Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2014, 22:40   #21
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

De president van Oeganda heeft een studie laten uitvoeren waarin gekeken werd of dat je als homo geboren wordt en dat bleek totaal niet zo te zijn. Homoseksualiteit is aangeleerd afwijkend seksueel gedrag. Niemand wordt als homo geboren.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 februari 2014 om 22:40.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 22:43   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De president van Oeganda heeft een studie laten uitvoeren waarin gekeken werd of dat je als homo geboren wordt en dat bleek totaal niet zo te zijn. Homoseksualiteit is aangeleerd afwijkend seksueel gedrag. Niemand wordt als homo geboren.
Nu weet ik het zeker: Max is de übertroll van dit forum.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu pas doorheb.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 22:45   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Stop eens met trollen.
Wat weet jij nu van trollen?
Je zou niet eens een trol van een tuinkabouter kunnen onderscheiden moesten ze met geweld in je achterste geramd worden.
Oud 28 februari 2014, 22:54   #24
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat een minimalisering van de feiten. Net als in Rusland worden homo's in Uganda vervolgd. En net als in Rusland worden ze op straat ineengeslagen.

Mannen op bodaboda’s, fietstaxi's, patrouilleren in de straten en als zij vermoeden dat je homo bent, vallen ze je aan.
In Rusland is homoseksuele propaganda verboden, in Oeganda is naast homo propaganda, ook homoseksualiteit als dusdanig verboden. Bovendien zijn de straffen een pak zwaarder in Oeganda.

Wat ik wel vind is dat geweld op straat tegen homo's, dat daar moet tegen opgetreden worden. Je mag geen zonde met een andere zonde te lijf gaan. Enkel de overheid mag optreden tegen homo's als ze overlast veroorzaken, door propaganda, door obsceen gedrag op straat, dan mag de overheid optreden. Homo's die zich normaal gedragen, laat ze met rust, de Heer zal wel over hun oordelen na hun dood.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 23:08   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

[quote=S.W.T.P.;7038706]
Citaat:
In Rusland is homoseksuele propaganda verboden, in Oeganda is naast homo propaganda, ook homoseksualiteit als dusdanig verboden. Bovendien zijn de straffen een pak zwaarder in Oeganda.

Wat ik wel vind is dat geweld op straat tegen homo's, dat daar moet tegen opgetreden worden. Je mag geen zonde met een andere zonde te lijf gaan. Enkel de overheid mag optreden tegen homo's als ze overlast veroorzaken, door propaganda, door obsceen gedrag op straat, dan mag de overheid optreden. Homo's die zich normaal gedragen, laat ze met rust, de Heer zal wel over hun oordelen na hun dood.[/QUOTE]

Ik heb echt waar medelijden met u. Heel veel medelijden...
Denk jij dat Max echt bestaat?
Oud 28 februari 2014, 23:21   #26
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb altijd het komische beeld van een mars die door de straten gaat met Max van Dietschland als deelnemer terwijl oppernicht bfg in korte broek met marionettenstokjes de fanfares leidt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 februari 2014 om 23:24.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 01:51   #27
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat een minimalisering van de feiten. Net als in Rusland worden homo's in Uganda vervolgd. En net als in Rusland worden ze op straat ineengeslagen.

Mannen op bodaboda’s, fietstaxi's, patrouilleren in de straten en als zij vermoeden dat je homo bent, vallen ze je aan.
Wel tijdens mijn kort verblijf in Uganda kon ik op veel plaatsen onmiskenbare homo's identificeren, en niemand maakte daar bezwaar tegen. Toen ik dit voorlegde aan m'n Oegandese vrienden zeiden ze "natuurlijk weten we dat, maar zolang ze ons niet provoceren laten we hen gerust". Natuurlijk 2 mannen of vrouwen die zoenen op straat, dat is GEEN goed gedacht. Maar dat is maatschappelijk bepaald, 100 jaar geleden moest je dat hier in België ook niet proberen.
Rusland is niet het Westen, homoseksualiteit is bekend en wordt getolereerd, er zijn zelfs homoclubs en café's, maar niet aanvaard als gelijk aan heteroseksualiteit. Dat is een maatschappelijke keuze waarmee het Westen zich niet te moeien heeft.
Overigens als je denkt dat het elders in Oost-Europa beter is, een van de leuzen van de door het Westen opgehemelde "euromaidan" leiders in Kiev was "dood aan Russen, Joden en homo's".
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 01:56   #28
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Deze nieuwe wet brengt een en al gezelligheid met zich mee. Homo,s die in de bekende "redpepper" krant als prooi worden neergezet, homo,s die totaal niet veilig zijn voor hun leven (was al zo, maar deze wet maakt dat alleen maar erger)...

Jaja, en dan zijn er nog mensen hier die dat lopen te bagatelliseren, chapeau.
Die wet op zich verwerp ik natuurlijk. Ik zeg alleen, na een 4 daags bezoek aan Uganda vanuit Kenia dat ik al een jaar geleden gepland had om een vroegere vriend te bezoeken, dat de soep niet zo heet gegeten wordt als die wordt opgediend.

Ik wens er overigens ook off-topic aan toe te voegen dat de wegen heel wat beter zijn dan in Kenia en de flikken veel minder corrupt, en dat voor een armer land. Dus Museveni is niet volledig slecht(was vroeger trouwens een marxist, en dat merk je, veel minder extreme armoede en rijkdom vergeleken met Kenia) alleen laat hij zich te veel beïnvloeden door protestantse Amerikaanse sekten.
Oud 1 maart 2014, 02:07   #29
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Stel u voor dat we communisten zouden vervolgen in theorie, maar in praktijk vragen we u gewoon wat discreet te zijn...
Wat zou je daar van vinden?
Ten eerste ben ik natuurlijk tegen die anti-homo wet, zoals ik al zei. Ik zeg alleen dat je die wet in z'n context moet bekijken, Uganda is een heel ander soort maatschappij dan België.
Ik woon gedeeltelijk in Kenia en ik volg de Belgische media en ik merk dat veel Belgen niet het flauwste benul hebben van wat zich afspeelt in de rest van de wereld.
In veel landen worde communisten niet alleen theoretisch maar ook in de realiteit vervolgd, en veel aggressiever dan homo's. In Kenia bvb. worden vakbondsleiders en politici die pleiten voor een eerlijker verdeling van de welvaart per definitie "omgelegd". Nu durft niemand zich daar nog openlijk voor uitspreken, ook ik niet als niet-Keniaan. Als ik het doe weet ik dat men me vroeg of laat zal "hebben". Ik heb er zaken te verliezen en men kan gemakkeijk alles van me afpakken als ik machtige mensen tegen me in het harnas jaag, zo werkt het nu eenmaal. Op dit forum kan ik zeggen wat ik wil, in het echte leven is dat helemaal anders.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 maart 2014 om 02:08.
Oud 1 maart 2014, 02:08   #30
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homo's die zich normaal gedragen, laat ze met rust,
Het zijn mensen zoals u & ik , niet meer , niet minder !!

Citaat:
de Heer zal wel over hun oordelen na hun dood.
Geweldig !!

In Amerika kennen ze er ook wel iets van !!
Dat dan de homogemeenschap wraak neemt , is natuurlijk verkeerd ,
want ze kunnen het op andere manieren oplossen !!
Dat het lesbische koppel gerechtigheid zou nemen , vind ik ok !!

http://www.christianpost.com/news/ch...f-shop-112995/
http://www.christianpost.com/news/ga...-couple-103744

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 02:19   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin natuurlijk, hoewel ik wel geloof dat er veel meer biseksuelen zijn dan men algemeen aanneemt. Het strikte onderscheid tussen holebi's en hetero's in het Westen is ook niet volledig correct.
Oud 1 maart 2014, 08:28   #32
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij staat zo ongeveer op hetzelfde intellectueel niveau als mensen die beweren dat je als homo geboren wordt. Nature-extremisten en nurture-extrimisten hebben meestal geen kaas van de wetenschap gegeten en gebruiken enkel wat wetenschappelijk jargon, al dan niet gestaafd met 'studies' van bedenkelijk allooi, om ideologie kracht bij te zetten.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 1 maart 2014 om 08:30.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 08:28   #33
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht

Ik ben hier nog niet zo lang.
Ik kan alleen maar hopen, dat hij vrienden heeft waarbij hij terecht kan. ... 'Onze heer' ... laat me niet lachen.
Dat vind jij het erge aan die opmerking, dat 'onze Heer' erin staat? Niet het afschuwelijke etatisme en rechtse retoriek die met de mantel der Christendom bedekt wordt, maar het feit dat Max (indien hij bestond) gelovig zou zijn?
Ben jij de nieuwste 'religie is achterlijk trolololol' anti-theïst van dit forum?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 1 maart 2014 om 08:31.
Oud 1 maart 2014, 08:35   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel tijdens mijn kort verblijf in Uganda kon ik op veel plaatsen onmiskenbare homo's identificeren, en niemand maakte daar bezwaar tegen. Toen ik dit voorlegde aan m'n Oegandese vrienden zeiden ze "natuurlijk weten we dat, maar zolang ze ons niet provoceren laten we hen gerust". Natuurlijk 2 mannen of vrouwen die zoenen op straat, dat is GEEN goed gedacht. Maar dat is maatschappelijk bepaald, 100 jaar geleden moest je dat hier in België ook niet proberen.
Rusland is niet het Westen, homoseksualiteit is bekend en wordt getolereerd, er zijn zelfs homoclubs en café's, maar niet aanvaard als gelijk aan heteroseksualiteit. Dat is een maatschappelijke keuze waarmee het Westen zich niet te moeien heeft.
Overigens als je denkt dat het elders in Oost-Europa beter is, een van de leuzen van de door het Westen opgehemelde "euromaidan" leiders in Kiev was "dood aan Russen, Joden en homo's".
Dat is ook zo. En ik ben het ook eens met wat je schrijft over Rusland en Oost Europa. Behalve dat je lichtjes gaat over de anti homowetten die er worden gestemd, ook in Rusland. Dat is misdadig.

Laatst gewijzigd door Antoon : 1 maart 2014 om 08:36.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 08:37   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin natuurlijk, hoewel ik wel geloof dat er veel meer biseksuelen zijn dan men algemeen aanneemt. Het strikte onderscheid tussen holebi's en hetero's in het Westen is ook niet volledig correct.
Onvoorstelbaar. Een bericht van tomm waar ik het 100% mee eens ben.
Oud 2 maart 2014, 00:55   #36
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was toevallig enkele weken geleden in Uganda.
Net als in veel Afrikaanse landen heerst er een zekere vijandigheid ten opzichte van het idee van homoseksualiteit, toch zijn homo's duidelijk aanwezig in het straatbeeld en het uitgaansleven, zij het discreet. Lesbische seks lijkt er heel wijdverbreid, ook tussen vrouwen die zich als hetero bestempelen.

Ik heb er met Ugandezen over gesproken, de meeste vinden niet dat homo's in de gevangenis moeten, maar ze zijn wel tegen het idee dat homoseksualiteit gelijk is aan heteroseksualiteit, en vinden dat elke echte man een familie moet stichten en kinderen krijgen. Wat hij daarnaast doet is zijn zaak. Het is algemeen geweten dat veel Afrikaanse mannen veel minaressen hebben en naar de hoeren gaan, dat is algemeen aanvaard.

Ze willen vooral vermijden dat, zoals in het VK, er hele homogemeenschappen ontstaan, en de westerse druk werkt averechts.

Ik vind dat we de keuze van de Ugandese maatschappij moeten aanvaarden en niets opdringen.

Die wet vind ik natuurlijk onzin, Uganda heeft veel grotere prioriteiten dan het bestrijden van homoseksualiteit en minijurkjes. Bestrijden van armoede bvb.
Die wet kwam er onder invloed van Amerikaanse evangelisten, dezelfde die abortus in de illegaliteit houden en de verspreiding van condooms verhinderen in een land met miljoenen HIV-lijders.

In Kenya proberen die evangelisten hetzelfde, maar Kenianen lijken niet bereid hun hedonistische levensstijl op te geven. Seksualiteit is geen "issue" in Kenia, veel minder nog dan in het Westen. Homoseksualiteit wel maar toch komt het veel en vrij openlijk voor. Ik denk dat de grenzen tussen homo en hetero er ook veel minder duidelijk zijn dan in het Westen, zeker tussen vrouwen. De meeste Keniaanse die ik ken geven toe "het" al gedaan te hebben met vrouwen.
In Kenia is homoseksualiteit verboden, maar in de praktijk merk je daar weinig van. In het slechtste geval moet een "betrapte" homo enkele bankbriefjes geven aan de politie. De wet in Kenia en de meeste Afrikaanse landen stelt niets voor, vooral een manier om het karige salaris van ordehandhavers aan te vullen.
Nu vraag ik mij zo af, moest Di Rupo ooit dat land bezoeken, in zijn functie als eerste minister van Belziek, zouden ze hem dan arresteren en levenslang opsluiten ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2014, 01:16   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Oeganda is 241/242.000 km², telt pakweg bijna 35 miljoen inwoners, onze tomm heeft er welgeteld 4 dagen verbleven en kent de teneur & staat van 't héle land al.

In 2011 is de homorechten activist Kato vermoord in z'n huis, er staat gevangenisstraf op homoseksuele handelingen, want president Museveni vindt dat 'n 'westelijk kwaad', ook vinden er nog regelmatig 'ironbarkillings' plaats op homoseksuelen, maar alles peis & vree volgens onze plaatselijke verslaggever die er 4 (VIER) dagen verbleef.

Driewerf hoera voor die prachtige vooruitgang!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2014, 08:15   #38
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
In Amerika kennen ze er ook wel iets van !!
Van wat? Van het eroderen van de vrijheid van meningsuiting en associatie door mensen zoals U die de progressieve agenda op iedereen willen drukken? (en neen, daarmee bedoel ik niet 'homoseksualiteit opdwingen', maar wel het gelijkheidsideaal, de 'sensitiviteit' en de gedachte-criminaliteit).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dat het lesbische koppel gerechtigheid zou nemen , vind ik ok !!
Nu ben ik de laatste om een stel Amerikaanse ketters te verdedigen, maar jij vindt diefstal e.d. dus dik OK als reactie op vrije meningsuiting en zelf kiezen met wie je handel drijft?

Dit is slechts een matig voorbeeld van Amerikaanse Religious Right hun achterlijkheid (er zijn er veel betere), maar een prachtvoorbeeld van het venijn en de leugen van progressieve 'tolerantie'. "Wij zijn super-duper tolerant, en jij moet en zal dat ook zijn, of anders..."

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 maart 2014 om 08:40.
Oud 2 maart 2014, 08:59   #39
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was toevallig enkele weken geleden in Uganda.
Net als in veel Afrikaanse landen heerst er een zekere vijandigheid ten opzichte van het idee van homoseksualiteit, toch zijn homo's duidelijk aanwezig in het straatbeeld en het uitgaansleven, zij het discreet. Lesbische seks lijkt er heel wijdverbreid, ook tussen vrouwen die zich als hetero bestempelen.
Hoe doe je dat ?

Ik ben nog niet in Kampala geweest - er zijn interessanter plaatsen om te bezoeken - maar toch heb ik de indruk dat je lichtelijk overdrijft, zeker in het licht van de heersende teneur in Uganda.

Citaat:
Wel tijdens mijn kort verblijf in Uganda kon ik op veel plaatsen onmiskenbare homo's identificeren.
Lijkt me sterk.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2014, 23:14   #40
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Van wat?
Check:
http://filesforum.politics.be/showth...=1#post7041267

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be