Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2014, 16:43   #21
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Er gingen in februari 984 bedrijven failliet, 6,2 procent meer dan in februari vorig jaar, meldt het handelsinformatiekantoor Graydon. Dat leidt tot de slechtste februarimaand ooit qua aantal faillissementen. Er is een duidelijke stijging van het aantal faillissementen bij de kleinere bouwbedrijven.

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...73531-3136.art

De bouw is de motor vd economie.
Ik geloof niet in een economische groei van 1,4% die men ons wijsmaakt.
Met dit beleid zal het record volgend jaar en de jaren erna telkens weer gebroken worden .......
Het overheidsbeslag saneren en de sociale hangmat op plooien zodat lonen terug betaalbaar worden is de enige oplossing, alle andere zijn fantasieën van dik betaalde fantasten die komen en gaan.
Oud 4 maart 2014, 17:17   #22
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Als demonen erover begint wordt hij ermee uitgelachen, begint hij er niet over dan beginnen degene die er anders mee lachen er zelf over. Dat is typisch pestgedrag!
Nee, da's hulpvaardigheid. In ELK schrijfsel van demonen gaat het over ambtenarenhaat. het was zonneklaar dat het hier dit keer eenmalig om een vergetelheid van zijnentwege ging. Een handje toesteken om dat recht te zetten was het minste wat ik kon doen, toch ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 18:01   #23
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Een crisis zoals in Griekenland: dat is wat we nodig hebben...
Hoera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 20:00   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volledig mee eens ...enkel ik denk niet dat het zo'n vaart gaat lopen als in Griekenland daarvoor is de situatie te verschillend maar goed je weet nooit en alles kan.
# 16 gelezen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 21:00   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks reageert ? Niks verkoopt ?? Probeer jij dan maar eens een (ernstige) vakman te pakken te krijgen....Wij zijn al zes maanden aan het wachten !
Ik heb een dergelijk bedrijf en ik zal niet ontkennen dat sommigen een tijdje mogen wachten.

Maar dat mes snijd aan 2 kanten.
Want als de klant foetert dat het moeilijk is een goede vakman te pakken te krijgen
zegt de vakman;
Dat het moeilijk is een goede klant te pakken te krijgen.

Klanten die goedkoop zoeken is geen probleem, maar wat heb je er aan?
Kijk naar "twizzy", zet daar uw job online en alle vakmannen van het zevenste knoopsgat staan s'avonds al aan uw deur.
Uitzonderlijk zal er eens één tussen zitten met één dag school zelfs.

Een kameraad van mij heeft bijna 10 jaar voor 1 eigenaar in al zijn huizen en fabrieken in Europa gewerkt.
Op die 10 jaar heeft hij dus 1 klant gehad.
Maar het was een goede. Direct betalen, nooit prijs op voorhand vragen...alle onkosten vergoed.

En vakmannen springen voor die mensen.
En de rest is voor de gaten te vullen.

Dus wil je goede vakmannen? Wordt dan eerst een goede klant. En je zal nooit meer moeten wachten.
Oud 4 maart 2014, 21:44   #26
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks reageert ? Niks verkoopt ?? Probeer jij dan maar eens een (ernstige) vakman te pakken te krijgen....Wij zijn al zes maanden aan het wachten !
Dat komt ervan als je altijd de goedkoopste wil hebben.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 22:34   #27
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dat komt ervan als je altijd de goedkoopste wil hebben.
Maar van de overheid verwacht ge wel dat ze alles bijna gratis doen?
Oud 4 maart 2014, 22:50   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb een dergelijk bedrijf en ik zal niet ontkennen dat sommigen een tijdje mogen wachten.

Maar dat mes snijd aan 2 kanten.
Want als de klant foetert dat het moeilijk is een goede vakman te pakken te krijgen
zegt de vakman;
Dat het moeilijk is een goede klant te pakken te krijgen.

Klanten die goedkoop zoeken is geen probleem, maar wat heb je er aan?
Kijk naar "twizzy", zet daar uw job online en alle vakmannen van het zevenste knoopsgat staan s'avonds al aan uw deur.
Uitzonderlijk zal er eens één tussen zitten met één dag school zelfs.

Een kameraad van mij heeft bijna 10 jaar voor 1 eigenaar in al zijn huizen en fabrieken in Europa gewerkt.
Op die 10 jaar heeft hij dus 1 klant gehad.
Maar het was een goede. Direct betalen, nooit prijs op voorhand vragen...alle onkosten vergoed.

En vakmannen springen voor die mensen.
En de rest is voor de gaten te vullen.

Dus wil je goede vakmannen? Wordt dan eerst een goede klant. En je zal nooit meer moeten wachten.
Vwal�*. We zijn er !!!

Oud 4 maart 2014, 22:51   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
De overheid wordt VOORAF betaald met ons belastinggeld.
Oud 4 maart 2014, 23:12   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al redelijk veel werk gedaan voor de overheid.
Maar de laatste keer hadden ze mij toch bij de neus. En het was expres.

Ze vroegen prijs aan mij en een stuk of 5 of 6 anderen voor een bepaald werk.
Dat was voor een eenmalig werk want ze wisten nog niet welke frequentie ze gingen nemen.

Zo gevraagd en zo gedaan.
Aanbesteding ingediend en gewacht op de uitslag, ik kreeg de lijst met de concurrenten hun prijzen ook.
We lagen allen redelijk dicht bij elkander. De goedkoopste kon zijn werk niet verantwoorden en haakte noodgedwongen af
Mijn beurt, ik kon het wel verantwoorden en kreeg de aanbesteding.
Werk gedaan en factuur ingezonden.
Kreeg brief terug dat ze maar de helft konden betalen want "plots" hadden ze het werk 2 keer gevraagd. Uit het niets doken enkele documenten op waar dat op stond.
Het stond zeker niet op mijn papieren, ze waren nadien toegevoegd.

Dus mijn prijs was gehalveerd en mijn kosten verdubbeld.
Winst; nihil...zelfs in min.

Hun volgende aanbesteding zal verticaal geklasseerd worden.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 maart 2014 om 23:13.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2014, 23:37   #31
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het gaat ongemeen slecht.
Niks reageert, niks verkoopt...doodstil allemaal.
Na het rampjaar 2013 begin ik te vrezen dat 2014 nog slechter gaat uitdraaien.

Uit de politiek komt de ééne electorale leugen na de andere gewoon om hun blazoen op te poetsen, tussendoor laten ze alles verkommeren en doen ze echt totaal niks van wat ze zouden moeten doen.

Hopelijk gaat het beter als de russen overnemen.
In de haven van Antwerpen kan je tegenwoordig gaan zeilen, maar het mag niet omdat het waarschijnlijk wat belachelijk zou zijn voor 't stad.
Alle trafiek is er vorig jaar gedaald, enkel de vloeibare producten trokken wat aan maar daar heb je geen dokwerkers voor nodig, dat pompen ze er wel in of uit.
Oostende is al niet veel beter, zeker nu dat ze geen windmolens meer monteren hier.
Ik denk dat die dikke funderingen die pas gelegd zijn op de kades, gelegd zijn om er binnenkort appartementen op te zetten door de vrienden van ... De fundatie hebben wij dan al betaald.
De groenen gaan blij zijn, steeds minder vervuiling....
Oud 5 maart 2014, 00:31   #32
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijnheer, rijdt de trein gratis?
Is het onderwijs gratis?
Betalen wij geen vuilophaaltax?
Is een paspoort gratis?
...
Mijnheer, 50% van mijn loon wordt rechtstreeks afgehouden en met de gemeentetax is dat 57%.
Een alleenstaande betaalt in België 64% direkte belastingen.
In ruil krijgen wij het laagste pensioen van de Westerse wereld, oude treinen die te laat rijden, kapotte wegen, zeer duur onderwijs, dure dienstverlening, ...
Het is goed geweest met de overheidsjobkes en aanverwante jobkes bij intercommunales en ngo's en gerelateerde obscure met overheidsgeld betaalde vzw-kes.
Wat ik verwacht?
Dat ze de ambtenarij met 30% terugdringen, afschaffing van het statutair statuut en perequatie, loon en voordelen geplafoneerd �* la privésektor en maximaal hetzelfde pensioen als ons en geen eurocent meer.
Jullie zijn met veel te veel, veel te duur en de klanten, werknemers en investeerders van de ondernemingen willen jullie niet meer onderhouden.

Laatst gewijzigd door demonen : 5 maart 2014 om 00:31.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2014, 00:45   #33
BitterSweet
Minister-President

Standaard

[quote=demonen;7043967]Mijnheer, rijdt de trein gratis?
Is het onderwijs gratis?
Is een paspoort gratis?
...
Mijnheer, 50% van mijn loon wordt rechtstreeks afgehouden en met de gemeentetax is dat 57%.
In ruil krijgen wij het laagste pensioen van de Westerse wereld, oude treinen die te laat rijden, kapotte wegen, zeer duur onderwijs, dure dienstverlening, ...
Het is goed geweest met de overheidsjobkes en aanverwante jobkes bij intercommunales en ngo's en gerelateerde obscure met overheidsgeld betaalde vzw-kes.
Wat ik verwacht?
Dat ze de ambtenarij met 30% terugdringen, afschaffing van het statutair statuut en perequatie, loon en voordelen geplafoneerd �* la privésektor en maximaal hetzelfde pensioen als ons en geen eurocent meer.
Jullie zijn met veel te veel, veel te duur en de klanten, werknemers en investeerders van de ondernemingen willen jullie niet meer onderhouden.[/QUOTE

maar daar zijn ze toch mee bezig!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 5 maart 2014 om 00:45.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2014, 01:00   #34
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De overheid wordt VOORAF betaald met ons belastinggeld.
dat belastinggeld moet dienen voor onze begroting,onze sociale zekerheid,ons onderwijs,pensioen,en honderden andere uitgaven ja ook onderaanneming,en om dat werk gedaan te krijgen zijn er ambtenaren die een loon hebben en betaald moeten worden! Denk de ambtenaar is weg en laat dit werk is uitvoeren door privéondernemingen of initiatief en we zullen nog is spreken over de prijs!
En zal het dan betaald worden met belastinggeld,of gaat ge dan minder belasting betalen,maar meer voor dienstverlening?
Oud 5 maart 2014, 01:02   #35
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat belastinggeld moet dienen voor onze begroting,onze sociale zekerheid,ons onderwijs,pensioen,en honderden andere uitgaven ja ook onderaanneming,en om dat werk gedaan te krijgen zijn er ambtenaren die een loon hebben en betaald moeten worden! Denk de ambtenaar is weg en laat dit werk is uitvoeren door privéondernemingen of initiatief en we zullen nog is spreken over de prijs!
En zal het dan betaald worden met belastinggeld,of gaat ge dan minder belasting betalen,maar meer voor dienstverlening?
Zouden er ook niet een paar diensten mogen wegvallen?
Oud 5 maart 2014, 08:13   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, rijdt de trein gratis?
Is het onderwijs gratis?
Is een paspoort gratis?
...
Wat ik verwacht?
Jullie zijn met veel te veel, veel te duur en de klanten, werknemers en investeerders van de ondernemingen willen jullie niet meer onderhouden.
Dus 30 % minder Onderwijzers,politieagenten,postbodes,verplegers,b ejaardehelpsters,brandweermannen...treinbestuurder s ? Misschien maar ik heb zo mijn twijfels of deze mensen met veel te veel zijn ?

Oude treinen die te laat rijden is overdreven....ieder keer ik de trein nam klopt dit beeld niet
Idd zijn onze wegen niet goed maar dit is dankzij die eerlijke private wegenbouwers die de wegen niet aanleggen volgens het lastenboekje...of denkt U dat privé ondernemingen allemaal heiligen zijn ? Ik heb er heel andere ervaringen mee ...cowboys zitten er ook wel tussen hoor

En ons onderwijs is spotgoedkoop...hoe je het ook draait of keert....Vuilnisophaling kost iets maar is ook niet echt duur te noemen ivgl met de dienstverlening.

Als je dan toch wil dat ambtenaren en privé mensen dezelfde voordelen of juist niet krijgen kan U er dan voor zorgen dat de ambtenaren ook een bedrijfswagen krijgen....met gratis tankkaart ....? En een brugpensioen vanaf 52 als het even kan ? En een gratis GSM abonnement inclusief internet aansluiting ?

Bedankt op voorhand...Mijn voorkeur gaat naar de nieuwe Audi A4 liefst met lederen interieur .
Als ambtenaar zal ik die echter zelf moeten bekostigen en betalen !
Maar ik besef tenminste dat het paradijs enkel bestaat in onze dromen...maar die zijn toch meestal bedrog...Wat uiteraard niet wil zeggen dat een samenleving steeds op zoek moet naar meer rechtvaardigheid en eerlijkheid en verbetering !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 maart 2014 om 08:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2014, 08:57   #37
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Bijna gratis? De overheid is peperduur. De overheidsinefficiëntie is 34,3%. Een bedrijf dat met een dergelijke inefficiëntie zou werken, houdt het geen jaar vol.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2014, 09:00   #38
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
U raaskalt. De overheidsinefficëntie is torenhoog en bovendien levert de overheid veel te weinig voor wat ze kost. De Belgische staat verspilt jaarlijks 50 miljard euro via zijn overheid! En tov gelijkaardige landen als de Scandinavische bvb, verspilt ze jaarlijks 12 tot 20 miljard euro meer. Elk bedrijf dat zo werkt, is op een jaar failliet.

Vandaag nog verscheen een studie waaruit blijkt dat België volledig faalt op gebied van mobiliteit met Brussel, Antwerpen in de top 3 van steden met meeste file en Gent in de top 10. En dat voor een land met het hoogste overheidsbeslag ter wereld.
Oud 5 maart 2014, 09:01   #39
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

En dan zijn er leugenaars en volksbedriegers als Tobback die roepen dat we meer overheid nodig hebben. Nog meer belastinggeld in de riool, bedoelt hij dan.
Oud 5 maart 2014, 12:45   #40
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

[quote=fred vanhove;7043357]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Inderdaad ....hij moet (nog) meer zijn best doen.
Dat stuk zeveraar moet mijn zijn poten van de politiek afblijven.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be