![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals we dat in het verleden ook al deden, beste Max, maar dat schijnt u te ontgaan. Juist vanuit katholieke bekommernis: vanuit Vlaanderen was er een bijzonder aandacht voor de Oekraïense Grieks-katholieken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En brussel gaat dan naar wie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iemand die geen voorstander is van het op dit ogenblik meest democratische instrument, het referendum (want velen denken dat verkiezingen dat zijn, maar die worden gewoon gemanipuleerd door de top van de particratieën), heeft gewoon een verborgen agenda. Jij en je partij weten maar al te goed dat als dat referendum een klare uitspraak zou doen over een onafhankelijk Vlaanderen, Wallonië, het Duitstalig gebied en Brussel je partij heeft afgedaan, zeker bij de gewone werknemer en kleine zelfstandige, want die mag het gelag volledig betalen. De Belgische schulden zullen opgedeeld worden en alle malversaties die het Rekenhof en Eurostat over het bedrog van de Vlaamse regering over het gat van 14 miljard in de Vlaamse begroting hebben vastgesteld, zullen dan aan het licht komen. Kijken hoe de Vlaamse werknemer en kleine zelfstandige reageert van het ogenblik dat hij ten volle beseft, dat hij bij de banken garant staat voor de reeds uitgekeerde leningen en beleggingen in de grotere privé industrie. Want het minimumbedrag aan steun, vastgesteld door de Vlaamse regering bedraagt 1,5 miljoen €. Dit terwijl zeer veel kleine zelfstandigen hun huis borg stellen bij de banken voor een bedrag van 100.000 €. En met de uitspraak van Voka is mijn baas zou iedere werknemer moeten weten dat zijn sociale zekerheid word afgebouwd ten gunste van de werkgevers en dat hij daardoor zelf aan privé maatschappijen meer zal moeten uitgeven voor zijn sociale zekerheid. En ondanks alle geruststellingen moet men slechts even naar onze noorderburen kijken wat het voor ouderen, zieken en gehandicapten betekent en hoe de zorg stilaan volledig op familie en "vrijwilligers" word afgeschoven. Dit terwijl de premies voor ziekenzorg razendsnel omhoog gaan en wat er in het basispakket zit razendsnel verminderd word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij overtuigen die 'argumenten' evenwel niet. Ik zie er een krampachtige poging in de burger af te schilderen als niet onderlegd, dom en onwetendheid. Dit alles gekruid met de overtuiging dat een verkozen parlementslid schijnbaar wel al die kwaliteiten zou bezitten. Eerder een uiting van de arrogantie van de politieke klasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou (voor de zoveelste keer herhaal ik het) voorstander zijn van een referendum, met als vraag:
moet de transfert naar Franstalig b. beperkt blijven tot maximaal 1000 euro per Vlaams gezin aan belastingsgeld, ja of neen. Ik geef je op een blaadje dat ... de Franstaligen de boel opblazen en Wallonië onafhankelijk verklaren, vooraleer het ontwerp van referendum gestemd kan worden. Voor de rest ben ik wel degelijk overtuigd van het nva-standpunt inzake referenda. Het grote gevaar, of nadeel, van de politiek, is korte termijn denken. Met referenda speelt men nog meer de kaart van handige jongens en meisjes van het nog kortere termijn denken. Nu, mocht het er ooit van komen dat er een democratische meerderheid voor is, ok dan. Vanzelfsprekend. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() De N-VA, blijkbaar het politieke middel bij uitstek voor de flaminganten, is zo pro-EU dat het bijna eng wordt. Dus nee, niks te Krim hier.
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is de burger wel degelijk.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() In tegendeel, het parlementslid is even erg.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"voor onze Orthodoxe broeders in Oekraïne, laat ons bidden", dat ge dat moet bestempelen als bijzondere aandacht vanuit Vlaanderen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |