![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- de Krim heeft zich afgescheurd van Oekraïne, én vroeg aansluiting bij Rusland. -Rusland heeft " Da " gezegd, en de Krim aanvaard. Simpel hé Jan ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gegalm, vanuit het obscure Oost-Europese gebied.
Volkskrant - Transnistrië, Europa's andere Krim, zoekt ook aansluiting bij Rusland 18 maart 2014 - Niet alleen de Krim, ook het obscure Oost-Europese gebied Transnistrië wil zich aansluiten bij Rusland. Dat melden Russische media vandaag. De Moldavische president (Transnistrië hoort officieel bij Moldavië) heeft zijn zorgen geuit.
Gruwelijk. ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 20 maart 2014 om 00:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Persoonlijk vind ik wat Rusland doet, niet kunnen.
Je legitimiteit halen uit een referendum die je in een ander land dan die van jezelf organiseert en dan nog alleen maar de mogelijkheid geeft "onafhankelijk" of "bij Rusland" te kiezen, vind ik nog minder kunnen. Maar ik kan het niet helpen toch een klein beetje te genieten van de afgang van de VS en de EU. Die, weliswaar een groot bakkes hebben, maar als het er op aankomt, nu al zeggen niet militair te durven ingrijpen. Niet dat zij van mij dat zouden moeten doen, maar hou dan gewoon je mond.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ zonbron: eindelijk geef je openlijk toe, je bent een hevige voorstander van de anschluss-politiek van Rusland, geïnspireerd op die van Nazi-Duitsland.
Niet dat we aan jouw oorspronkelijke bron van motivatie twijfelden, je systematische anti-Westerse berichten en 'uitleg' over verschillende gebeurtenissen hebben steeds aangetoond dat ze eigenlijk vanuit die anti-Westerse houding zijn geconstrueerd, en totaal niets met de realiteit te maken hebben. Leve de corrupte dictatuur van Rusland. Wat doe je hier eigenlijk nog in ons vreselijke vrije Westen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denkt U dat ik niet voor een soeverein, daadwerkelijk vrij & sterk (West) Europa zou staan? Uw post lijkt me toch een beetje nodeloze zwartmakerij hoor, dat U daar Uw tijd aan besteed... Mij lijkt het trouwens dat eerder U zeer partijdig bent. En ja, plots herinner ik me Uw gestreept avatar. Moge de VS ook spoedig verlost worden van de welbekende kwaal, gevaarlijk religieus gezwam oa. Vimeo - John Hagee With Benny Hinn: Praying For War, In the Name Of Jesus We Hold These Truths has released its newest, 32 minute documentary about Christian Zionism. It is a "must see" to understand why Christian Zionists (Judeo-Christians, Dispensationalists) support war in the Middle East to protect Israel. Find out how Cyrus I. Scofield's reference Bible was used to promote Christian Zionism throughout evangelical seminaries and into evangelical churches for over a hundred years. For updates on Christian Zionism, visit our websites: whtt.org, charlesecarlson.com, and podcasts at whtt.podbean.com or charlesecarlson.com/bookstore/ Citaat:
Meer... @Antoon, mag ik U er attent op maken dat Uw reiteratieve verwijzingen naar 'ons Westen' wel erg pretentieus overkomen. Wie zijn 'ons'? Wie of wat zijn jullie dan wel? Laatst gewijzigd door zonbron : 20 maart 2014 om 12:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Rusland heeft een paar kleine geopolitieke overwinningen behaald. Vooral dan dankzij de steun van etnische Russen. Wat de Russofielen echter niet beseffen is dat het land nog altijd een puinhoop is. Je kan dan weliswaar even geopolitiek de spierballen laten rollen, op termijn wint altijd de beschaving die zich het best in stand kan houden. Rusland slaagt ondanks de gigantische rijkdommen van het land er ruimschoots onvoldoende in om haar burgers een zeker minimum aan welzijn te waarborgen.
Om maar een voorbeeld te noemen: Citaat:
Ontzettend jammer eigenlijk, een alternatief (of alternatieven) voor de wereldwijde VS-dominantie is broodnodig. Echter, in tegenstelling tot wat velen hier denken en hopen, is Rusland geen volwaardig alternatief om naar op te kijken. Het is een sociaal darwinistische corrupte mesthoop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Gepikt en dan een referendum georganiseerd om het te legaliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog erger zou het zijn indien je het ook zou hebben over de Oost-Europese staten die destijds (1945) door de Sovjets werden gedwongen de vorm aan te nemen van een communistische volksrepubliek. Ik bedoel landen zoals Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Albanië, Bulgarije, Oost-Duitsland. Landen die vóór WO2 niet communistisch waren. Daar hadden de Sovjets zich evenmin mee te bemoeien. Voor die mensen viel in 1945 het droevige lot te beurt om van de Nazi-dictatuur terecht te komen in de Stalin-dictatuur. Voor hen kwam de bevrijding niet in 1945 maar pas in 1989-90. Ook nu nog is de Russische federatie in Europa te veel Westelijk gelegen. Stalin heeft doodeenvoudig in 1945 het voormalige Oost-Polen opgeslokt en Polen honderden kilometer meer in Westelijke richting geduwd. Waardoor gebieden die reeds van in de Middeleeuwen Duits waren (Silezië, Pommeren, Oost-Pruisen) plots Pools moesten worden. Rusland is in zijn huidige omvang meer dan groot genoeg. Er mag gerust een stuk van af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ga je dan ook pleiten voor meer land voor de autochtone bevolking in de VS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Het grappige is natuurlijk dat de keuze tussen de twee rap gemaakt zou moeten zijn. Rusland is zeker geen voorbeeld op welk vlak dan ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Waarom niet hoewel de motieven van sommigen die daarvoor pleiten heel verdacht zijn.
Laatst gewijzigd door julian : 20 maart 2014 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een sociaal Europa, dat ook militair sterk is, en zowel de USA als Rusland en China op gelijke voet kunnen aanspreken. Géén Europa dat slaafs achter de USA aanhuppelt, zoals nu het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moet effectief pleiten voor een sterk en wilskrachtig Europa dat niemand nodig heeft. Als een kieken zonder kop achter Rusland OF DE USA aanlopen dat voor de helft van Europa al onbespreekbaar is en geen voorbeeld, is dom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben daar geen belang bij. |
|
![]() |
![]() |