![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wauw onder de indruk. Helaas niet wat uw kennis van een simpel gegeven als een staatslening betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Paul D'hoore zei op VTM-nieuws dat deze rating voor België niets verandert : "Wij zitten in derde klas en gaan niet naar vierde klas, niet echt iets om verheugd over te zijn. Wij zitten met een staatsschuld van 388 miljard Euro en de werkloosheid blijft toenemen. Die zal pas afnemen bij een economische groei van meer dan 2% maar dat zit er niet in. De loonkost blijft veel te hoog want anders zou Ford Genk niet naar Spanje uitvlaggen. Wij zijn reeds blij met een VOORSPELDE groei van 1,4% maar dat zal de werkloosheid niet doen afnemen".
Verder werd gezegd dat Belgacom veel minder winst maakt en dat het zijn jaarlijks dividend aan de Belgische Staat met bijna 200 miljoen Euro zal verminderen. Die kan dus terug samenkomen om de begroting bij te sturen want de inkomsten vallen fel tegen en de uitgaven stijgen meer dan verwacht. Tot daar de goed nieuws show nl er is geen goed nieuws! Laatst gewijzigd door demonen : 28 februari 2014 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sta me toe om toch een aantal getallen aan te duiden in bovenstaande, die mij toch sterk de wenkbrouwen laten fronsen en me hard doen nadenken over de geloofwaardigheid van zo'n rapport ...
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Ik zat net hetzelfde te denken ...
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles gaat goed, we zijn de beste leerlingen van de klas!
Belgie is gered. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zat je ook verkeerd te denken. Als je pakweg een rentevoet van 2% hebt en de rente daalt 5% dan krijg je 1.90% rente.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 28 februari 2014 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks goed nieuwsshow dus! In de aanloop naar de verkiezingen interpreteert men weer één en ander als zouden we allemaal moeten applaudisseren voor de fratsen van de huidige regering! Gewoon opnieuw het "alles kaat koet"...als we maar weer verkozen worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef een paar voorbeelden, we gaan dat constructief bezien. Bedoel je dat ik verkeerd ben dat je een hoge rente krijgt op Grieks staatspapier net omdat de economische situatie slecht is? Laatst gewijzigd door Gipsy : 28 februari 2014 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Institutioneel staat België sterk, ondanks de occasionele politieke patstelling. Je kan dat interpreteren als: "P&S is er van overtuigd dat België institutioneel geen gevaar loopt ondanks de verwachte uitslag van de verkiezingen in mei". Zoiets als: "De toestand is hopeloos maar niet ernstig". En verder had je gerust de hele laatste paragraaf in vet mogen zetten.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik één jaartje wachten met dat te geloven?
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op Belgisch politiek vlak ben ik een volslagen onwetende omdat het me geen bal interesseert. Ik zal dan ook zelden in politieke items tussenkomen. Economie interesseert me wel maar dan niet beperkt tot Belgie en vooral de mechanismes die daarachter zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het tegenovergestelde zal het wachten zijn tot na eind mei.
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Goed rapport wegens o.a. de staatshervorming? Ik denk dat S&P eens beter studiewerk moet verrichten op dat vlak.
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leuk om zien dat jij een fan bent van Demonen en zijn rampspoed theorieën.
Er zit evolutie op zijn cijfers. Onlangs hadden we nog een staatsschuld van 650%, nu is het nog maar een 380% De dag dat iemand van pakweg de studiedienst van een bank, of van het planbureau of de NBB met dergelijke cijfers afkomt mag hij een kwartier later zijn bureau leegmaken. Voor de rest nog iets ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |