![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Andere mogelijkheid is je CV laten omvormen naar een pelletbrander. Sedert we dat gedaan hebben, bedraagt onze brandstofkost nog maar een fractie van de vroegere aankoop van stookolie. Vorige winter verstookten we een goede 600 euro pellets. Nu nauwelijks driehonderd. Ondertussen heeft de investering zich al terugverdiend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ofdat het de toekomst en op lange termijn de milieuvriendelijkste oplossing is, is betwistbaar. Was het maar niet dat bij stijgende vraag de productie ook gaat moeten kunnen volgen. Als we er nog niet op gekomen zijn dan zal er niet voldoende geschikt ecologisch houtafval zijn om de vraag naar pellets te voldoen. Er zijn al een aantal kwatongen die beweren dat er nu al gezond hout ingaat om de vraag te voldoen. Enfin het blijft het overdenken meer dan waard.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet dat veel.
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We kopen als onze twee jerrycans leeg zijn. Als het krap wordt dan worden de puls bovengehaald. Niet echt een situatie om naar 'samen-aankoop' te stappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Buiten de openingsuren heb je dus prijs. Weer zo'n zot regeltje dat te maken heeft met het terugdringen van rijden op rode diesel. Alsof dat die mensen gaat tegenhouden. Wel wel .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
...je weet wel, die woning die we zonder problemen mochten verkopen om dan - tegen gemaakte beloftes in - de integrale verkoopsom op een rekening van de overheid te deponeren.... hadden we ook een pelletkachel en ik kan het iedereen aanraden. Gezellige warmte en op slag alle 'schouwproblemen' opgelost. Een pelletkachel heeft een soort 'uitlaat' die een goed trekkende schouw overbodig maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet goed voor een normale dieselmotor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En al de rest is kwatch. Zelfs zware fuel voor schepen is voor een belangrijk stuk ontzwaveld tegenwoordig, en men legt steeds strengere eisen op. Vandaar dat het steeds interessanter wordt om op aardgas te gaan varen. De haven van Rotterdam is daarvoor zwaar aan't investeren.
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oeps, nee ! Want hij gaat misschien de gaskraan dichtdraaien nu dat de E.U.-bazen ruzie hebben met hem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schaliegas, biogas, steenkoolgas of aardgas uit Lybië en Algerije. Keuze genoeg hoor.
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook de energiefactuur is niet min. Ik betaal ongeveer €250 per maand gemiddeld en ik kan je verzekeren, zuinig zijn we niet. We verwarmen gans het huis en iedereen neemt dagelijks een bad. Als we zouden opletten kan ik deze kost waarschijnlijk met 30% laten zakken. De meeste zaken zijn wel energiezuinig. Hoge rendementsketel en een droogkast met warmtepomp bvb. Er kan m.i. wel degelijk geoptimaliseerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Mijn gepensioneerde ouders wonen op 120km van mijn deur, de hogeschool van Diepenbeek is 30km van de deur.... Een scooterke 25km/h ook niet echt het zuinigste wat je kan vinden. (openbaar vervoer is een ramp, 1u30 min op 2u terug.) Auto is een op lange termijn ter beschikking gestelde Alfa 156 1,8 TS -Bedankt nog eens hé Tim. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 maart 2014 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Neeneenee, dat is aanpassen aan de huidige economische realiteit.
En zwijgt domme kiezer gij snapt daar niks van van die index, ge moogt nog blij zijn dat we hem uit electorale noodzaak in leven houden. Als het van ons en onze meesters afhangt was die al meer dan 10 jaar geleden verdwenen. Dat men daarmee stilaan meer en meer mensen armer met maakt of ronduit in de armoede duwt, pffft, details.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal het mijn zoon zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog beter, een jonge gast moet dit zeker kunnen. En als het om te studeren is kan hij inderdaad het openbaar vervoer nemen. Dan kan hij wat blokken op de trein of de bus. Waar een wil is, is een weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn geen zitplaatsen en evenmin is er bescherming tegen regen en wind. Studeren zal niet echt een optie zijn zeker? |
||
![]() |
![]() |