![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet niet wat het is he, stoofkruiden?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't blijft nog steeds de beste manier van koffie maken, kokend water en een beurske...
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén van mijn favoriete koffie's: een tas warme melk, suiker en twee stevige scheppen Douwe Egberts dessert oploskoffie. Voor de rest hebben we een Senseo in huis maar Nespresso heeft toch meer body.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Bodum
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de rappe koffie: senseo
Voor de gewone dagelijkse koffie: philips koffiezet met isoleerkan. Voor het lekkertje achteraf: francisfrancis espresso-machien. Voor als de koffiebak op't werk het laat afweten: oploskoffie. Die philips-koffiezet werkt best goed. Ik spoel wel altijd de kan met warm water en dan blijft de koffie er toch een dikke halve dag warm in. Senseo gebruik ik steeds minder wegens te duur en de smaak is ook niet meer wat-ie geweest is. Volgens mij zit er beduidend minder koffie in die pads als in het begin van de Senseo. Senseo-tip: laat het water lopen tot er een centimetertje koffie in je kop zit, zet dan de senseo af, terug op en laat dan verder lopen. De koffie in de pad heeft dan tijd om op te zwellen en je krijgt stevigere koffie. Voor echt straffe djoef doe je dat 3 keer.
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In een koffiezet wordt het water echt aan de kook gebracht. Het zijn de 'kookbubbels' die het water tot boven je filterzakje brengen.
Mogelijk gaan er enkele graden verloren doordat het water wat trager loopt, maar 60° lijkt me toch wat weinig. Verder kan ik je de koffiezet van Bosch 'privat collection' warm aanbevelen. Dit toestel houdt het gemiddeld amper enkele maanden uit. Je hebt dus, dank zij de 2 jaar garantieverplichting steeds een nieuw toestel. Ik zit aan mijn 8ste of 9de toestel. Factuurtje proper bijhouden, dikwijls hoef je het toestel zelf maar één keer af te wassen....als je het binnen gaat brengen voor vervanging. Onderaan het toestel staat er, made in P.R.C. - ze durven er blijkbaar geen land van herkomst meer opzetten. Ik kan je wel meegeven dat dit type toestel veel succes heeft bij familie en kennissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga uw tip eens uittesten. Alvast bedankt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() ![]() Met Kimbo of lavazza |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De orginele pads waren gemiddeld 7.2 gram , (7 tot 7.4 gram). Maar 5 jaar geleden beslisten de toenmalige eigenaars dat het met 7 gram en een andere maalgrofte ook moest lukken. Dat proces is 2 jaar geleden omgezet, en de standaard pads zijn terug 7.2 gram. Er zijn nu ook reeksen met 7.5 gram per pad, en 8 gram (de Lungo's) en zelfs 12.5 gram (de mok-pads, moet je maar 1 pad leggen om je mok met de dubbele knop te laten vullen). Nu, de maalgrofte is bepalend voor het volume in de pads. Een fijngemalen 8 gram pad kan kwa volume minder lijken dan een normale 7 gram pad van 3 jaar geleden. In alle geval, als je dan toch senseo pads met pit wil,, neem 2 DE Black pads, steek die in het apparaat met de juiste insert, en druk een enkele kop. Dan is het nog steeds goedkoper dan een Nespresso, en is het een stevige kop koffie.
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Nespresso: gemakkelijk, snel, veel keuze en van onberispelijke kwaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
De kook-bubbels gaan één richting uit en dat is naar boven. Het buisje heeft een bewuste kleine diameter zodat de luchtbellen heet water meenemen tot boven uw filter. Hoe dacht jij dat dat heet water boven uw filter raakt? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 maart 2014 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo een Bialetti staat mij wel aan.
Maar gewone koffie zoals Douwe Egberts Dessert mag daar niet in zeker? En blijft dat lang warm in zo een ding? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maal de koffie in zo'n antieke koffiemolen Ik zet de, met water gevulde, fluitketel op het gasfornuis en laat het water koken (fluitsignaal). Ik doe de gemalen koffie in de stoffen filterzak die in de koffiekan hangt. Ik giet de filterzak vol water en wacht 2 minuten, daarna schud ik water bij tot mijn fluitketel leeg is. Ik laat de koffie 5 minuten trekken. Wij drinken lekkere verse koffie. De overgebleven koffie drinken we koud. De koude koffie (zonder suiker of melk) is een zeer goede dorstlesser. Vooral geen toestanden met een thermosfles of dergelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |