geleid. Honderden vonden er de dood, en zoals de oudste overlevende passend heeft gezegd: wat zouden ze hebben gedaan als ze geweten hadden dat ze gestorven zijn, om onze huidige politici de hulpmiddelen (i.e. democratie) te geven die ze nu gebruiken om de Belgen tegen elkaar op te zetten?[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]“Het zwarte gedachtegoed leeft nog steeds in de harten van velen” zei een andere spreker gisteren. Na de gebeurtenissen van vandaag kan ik hem moeilijk ongelijk geven…[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Joachim Ganseman[/size][/font]

Andersdenkenden zijn in Dilbeek welkom, maar geen provocateurs. Als loopjongens van de FDF wat gaan provoceren op de gordel is een regelrechte provocatie.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 11:04   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zijn toch altijd dezelfden die problemen hebben. Ik heb Frans op de Gordel gesproken, en dat zonder geen enkel probleem.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 11:26   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Het zijn toch altijd dezelfden die problemen hebben. Ik heb Frans op de Gordel gesproken, en dat zonder geen enkel probleem.

Heb je Victor en Bert ook gesproken?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 11:31   #35
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
wat een gezever.. wat zou jij doen als er paar flaminganten een vlaamse leeuw bovenhalen bij een "blijde" intrede van éen of andere clown uit circus Laken?
Politie haar werk laten doen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 11:39   #36
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
maw: omdat in 'andere landen' (en welke landen mogen dat dan wel zijn, en we hebben het hier bovendien duidelijk over geweldloze provocatie) mensen opgepakt worden en in België niet, moet het maar kunnen dat er op die andersdenkenden geslagen wordt en hun vlaggen zomaar worden afgepakt,wat een nonsens. Wat schaadt het meeste de Vlaamse Beweging? : Een groep van 5 kleuters die wat met tricolore een vlag staan te zwaaien op een meeting waar zowiezo niemand daar oog voor heeft, of een bende marginale "Vlaamsgezinden" die menen daarvan misbruik te moeten maken om hun frustraties jegens andersdenkenden uit te werken?
Tja, aandringen maar? Als u mij goed gelezen had, zou u al lang begrepen hebben dat ik beide extremistische groepjes (BUB'ers én extreem-rechtse) dom en af te keuren vindt. Daarbij hoop ik van harte dat u het ermee eens kan zijn dat de moedwillige, opzettelijke en met voorbedachte rade optrendende aanstoker in eze de grootste verantwoordelijkheid draagt én dus ook het meest veroordeeld moet worden.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 13:41   #37
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Elk jaar op de gordel kunt ge Frans spreken, vooral met de mannen die nagels strooien.
Oud 8 september 2004, 13:52   #38
Seba
Europees Commissaris

Standaard

ik zal voor alle hardhorigen misschien mijn punt nog eens herhalen:

Wat schaadt het meeste de Vlaamse Beweging? : Een groep van 5 kleuters die wat met tricolore een vlag staan te zwaaien op een meeting waar zowiezo niemand daar oog voor heeft, of een bende "Vlaamsgezinden" die menen daarvan misbruik te moeten maken om hun frustraties jegens andersdenkenden uit te werken?

dit onder voorbehoud dat er wel degelijk een vuistslag werd uitgedeeld uiteraard
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 8 september 2004 om 13:53.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 13:55   #39
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik zal voor alle hardhorigen misschien mijn punt nog eens herhalen:

Wat schaadt het meeste de Vlaamse Beweging? : Een groep van 5 kleuters die wat met tricolore een vlag staan te zwaaien op een meeting waar zowiezo niemand daar oog voor heeft, of een bende "Vlaamsgezinden" die menen daarvan misbruik te moeten maken om hun frustraties jegens andersdenkenden uit te werken?

dit onder voorbehoud dat er wel degelijk een vuistslag werd uitgedeeld uiteraard
Vraag aan alle aanwezige Voorposters, TAK'ers, VVB'ers, Vlaams Blokkers,... wat er gebeurd is. Ze gaan u allen het tegendeel van de BUB zeggen. Maar neen, liever de BUB geloven , die mannen lachen nu wel eens goed.
Oud 8 september 2004, 14:43   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Moet ge maar kunnen: u nog verontwaardigd durven tonen over de voorspelbare en legitieme negatieve reacties op zo'n zielige, kinderachtige en onverdraagzame provocatie.
Sinds wanneer is mensen afslaan omwille van hun gedachtengoed, en hun eigendom afpakken LEGITIEM?

Als dat een voorproefje is van uw zelfstandig Vlaams republiekske, dan bedank ik er feestelijk voor.

Voor mijn part mogen ze dat onverdraagzaam Vlaams vechtersbazencrapuul den bak indraaien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be