![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij gaat iedere morgen om 5 uur de wekker af.
Mijn vrouw staat dan op. Ik lig er dan soms nog maar 2 of 3 uur in en ben dan natuurlijk ook weer eens wakker. En dan vanaf 7 uur gaat mijne wekker ook alle 10 minuten af. Mijn vrouw is dan al op haar werk. Doodmoe kan je ervan worden. En ik kan niet winnen van mijn wekker, tegen de middag gaat die nog alle 10 minuten af.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 maart 2014 om 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij mij was het inderdaad ook pas goed op gang komen na de lunch en veel avond- en nachtwerk doen. Mijn productiefste uren liggen tussen 21.00 h en 01.00 u. Maar dat kan uitzwenken tot 2,3,4 of 5 uur in de ochtend. Vroeg opstaan deed ik zelden, tenzij er vergaderingen of bijeenkomsten gepland waren of ontmoetingen met andere collega's. Een 'weekend' kende ik niet, zaterdagen en zondagen waren er om gewoon stevig door te werken en zoiets als wettelijke feestdagen vond ik vooral storend omdat dan alles gesloten was en ik de bilbliotheken of de archieven niet inkon. Ik stond/sta misschien niet graag op, maar lui was/ben ik toch wel allerminst: als ik dat uitreken klop(te) ik weken van 80 �* 90 werkuren en neem gemiddeld maar twee �* drie weken vakantie per jaar. Ik zou de meeste andere werknemers dit wel eens willen zien doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Helaas wordt de carriere na een doctoraat vooral gedomineerd door mensen die liefst rond 6 uur beginnen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2!!!! In Azië bv. zijn de meeste winkels in de grootsteden tot 's avonds laat open, heerlijk gewoon! .. Ook het fenomeen van de night markets daar vind ik echt top! En dan de vele 7 Elevens waar je rond de klok effe kunt binnnen springen .. ![]() Wat ze in Nederland doen ivm. de koopzondagen is ook niet mis ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meestal begin ik om 5 uur. Ik presteer veel beter in de ochtend dan in de namiddag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En wat zeggen we Danku meneer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Kan dat nog uitgebreid worden met 'thuiswerk', liefst elke dag ?
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Maar hoe zit het met mijn 'bewering' dat dat niet veel oplost in het algemeen omdat wat nu na de werkuren wordt gedaan (hobby's, huis- tuin- en keukenwerk, enz.) ook nog altijd na de nieuwe werkuren zal worden gedaan en het 'probleem' dus enkel met een paar uren opschuift ? Als ik het goed begrepen heb is dit voorstel er enkel omdat opstaan 'in het donker' niet gezond is en zijn weerslag heeft op het werk ? Stoppen met werken en thuiskomen 'in het donker' heeft dan geen weerslag op de avondlijke activiteiten ?
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik begrijp natuurlijk wel als je een gezin (met zeker kleinere kinderen) hebt, dat je je dan willens nillens moet 'confirmeren' aan het 'gangbare' ritme. Toch worden 'avond- en nachtmensen' tot op zekere hooge gediscrimineerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Joepie, we zijn het eens met elkaar eens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Deze morgen was weer eens een mooi voorbeeld van onze maatschappij die op het 'de vroege vogel vangt de worm'-principe draait. Aangezien de supermarkt hier aan de zee op zondag rond de middag al sluit, rusht iedereen dan ook om nog inkopen te kunnen doen en zijn er ellenlange rijen aan de kassa's. Kunnen die supermarkten dan niet gewoon met verschillende shifts werken of zo en langer openblijven? Het zou enkel meer winsten betekenen. Ik ben ondertussen al lang teruggekomen op mijn mening dat op zondag de winkels beter dicht blijven. In plaats van eens lekker uit te kunnen slapen, moet je 's morgens supervroeg opstaan in de hoop om nog wat broodjes te kunnen afhalen bij de bakker, want in de vroege middag sluiten die al op zondag. En dan krijg je rijen tot aan de hoek van de straat. Verschrikkelijk inefficient, eigenlijk. Ik begrijp die obsessie van het vroege opstaan niet. Mijn ouders beweren vaak dat als je vroeg opstaat, je meer uit je dag kan halen, en al meer werk hebt kunnen verzetten. Ja, da's allemaal goed en wel, maar ik zit dan aan mijn bureau te suffen door slaapgebrek. In die vroege uurtjes krijg ik echt niet zoveel werk gedaan als zij beweren, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor niets te doen. Niks huiswerk. Het weinige dat u te doen staat word opgeknapt door uw assistent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men zegt altijd: 'Ochtendstond heeft goud in de mond', ik maak daar altijd van 'ochtendstond heeft str*nt in de mond'. Het is nu al een laat uur en ik begin nu pas goed op dreef te komen, maar ik kan nog lang doorgaan. |
|
![]() |
![]() |