Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2004, 14:56   #21
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Erdogan is een vieze varken. Hij houdt meer van de Saudis dan van de Turken. De partij van Ataturk CHP is zeker een nationalistische partij. Ze zijn seculier ingesteld. Ze doen alles voor het welzijn van Turkije. AKP is een partij die de islam misbruikt om mensen zoals jij te hersenspoelen. Een christen of een atheist kan ook een goede Turk zijn. Helaas zijn de AKP aanhangers het daar niet mee eens. Erdogan komt van het varkenspartij Refah partisi. Hij heeft nog steeds dezelfde denkbeelden alleen wilt hij dat niet toegeven. Het strafbaarstellen van overspel is gewoon debiel. Het mag wel gebruikt worden als grond voor echtscheiding maar iemand de gevangenis ingooien omdat hij vreemdgaat, dat is gewoon debiel. Als ze het niet gaan toepassen moeten ze het maar niet invoeren.
Wie houdt in godsnaam van landverradende Saudis? Amerikanen uitgezonderd. Het feit dat die wil heeft om Turkije zo snel mogelijk naar welvaart te leiden is toch geen negatieve punt. CHP maakt misbruik van Atatürk! Een christen, een atheist kan een goede Turk zijn maar .... wat voor een graad zal het hebben?? Zie naar het leger, hoeveel joden daar aan de macht zijn. Als Turk heb je daar bekan niets te zeggen. Wat voor slechte regeringen heeft Turkije meegemaakt, nu er een progressieve man aan de macht is.... bla bla..

Zonder Erdogan was Turkse toetreding nog altijd een droom! Jij weet dat goed genoeg.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 16:38   #22
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Zonder Erdogan was Turkse toetreding nog altijd een droom! Jij weet dat goed genoeg.
Aan zijn voorstellen te zien zal het ook bij een droom blijven
Oud 11 september 2004, 16:42   #23
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Aan zijn voorstellen te zien zal het ook bij een droom blijven
Het blijft een voorstel eh. Tuurlijk moet zo'n wet niet in een land als Turkije ingevoerd worden. In feite is dat iets nuttig, beschermt huwelijk,Turkse waarden en normen bestraffen overspel al, dus wie zich een Turk noemt en na zijn huwelijk nog altijd zware feestjes bouwt is geen Real Turkish meer... maar toch kom. Moreel gezien heb ik niets tegen dat wet maar het moet niet ingevoerd worden.
Oud 11 september 2004, 17:01   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat er dus om om dat het inderdaad jammer is dat "Moraal" door de staat,of door een godsdienst zou moeten opgelegd worden...
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 17:09   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwen moet men verbieden in België. Huwelijk moet gerespecteerd worden. Een keer je getrouwd bent, moet je loyaal zijn!!! Voor alleenstaande geldt dit natuurlijk niet
[font=Arial Black][size=4]Laat ons niet hopen op de komst van TURKIJE![/size][/font]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 17:44   #26
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie houdt in godsnaam van landverradende Saudis? Amerikanen uitgezonderd. Het feit dat die wil heeft om Turkije zo snel mogelijk naar welvaart te leiden is toch geen negatieve punt. CHP maakt misbruik van Atatürk! Een christen, een atheist kan een goede Turk zijn maar .... wat voor een graad zal het hebben?? Zie naar het leger, hoeveel joden daar aan de macht zijn. Als Turk heb je daar bekan niets te zeggen. Wat voor slechte regeringen heeft Turkije meegemaakt, nu er een progressieve man aan de macht is.... bla bla..

Turkije moet niet ten koste van alles proberen EU lid te worden. Ik heb liever dat het leger ingrijpt en Erdogan ophangt dan dat Turkije EU lid wordt en islamiseert. Dan maar geen EU.

Als iemand vreemd wilt gaan is dat zijn eigen zaak en dat van zijn gezin, niet van de overheid. Overigens zal Ahmet Necdet Sezer deze wet toch niet goedkeuren. De AKP probeerde al op idiote wijze leerlingen van islamitische scholen toestaan naar de universiteit te gaan. Stukje bij beetje willen ze het land islamiseren. Ik vertrouw ze voor geen meter. Turkije moet voor altijd seculier blijven.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 17:45   #27
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

LOL je bent zoooo zeker dat uw landje lid wordt ? dream on, my friend

Zo zot zijn de Europeanen nog niet, hoop ik toch...
Een land zoals turkije HOORT er gewoon niet bij...u know it, I know it, they know it.
Jullie zijn enkel uit op geld en verdere "verturksing" van het westen.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 18:12   #28
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Turkije moet niet ten koste van alles proberen EU lid te worden. Ik heb liever dat het leger ingrijpt en Erdogan ophangt dan dat Turkije EU lid wordt en islamiseert. Dan maar geen EU.

Als iemand vreemd wilt gaan is dat zijn eigen zaak en dat van zijn gezin, niet van de overheid. Overigens zal Ahmet Necdet Sezer deze wet toch niet goedkeuren. De AKP probeerde al op idiote wijze leerlingen van islamitische scholen toestaan naar de universiteit te gaan. Stukje bij beetje willen ze het land islamiseren. Ik vertrouw ze voor geen meter. Turkije moet voor altijd seculier blijven.
Dat is een punt. Als de leger ingrijpt komt er WEER een chaos... Dan komt er weer een crisis,.....

Ahmet necdet sezer zijn tijd komt eraan. Jij gelooft toch dat hij niet herverkozen wordt . Of dat die gast tegen joodse invloeden is, en goede relaties met zijn buurlanden (inclusief arabische landen) stoort jou?
IK vind dat ze op rechte pad zijn behalve hun houding tegenover Irak vind ik te vriendelijk. Turkse leger moet op dat vlak forceren niet om het pan-seculiarisme te beschermen
Oud 11 september 2004, 19:37   #29
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik ben persoonlijk nog aan't twijfelen over Turkije.

Als ik Turk4Ever hoor, sta ik er positiever over, als ik El Turco hoor is dat al heel wat minder.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 19:39   #30
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Als ik Turk4Ever hoor, sta ik er positiever over, als ik El Turco hoor is dat al heel wat minder.
Waarom?

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 11 september 2004 om 19:49.
Oud 11 september 2004, 20:23   #31
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

laten we hopen dat u de mening van 2 Turken niet beschouwt als argument voor de al dan niet toetreding van Turkije...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 20:28   #32
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Dat bedoel ik helemaal niet..

Ik probeer gewoon een perspectief te krijgen.

Zeg maar 'je' hoor, ik ben JVD niet.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 22:07   #33
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Een wet wordt niet opgesteld om repressie te krijgen integendeel om dingens te voorkomen.

Als er een huwelijk is, ben je getekend voor het leven. Tenzij er ernstige verstoring is in het huwelijk.
Overspel is een ernstige verstoring, maar als de drang zo hoog is gaat men misschien sneller nadenken over de gevolgen om zo de drang te onderdrukken.
In die zin is die wet een perfecte middel.

Doet de belgische strafwetboek eens open en begin eens te lezen. Er zijn meer wetten waarvan je denkt "what the hell is dat voor bullshit!!".
Maar als je verder gaat kijken naar de oorsprong van de wet ga je er meer inzicht inkrijgen.

Dus wet om overspel te verbieden is een schitterend idee. Het huwelijk wordt in ere hersteld.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 15:54   #34
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Die wet toont toch overduidelijk dat Turkije niet Europees is. Het feit alleen al dat die wet wordt voorgesteld is daar een klaar en duidelijk bewijs voor.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 16:01   #35
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zeer Europese denktrant. Ik vraag me af of er in België/Europa ook mensen zijn die politieke kwesties met staatsgrepen en executies zouden oplossen.

Dit toont toch dat de 'Europese waarden' in Turkije maar een dun laagje vernis zijn; een beetje krassen en het is eraf.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Oud 12 september 2004, 17:10   #36
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Een wet wordt niet opgesteld om repressie te krijgen integendeel om dingens te voorkomen.

Als er een huwelijk is, ben je getekend voor het leven. Tenzij er ernstige verstoring is in het huwelijk.
Overspel is een ernstige verstoring, maar als de drang zo hoog is gaat men misschien sneller nadenken over de gevolgen om zo de drang te onderdrukken.
In die zin is die wet een perfecte middel.

Doet de belgische strafwetboek eens open en begin eens te lezen. Er zijn meer wetten waarvan je denkt "what the hell is dat voor bullshit!!".
Maar als je verder gaat kijken naar de oorsprong van de wet ga je er meer inzicht inkrijgen.

Dus wet om overspel te verbieden is een schitterend idee. Het huwelijk wordt in ere hersteld.
Wet of geen wet, iemand hiervoor gevangenisstraf geven is een onmenselijke wet en hoort niet thuis in Europa.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 17:10   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals Mustapha al ongeveer duizend keer,terecht,heeft proberen aan te tonen.......overspel is ook hier iets dat in het strafrecht staat.
"Betrapping op overspel" is zelfs een veelgevraagde gerechtelijke aktiviteit in geval van scheidingsprocedures. 8)
(daarbij gaat men ertoe over na te zien wie,wanneer,en met wie zich in welke woonst,desgewenst welk bed bevindt,zonder geldige reden )

In West-Europese landen is het inderdaad niet meer de gewoonte iemand in de bak te draaien wegens overspel.......
Maar laten we ons niet ongerust maken,voor andere onnozelheden mag je alhier wel nog een tijdje brommen.......
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 17:24   #38
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Zeer Europese denktrant. Ik vraag me af of er in België/Europa ook mensen zijn die politieke kwesties met staatsgrepen en executies zouden oplossen.

Dit toont toch dat de 'Europese waarden' in Turkije maar een dun laagje vernis zijn; een beetje krassen en het is eraf.
De gedachten van de personen zoals in mijn handtekening tonen aan dat Europese democratie niets meer dan een illusie is. Natuurlijk is mijn denkwijze representatief voor de gehele Turkse bevolking en Darwins denkwijze representatief voor de Europese bevolking.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 18:07   #39
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De gedachten van de personen zoals in mijn handtekening tonen aan dat Europese democratie niets meer dan een illusie is. Natuurlijk is mijn denkwijze representatief voor de gehele Turkse bevolking en Darwins denkwijze representatief voor de Europese bevolking.
In Turkije wordt het leger door een groot deel van de bevolking nog altijd gezien als de garant van het secularisme; voor een groot deel van de bevolking is de inmenging van het leger in de politiek dan ook normaal. Zo een militaristische politieke cultuur heeft geen plaats in Europa.
Oud 12 september 2004, 19:22   #40
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Het hek is van de dam. Ik hoor iedereen schande roepen. Hoe durven politici zich roeren in het privéleven van haar burgers.

Kijk eens verder dan uw neus lang is en evalueer onze Belgische politici ook maar eens. In België zijn er wetten voor:

Prostitutie is verboden
SM is verboden
drugsgebruik is verboden
veiligheidsgordel dragen is verplicht
willen werken: duizend wetten
Roken is in bepaalde gebouwen verboden
Aanhoudend op het tweede rijvak rijden zal worden verboden (Florke Sp.a)
Adoptie door homo's is verboden
Tot kort was het homohuwelijk verboden
...

Tijd dat we de overheid terug naar een normale proportie brengen. Politici zijn écht goed voor de mensen door de mensen zelf te laten beslissen wat goed is voor hun.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be