![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oriana ge zijt een eikel!
Gans dat beestenverhaal is kut. Moest je er een idee van hebben hoeveel van alle nestjes hier uit het oostblok zijn gekomen dan viel je van uw stoel. Enne van beesten ken ik wel één en ander hoor, ben zelfs bijna 2 jaar hondenwachtmeester geweest in het leger. En als er eentje te oud was kwamen ze die doodspuiten door de meneer doktore alias dierenliefhebber maar deed het wel met een spuit ether in het hart! En dat doet zeer oriana, zien hoe die beesten afzien. En vele jaren geleden in het asiel in Gent deden ze dat de zondag morgen, met een 6 mm. En alle hondjes die naar hier komen en geen baasje vinden ondergaan krak hetzelfde. 1 op de 100 zal wel goed terechtkomen waarschijnlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die pakt uw kiekens in een mum van tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat kan alleen maar zo'n wantoestanden tegen gaan. Wat die eikel-opmerking betreft, en de rest van je post, ik had gedacht dat je die ![]() Anders zie ik niet waarom je zo nodig moet uithalen. Ik heb mijn ouwe hond uit 't asiel en één van mijn katten komt van de poezenboot. Ik ben ook steunend lid van die poezenboot, met oa. mijn bijdrages steriliseren ze elke kat die er binnenkomt. Ik probeer tenminste iets te doen om het leed te verzachten. Waarschijnlijk een druppel op een hete plaat... so be it. Liever dat dan niks doen, want het haalt toch niets uit, of afgeven op mensen die wél iets willen ondernemen. Dan ben ik maar een eikel, gezien de rest van jouw posts lijkt me dat een groot compliment.
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 10 september 2004 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn dochter ging met een ziek jong naar de dierenarts en steriliseren zal ze ook op eigen kosten moeten doen. Of uw bijdragen volstaan voor de werking van de poezenboot betwijfel ik. Uw onbaatzuchtigheid stel ik dus in vraag. Laatst gewijzigd door Bobke : 11 september 2004 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() die paar euro per maand zal inderdaad niet voldoende zijn. Waarom je dan mijn onbaatzuchtigheid in vraag moet stellen vraag ik mij wel af. Ik ben niet rijk, moet ook wel zien wat ik doe met mijn geld, moest ik rockefeller of Rotschild heten zou ik meer kunnen doen. Nu is het beperkt, in de mate dat het voor mij mogelijk is. Wat is daar mis mee?
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei, onbaatzuchtig ben je gewoon een sponsormachine met de beste bedoelingen. Vandaar dat het allemaal een kutverhaal is en jij een eikel bent! Moet je trouwens niet te persoonlijk opvatten meteen.
Gans die beestenboel is gemaakt op de compassie van de "klanten" en het hoog knuffelgehalte van de kinderen. Achter de schermen is het dikke dierenleed net door die klanten en die knuffels. Mag ik er eens vriendelijk op wijzen dat honden gekweekt worden als een kip in een legbatterij. Als er keizersnee moet gebeuren is niet door de dierenarts in die louche zaken maar door de baas zelf zonder verdoving en bij wijze van spreken met een broodmes. De puppy's worden zo snel mogelijk weggehaald en te koop aangeboden, een nestje van 4 wordt al snel een nestje van 40 als er papieren en zogenaamd een stamboompje bijzitten. De smokkel is in volle gang zelfs nu vandaag nog. De wet die ze moet beschermen doet vaak net het tegendeel. De prijzen stijgen uiteraard. De registratie is al een oud zeer, alle honden hier zijn gechipt en met welk nut? De mensen een hondenbewijs als een rijbewijs laten afleggen is idioot. Hoe ga je dat doen in een gezin? De overkweek brengt alleen maar inteelt en slechte bloedlijnen verder. En weeral stijgt de prijs. Laat de beesten zitten waar ze waren en de kweek en al die malafide praktijken vallen stil aan gebrek van kopers, dat is pas helpen. Trouwens ieder land heeft zijn gewoonten zoals in china of op de filipijnen waar ze graag een hond opeten. En katten? Al eens bij stilgestaan hoeveel vogelnesten die elk jaar vernietigen? Mijn kat schat ik toch wel een stuk of 50 op haar ééntje. Wat is dieren helpen daar nu precies. De kat of al die vogels? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs onze super Vivanter hield het niet lang vol. Zoals ik reeds schreef loopt het vol zwerfkatten die noodgedwongen verdelgd moeten worden. Katten klaarstomen om in een gezin opgenomen te worden kost meer dan uw paar euro’s. Neem zoals ik schreef zelf een kattenjong binnen en betaal zelf de medische kosten dan kunnen we verder praten. Solidariteit die door anderen betaald wordt is geen solidariteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat ons terug de poezenboot nemen, de gevonden en gewonde katten worden benedendeks verzorgd en daar komen de mensen niet zomaar binnen. Er zitten ook veel beestjes in quarantine. wantoestanden daar, no way. Citaat:
![]() Ik heb 1 kat met stamboom, een Maine Coon, heb ik altijd al gewillen. Ik mocht 'm pas gaan halen toen ie 13 weken was, niet eerder! en die had zijn beide inentingen al gehad. Ook mag ik er niet mee kweken, dat is zo afgesproken en de kweker heeft de castratie zelfs nog betaald. Dat alles om overteelt tegen te gaan en om het ras zuiver te houden. (ja en wss ook commercieel goed bekeken, zo houden ze de prijzen gezond maar daar heb ik geen probleem mee, 't zijn tenminste gezonde en correcte toestanden zo) Van mij mogen ze dat met alle beesten doen. Ik ben heel blij dat je geen hondjes meer op de vogelmarkt in A'pen kopen kan. Die wetgevingen kunnen niet streng genoeg zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De prijs DAALT door die inteelt en overkweek, sla maar eens een streekkrant open. Voor minder dan 150 euro koop je een "rashond" Citaat:
Als je dan toch enige kennis van zaken had, dan wist je dat ze in Spanje geen galgo's of grey's kweken maar dat de fout zelf in Ierland en Engeland ligt. Dáár worden ze gekweekt en de 2derangs worden aan Spanjaarden door verkocht om daar te racen. Citaat:
Citaat:
Wat is je punt nu?
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
katten kunnen niet voor zichzelf zorgen, als elke kat gesteriliseerd wordt, dan doe je daadwerkelijk iets aan de wantoestand. Dat is een vrom van solidariteit ja. Ik héb een kat van de poezenboot en daar heb ik de kosten van betaald, je "koopt" daar een kat en dat dekt de kosten grotendeels. Verder stort ik maandelijks mijn deeltje om andere katten te helpen verzorgen. Zeg nu niet dat dat niets oplost hee?!
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oh wat is mijn punt?
Djeezus! Blijf van alle dieren af zeker? Ik spring wel een beetje van de hak op de tak, dat is waar. Maar dat komt omdat alles in mijn ogen ook met elkander een beetje verweven zit. Die vzw's zijn maar gekomen na de handel. Allen draaien ze om hetzelfde, de dieren en natuurlijk de financien. Dan komt de wet met wat voorstellen - handel- opvang-wetten-gezin. Dus mijn redenatie is als je die dieren niet in huis neemt valt de handel weg, is de vzw overbodig geworden en zijn de wetten en de controle ook niet langer nodig. Wil je toch een hondje dan ga je eens eentje halen bij een nestje in de buurt. t'is duizenden jaren zo geweest! Dus ik denk dat daar mijn punt ligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zit gij mij nu uit te maken in het latijn of wat staat daar nu?
Triestig zo zonder scholing door het leven te gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Neem die dieren gewoon niet in huis? Komaan, daar gaat het nu net om, de mensen willen dieren, en als je 't over smokkel wil hebben, de exotische dierenhandel is een billion dollar business. Dat nestje uit de buurt zou beter niet meer toegelaten worden, daar komen nu net die asielgangers van. Geen controle, is er weer een hype rond één of andere film dan worden die beestjes impulsief aangekocht en later gedumpt als 't nieuwe en de fun er af is. Verplichte aankoop bij kwekers, strenge regels en nog strengere controle, en enkel mensen die er iets voor over hebben zullen een hond aanschaffen. Er zullen nog altijd sukkelaartjes zijn die in 't alsiel terecht komen om als gezelschapsdiertje voor een oudere mens kunnen dienen, wel verplicht gecastreerd of gesteriliseerd zodat er geen nieuwe wildkweek meer komt.
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() vrij vertaald: Wanner 2 mensen hetzelfde doen, is het vaak mogelijk dat dat bij de ene een crimineel feit is en bij de andere niet. Niet dat de de daad zelf anders is, maar wel wie het doet
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja heb verleden week nog eens in het asiel rondgelopen en ik kan u melden dat het momenteel vol zit met witte honden. Handel toch? Handel-opvang-wetten-controle.
Zei ik toch? Koop ze niet meer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw onderschrift; gans mijn gedacht! Schoon als ge zo wat geleerd zijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als mijn zoon zo eens spoorloos is zeg ik zo eens drie keer in mijn eigen; non omnis moriar. Maar ik weet niet of het met twee rr's is of met één.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die vangen zwerfkatten op en steriliseren die en zoeken adoptieouders. Zij hebben er al meer dan 7000, uit het Gentse alleen al, zo verzorgd en een thuis bezorgd, allemaal gesteriliseerd ook hee. Kan je je voorstellen als daar de helft katinnen van zouden zijn geweest die allemaal gemiddeld een 10tal jongen hadden gehad: dat zijn 35000!!!!! potentiële zwerfkatjes minder. Zeg nu niet dat dat niets uithaalt hee?!
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en 1 R ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|