![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Jammer maar helaas. Al lijken de nieuwe generaties me toch iets assertiever, al zitten daar ook veel dromerige geiten tussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Vlaanderen is niet enkel blank meer en zal dat nooit meer worden, deal with it
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Onderwijs kan een heel grote rol spelen. Men had van het begin moeten werken met max. percentages aan allochtonen per school, wat onvermijdelijk leidt tot betere taalverwerving en integratie. Nultolerantie op barbaarsheden zoals seksisme en homofobie is ook broodnodig. Cultuur mag geen excuus zijn om mensenrechten weg te wuiven. Het hoeft echter niet allemaal van een kant te komen. Ik ken genoeg autochtonen die mensen nooit gaan aanvaarden of altijd wantrouwig gaan staan tegenover allochtonen en verandering haten, ongeacht de mate van integratie. Stereotiep denken kunnen we missen als kiespijn, langs beide kanten. En tja, mensen die zich niet aanpassen aan de realiteit geraken nu eenmaal voorbijgestreefd. Dat geldt zowel voor de allochtoon die terugvalt op obscure interpretaties van religie als houvast als voor de (vergrijsde) autochtoon die weigert het potentieel, de uitdagingen en de kansen van migratie te erkennen en zich verstopt achter zijn kerktoren. Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 27 maart 2014 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de dubbele nationaliteiten, of de recente Belgen, zijn die meegeteld, of komen die er nog bij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het probleem niet. Het probleem is dat Vlaanderen (en Brussel, Wallonie nog een stuk meer) in een neerwaartse spiraal zitten, waar dat sommige migrantengroepen ongetwijfeld mee de oorzaak van zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In figuurlijke zin: Veel, want dat komt neer op je kop in het zand steken voor een veranderende wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vastgoedprijzen in boerengaten en verloederde buurten in steden zijn trouwens vrij gelijkaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe ga je mensen ertoe bewegen zich te assimileren. En waartoe moeten ze zich assimileren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waartoe? Vlot functioneren in een hoogtechnologische samenleving en een basis aan respect voor je medemens. Wat dat betreft hebben veel autochtonen ook nog serieus wat werk voor de boeg. Maar kakken op minderheden is natuurlijk veel leuker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sociale druk werkt vooral in de andere richting, 3 Vlaamse meisjes per dag bekeren zich tot de islam, de weinige blanke kinderen in grootsteden passen zich aan aan de negercultuur, enz... Als je dat niet weet ben je ofwel oud of woon je in een veld in West-Vlaanderen. Ik zie ook niet in hoe een rechtsapparaat mensen gaat dwingen zich te assimileren. Kortom, je brengt niks concreet. Aha, het gaat dus helemaal niet over 'assimilatie', maar over 'respect'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zou beginnen met max. quota aan allochtonen per school. Zodat je niet met concentratiescholen zit en mensen hun horizon niet beperkt blijft tot hun eigen wereldje. Worden Vlaamse kinderen op school uitdrukkelijk aangeleerd dat God niet bestaat? Relevantie? Dat betwijfel ik ten zeerste. Waar haal je die cijfers over bekeerlingen trouwens vandaan? De straatcultuur in de grootsteden is vooral een product van een combinatie van verpaupering en MTV-esthetiek. Ik woon in de frontlinie van het verderf, m.a.w. een migrantenbuurt. Als je niet kan inzien hoe een gerechtelijk apparaat actieve of passieve druk uitoefent op het denken en gedrag van haar 'horigen' laten je vermogens tot abstraheren te wensen over, denk ik. Citaat:
Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 28 maart 2014 om 23:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je contact hebt met de buurt ken je allicht ook wel enkele bekeerlingen. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen met een recente migrantenachtergrond zijn 72 % in Brussel. Dan had je je maar voort moeten planten... Zelfs dat kan de blanke man niet meer. Die mag het alleen nog met condoom doen he. |
|
![]() |
![]() |