Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2014, 11:16   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik ben ook nooit bezig geweest met integreren. Ik zou wel gek zijn. Niemand moet mij niet vertellen hoe ik moet leven.
En toch moet je leven volgens de normen en de waarden van de plaats waar je je hebt laten neerploffen! Het staat je wel vrij een plaats te zoeken die past in jou zienswijzen en daar te leven zoals je zelf wil.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 11:41   #22
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het enige dat je weer op te merken hebt?
Helemaal niet, zie de rest van mijn posts.
Citaat:
Ik voel me gewoon Vlaming, inwoner van mijn eigen huis in mijn eigen gemeente, zonder daar fier over te zijn. Waarom zou ik? Misschien moet je eens een paar soorten volgens jou bestaande "identiteiten" opsommen om duidelijker te weten wat de bedoeling is...
Neen, we moeten al de achterlijkheden van hier binnensluipende ongewensten overnemen, onze eigen maatschappij en gewoontes laten verloederen en vervangen door "de identiteit" van een stelletje middeleeuwers die ineens in de 21st eeuw worden gedropt en in oa hun koran moeten lezen waar het over gaat? Die hebben pas een "identiteit" om fier op te zijn!
Ze staan klaar om wat over te nemen? Ons geld? Ons huis? Onze auto? Onze gsm?
Ze staan klaar om er hier een soort Pakistan van te maken?
Het probleem met de Vlaamse 'identiteit' heb ik al uitgelegd, en ik heb duidelijk gesteld dat er andere identiteiten zijn die wel onder aanval liggen, zoals de Europese. Ik heb ook gesteld dat dat moet stoppen.

Uw huis en hebben en houwen overnemen, dat doet de bank wel in samenspraak met de Staat, maar dat is één van de prangende problemen die de vlug-afgeleide kiezer niet zo interesseert en materia voor een andere draad.
Oud 11 maart 2014, 12:11   #23
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik begrijp trouwens niet waarom ik later als belastingbetaler gedwongen moet meebetalen om al die leefloners te onderhouden. Wat is er mis met het Amerikaanse systeem, waar je zelf bepaalt waar je geld naartoe gaat?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 12:27   #24
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik begrijp trouwens niet waarom ik later als belastingbetaler gedwongen moet meebetalen om al die leefloners te onderhouden. Wat is er mis met het Amerikaanse systeem, waar je zelf bepaalt waar je geld naartoe gaat?
Een leefloon is niet slecht maar het moet redelijk blijven, het mag niet op het niveau komen van een loon. Compleet belachelijk is dat bv een rusthuis enkel maar betaalbaar is voor leefloners, voor werkmensen is het te duur. De omgekeerde wereld.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 13:57   #25
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben ook nooit bezig geweest met integreren. Ik zou wel gek zijn. Niemand moet mij niet vertellen hoe ik moet leven.
Uwe profeet ook niet?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 11 maart 2014 om 14:00.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 15:25   #26
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve een oude lul die beweerd met god gesproken te hebben in een grot, daarvan aanvaard je dat hij zegt hoe en waar je je gat moet afkuisen.

Jullie zijn even achterlijk als 1000 jaar geleden, hoe zou je reageren als er iemand nu zou beweren met God en z'n engelen te praten?

(Doge=Bonbon)

Laatst gewijzigd door Doge : 11 maart 2014 om 15:26.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 11:37   #27
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Compleet belachelijk is dat bv een rusthuis enkel maar betaalbaar is voor leefloners, voor werkmensen is het te duur.
Inderdaad. Dat geld ook voor kinderopvang trouwens, waarbij werklozen en leefloners voorrang hebben op tweeverdieners, en er dan nog geen bal voor moeten betalen ook. Gewoon krankzinnig, de politiekers dat dit hebben verzonnen spuwen toch gewoon op de werkende mens.
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2014, 12:19   #28
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
Inderdaad. Dat geld ook voor kinderopvang trouwens, waarbij werklozen en leefloners voorrang hebben op tweeverdieners, en er dan nog geen bal voor moeten betalen ook. Gewoon krankzinnig, de politiekers dat dit hebben verzonnen spuwen toch gewoon op de werkende mens.
Waarom zouden leefloners en langdurig werklozen uberhaupt kinderen willen. Dat kost gewoon teveel geld, of de kinderen worden kleine crimineeltjes. Echt de domste regeling die ik tot nu toe heb gezien. Waarom zou ik hier in dit land nog werken? Spijtig dat ik mijn huiskleur niet mee heb, anders kon ik tegen iedereen 'racisme!' en 'discriminatie!' brullen om mijn gelijk te krijgen.
Oud 12 maart 2014, 12:51   #29
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

bedankt allemaal om mijn punt te verduidelijken.
Oud 12 maart 2014, 13:07   #30
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Behalve een oude lul die beweerd met god gesproken te hebben in een grot, daarvan aanvaard je dat hij zegt hoe en waar je je gat moet afkuisen.

Jullie zijn even achterlijk als 1000 jaar geleden, hoe zou je reageren als er iemand nu zou beweren met God en z'n engelen te praten?

(Doge=Bonbon)
Ik zeg dat als je na je 7 of 8 jaar of mss 9 jaar oud nog altijd een ingebeeld vriendje hebt, je psychiatrische hulp nodig hebt!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 10:51   #31
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch moet je leven volgens de normen en de waarden van de plaats waar je je hebt laten neerploffen! Het staat je wel vrij een plaats te zoeken die past in jou zienswijzen en daar te leven zoals je zelf wil.
Waaruit leidt jij af dat mijn levenswijze afwijkt van hetgeen jij als jouw zogezegde normen en waarden toe-eigent? Ik daag je uit om één bericht van mij op dit forum te vinden die jouw vooroordeel bevestigt.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 10:51   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Uwe profeet ook niet?
Kan je niet lezen?
Oud 15 maart 2014, 10:51   #33
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht

(Doge=Bonbon)
Kan je niet lezen?
Oud 15 maart 2014, 10:52   #34
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik begin er steeds meer van overtuigd te geraken dat heel wat forummers bots zijn. Bots die een of ander algoritme toepassen en dan bucht schrijven als :
- het neuken van de geit,
- in uw tuin gaan pissen,
- arabisch gerochtel,
- enz...
Oud 15 maart 2014, 11:10   #35
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kan je niet lezen?
Dan bent u een vogelvrije afvallige die varkensvlees mag eten? Bewijs dat eens door hier kritiek te geven op de islam en de pedofeet ....

Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 maart 2014 om 11:11.
Oud 15 maart 2014, 11:25   #36
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan bent u een vogelvrije afvallige die varkensvlees mag eten? Bewijs dat eens door hier kritiek te geven op de islam en de pedofeet ....
Waarom moet ik meehuilen met de wolven in het bos?
Oud 15 maart 2014, 12:02   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgische sukkels, begin maar stilaan te integreren in een moslim maatschappij. Wat hadden jullie verwacht? Dat ZIJ zich gingen aanpassen? Hoe dom kan men zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...tegratie.dhtml
Ach ja, onze Mohammed Chakkar...nu wat hij zegt is gewoon gedeeltelijk waar. De oudere generatie, die vroeger in moskee en vereniging de plak zwaaide, wordt langzamerhand verdrongen door zonen en kleinzonen die hier zijn geboren, de taal spreken, veel actiever dan de oudere generatie met religie bezig is, en dan vooral met de zuivere islam en niet de traditionele versie van hun ouders.
Ze staan dan ook veel sterker dan de oudere, eerste generatie Marokkanen, omdat ze meer onderwijs hebben gehad, en kunnen communiceren.
En ja" ze pakken over" van de oudere generatie wel te verstaan en daar hoeft niets mis mee te zijn. Of toch?

Wel dus. Niet zo toevallig haalt Mohammed er de hoofddoek bij, het symbool van niet integreren in de samenleving voor wat moslims meestal " ongelovigen" noemen, wat daarom niet hoeft te betekenen dat de draagster van die hoofddoek geen lieve en vriendelijke dame kan zijn.

Het is een ideologisch debat, waarbij jongeren, anders dan hun vader of grootvader, de islam als onverbrekelijk onderdeel naar voren schuiven van hun identiteit en zullen eisen, al of niet via politieke weg, dat de samenleving zich aan die identiteit aanpast. Daar heeft Mohammed het dus over en niets anders.

Maar Mohammed vergeet wel, dat er buiten de Marokkaanse jongeren ook Vlaamse, Oost Europese, Afrikaanse en zelfs moslimjongeren zijn , die veel minder dan de generatie Vlamingen van Mohammeds leeftijd, die superieure, militante houding van Marokkaanse jongeren pikken. Ook daar is meer mondigheid, minder bereidheid om nog meer ruimte te geven aan de Marokkaanse islamitische identiteit dan bij ouders of grootouders om de eenvoudige reden dat veel van die generatie jongeren opgroeiden, samenleven in wijken met hoog gehalte Marokkaanse jongeren en het gedrag daarvan echt niet meer pikken.

Natuurlijk zijn er nu al politici zoals ons Bertje, die proberen om uit die ideologische strijd garen te spinnen. Maar veel jonge kiezers en ouderen, pikken het niet meer, willen geen hoofddoeken steeds en overal, verwachten dat collega's van eender welke origine, gewoon meedraaien, zonder het gezever over hun " identiteit". Want wanneer ons iets zou binden, dan zou dit toch wel een stuk " Vlaamse identiteit" moeten worden en niet zoals Mohammed monkelend aankondigd, een met groot superioriteitsgevoel naar voren geschoven " Marokkaanse islamitische identiteit".

Voordat de vraag weer komt, Vlaamse identiteit is gebaseerd op de Vlaamse geschiedenis, het gaat niet over frieten met stoofvlees maar over de arbeidersstrijd, de emancipatie, waar het sociale stelsel uit voortkwam wat nu al onder druk staat door al die groepen die " eigen identiteit" naar voren schuiven. Je Vlaming gaan voelen , los van je origine of levensovertuiging is dus voor een stuk in het belang van iedereen, ook van Marokkaanse jongeren zelf, maar die wijsheid heeft de generatie van Mohammed niet doorgegeven.

Jammer, men oogst wat met zaait. En voorlopig zijn dat oververtegenwoordiging in uitval onderwijs, achterstand op de arbeidsmarkt, teveel mensen van Marokkaanse origine in gevangenissen, teveel vrouwen in vluchthuizen, te weinig diploma's en teveel straatburgemeesters die denken dat criminaliteit wel vooruit helpt.
Misschien kan Mohammed zich daar eens over bezinnen, hoe het nu komt dat ondanks al die kansen die deze samenleving biedt de achterstand zich over generaties verder zet,daar kan beter op gefocust worden, dan nog meer " superieure Marokkaanse islamitische identiteit" want de nieuwe generatie belastingbetalers, zijn veel kritischer dan hun ouders.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 13:01   #38
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom moet ik meehuilen met de wolven in het bos?
Om aan te tonen hoe eerlijk u bent. Islamieten blinken niet uit in geloofwaardigheid, snap je?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 maart 2014 om 13:08.
Oud 15 maart 2014, 13:06   #39
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je niet lezen?
Hoe plas je, rechtstaand of zittend?
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 13:09   #40
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jammer, men oogst wat met zaait. En voorlopig zijn dat oververtegenwoordiging in uitval onderwijs, achterstand op de arbeidsmarkt, teveel mensen van Marokkaanse origine in gevangenissen, teveel vrouwen in vluchthuizen, te weinig diploma's en teveel straatburgemeesters die denken dat criminaliteit wel vooruit helpt.

Misschien kan Mohammed zich daar eens over bezinnen, hoe het nu komt dat ondanks al die kansen die deze samenleving biedt de achterstand zich over generaties verder zet,daar kan beter op gefocust worden, dan nog meer " superieure Marokkaanse islamitische identiteit" want de nieuwe generatie belastingbetalers, zijn veel kritischer dan hun ouders.
Inderdaad. Er wordt steeds maar overal 'discriminatie' en 'racisme' gebruld, maar beseffen die mensen eigenlijk wel hoeveel kansen ze hier verdomme wel niet krijgen? Hoeveel beter het hier is dan in hun zandbakkenland, waar zelfs de meest fundamentele mensenrechten meestal nog niet zijn doorgedrongen? Waar vrouwen gestenigd worden, homo's opgehangen worden, kinderen besneden worden? Er worden speciaal voor hen gesubsidieerde lessen Nederlands georganiseerd, geen kat die er naartoe komt. Er worden leningen voor sociale woningen gegeven, kindergeld, god weet wat nog allemaal. Allemaal kansen die ze in hun geboorteland niet of met veel meer moeite zouden verkrijgen. Moslima's kunnen hier met een gerust hart door de straten wandelen. Zouden ze dat ook kunnen doen in, zeg maar, Syrië of Irak?

Wie niet horen wil, zal voelen.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 15 maart 2014 om 13:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be