![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Troubadour, graag duidelijke vraagstelligen, als overtuigde (U bent nogal zeker van Uw zaak) zal U het me duidelijk moeilijk maken. (maar laat die verdomde driehoek toch)
Ik zal U lezen. OK? Let's go. Ik ben heus geen hater mijn vriend. edit: U mag mij hier of via PM aanspreken ok Laatst gewijzigd door zonbron : 28 maart 2014 om 07:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Wat is er onduidelijk aan de vraag waar die focus op een as Moskou-Berlijn vandaan komt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The Status of Occupied Germany Under International Law: a Legal Dilemma http://prq.sagepub.com/content/3/4/538.extract |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu terug ON TOPIC of gaan we nog even door?
********* Een link gewist wegens referenties/verwijzingen (annex) naar niet toegelaten literatuur/interpretaties ******** Zeer jammer, het artikel op zich was zelfs pro... Maar het mag niet. Jammer. Laatst gewijzigd door zonbron : 28 maart 2014 om 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat verklaart nog niets over die as. Als je dan toch een Europese as wil, dan zal het Brussel-Moskou zijn. Het Europese zwaartepunt ligt in de hele regio van Manchester tot Milaan (beter bekend als de Blauwe Banaan, de Europese Megalopolis, the European Backbone), zowel demografisch als politiek. Ik kan verschillende redenen bedenken waarvoor jullie zo hard gaan voor Moskou-Berlijn maar geen ervan is echt voldoende. Daarom zou ik het tof vinden als jullie toch eens voor een keer wat moeite zouden om dat uit te leggen in plaats van een beetje vaag oneliners te schieten. Dat is een serieuze, oprechte vraag. (Ik kan ook kaartjes posten.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Okay dan.
De VS gebruikt Turkije als uitvalsbasis voor imperiale oorlogen in het Midden-Oosten. Erdogan heeft een vuil spelletje gespeeld met de EU om de generaals buiten spel te kunnen zetten en nu wil ie uitbreiden naar Syrië. De VS ziet dat natuurlijk zitten want dan kan de laatste Russische militaire haven van de Middellandse Zee ook op schop. Ankara en Moskou zijn namelijk geen al te beste vriendjes. De ambities van de VS en Turkije zitten op dezelfde lijn en Europa wil Turkije bevriend houden. Wat we nu zien valt volledig binnen die lijn. Daar is allemaal niets nieuw aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
edit: Binnen deze materie zien we toch belangrijke nieuwe ontwikkelingen, het blokkeren van twitter/youtube... LENTE! (winter of zomer whatever) Laatst gewijzigd door zonbron : 28 maart 2014 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dit op dit forum niet eerder gepost, speciaal voor U Trouba...
http://www.n-tv.de/politik/Katar-bal...e12411556.html
Laatst gewijzigd door zonbron : 28 maart 2014 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zal U in een volgende post wel andere redenen geven/voordelen opsommen van de as Berlijn-Moskou. edit: Bedankt voor de info ivm. de Blauwe Banaan, dat was me niet bekend. Nu even een korte omschrijving, ik denk aan een hi-tech 'verlost' Duitsland ism. een Rusland vol grondstoffen (denk ook aan de Noordpool). Dat, zonder andere materie te vernoemen mijn beste, is een mooi begin. Die andere materie kan wat mij betreft de vuilbak in, niet waard om te bespreken. Laatst gewijzigd door zonbron : 28 maart 2014 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Blijft over: een hoopje ongeregeld wiens loyaliteit gemakkelijk gewonnen wordt door beroep te doen op islam. En dat is exact wat Erdogan doet. Hij weet verdomd goed dat hij geen enkele steun geniet onder de Westerse Turken. Er zijn daarentegen genoeg islamisten die hij voor zijn kar kan spannen om zo toch de druk van seculiere Turken tegen te werken, mits hij een gigantische propaganda-oorlog voert (wat hij ook doet). Als de volgende verkiezingen geen soelaas bieden, heeft dat het potentieel om serieus op te blazen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu (ik ben geen insider), maar Erdo zijn kop zal rollen. Na het falen in Syrie etc... moet hij weg (edit: net zoals prinsje Bandar). SIA is er volop mee bezig (sociale media show). Russen en Yanks, ze weten het wel aan te pakken. Maar Erdo is done. En wel verdiend ook, hij was een verrader tov zijn volk, zoals ook U duidelijk maakt. Het zal vlot gaan, zonder bloedvergiet, zonder geweld... dat hoop ik toch (verkiezingen augustus?). Maar die terroristen, grenzend aan Syrie, zullen aangepakt worden, dat is een noodzaak, vooral voor de EU. Deze operatie is voorbij, stuiptrekking Erdo kan inpakken. Jammer genoeg blijven er veel onzekere factoren bestaan, time will tell. Onzekere factoren: heden worden simultaan vele frontlinies opgesteld, voorbereiding... (china, japan, korea (gisteren 2 raketten afgevuurd), syrie, oekraine etc..) edit: als de verkiezingen in Turkije slecht aflopen zullen de militairen wel ingrijpen ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 28 maart 2014 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |