Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2014, 16:57   #21
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opatheker Bekijk bericht
Brussel dat is voor de Vlamingen een verloren zaak.

Zelfs de meester Vlamingen die daar wonen voelen zich geen Vlaming meer maar Grootburger.
Vlamingen zijn in deze gewoon te laf.

Jammer maar helaas. Al lijken de nieuwe generaties me toch iets assertiever, al zitten daar ook veel dromerige geiten tussen.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:01   #22
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Men kan slechts twee dingen doen:
- Zo selectief mogelijk zijn in het aantrekken van migranten.
- Zo efficiënt mogelijk assimileren opdat vlot samenleven mogelijk blijft. (cultuur mag geen excuus zijn voor het ten toon spreiden van barbaarsheden en obscurantisme)

Migratiestromen volledig doen opdrogen is echter vrij onmogelijk sinds de grote transportrevoluties. Sinds de Europeaan het karveel heeft uitgevonden is globalisering onvermijdelijk geworden. Migratie is ook niet per se negatief, vandaar de nood aan een minimum aan selectiviteit.
En hoe ga je mensen ertoe bewegen 'zo efficiënt mogelijk te assimileren'. Eens vriendelijk vragen?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:03   #23
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen is niet enkel blank meer en zal dat nooit meer worden, deal with it
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:35   #24
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
En hoe ga je mensen ertoe bewegen 'zo efficiënt mogelijk te assimileren'. Eens vriendelijk vragen?
De economische druk om te assimileren is al erg groot. De succesvolste groepen migranten zijn degenen die zich het best kunnen aanpassen aan dit ontwikkelingsniveau van welvaartscreatie.

Onderwijs kan een heel grote rol spelen. Men had van het begin moeten werken met max. percentages aan allochtonen per school, wat onvermijdelijk leidt tot betere taalverwerving en integratie.

Nultolerantie op barbaarsheden zoals seksisme en homofobie is ook broodnodig. Cultuur mag geen excuus zijn om mensenrechten weg te wuiven.

Het hoeft echter niet allemaal van een kant te komen. Ik ken genoeg autochtonen die mensen nooit gaan aanvaarden of altijd wantrouwig gaan staan tegenover allochtonen en verandering haten, ongeacht de mate van integratie. Stereotiep denken kunnen we missen als kiespijn, langs beide kanten.

En tja, mensen die zich niet aanpassen aan de realiteit geraken nu eenmaal voorbijgestreefd. Dat geldt zowel voor de allochtoon die terugvalt op obscure interpretaties van religie als houvast als voor de (vergrijsde) autochtoon die weigert het potentieel, de uitdagingen en de kansen van migratie te erkennen en zich verstopt achter zijn kerktoren.

Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 27 maart 2014 om 17:38.
Oud 27 maart 2014, 17:40   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat een gezaag al weer. Brussel heeft 33,1% inwoners die geen Belgische nationaliteit hebben.
In Lanaken is dat 29,8%.
In Voeren 27,5%

Is dat nu zo een groot verschil?
Het verschil zal hem misschien zitten in de eventuele meer of minwaarde van de niet Belgen. Brussel kost in elk geval hopen geld.
Maar de dubbele nationaliteiten, of de recente Belgen, zijn die meegeteld, of komen die er nog bij ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:46   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat Vlaanderen (en Brussel, Wallonie nog een stuk meer) in een neerwaartse spiraal zitten, waar dat sommige migrantengroepen ongetwijfeld mee de oorzaak van zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 18:05   #27
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat is er volgens u mis met te leven onder zijn kerktoren?
In letterlijke zin: niets. Veel oudere mensen trekken terug naar kleine dorpjes om rustig uit te blazen en dat gun ik hen van harte.

In figuurlijke zin: Veel, want dat komt neer op je kop in het zand steken voor een veranderende wereld.
Oud 27 maart 2014, 19:05   #28
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tsja, en in elke grootstad wonen duizend mensen die niet uit hun goot geraken. Of denk je dat die veel merken van een veranderende wereld (buiten het feit dat zij zelfs vaststellen dat hun stad meer en meer onleefbaar wordt).

Trouwens meer dan de helft van de stedelingen wonen daar omdat ze geen centjes hebben om onder de kerktoren te kruipen.
Wat is je punt?
Vastgoedprijzen in boerengaten en verloederde buurten in steden zijn trouwens vrij gelijkaardig.
Oud 28 maart 2014, 13:00   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ja, de mensen die goed opgeleid zijn vinden ginder een goede job, die zijn gelukkig in hun land. Het is de allerlaagste laag van de bevolking, de halve of hele analfabeten, de hopelozen, die naar hier afzakken. Die mensen zijn tot alles in staat om het hier" te maken ", inbegrepen geweld en misdaad, én onder de prijs werken. Alles is goed voor hen.
Ik kan die mensen hun logica begrijpen, wat niet wilt zeggen dat ik mij moet laten doen. Integendeel, men moet er �*lles aan doen om die hier buiten te houden = gevaar !
En weer weet u nagels met koppen te slagen , want spijtig genoeg is het nu zo eenmaal.

Oud 28 maart 2014, 21:59   #30
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De economische druk om te assimileren is al erg groot. De succesvolste groepen migranten zijn degenen die zich het best kunnen aanpassen aan dit ontwikkelingsniveau van welvaartscreatie.

Onderwijs kan een heel grote rol spelen. Men had van het begin moeten werken met max. percentages aan allochtonen per school, wat onvermijdelijk leidt tot betere taalverwerving en integratie.

Nultolerantie op barbaarsheden zoals seksisme en homofobie is ook broodnodig. Cultuur mag geen excuus zijn om mensenrechten weg te wuiven.

Het hoeft echter niet allemaal van een kant te komen. Ik ken genoeg autochtonen die mensen nooit gaan aanvaarden of altijd wantrouwig gaan staan tegenover allochtonen en verandering haten, ongeacht de mate van integratie. Stereotiep denken kunnen we missen als kiespijn, langs beide kanten.

En tja, mensen die zich niet aanpassen aan de realiteit geraken nu eenmaal voorbijgestreefd. Dat geldt zowel voor de allochtoon die terugvalt op obscure interpretaties van religie als houvast als voor de (vergrijsde) autochtoon die weigert het potentieel, de uitdagingen en de kansen van migratie te erkennen en zich verstopt achter zijn kerktoren.
Totaal geen antwoord op mijn vraag.

Hoe ga je mensen ertoe bewegen zich te assimileren. En waartoe moeten ze zich assimileren?
Oud 28 maart 2014, 22:03   #31
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Inderdaad ,Vlaanderen heeft de onderdanige immer capitulerende Witte Vlag opgeborgen en de Zwart-Gele Leeuwenvlag gehesen.
Deal with it.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 22:17   #32
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad ,Vlaanderen heeft de onderdanige immer capitulerende Witte Vlag opgeborgen en de Zwart-Gele Leeuwenvlag gehesen.
Deal with it.
Bedoel je niet de EU-vlag?
Oud 28 maart 2014, 22:20   #33
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Totaal geen antwoord op mijn vraag.

Hoe ga je mensen ertoe bewegen zich te assimileren. En waartoe moeten ze zich assimileren?
Een combinatie van onderwijs, een goed werkend rechtsapparaat, economische druk en sociale druk. Dat kan je perfect afleiden uit mijn antwoord.

Waartoe? Vlot functioneren in een hoogtechnologische samenleving en een basis aan respect voor je medemens. Wat dat betreft hebben veel autochtonen ook nog serieus wat werk voor de boeg. Maar kakken op minderheden is natuurlijk veel leuker.
Oud 28 maart 2014, 22:37   #34
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een combinatie van onderwijs, een goed werkend rechtsapparaat, economische druk en sociale druk. Dat kan je perfect afleiden uit mijn antwoord.
Concreet? Ga je bv. moslimkinderen op school nadrukkelijk proberen aanleren dat God niet bestaat?

Sociale druk werkt vooral in de andere richting, 3 Vlaamse meisjes per dag bekeren zich tot de islam, de weinige blanke kinderen in grootsteden passen zich aan aan de negercultuur, enz... Als je dat niet weet ben je ofwel oud of woon je in een veld in West-Vlaanderen.

Ik zie ook niet in hoe een rechtsapparaat mensen gaat dwingen zich te assimileren.

Kortom, je brengt niks concreet.

Citaat:
Waartoe? Vlot functioneren in een hoogtechnologische samenleving en een basis aan respect voor je medemens. Wat dat betreft hebben veel autochtonen ook nog serieus wat werk voor de boeg. Maar kakken op minderheden is natuurlijk veel leuker.
Aha, het gaat dus helemaal niet over 'assimilatie', maar over 'respect'.
Oud 28 maart 2014, 22:41   #35
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij nog zo iemand die er vanuit gaat dat wanneer mensen materiële welvaart kennen, zij ook noodzakelijkerwijs de mtv-cultuur aannemen?
Oud 28 maart 2014, 23:02   #36
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Concreet? Ga je bv. moslimkinderen op school nadrukkelijk proberen aanleren dat God niet bestaat?

Sociale druk werkt vooral in de andere richting, 3 Vlaamse meisjes per dag bekeren zich tot de islam, de weinige blanke kinderen in grootsteden passen zich aan aan de negercultuur, enz... Als je dat niet weet ben je ofwel oud of woon je in een veld in West-Vlaanderen.

Ik zie ook niet in hoe een rechtsapparaat mensen gaat dwingen zich te assimileren.

Kortom, je brengt niks concreet.
Kan jij lezen?

Ik zou beginnen met max. quota aan allochtonen per school. Zodat je niet met concentratiescholen zit en mensen hun horizon niet beperkt blijft tot hun eigen wereldje.

Worden Vlaamse kinderen op school uitdrukkelijk aangeleerd dat God niet bestaat? Relevantie?

Dat betwijfel ik ten zeerste. Waar haal je die cijfers over bekeerlingen trouwens vandaan? De straatcultuur in de grootsteden is vooral een product van een combinatie van verpaupering en MTV-esthetiek.

Ik woon in de frontlinie van het verderf, m.a.w. een migrantenbuurt.

Als je niet kan inzien hoe een gerechtelijk apparaat actieve of passieve druk uitoefent op het denken en gedrag van haar 'horigen' laten je vermogens tot abstraheren te wensen over, denk ik.

Citaat:
Aha, het gaat dus helemaal niet over 'assimilatie', maar over 'respect'.
Assimilatie, integratie of respect, het kan me niet schelen hoe je het wil noemen. Als men maar vooruit geraakt.

Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 28 maart 2014 om 23:03.
Oud 28 maart 2014, 23:04   #37
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ben jij nog zo iemand die er vanuit gaat dat wanneer mensen materiële welvaart kennen, zij ook noodzakelijkerwijs de mtv-cultuur aannemen?
Nee. Ben jij bejaard of heb je overgewicht?
Oud 28 maart 2014, 23:18   #38
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij lezen?

Ik zou beginnen met max. quota aan allochtonen per school. Zodat je niet met concentratiescholen zit en mensen hun horizon niet beperkt blijft tot hun eigen wereldje.
Je zei eerder 'dat ze daar van in begin hadden moeten doen'. Jij wilt dus nu moslimkinderen uit Molenbeek naar Vlaams-Brabantse scholen sturen? Je wilt dus de vrijheid van mensen beknotten, moeten ze dan ook verplicht verhuizen want ze zitten natuurlijk op de scholen die in hun omgeving te vinden zijn.

Citaat:
Worden Vlaamse kinderen op school uitdrukkelijk aangeleerd dat God niet bestaat? Relevantie?
Dat het onderwijs geen moraal kan aanleren. Of inelk geval daar maar in zeer beperkte mate in slaagt;

Citaat:
Dat betwijfel ik ten zeerste. Waar haal je die cijfers over bekeerlingen trouwens vandaan? De straatcultuur in de grootsteden is vooral een product van een combinatie van verpaupering en MTV-esthetiek

Ik woon in de frontlinie van het verderf, m.a.w. een migrantenbuurt.
http://www.vandaag.be/binnenland/256...tot-islam.html

Als je contact hebt met de buurt ken je allicht ook wel enkele bekeerlingen.

Citaat:
Als je niet kan inzien hoe een gerechtelijk apparaat actieve of passieve druk uitoefent op het denken en gedrag van haar 'horigen' laten je vermogens tot abstraheren te wensen over, denk ik.
Je gelooft dus dat de oplossingen van de staat moeten komen. Ook, hier weer, de wetten veranderen met de demografie.

Citaat:
Assimilatie, integratie of respect, het kan me niet schelen hoe je het wil noemen. Als men maar vooruit geraakt.
Tja, dat zijn wel verschillende dingen. Als je woorden gebruikt die je niet begrijpt, vergemakkelijkt dat de discussie niet.
Oud 28 maart 2014, 23:20   #39
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Ben jij bejaard of heb je overgewicht?
Wat bedoelde je dan met die 'economische druk' die mensen ertoe ging bewegen zich te assimileren?
Oud 28 maart 2014, 23:30   #40
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar de dubbele nationaliteiten, of de recente Belgen, zijn die meegeteld, of komen die er nog bij ?
Ja.

Mensen met een recente migrantenachtergrond zijn 72 % in Brussel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In Genk zijn wij autochtonen ver in de minderheid.
Dan had je je maar voort moeten planten...

Zelfs dat kan de blanke man niet meer. Die mag het alleen nog met condoom doen he.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be